Урок "Творчість Т. Г. Шевченка"

Про матеріал

Контрольна робота з української літератури для 9 класу " Творчість Тараса Григоровича Шевченка" містить у собі різні типи завдань:

звичайні тестові,

установлення відповідності,

відповідь на запитання.

За підручником О. Авраменка.

Перегляд файлу

Контрольна робота з української літератури.  Творчість  Т. Шевченка     9 клас

1 варіант

1. Викупу Т. Шевченка з кріпацтва сприяли
А Євген Гребінка, Пантелеймон Куліш, Іван Сошенко
Б Микола Костомаров, Олександр Пушкін, Іван Срезневський
В Михайло Лєрмонтов, Василь Жуковський, Пантелеймон Куліш
Г Карл Брюллов, Олексій Венеціанов, Василь Жуковський
Д Олексій Венеціанов, Карл Брюллов. Олександр Пушкін

2. Ліричним відступом у поемі «Катерина» Т. Шевченка є такий епізод:
А кохання Катерини й москаля теплими вечорами
Б сцена вигнання Катерини з дому
В зустріч Івася з батьком
Г роздуми ліричного героя про гірку долю байстрят
Д поневіряння Катерини на чужині

3. Афоризмам В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля; І чужому научайтесь, і свого не цурайтесь життя дав твір
А «І мертвим, і живим, і ненарожденним…»       

   Б «Кавказ»
В «Як умру, то поховайте…»                              

  Г «Сон (У всякого своя доля…)»
Д «Гайдамаки»

4. До лірики періоду заслання Т. Шевченка належить вірш
А «Як умру, то поховайте…»               

  Б «До Основ’яненка»
В «Мені однаково…»                                

 Г «Катерина»
Д «І мертвим, і живим, і ненарожденним…»

5. До жанру послання належить твір Т. Шевченка
А «Сон (У всякого своя доля…)»           

 Б «Як умру, то поховайте…»
В «До Основ’яненка»                            

 Г «Мені однаково…»
Д «Кавказ»

6. Тарас Шевченко присвятив Якову де Бальмену твір
А «Кавказ»                                               

Б «Сон (У всякого своя доля…)»            В «Гайдамаки»                                    

 Г «І мертвим, і живим, і ненарожденним…»    Д «Катерина»

7. Установіть відповідність.

Художній засіб

Приклад 

1 гіпербола

А Доборолась Україна      До самого краю.

2 метонімія

Б Настане суд, заговорять      І Дніпро, і гори!

3 персоніфікація

В І потече сторіками              Кров у синє море…

4 антоніми

Г Не дуріте самі себе,   Учітесь, читайте… 

 

Д Нема пекла, ані Раю.  Немає й Бога, тілько я!

 

 

8. Установіть відповідність

Сюжетний елемент

Подія
(«Катерина» Т. Шевченка)

1 зав’язка

А вигнання зганьбленої дочки з дому

2 розвиток дії

Б звернення до дівчат бути обачними в коханні

3 кульмінація

В самогубство героїні

4 розв’язка

Г випадкова зустріч Катерини з Іваном на чужині

 

Д знайомство й кохання Катерини з москалем

9.. Дайте розгорнуту відповідь на питання "Актуальність твору Т. Шевченка "Кавказ".

.10.  Що таке романтична містерія як жанр?

11. Охарактеризуйте творчість Т. Шевченка періоду «трьох літ».   

12.  Визначіть жанр твору «Причинна». Дайте визначення.

13. Що змусило Шевченка змінити тематику та проблематику своєї творчості періоду «трьох літ»? Яка лірика переважає у творчості автора цього періоду?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота з української літератури.  Творчість  Т. Шевченка     9 клас

2 варіант

1. Захоплення героїчним минулим України, роль уроків історії для вирішення проблем сучасності, віра в безсмертя рідного народу — мотиви твору Т. Шевченка
А «Катерина»
Б «Як умру, то поховайте…»
В «До Основ’яненка»
Г «Мені однаково…»
Д «Сон (У всякого своя доля…)»

2. НЕ Є ідеєю поеми «Гайдамаки» Т. Шевченка
А необхідність перегорнути трагічну сторінку історії, по-сучасному оцінити минуле
Б заклик до єднання слов’янських народів
В усвідомлення того, шо здобуття незалежності — ідеал історичного розвитку нації
Г осмислення можливостей вирішення конфліктів між народами-сусідами, історичного примирення народів
Д засудження війни імперської Росії з кавказькими народами

3. Засудження самодержавства й кріпосництва в Російській імперії, вірнопідданства й аморальності земляків-перевертнів — провідний мотив твору Т. Шевченка
А «Катерина»
Б «Сон (У всякого своя доля…)»
В «Гайдамаки»
Г «І мертвим, і живим, і ненарожденним…»
Д «Кавказ»

4. Слова Од глибокої тюрми та до високого престола — усі ми в золоті і голі належать
А горцю (« Кавказ»)
Б українській еліті («І мертвим, і живим…»)
В «землячку» («Сон (У всякою своя доля…)»)
Г колонізатору («Кавказ»)
Д титарю («Гайдамаки»)

5. Тарас Шевченко присвятив Василеві Жуковському твір
А «Гайдамаки»              Б «Кавказ»
В «І мертвим, і живим, і ненарожденним…»            Г «Сон (У всякого своя доля…)»
Д «Катерина»

6. Критика української еліти, яка зневажає український народ, і заклик до соціального примирення заради відродження нації звучать у творі Т. Г. Шевченка
А «До Основ’яненка»
Б «Сон (У всякого своя доля…)»
В «Гайдамаки»
Г «І мертвим, і живим, і ненарожденним…»
Д «Як умру, то поховайте…»

7. Установіть відповідність.

Засіб творення сатири

Приклад
(«Сон (У всякого своя доля…)»)

1 іронія

А …Стоїть собі,       Голову понурив,
Сіромаха. Де ж ділася     Медвежа натура?
Мов кошеня, такий чудний.

2 сарказм

Б Так оце-то та богиня!..     А я, дурний, не бачивши
Тебе, цяце, й разу,              Та й повірив тупорилим
Твоїм віршемазам.

3 гротеск

В Лечу, лечу, а вітер віє,           Передо мною сніг, біліє,
Кругом бори та болота,             Туман, туман і пустота.

4 карикатура

Г У всякого своя доля              І свій шлях широкий…

 

Д Цариця-небога,                      Мов опеньок засушений,
Тонка, довгонога,                    Та ще на лихо, сердешне,
Хита головою.

 

8. Установіть відповідність.

Художній засіб

Приклад
(«Сон (У всякого своя доля…)»)

1 оксиморон

А І в темній темниці…         Голодом замучив…

2 тавтологія

Б Так із його, сердешного.          Кров, як воду, точить!..

3 порівняння

В …Тополі по волі…                   Розмовляють з полем…

4 персоніфікація

Г …А той нишком у куточку                   Гострить ніж на брата.

 

Д На той остатній Страшний Суд             Мертвці за правдою встають.

9.  Охарактеризуйте образи-символи у творі "Кавказ"

10. Охарактеризуйте ранній період творчості Т. Шевченка.

11. Дайте визначення балади. Наведіть приклади.

12.  Розкрийте історичну основу поеми «Гайдамаки».

13. Що змусило Шевченка змінити тематику та проблематику своєї творчості періоду «трьох літ»? Яка лірика переважає у творчості автора цього періоду?

 

docx
Додано
28 червня 2018
Переглядів
3192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку