"Займенник як частина мови. Розряди займенників.

Про матеріал
Матеріал містить теоретичний матеріал про займенник та розряди займенника.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Займенник як частина мови style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Групи займенників за значенням. Займенники1. Особові1-ша особа: я, ми;2-га особа: ти, ви;3-тя особа: він, вона, воно, вони2. Зворотний. Себе3. ВідносніХто, що, який, чий, котрий, скільки4. ПитальніХто? що? який? чий? котрий? скільки?5. НеозначеніХтось, щось, хто-небудь, щось, небудь, будь-який, абищо, казна-що, деякий, дехто, хтозна-який, хтозна-що6. ЗаперечніНіхто, ніщо, ніякий, нічий, ніскільки7. ПрисвійніМій, твій, свій, наш, ваш, їхній, його, її, їх8. ВказівніТой, цей, такий, стільки9. ОзначальніВесь, усякий, кожний, самий, сам, інший, жодний. РОЗРЯДИ ЗАЙМЕННИКІВ

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Мовна гра «Коректор»Прочитайте приказки. Відновіть їх текст,поставивши на місці крапок відповідні займенники. Слова для довідки дивіться нижче.…травичка на …корені росте. Щастя знає,…шукає. То лиш курка від … гребе. Син…,а розум в ….. ….. . Милується… ….,як чорт писанкою. У … стільки правди,як у решеті води. Довідка: Всяка, кого, своєму, мій, себе, свій, нього, кого, сам, собою, нього.

Номер слайду 9

Перевіряємо. Всяка травичка на своєму корені росте. Щастя знає, кого шукає. То лиш курка від себе гребе. Син мій,а розум в нього свій….. Милується собою,як чорт писанкою. У нього стільки правди,як у решеті води.

Номер слайду 10

Жарти-загадки Які два займенники псують дороги?Що треба зробити з руками,щоб утворилися три особові займенники?Хто швидше назве займенники з двома буквами е? Я-спереду-Я вкінці,а посередині назва породи маленького коня. Разом буде назва країни. Додавши до особового займенникаІ ос.мн. одну букву,перетворіть його на антонім до слова «війна». Яке жіноче ім’ я складається з 30 займенників?

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Орфоепічна хвилинка Замініть у поданих реченнях виділені слова займенником.1. Цілий день потім Артемові батько не сходив з думки.2. Одного вечора ми всі зібралися біля школи. 3. Одні учні поливали город , другі носили воду.4. Всі пішли додому -і Марійка залишилась одна.5. На це запитання може дати відповідь перший-ліпший учень з присутніх . 6. Вийшло по два яблука на брата.

Номер слайду 13

Запам'ятай {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ПРАВИЛЬНОДякую вам. Пробачте меніКотра година?Кепкувати з нього. Телефонував йому{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}НЕПРАВИЛЬНОДякую вас. Пробачте мене. Скільки годин?Кепкувати над ним. Телефонував до нього

Номер слайду 14

Гра “Так – ні” 1. Займенник – це частина мови, що означає предмет? 2. Займенник – це частина мови, що вказує на предмет 3. Займенники відповідають на питання що робити? 4. Займенники відповідать на питання Хто? Що? Який? Чий? Скільки? 5. Слово “учень” – займенник? 6. Слово “перший” – займенник? 7. Слово “він” – займенник?

Номер слайду 15

Орфоепічна хвилинка Допомогти займенникам знайти своє місце в цих чудових формулах ввічливості. Радий... бачити (вітання). На... добре (прощання)! ... дуже шкода (вибачення). ... Богу (присягання)!... маєте рацію (підтвердження). Я перед ... в боргу (вдячність).

Номер слайду 16

Тести 1. Займенник – це..а) частина словаб) частина мовив) службове слово. 2. Займенник – а) вказує на предмет, але не називає його,б) називає предмет.3. Які займенники належать до ІІ особи?а )я, миб) ти, вив) він, вона, воно, вони.4. Визначити початкову форму займенника нима) вінб) яв) ми.5. Займенники з прийменниками пишутьсяа) разомб) окремо. 6. Познач речення , де займенники є підметома) Ми посіяли горох.б) Дівчинка пильно дивилася на нього.

Номер слайду 17

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Додано
24 листопада
Переглядів
18
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку