Урок-творча лабораторія "Визначення часу реакції людини за допомогою лінійки"

Про матеріал

На уроці учні створюють прилад для визначення часу реакції людини. Визначають гальмівний шлях автомобіля враховуючи час реакції водія. Аналізують результати

Перегляд файлу

 

Шестірнянська     СЗШ

 

Нестандартний урок. Пізнай себе.

Конспект уроку фізики 9 клас.

Творча лабораторія. Визначення часу реакції людини за допомогою лінійки

Мета:   Подальше формування особистої впевненості кожного учня, що фізика - цікава і потрібна наука, показати зв’язок  фізики з психологією людини  на практиці  дослідження особистих психологічних властивостей;                                                     пропагувати ідею, що створювати нове може кожен, розвивати  вміння фронтального  виготовлення кожним учнем простого приладу та проведення з ним експериментальних досліджень; продовжити формування просторового уявлення , логічного мислення, наукового підходу до вивчення фізичних явищ ( математична компетентність)

Обладнання : лінійка, калькулятор, таблиці для роботи у класі та для домашнього експерименту

План

  1. Що таке швидкість реакції людини?
  2. Повторення з кінематики. Робоча формула.
  3. Підрахунки.
  4. Виготовлення приладу.
  5. Розв’язування задач
  6. Підсумок уроку. Рефлексія.

Хід уроку

Вступне слово .

Вчитель. Добрий день! Вітаю Вас у творчій лабораторії Центру досліджень психологічних особливостей людини! Шановні учні, Ви не прості глядачі, а мої помічники - співавтори. Хай у нашій лабораторії панує дух пошуку, творчості та взаєморозуміння.

Центр поставив перед нами завдання - маючи лише лінійку визначити час  реакції людини.

Швидкість реакції (у психології) це тривалість від початку сигналу до реакції організму людини на цей сигнал (час реакції на якусь подію).

Час  реакції  є одним із важливих критеріїв під час відбору водіїв, операторів, космонавтів , льотчиків. Іноді від того, як швидко одна людина може зорієнтуватися у складній, нестандартній ситуації,  залежить збереження життя і здоров’я   людей.

Як ви гадаєте, який час реакції у вас?

Чи можете ви бути льотчиками, космонавтами, операторами,  водіями?  Щоб відповісти на це запитання необхідно час реакції виміряти. Це не важко зробити за допомогою простої лінійки. Причому час ми зможемо виміряти з точністю до однієї тисячної долі секунди.

Ключове питання .

Як же лінійкою виміряти час? Як пов’язати час падіння тіла з часом реакції людини?

Зараз ми почнемо процес створення приладу, за допомогою якого можна визначити час  реакції людини. Лише згадаємо деякі відомості з кінематики.

          Мозкова атака.

  1. Які види руху ви знаєте?
  2. Які види нерівномірного руху ви знаєте?
  3. Який рух називають рівноприскореним? /рівносповільненим?
  4. Який рух називають вільним падінням?
  5. При вільному падінні рух рівноприскорений? Чому дорівнює прискорення вільного падіння?
  6. Як обчислити шлях, що проходить тіло, вільно падаючи, за даний час?

Фізична ідея створення приладу.

Вчитель притискає лінійку до дошки і відпускає її. Учень, помітивши що лінійка падає, ударом долоні повинен зупинити її. Визначаємо яку відстань пройшла лінійка?

      Обчислюємо час руху лінійки.

      Виводимо робочу формулу.

;                ;                    

Отже, на падаючій лінійці фіксуємо відстань  Н, а потім за робочою формулою обчислюємо час падіння лінійки (час реакції людини).

Підрахунки. Робота у парах

Учні за 1 партою - обчислюють за робочою формулою час руху лінійки, якщо вона вільно падала 1 см.

2 парта- 2 см, 3 парта- 3 см і т.д.

Результати округлюємо до тисячних і заносимо до таблиці на дошці і у зошити учнів.

Н,

см

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

t,

с

 

0,045

0,064

0,078

0,09

0,101

0,111

0,12

0,128

0,136

0,143

0,15

0,156

0,163

0,169

0,175

0,181

0,186

0,192

0,197

0,202

 

Виготовлення приладу

Відповідно до табличних значень  робимо позначення на лінійці  ( наносимо час поряд з сантиметровими поділками).

Одержуємо прилад. Залишаеться  найцікавіше - виміряти час  реакції, порівнювати, дивуватися.

Учні виходять до дошки, демонструють  дію приладу.

Перший учень притискає лінійку до дошки та відпускає .

Другий   учень ребром долоні зупиняє лінійку. За лінійкою визначають час реакції людини.

Якщо ви зупинили лінійку на поділках 0,1- 0,2 с, у вас дуже гарна реакція;  0,3 с це також непогано, а якщо 0,4 с і більше професія пілота не для вас.

 

 

 

Розв’язування задач

Задача

Визначити гальмівний шлях автомобіля, що рухається зі

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Mirutenko Vladislav
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
24 квітня 2018
Переглядів
8166
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку