20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Інтегрований урок з української мови та природознавства для 3 класу "Закріплення й узагальнення знань про прикметник. Подорож до весни"

Про матеріал
Інтегрований урок з української мови та природознавства для 3 класу Тема. Закріплення й узагальнення знань про прикметник. Подорож до весни Мета: закріпити і узагальнити знання з теми, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати творче мислення; виховувати бережне ставлення до природи. Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок. Урок - подорож.
Перегляд файлу

Відкритий інтегрований урок в 3 класі

Тема. Закріплення й узагальнення знань про прикметник. Подорож до весни

Мета: закріпити і узагальнити знання з теми, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати творче мислення; виховувати бережне ставлення до природи.

          Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок. Урок - подорож.

Обладнання: Презентація, підручник, матеріали для ігор, індивідуальні картки.

Хід уроку

Організаційний момент

Учитель.    Пролунав дзвінок,

Починаємо урок,

Будем працювати старанно,

Щоб почули у кінці,

Що у нашім третім класі,

Діти просто молодці.

Загадка. Привітанням журавля,

Я пробуджую поля,

Небеса і ручаї

Та заквітчую гаї

Відгадаєм хто вона

Ця красуня чарівна? (Весна)

Отже, ми здійснимо подорож до Весни.

До нас на урок завітала красуня Весна, яка несла кошик з чарівними квітами. Але по дорозі кошик зламався, квіти розсипались. Вона заплакала, коли я її зустріла. Весна сказала, що я не зможу їй допомогти, зробити це можуть учні третього класу, які вивчили з української мови тему «Прикметник». Давайте допоможемо! Зберемо всі свої знання по темі і виконаємо завдання кожної чарівної квіточки.

1 квіточка. Перша квіточка весняна

тихо під сніжком куняла.

Дмухнув вітерець тепленький,

і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)

Цікаво, яке завдання принесла ця квіточка?

Перевірка домашнього завдання, вправа 331.

Молодці! Ви гарно працювали вдома!

2 квіточка. Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю,

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку. (Пролісок)

 Нове завдання приготувала квіточка.

Вона хоче побачити як ви гарно, каліграфічно правильно пишете букви, склади, слова.

― Запишіть число, класна робота.

Каліграфічна хвилинка

В вввв

Весна навесні веснянка весняний.

Розумнички! Ви гарно справились із завданням!

3 квіточка.    Зелене листя, зелений килим

Зима сховала під снігом білим.

Весна настала, і сонце гріє —

Зелений килим увесь синіє. (Барвінок)

Цікаво, яке буде наступне завдання?

Словниковий диктант

Нам необхідно повторити словникові слова, правопис яких треба запам’ятати.

  1.   Цього звірка часто малюють з яблуками і грибами на спині, хоча живиться він переважно комахами, слимаками, черв’яками, інколи ловить мишей, змій і тільки зрідка їсть плоди. (Їжак)
  2.   Він великий, сильний. А як зустрінеться йому бджолине дупло, або кущ малини не обмине. (Ведмідь)
  3.   У садочку понад тином

Я зробив йому хатину,

Він навколо обдивився,

Засміявся й оселився. (Шпак)

  1.   Живиться цей звір надземними і підземними частинами рослин та плодами дерев, кущів, особливо полюбляє жолуді. Їсть черв’яків, комах, ящірок, змій, жаб, мишей, риб. Якщо в лісі загинув звір, то його рештки стануть поживою для цієї тварини. (Кабан)
  • Хто це?
  • До якої природи відносяться?
  • Назва якої тварини зайва? Чому?

Молодці! Ви гарно справились із завданням!

4 квіточка. Пухнасті грудочки

 Розсілися на гілочках.

 Весною зацвітає,

 І Великдень зазиває. (Верба)

Хоче дізнатися як ви засвоїли тему «Прикметник».

Гра «Інтерв`ю»

  1. Які слова називають прикметником?
  2. Прикметник в реченні зв’язаний з…

а) прикметником;

б) іменником;

в) дієсловом.

  1. Скільки чисел має прикметник?

а) 1 число;

б) 2 числа;

в) 3 числа.

  1. Прикметник в однині змінюється за родами:

а) так;

б) ні.

  1. Прикметники чоловічого роду мають закінчення… (-ий, -ій)

жіночого роду мають закінчення… (-а. -я)

середнього роду мають закінчення… (-е, -є)

  1. У множині прикметники мають закінчення… (-і)

Молодці! Весна вдячна вам за відповіді!

5 квіточка.    Що за квітка, відгадай?

Листя велике, широке,

Стебло високе, тоненьке,

А квіточка тендітна, біленька. (Конвалія)

        Упала на сторінку підручника 139 і хотіла б дізнатись, як виконаєте вправу 333.

1) Діти читають завдання.

2) Письмове виконання вправи.

3) Взаємоперевірка.

Які розумні учні!

6 квіточка. Квітень жовту фарбу взяв,

моріжок розмалював,

і з-під пензлика розквітли,

наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба)

                         Що ж, мабуть прийшла пора

 Трохи відпочити,

 Я вас хочу на зарядку,

 Друзі запросити.

Фізкультхвилинка.      Нумо, славні дітлахи,

Розквітайте, мов квітки.

Руки вгору піднімайте,

Ними добре помахайте.

Головою покрутіть,

Ніжками потупотіть.

Навкруг себе повертайтесь,

Не лінуйтеся, старайтесь.

Стало легко й добре враз,

До роботи знову час!

7 квіточка. Фіолетові фіранки

У світлиці та на ґанку.

 Фіолетові малята

Весну люблять зустрічати. (Фіалки)

 

Вибіркове списування. Робота по варіантах

І варіант: виписати словосполучення у яких прикметники вжиті в прямому значенні.

ІІ варіант: виписати словосполучення у яких прикметники вжиті в переносному значенні.

Золоті руки,  золоті сережки, мамині руки, солодка мова, золоте серце, срібний перстень.

8 квіточка. На квітник погляньте, діти,

Там козак стоїть між квітів.

Весь червоний – гордий пан.

Не козак це, а ...  (Тюльпан)

Пропонує вам пограти у гру.

 Гра «Все навпаки». Робота в парах

Дібрати прикметники антоніми до поданих слів.


Малий –

Товстий –

Лівий –

Білий –

Веселий –

Високий –

Темний –

Молодий –

Широкий –

Дешевий –

Брудний –

Добрий –


 Розумники! Як гарно ви працюєте!

9 квіточка. Посадила в квітнику

Квітку ніжну та струнку.

Жовті ніжні пелюстки,

Зеленесенькі листки.

В квітнику у мене зріс

Гордий красень... Це — …  (Нарцис)

Пропонує вам пограти у іншу гру.

Гра «Угадай прикметник за закінченням». Робота в групах

Допишіть пропущені закінчення прикметників. У дужках скорочено позначте  рід.

1 група: Щаслив...        батьки (_________)

 мудр...             жінка  (_________)

 рідн...              батько (_________)

 весел...            дитинство (_________)

2 група:   Щаслив...        дитинство(_________)

уважн...           жінка (_________)

хоробр...          хлопчик (_________)

Мужн ...          чоловіки  (_________)

3 група:  Щедр...            друг(_________)

вимоглив...     керівник (_________)

Співчутлив...  подруга (_________)

Мужн ...          солдати  (_________)

Весна задоволена вашими відповідями!

10 квіточка. Ми у лісі проживаєм,

Дзвоном сонце зустрічаєм.

Маєм гарні сині очки,

Називаємось. …  (Дзвіночки)

Принесла гру

Гра «Впізнай предмет за  ознакою»

1) Довговухий, куцохвостий, полохливий, прудконогий (заєць).

2) Хижа, руда, пишнохвоста, хитра, пухнаста (лисиця).

3) Вусатий, хвостатий, грайливий, м’який, кігтистий (котик).

4) Маленьке, пухнасте, беззахисне, безхвосте, жовтеньке (курча).

5) Жовтий, кислий, ароматний, вітамінний (лимон).

Які ж ви кмітливі!

11 квіточка. «Сувора» Що за квіточка пахуча:

Хоч червона, та колюча?  (Троянда).

І вона хоче, щоб ви підвели підсумок уроку і пограли в гру.

Гра «Закінчи речення».

1. Ми закріпили знання з теми…

2. Які слова називають прикметником?

3. Прикметники в реченні зв’язані з…

4. Прикметник має… числа.

5. В однині прикметники змінюються за…

6. Прикметники чоловічого роду мають закінчення...

          7. Прикметники жіночого роду мають закінчення...

          8. Прикметники середнього роду мають закінчення...

  1. У множині прикметники мають закінчення…

Із завданням «суворої» квіточки ви справились!

12 квіточка. Наче сонця серединка,

   Пелюстків біла хустинка.

  Знає бджілка і мурашка,

  Що звуть квіточку …(Ромашка)

Пропонує вам записати домашнє завдання, яке знаходиться на сторінці 140 вправа 335.

- Діти! Весна дуже Вам вдячна, що ви допомогли їй зібрати чарівні квіточки , та виконали усі  завдання.

- Ви сьогодні були просто молодці! Виконали дуже багато завданнь від квіточок весни, та я Вас попрошу виконати ще одне невеличке завдання.

Асоціативний кущ

 - У мене є слова, виберіть з них ті, які найбільше підходять до нашого сьогоднішнього  уроку.

Цікавий, зелений, незвичайний, корисний, пізнавальний, червоний, малий, чудовий, успішний, весняний.

doc
Додано
19 січня
Переглядів
179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку