План-конспект уроку розвитку зв'язного мовлення в 7 класі (дистанційна форма навчання)
Твір-опис процесу праці
в публіцистичному стилі
Мета уроку:
навчальна: пригадати поняття «твір» та розподіл творів за жанрами (типами мовлення); ознайомити з визначенням «твір-опис процесу праці»; дати алгоритм написання твору-опису процесу праці; проаналізувати дописи в мережі Instagram на подібну тематику (https://www.instagram.com/tv/CX31sbco6Iv/?utm_medium=copy_link ); написати власний твір-опис (пост) процесу праці в публіцистичному стилі;
розвивальна: розвивати навички грамотного усного і писемного мовлення, уміння викладати матеріал логічно, образно, цікаво; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати творче мислення та здібності; формувати загальнокультурну грамотність учнів; створювати психологічно комфортну обстановку під час уроку;
виховна: виховувати дбайливе ставлення до мови, повагу до людей праці, бажання самостійно створювати красу власними руками, шанобливе ставлення одне до одного.
Тип, форма уроку: інтегрований урок; розвиток мовлення, проблемний.
Метод навчання: пояснювально-ілюстративний.
Міжпредметні зв'язки: мистецтво, технології.
Соціокультурна лінія: роль праці в житті.
Обладнання: власноруч виготовлені вироби учнів, комп'ютер (інтернет), презентація https://www.canva.com/design/DAE2kVTf3zs/I3QOChrbMxyOZd1QizyhsQ/view?utm_content=DAE2kVTf3zs&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink
.
Хід уроку:
- з’ясувати, якими виробами народної творчості прикрашають українці сучасні інтер'єри;
- продемонструвати такі вироби з домашнього інтер’єру або ті, що виготовлені власноруч).
5. Повторення вивченого (слайд 4).
Учитель: Ми вже не раз говорили з вами про те, що твори належать до певного типу мовлення. Є твори на літературну тему і твори на вільну тему. На уроках мови найчастіше звертаємося до написання твору певного типу мовлення. Згадаймо, які три типи мовлення ми з вами виділяємо?
6. Вивчення нового матеріалу (слайд 5).
Учитель: Вам доводилось писати твори-описи предмета, людини, тварини, природи, картини. Сьогодні ми познайомимося з новим видом твору-опису - процесу праці. А конкретніше - говоритимемо про опис трудових процесів і вражень від них. Створення твору такого типу будується за певною композицією. Тож ознайомимося з нею.
7. Закріплення вивченого (слайд 6).
Учитель: Перед вами зображення оберегів, що виготовлені в техніці макраме . Хто знає цю техніку?
Добре. Тепер перейдіть за покликанням та перегляньте, як виготовляється виріб у цій техніці: https://www.instagram.com/tv/CX31sbco6Iv/?utm_medium=copy_link
8. Вивчення нового матеріалу (слайд 7).
Учитель: Слів якої частини мови має бути більше у творі-описі процесу праці?(Дієслів.) Учні відповідають у чаті.
Учитель: А як ви думаєте, якщо в тексті йтиметься про одну дійову особу, чи потрібно постійно конкретизувати, хто перед нами, хто виконує дію? Чи достатньо це зробити лише один раз (на початку тексту або наприкінці)? (Достатньо 1 разу.)
Учитель: В описі дій однієї особи (або групи осіб) можуть вживатися речення з пропущеним підметом. Це дозволяє уникати невиправданого повторення слів і посилює зв'язок речень у тексті.
Складіть декілька речень про процес праці, яким хочете поділитися ( учні пишуть у чаті або відповідають в голосовому режимі).
9. Закріплення вивченого (слайд 8).
10. Завдання додому (слайд 9).
Розмістити допис в Instagram ( чи в зошиті) з описом процесу улюбленої праці, привертаючи до неї увагу читачів та дотримуючись граматичних норм. Початок допису: «Єдиний спосіб зробити працю добре – полюбити її» (Стів Джобс).
10. Рефлексія (слайд 10).
1. Що було цікавим в ході заняття?
2. Що, на вашу думку, має зацікавити читачів?
11. Підбиття підсумків.
Учитель: Сьогодні важливо вміти розповідати про процес праці правильно, точно, послідовно. Адже в житті трапляються різні ситуації. Хто ж знає, може, комусь доведеться учити працювати інших чи заробляти , розповідаючи про це у соцмережах, а хтось рекламуватиме готовий виріб, щоб продати. Але вміти зробити його чи про це розповісти, щоб навчити майстерності інших, завжди знадобиться.