Урок творчості. Тема. Візуалізація текстової інформації, переведення текстової інформації в графічну ( схема, плакат, малюнок, комікс, хмара слів, колаж, сторінка лепбука тощо) та навпаки. Виконання тренувальних вправ.
Урок творчості .
Тема. Візуалізація текстової інформації, переведення текстової інформації в графічну ( схема, плакат, малюнок, комікс, хмара слів, колаж, сторінка лейпбука тощо) та навпаки. Виконання тренувальних вправ.
Мета: формування компетентностей.
Предметні: Повторити й систематизувати здобуті знання, удосконалити навички правильної вимови й написання слів , підбору синонімів та їхнє використання при написанні творчих робіт;
Ключові компетентності:
комунікативні: виховувати наполегливість у роботі, цікавість до слова, спілкуватися державною мовою, володіти всіма видами мовленнєвої діяльності; аналізувати розмовну діяльність учнів, розвивати пам'ять, увагу, мислення, виразне читання;
інформаційні: розвивати інтелектуальні, творчі здібності учнів та вміння використовувати отриманні знання у нових ситуаціях застосовувати інформаційно - комунікаційні технології, аналізувати мовні явища, розвивати медійну грамотність;
комунікативні: формувати мовленнєву компетентність особистості, вміти доводити власну позицію;
уміння навчатися впродовж життя: здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, уміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення;
соціальні: уміння співпрацювати в групі, сприяти розвитку уваги й колективної діяльності учнів;
громадянські: сприяти вихованню в дітей любові до свого народу, України та Т. Г. Шевченка – великого генія, мислителя та пророка;
загальнокультурна грамотність: виховувати повагу до національної культури і літератури, глибоке розуміння власної ідентичності, приналежності до української нації
Під час проведення уроку повторюються й узагальнюються знання учнів,
використовуються мовні ігри, проблемні завдання, презентація.
Тип уроку: повторення вивченого матеріалу
Форма уроку: робота в групах.
Перебіг уроку.
І . Емоційне налаштування уроку. Слово вчителя. Ми живемо в прекрасній країні, яка багата безкрайніми просторами, гомінкими ріками та бурхливими морями, лісами, де водяться звірі та птахи, чудовими пейзажами, які наповнюють нас усіх жагою до життя. Так! Зараз нам дуже важко, адже ворог намагається знищити нашу націю. Він руйнує все, що ми будували та створювали руками, але він ніколи не знищить наше бажання жити в мирі та злагоді з усіма людьми. Ми розповідатимемо про тих героїв, які творили і творять нашу історію, адже Україна здавна славилася відомими людьми. Серед них є постать, яку ми будемо сьогодні згадувати на нашому уроці творчості.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Отож, спробуємо перевести всю отримані інформацію у якісь графічні зображення і навпаки. Працюємо в групах. Вас чекає повторення теоретичного матеріалу і робота з доміно. Якщо ви правильно виконаєте це завдання, то прочитаєте, про кого ми сьогодні говоритимемо.
Складаємо доміно.
Тож ми сьогодні згадаємо великого сина нашого народу Тараса Шевченка, згадаємо його життя та творчість і самі трішки творитимемо.
Запрошую у Крісло автора того, хто говоритиме від імені поета. Ваше завдання уважно слухати.
Розповідь. Я народився у кріпацькій родині у 1814 році у с. Моринці. Моє дитинство було безрадісним, батьки та старші брати і сестри тяжко працювали, а я сидів у бур’янах і мріяв. Часто любив слухати розповіді чумаків. Одного разу навіть пішов шукати залізні стовпи, які підпирають небо. Потім вчився у дяків, але це не було навчанням. По – справжньому я навчався у Петербурзі в Академії мистецтв, коли став вільним. Здобути волю мені допомогли зовсім чужі люди, яким я дуже вдячний. За свої здібності до малювання я отримав три срібні медалі.
А потім з’явився «Кобзар». У цій збірці було лише 8 віршів. Це було моє перше поетичне творіння. Я вирішив писати вірші і нести слово правди людям. Але мене заарештували і відправили в далекий Сибір на 10 років заслання. Це були дуже важкі для мене часи. Я повернувся змучений та нещасний і не знав, скільки часу мені ще судилося.
Учитель. Дякую. Судилося поетові зовсім небагато. Він помер у 1861році. Йому виповнилося лише 47.
Дата, класна робота. Тема уроку.
ІV. Виконання вправ.
1.Робота з текстом. Виписати слова, де потрібно вибрати і вставити букву і заповнити перший квадратик.. Словникова робота.
Я народився у кріпац\тській родині в 1814 році в с. Моринці. Моє дитинство було без\радісним, батьки та старші брати і сестри тяж\шко працювали на панщ\шчині , а я сидів попід тинами і мріяв. Часто любив слухати роз\сповіді чумаків. Одного разу навіть пішов шукати залізні стовпи, які під\тпи\ерають небо. Потім учився в дяків, але це не було навчанням. По – справжньому я навчався у П\петербурзі в Академії мистецтв, коли став вільним. Здобути волю мені допомогли чужі люди, яким я вдячний довіку. За свої здібності до малюван\ння я отримав три срібні медалі.
А потім з’\ явився «К/ кобзар». У цій збірці було лише 8 творів. Це було моє перше поетичне творін\ння. Я вирішив писати вірші і нести слово правди людям, але мене заарештували і відправили в далекий Сибір на 10 років заслан\ння. Це були дуже важ\шкі для мене часи. Я повернувся змуче\иний та не\щасний і не \знав, скільки часу мені ще судилося.
Кросенс про поета. Якщо правильно укладено кросенс – то прочитаєте слово «Україна». То що поет любив найбільше? Заповнюєте!
Учитель. Який розділ ми вивчаємо зараз?
- Що таке синтаксис?
- Що ви знаєте про словосполучення, підмет, присудок?
2.Речення. Визначити граматичну основу та словосполучення, записати частини мови.
- Малий Тарас ішов шукати залізні стовпи.
- Сміливі чумаки розповідали цікаві історії.
- Рідна Україна жила у поетовому серці.
Учитель: пригадайте вивчені вами поезії. Я б дуже хотіла, щоб ви пригадали вірш про хмароньку, бо вона нам зараз буде потрібна.
3. Вірш «За сонцем хмаронька пливе». Працюємо з хмарою слів. Шукаємо синоніми до слів: Україна І , Шевченко ІІ, сумний ІІІ. із будь – яким словом складаєте речення. Заповнюємо квадратик. Заповнити!
Учитель: наш автор розповідав про те, що поет учився в Академії мистецтв, а потім почав писати вірші. То скажіть, які ж таланти він мав? Молодці!
А ми теж маємо певні здібності і зараз пригадаємо фонетичну транскрипцію.
3.Записати фонетичну транскрипцію слів. Визначити склади, букви та звуки: медаль, творіння, вдячність, любов’ю, навчання, з’явився.
Учитель. Тарас Григорович був надзвичайно талановитий. Його батько одразу помітив неабиякі здібності сина. Звичайно, ми не можемо прирівнювати себе до великого поета, але можемо стати на якусь хвилинку його маленькими поціновувачами. Нас чекає цікава робота, і вона для вас не нова.
4. «Створюємо історію». І дописуємо сенкан.
Учні зачитують написані твори.
ДЗ: повторити правила.
Підсумок уроку.
Щороку навесні разом з першими теплими промінчиками сонця, першими квітами, першим співом пташок до нас приходить Шевченко. Ця весна 210 від дня його народження. Здається, як багато часу вже минуло. Так! Насправді чимало! Але ми повинні пам’ятати про нього завжди, бо він навчив нас шанувати батьків, рідну землю, мову і плекати у серці своєму найпрекрасніші людські риси: добро, щирість, повагу і любов.
Дорогі діти! Я бажаю, щоб ви всі пам’ятали Шевченка, цінували те, що він зробив для нас з вами: любив Україну всі серцем і вчив любити її інших.
Будьмо гідні та достойні цієї Великої людини!
Початок.
|
Розділ, який вивчає звуки та букви? |
Фонетика. |
Скільки в слові голосних, то стільки і… |
Складів. |
Є звуки голосні, а є … |
Приголосні. |
Після Б,П,В,М,Ф перед Я,Ю,Є,Ї ставимо… |
Апостроф. |
Над голосною ставимо ... |
Наголос. |
Букви під наголосом є… |
Наголошені |
Приголосні є м’які і … |
Тверді |
Приголосні бувають глухі та… |
Дзвінкі. |
Явище зміни звуків при словотворенні? |
Чергування. |
Як називаються всі слова нашої мови? |
Лексика.
|
Явище, коли з трьох приголосних один випадає . |
Спрощення. |
Використовується для м’якості приголосних м’який.. |
Знак. |
Слова, що одинаково звучать, але мають різне лексичне значення. |
Омоніми |
Кінець. |
Словникова робота.
Я народився у кріпац\тській родині в 1814 році в с. Моринці. Моє дитинство було без\радісним, батьки та старші брати і сестри тяж\шко працювали на панщ\шчині , а я сидів попід тинами і мріяв. Часто любив слухати роз\сповіді чумаків. Одного разу навіть пішов шукати залізні стовпи, які під\тпи\ерають небо. Потім учився в дяків, але це не було навчанням. По – справжньому я навчався у П\петербурзі в Академії мистецтв, коли став вільним. Здобути волю мені допомогли чужі люди, яким я вдячний довіку. За свої здібності до малюван\ння я отримав три срібні медалі.
А потім з’\ явився «Кобзар». У цій збірці було лише 8 віршів .Це було моє перше поетичне творін\ння. Я вирішив писати вірші і нести слово правди людям, але мене заарештували і відправили в далекий Сибір на 10 років заслан\ння. Це були дуже важ\шкі для мене часи. Я повернувся змуче\иний та не\щасний і
не \знав, скільки часу мені ще судилося.
|
|
|
|
|
|
|
|
|