Урок "Твір-опис процесу праці в публіцистичному стилі (дистанційна форма навчання)"

Про матеріал
Сьогодні важливо вміти розповідати про процес праці правильно, точно, послідовно. Адже в житті трапляються різні ситуації. Хто знає, може, комусь доведеться вчити працювати інших чи заробляти, розповідаючи про це у соцмережах, а хтось рекламуватиме готовий виріб, щоб продати. Але вміти зробити його чи про це розповісти, щоб навчити майстерності інших, завжди знадобиться.
Перегляд файлу

План-конспект уроку розвитку зв'язного мовлення  в 7 класі (дистанційна форма  навчання)

Твір-опис процесу праці

в публіцистичному  стилі

Мета уроку:

навчальна: пригадати поняття «твір» та розподіл творів за жанрами (типами мовлення); ознайомити  з визначенням «твір-опис процесу праці»; дати алгоритм написання твору-опису процесу праці; проаналізувати дописи в мережі  Instagram на подібну тематику (https://www.instagram.com/tv/CX31sbco6Iv/?utm_medium=copy_link ); написати власний твір-опис (пост) процесу праці в публіцистичному стилі;

розвивальна: розвивати навички грамотного усного і писемного мовлення,  уміння викладати матеріал логічно, образно, цікаво; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати творче мислення та здібності; формувати загальнокультурну грамотність учнів; створювати психологічно комфортну обстановку під час уроку;

виховна: виховувати дбайливе ставлення до мови, повагу до людей праці, бажання самостійно створювати красу власними руками, шанобливе ставлення одне  до одного.

 Тип, форма уроку: інтегрований урок; розвиток мовлення, проблемний.

 Метод навчання: пояснювально-ілюстративний.

Міжпредметні зв'язки: мистецтво, технології.

Соціокультурна лінія: роль праці  в житті.

Обладнання: власноруч виготовлені вироби учнів, комп'ютер (інтернет), презентація https://www.canva.com/design/DAE2kVTf3zs/I3QOChrbMxyOZd1QizyhsQ/view?utm_content=DAE2kVTf3zs&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink 

.

 

Хід уроку:

  1. Організаційний момент.
  2. Емоційне введення: перегляд  зразків видів народного декоративного мистецтва (слайд1)
  3. Ознайомлення з темою й  метою уроку (слайд 2,3).
  4. Перевірка домашнього завдання (На попередньому уроці учні отримали завдання:

- з’ясувати, якими виробами народної творчості прикрашають українці  сучасні інтер'єри;

- продемонструвати такі вироби з домашнього інтер’єру або ті, що виготовлені власноруч).

5. Повторення вивченого (слайд 4).

Учитель: Ми вже не раз говорили з вами про те, що твори  належать до певного типу мовлення. Є  твори на літературну тему і твори на вільну тему. На уроках мови найчастіше звертаємося до написання твору певного типу мовлення. Згадаймо, які три типи мовлення ми з вами виділяємо?

        6. Вивчення нового матеріалу (слайд 5).

Учитель: Вам доводилось писати твори-описи предмета, людини, тварини, природи, картини. Сьогодні ми познайомимося з новим видом твору-опису  - процесу праці. А конкретніше -  говоритимемо про опис трудових процесів і вражень від них. Створення твору такого типу будується за певною композицією. Тож ознайомимося з нею.

        7. Закріплення вивченого (слайд 6).

Учитель: Перед  вами  зображення оберегів, що виготовлені в техніці макраме . Хто знає  цю техніку?

Добре. Тепер перейдіть за покликанням та перегляньте,  як виготовляється виріб у цій техніці: https://www.instagram.com/tv/CX31sbco6Iv/?utm_medium=copy_link

        8. Вивчення нового матеріалу (слайд 7).

Учитель: Слів якої частини мови має бути більше у творі-описі процесу праці?(Дієслів.) Учні відповідають у чаті.

Учитель: А як ви думаєте, якщо в тексті йтиметься про одну дійову особу, чи потрібно постійно конкретизувати, хто перед нами, хто виконує дію? Чи достатньо це зробити лише один раз  (на початку тексту або наприкінці)? (Достатньо 1 разу.)

Учитель: В  описі дій однієї   особи (або групи осіб) можуть вживатися речення з пропущеним підметом. Це дозволяє уникати невиправданого повторення слів і посилює зв'язок речень у тексті.

Складіть декілька речень про процес праці, яким хочете поділитися ( учні пишуть у чаті або відповідають в голосовому  режимі).

         9. Закріплення вивченого (слайд 8).

  1. Учитель: Тепер перегляньте контент дописувача, перейшовши на його сторінку за попереднім посиланням в  Instagram. Простежте деякі коментарі. Поділіться враженнями, написавши власний коментар під одним із постів.
  2. Учитель: Поповніть власну сторінку в Instagram контентом про улюблену справу (творчість), додавши фото та розповіді (сторіз).

 

       10. Завдання додому (слайд 9).

Розмістити допис  в Instagram ( чи в зошиті) з описом  процесу улюбленої праці, привертаючи  до неї увагу читачів та дотримуючись граматичних норм. Початок допису: «Єдиний спосіб зробити працю добре – полюбити її» (Стів Джобс).

 10. Рефлексія (слайд 10).

 1. Що було цікавим в ході заняття?

 2. Що, на вашу думку, має зацікавити читачів?

 11. Підбиття підсумків.

Учитель: Сьогодні важливо вміти розповідати про процес праці правильно, точно, послідовно. Адже в житті   трапляються різні ситуації. Хто ж знає, може,  комусь доведеться учити  працювати інших  чи заробляти , розповідаючи про це у соцмережах, а хтось рекламуватиме готовий виріб, щоб продати. Але вміти  зробити його чи про це розповісти, щоб  навчити майстерності інших, завжди знадобиться.

 

 

 

docx
Додано
26 січня 2022
Переглядів
400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку