Урок "Тварини у світі мистецтва"

Про матеріал
Розробка уроку музичного мистецтва у 3 класі на тему "Тварини у світі мистецтва".
Перегляд файлу

                         Васьковецька гімназія

 

 

 

                  Розробка уроку

              музичного мистецтва

                              3 клас

 

      Тема. Тварини у світі мистецтва

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       Розробила вчитель початкових класів

                                                                               Омельчук Ліна Федорівна

 

 

                                                         2024 р.

                               Урок музичного мистецтва у 3 класі

                    (за підручником О.В.Калініченко, Л.С.Аристової)

Тема. Тварини у світі мистецтва.

Мультфільм, мультиплікатор, режисер, композитор. М/ф «Лис Микита» (музичні фрагменти), муз.М.Скорика, м/ф «Качині історії»(музична заставка, фрагменти, (муз. М.Мюллера, Р.Джонса) – слухання.  (Сл. І муз. Н.Май) «Малюки» - розучування. «Веснянка» (муз. А.Вахнянина, сл. С.Воробкевича) – виконання.

Мета: формування ключових компетентностей засобами розвитку музично–творчих здібностей учнів; формування художньо–естетичного смаку; реалізація особистісно–орієнтованих освітніх технологій; усвідомлення значення та ролі музичного мистецтва у збагаченні особистого світогляду та духовності; розвиток вокально–хорових навичок; формування загальнокультурних компетентностей: естетичне ставлення до навколишньої дійсності, дотримання норм культури мовлення і культури поведінки, особистісно-цінносне ставлення до творів мистецтва; здоров’язбережувальних компетентностей: правильна постава, емоційний настрій, усвідомлення необхідності безпечної поведінки для збереження здоров’я; інформаційно-комунікативних компетентностей: оперувати інформацією, отриманою на уроці; соціальних компетентностей: співпраця з однокласниками і вчителем, проявляти ініціативу;   

Предметні компетентності: ознайомити дітей із жанром кіномистецтва – мультиплікацією, надати доступні відомості про творчу діяльність людей, які створюють музику і мультфільми; формувати ключові, мистецькі предметні та міжпредметні компетентності, необхідні  для художньо-творчого самовираження в особистому та суспільному житті; навчити розуміти особливості аранжування народної музики та специфіку традиційної і сучасної обробки народної музики; навчити виразно виконувати пісні, надати можливість самостійно інтерпретувати музику сучасності, розуміючи взаємозв’язок традицій і новаторства; розвивати в учнів спостережливість, почуття ритму, прищеплювати учням зацікавленість музични­ми образами.

Мистецька освітня галузь

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: мультимедійна презентація, комп’ютер, телевізор, портрети композиторів, цеглинки LEGO, ребус, дитячі музичні інструменти,  бланк для вправи «Знаємо- хочемо дізнатись-дізнались», фоновідеохрестоматія з музики 3 клас.

 

                                                     Хід уроку

І. Вхід до класу під звучання музики (за вибором вчителя)

ІІ. Організаційний момент

     Створення позитивного психологічного клімату класу.

          Урок музики у нас

          Запросив усіх у клас.

          Привітаймось дружно всі

          До-ре-мі-фа-соль-ля-сі.

          Плесніть, діти, кілька раз.

          За роботу, все гаразд.

ІІІ. Музичне вітання

 

 

 

 

             https://youtu.be/Kjw1lIlZiyo

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

     Повідомлення теми та мети уроку.

-         Розгадайте ребус

 

 

(мультфільм)

-         А ви любите переглядати мультфільми?

-         Сьогодні ми будемо з вами говорити про мультфільми і поринемо у світ анімації. Розучимо нову пісню, будемо музикувати на дитячих музичних інструментах та виконаємо багато цікавих  вправ.

 

Заповнення семантичної карти

ЗНАЄМО         -         ХОЧЕМО ДІЗНАТИСЯ   -    ДІЗНАЛИСЬ

Мультфільми             Хто створює?                          -

(що відомо дітям)

V. Вивчення нового матеріалу.

-         Що таке анімація?

(Перегляд презентації)

-         Анімація – ( з лат.anima – душа, з франц. – animation – оживлення, мультиплікація – вид мистецтва, твори якого створюються шляхом знімання послідовних кадрів-малюнків або об’ємних об’єктів.

-         Діти та дорослі захоплюються пригодами мультиплікаційних героїв. Зазвичай ці герої – тварини – кумедні, веселі та розумні.

-         Такими їх створює мультиплікатор – художник, який створює образи героїв мультфільму, «оживляє» їх.

-         У створенні мультфільмів беруть участь багато людей.

-         Сценарист – придумує історії, пише сценарії, діалоги.

-         Звукооператор – відповідає за звукове оформлення фільму: підбирає акторів для озвучки, тому що кожен персонаж повинен розмовляти своїм особливим голосом. Завдання акторів не просто прочитати фразу,  а  пережити її разом зі своїм героєм. А ще він підбирає фонові звуки: шурхіт листя, спів пташок чи вітерець у саду.

-         Оператор – забезпечує зйомки.

-         Режисер є постановником мультфільму, з’єднує відзняті матеріали. А композитор створює для нього цікаву музику.

-         Чи можна уявити мультфільм без музики?

-         Кожен мультфільм має свою музику, за якою ми впізнаємо цей мультфільм уже з перших нот.

-         Українська анімація зародилась у 1927 році. Українські мультиплікатори створили багато мультфільмів як для дітей, так і для дорослих.  Ці мультики відомі далеко за межами нашої країни. Це «Капітошка», «Микита Кожум’яка», «Пригоди капітана Врунгеля», «Пригоди козаків».

-         І значна заслуга в цьому успіху належить композиторам, які створюють цікаву музику для фільмів.

VI. Слухання музики.

-         А зараз ми послухаємо два музичних  фрагменти з мультфільму «Лис Микита» (музика М. Скорика) та «Качині історії» (муз.М.Мюллера, Р.Джонса) (портрети)

-         Мультфільм «Лис Микита» – це перший анімаційний серіал, який створений в Україні. Його знято за мотивами казки Івана Франка.

-         Якими музичними засобами композитори створили характери героїв?

-         Які почуття відображає музика?

-         Як вона передає події мультфільмів?

Завдання: вибери слова, які відтворюють настрій музики.

 

 

VIІ. Фізкультхвилинка

Тіло прагне вже розминку,

Час робить фізкультхвилинку.

(Музична фізкультхвилинка «Весела ферма. Танцюємо разом з тваринками»)

           (https://youtu.be/Ss9CyDL9iwc)

VІIІ. Вокально-хорова робота

  1.  Гра «Так-ні».

(Діти погоджуються, або не погоджуються з твердженнями, сигналізуючи вибраними кольорами цеглинок LEGO)

 


Щоби правильно співати,

Маємо багато знати.

Це, насамперед, постава,

Поспівки і різні вправи.

 

Щоб красиво заспівати,

Треба голосно кричати.

 

Рівно спину не тримай,

Плечі вище підіймай

 

Дикція, чітка вимова,

А ще й дихання – основа.

Гарно звук видобуваймо

Та всі дружно ми співаймо.


Правила під час співу

1. Пам'ятайте, що при співі найкраще стояти прямо, руки опустіть, голову тримайте вільно.

2. Слідкуйте за своїм диханням.

3. Вимовляєте слова пісні ясно, чітко і виразно.

4. Співайте спокійно, слухайте один одного, підлаштовуючи свій голос до голосів товаришів.

5. Думайте, про що співається у пісні і виконуйте її виразно.

  1. Розспівування

-         Перед тим, як розпочати розучування музичного твору, нам потрібно підготувати свій голосовий апарат до виконання пісні. Тож настав час для розспівування.

                           (https://www.youtube.com/watch?v=uZYI6p8ERKI)

      Да-да-да – з хмарок капає вода.

      Ди-ди-ди – не злякаюсь я води.

      Ду-ду-ду – парасольку я знайду.

      Де-де-де – хай цей дощик далі йде.

-         ( Інший варіант виконання: повільно-прискорено-швидко-повільно)

 

           3. Музично-ритмічна гра «Веселі долоньки»

              https://www.youtube.com/watch?v=BNqvFFqxGvg

 

  1. Виконання пісні «Веснянка»  (муз.А Вахнянина, сл. С.Воробкевича)

    Музикування на дитячих музичних інструментах.

  1. Розучування пісні «Малюки» ( сл. і муз.Н.Май)
  1. Слухання пісні.
  2. Бесіда за змістом прослуханої пісні.

            -  Чи сподобалася пісня? Про що у ній йдеться?

   Який темп та настрій пісні?

  1. Розучування.
  2. Виконання з музично-ритмічними рухами.

ІХ.   Творча робота. Робота в групах

         Гра «Імпровізація»

        - А зараз трішечки поімпровізуємо. Оберіть один із кружечків (кружечки двох    кольорів лежать на столі, кольором донизу) і об’єднайтеся у дві групи.

-         Пригадайте свою улюблену казку. Уявіть, який мультфільм можна за нею створити. Придумайте музичну заставку.

Х. Рефлексія

-         Наш урок завершується. Ви, діти, молодці! Всі активно працювали.

            Вправа «Незакінчене речення»

    - На сьогоднішньому уроці ми дізналися...

     - Для мене найкориснішим було…

     - Мені найбільше сподобалося…

      - Я б хотів/ла більше дізнатися про…

       

           Метод «Шість слів»

       - Опишіть наш урок 6-ма словами.

  Заповнення семантичної карти

ЗНАЄМО         -         ХОЧЕМО ДІЗНАТИСЯ   -    ДІЗНАЛИСЬ

Мультфільми             Хто створює?                   Над створенням працює багато

(що відомо дітям)                                                 людей( перерахувати, назвати    

                                                                                    їх роль)

       -  У вільний час перегляньте мультфільми «Про козаків». Поцікавтеся, які українські композитори писали музику для цих мультфільмів.

ХІ. Музичне прощання

 

 

ХІІ. Вихід із класу під звучання музики (за вибором учителя)

docx
Додано
8 березня
Переглядів
195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку