Тема. Творчість Сергія Пантюка. С. Пантюк ”Пан Перевертас”,
”Веселий крутисловик”
Мета. Ознайомити учнів з творчістю Сергія Пантюка, вправляти у виразності та швидкості читання; розвивати мовлення,уяву, спостережливість; формувати уміння аналізувати, робити висновки; виховувати любов до художнього слова.
Обладнання. Хрестоматія 1,2 класи серії «Шкільна бібліотека»/ укладач Стус Т.В. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016.-С.100-102.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мовленнєва розминка
а) Чистомовка
Ба – ба – ба – в роті виросла верба.
Бі – бі – бі – ростуть груші на вербі.
Уть – уть – уть – в небі їжаки пливуть.
Іт – іт – іт – кукурікає сірий кіт.
Ма – ма – ма – скоро прийде вже зима.
Ать – ать – ать – взимку соловейки прилетять.
Так – так – так – що казали ми не так?
б) Мовні приклади
сорочка – чка + кА = (сорока)
з + (сміятися – с – тися) = (змія)
їжа + тік – ті = (їжак)
(лист – т) + (криниця – крин) = (лисиця)
в) Швидко читай, ”зайве” слово називай
липа біжить лютий
сито читає квітень
мило добрий березень
літо говорить травень
ІІІ. Повідомлення теми уроку
- Сьогодні ми ознайомимося з творчістю сучасного українського письменника, перекладача, журналіста, громадського діяча і видавця Сергія Пантюка.
ІV. Ознайомлення з творчістю С. Пантюка
Сергій Пантюк народився 10 лютого 1966 року у селі Сокілець Дунаєвецького району Хмельницької області. Закінчив філологічний факультет Кам´янець-Подільського педагогічного інституту.
Працював у середній школі та редакціях кількох газет, пройшовши шлях від коректора до головного редактора.
Автор восьми книг і численних публікацій у вітчизняній і закордонній періодиці (тексти перекладалися сімома мовами). Зокрема, автор збірок віршів «Таїнство причастя» (1994 р.), «Тінь Аріяни» (1994 р.), «Храм характерників» (1996 р.), «Босяцький калфа» (2005 р.) та роману «Сім днів і вузол смерті».
Лауреат міжнародного літературного конкурсу «Гранослов», Всеукраїнського мистецького фестивалю «Лір». Дипломант Всеукраїнського конкурсу малої прози «Що записано в книгу життя».
Член Національної спілки журналістів України та Національної спілки письменників України.
Займається видавничою та політичною діяльністю.
Від Помаранчевої революції і до сьогодні — активіст Громадянської кампанії «ПОРА», член її керівних органів.
Співредактор мистецького інтернет-ресурсу «Інша література».
Перепочинок
V. Вивчення творів С. Пантюка
1) ”Пан Перевертас”
а) Робота над заголовком.
- Як ви гадаєте, хто такий Пан Перевертас?
- З яким словом вам асоціюється ” Перевертас”?
- Як ви думаєте, про що може йти мова у вірші з такою назвою?
б) Виразне читання вірша вчителем
- Чи здійснилися ваші передбачення?
- Який настрій у вірша?
в) Словникова робота
Карбувати крок – чітко, ритмічно йти, крокувати.
г) Гра “Рибки”. Самостійне мовчазне читання вірша учнями
- До яких віршів можна віднести цей вірш? (Небелиці)
- Доведіть рядками з тексту.
ґ) Виразне читання вірша учнями
д) Вправа “Незавершене речення”
Батьки не дружать з ним, тому що …
2) Робота на віршем “Веселий крутисловик”
а) Робота над заголовком
- З яких слів складається слово крутисловик?
- Як ви думаєте, що воно означає?
б) Виразне читання вірша вчителем
- Що дивного у цьому вірші? Чи всі слова вам зрозумілі?
в) Робота у парах ”Віднови вірш”
VІ. Підсумок уроку
- З творами якого письменника ми сьогодні познайомилися?
- Який вірш вам сподобався? Чому?