Урок "Твір - опис у художньому стилі за картиною"

Про матеріал
Урок розвитку мовлення в 6 класі, який побудований з використанням краєзнавчого матеріалу. Мета: навчити складати твори-описи за картиною; розвивати вміння розуміти зміст живописного твору; удосконалювати культуру усного й писемного мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати естетичний смак.
Перегляд файлу

 

 

 

6 клас

 

 

C:\Users\user\Desktop\Буклет шістдесятництво\8b6019a246a84418.jpg

 


Мета: навчити складати твори-описи за картиною; розвивати вміння розуміти зміст живописного твору; удосконалювати культуру усного й писемного мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати естетичний смак.

Обладнання: картини, ілюстрації, тлумачний словник.

Хід уроку

  1.      Повідомлення теми й мети уроку.
  2.      Мотивація навчальної діяльності.

(Учень читає вірш М. Познанської «Квіти»)

  •     Учитель:
  •     Чи сподобався вам вірш?
  •     Чи любите ви квіти?
  •     Назвіть ваші улюблені.

Ми недарма почали говорити про квіти, тому що на уроці ви будете описувати картини, де намальовані квіти. Оскільки в нашому класі

більшість хлопців, то сподіваюся,  що ті, хто не дуже задивлявся на квіти, побачать їхню красу.

Проблемне питання: «У щастя людського два рівних є крила: Троянди й виноград, красиве і корисне» Чи погоджуєтеся ви з думкою поета?

  1.   Актуалізація знань. Бесіда:
  •   Які види образотворчого мистецтва ви знаєте?
  •   Які є жанри живопису?
  •   У чому полягає відмінність між літературним і художнім пейзажем?
  •   Яких художників - пейзажистів ви знаєте?
  •   Що таке опис?
  •   На які питання даються відповіді в описі?
  •   У яких стилях можна описувати предмет, істоту, дію?

Цікава інформація.  Запишіть слова в словничок (марина зображення моря, ведуга – міський краєвид).


Отже, картини бувають різні. На одних зображено природу, на інших – людей або події. Та є такі, де головні герої – квіти, фрукти, овочі, дичина. Вони називаються натюрмортом, що в перекладі з французької означає

«нежива природа».

  1. Сприйняття нового матеріалу.

Учитель. Розгляньте ці картини. Чи бачили ви їх раніше? Так, вони висять у нас на стіні в  шкільному коридорі. До речі, це не репродукція (фотографічне відтворення чи поліграфічне), а оригінал. Автором цих картин є колишній учень нашої школи Василь Рижук. Народився в селі Новостав.  Він - архітектор , скульптор і художник. Зараз живе й працює у Луцьку. Митець  є автором меморіального комплексу загиблим в Афганістані солдатам, а також пам’ятника Шевченку в Горохові. А ще ця людина любить квіти, особливо чорнобривці, які й сам висаджує.

 

 

 

 

 

 

C:\Users\user\Desktop\Буклет шістдесятництво\1539429547-458.jpg


C:\Users\user\Desktop\IMG_20240208_093143.jpg C:\Users\user\Desktop\IMG_20240208_093120.jpg

 

Картини Василя Рижука

Учитель:  Погляньте на ці картини.

  •      Чи можна сказати, що головні герої на цих картинах квіти?
  •      Як називаються такі картини?
  •      Які квіти намальовані? Чи бачили ви їх у природі?
  •      Що на першому плані? Що на другому?
  •      Від  якої картини віє теплом, а від якої – холодом ?
  •      Якими фарбами це передається?
  •      Який колорит (похмурий чи світлий)?
  •      Яка пора року асоціюється з кожною картиною?
  •      Який час дня зафіксований?
  •      Чому біля ромашки з вазою лежить яблуко?
  •      Які почуття художник виразив картинами?
  •      Чи сподобалися вам ці картини? Чим?
  •      Чи створюють квіти затишок біля оселі чи школи?

Отже, квіти прикрашають життя людини. Вони оспівані в піснях, про них складені поетичні рядки.

Учитель:  Нагадую: вибираєте одну  картину й  описуєте в художньому стилі. Повторімо, які є художні засоби (епітети, порівняння, метафори).


Складання колективного плану опису.

  •         Хто є автором картини?
  •         Розповісти про задум автора.
  •         Дати словесний опис побаченого:
  •         Що зображено в центрі картини?
  •         Що намальовано на задньому плані?
  •         Які художні деталі використовує митець на підсилення враження від картини?
  •         Як зображено предмети на картині?
  •         Висловити своє ставлення до описуваного.
  •         Придумати заголовок.

Добір робочого матеріалу до твору.

 

 

 

Враження

Не відвести очей, викликає захоплення, вражає,

прекрасна, дивовижна, милує око, чарує, святкова.

Стебло

Високе, невисоке, тонке, розгалужене, густо

вкрите листочками.

Квітки

Дрібні, великі, пишні, суцвіття скромні, тендітні,

розкішні, неповторні.

Пелюстки

Загострені, круглі, ніжні, білі, голубі, блакитні,

жовті, фіолетові, темно - коричневі.

Запах

Тонкий аромат, приємно пахнуть, духмяні, запашні,

ніжні.

Кольори (барви)

Небесний, сліпучо - білий, зелений, смарагдовий,

сонячний, полум’яний.

 

Словникова робота.

  •     Художник маляр, живописець, пейзажист, майстер пензля.
  •     Малювати – писати, утілити, показати, створити, відтворити.
  •     Картина – полотно , малюнок, витвір мистецтва.
  •     Палітра – фон , тінь, відблиски.
  •     Освітлення яскраве, розсіяне, спрямоване, присмеркове.

Орфографічна розминка.

Сліпучо - білий, ясно - синій, жовтогарячий, духмяний, полум’яний, святково.

Учитель:  Учні, під час написання твору ви обов’язково маєте

використовувати епітети, порівняння, метафори, дібравши  їх самостійно.

Робота з проблемним питанням.

Самостійна робота на чернетках.

Редагування написаного.

Написання чистового варіанта твору - опису.

  1. Підбиття підсумків уроку.

Гра «Визнач настрій» (зобразити настрій протягом уроку за допомогою кольору або смайлика).

Домашнє завдання. Підібрати репродукції картин - пейзажів, до однієї з  них дібрати лексичний матеріал.

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Сайчук Марія
Додано
24 листопада
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку