Урок у 2 класі Тема: "Пісня, танець і марш … зустрічаються"

Про матеріал

2 клас,І семестр,8 урок.

Тема:Типи музики.

Тема уроку: Пісня, танець і марш … зустрічаються.

Мета уроку:

-навчальна:закріпити знання про три типи музики-пісню,танець і марш;знати та вміти розрізняти їх ;визначити рівень засвоєння теми(основних понять-полька,вальс,пісня,марш та ін..);удосконалювати вміння аналізувати та інтерпретувати музичні твори

-розвиваюча:розвивати інтерес до жанрової музики;визначити рівень виконавських навичок;розвивати власний музичний світогляд та смак

-виховна:виховувати повагу до творчості композиторів вітчизняних і світових;виховувати інтерес та любов до музики

Перегляд файлу

2 клас,І семестр,8 урок.

Тема:Типи музики.

Тема уроку: Пісня, танець і марш … зустрічаються.

Мета уроку:

-навчальна:закріпити знання про три типи музики-пісню,танець і марш;знати та вміти розрізняти їх ;визначити рівень засвоєння теми(основних понять-полька,вальс,пісня,марш та ін..);удосконалювати вміння аналізувати та інтерпретувати музичні твори

-розвиваюча:розвивати інтерес до жанрової музики;визначити рівень виконавських навичок;розвивати власний музичний світогляд та смак

-виховна:виховувати повагу до творчості композиторів вітчизняних і світових;виховувати інтерес  та любов до музики

Зоровий ряд:ілюстрації до музичних творів;портрети композиторів,стенд «Море музики»,три «кита музики» - пісня,танець і марш;відео фрагменти;малюнки учнів.

Поетичний ряд:вірші,цитати з пісень;

Твори для слухання: Л.Бетховен «Бабак», П.Чайковський, вальс із балету «Спляча красуня»,С.Рахманінов «Італійська полька»,Є. Адамцевич «Запорізький марш»; П.Чайковський «Танець з кубками» з балету «Лебедине озеро»; Б.Фільц «Коломийка», Г.Татарченко «Гей ви, козаченки»;П.Чайковський «Марш дерев’яних солдатиків».

Твори для виконання: «Пісня про школу» сл..Вікторова, муз.Кабалевського, «Ой заграйте, дударики»сл.. В.Павличка, муз А.Філіпенка, поспівка  «Дзвінка пісенька», «Веселий музикант»сл. Волгіної, муз. Філіпенка,»Класне рондо» Д.Кабалевського.

Інформаційно-методичне забезпечення:дошка, ф-но,бандура,підручники Л.С. Аристової 2 клас «Музичне мистецтво»;щоденники музичних вражень,музичні інструменти (скрипка,балалайка,бандура,барабан),ілюстративний та поетичний ряд,телевізор та магнітофон,стенди класу музики.

Результат:удосконалення вокально-хорових навичок,удосконалення вміння слухати та розуміти музику,вміти розповісти про музику та її особливості  в плані-маршу, пісні, танцю,розвивати власний світогляд та музичний смак,естетичне задоволення від музики та її виконання.

Хід уроку.

І.Вхід до класу під звуки Є.Адамцевича «Запорізький марш»(учитель грає на бандурі).

ІІ. ВХР- виконання вокальних вправ та поспівок( «Дзвінка пісенька»),виразне виконання «Пісня про школу» сл..Вікторова, муз. Кабалевського; виконання пісні Д. Кабалевського «Класне рондо».

Учитель:Доброго дня!Сьогодні на урок вас проводив відомий марш. Як він називається?

Учні:…»Запорізький марш»!(марш про козаків,марш,з яким козаки вирушали у похід).

Учитель:Так!І ми з вами зараз вирушаємо у похід разом з трьома нашими знайомими. Ось,перший з них!

ІІІ.Слухання та музична інтерпретація: Л.Бетховен «Бабак».

-Як називається музичний твір?

Учні  згадують…»Бабак»(на дошці малюнки учнів до твору «Бабак»).

-А хто написав твір?

Учні: Л.ван Бетховен.

-Як звуть нашого першого гостя?Учні:..пісня.

ІV.ВХР- виразне виконання «Веселий музикант»сл. Волгіної, муз. Філіпенка. .

Учитель:А перший куплет пісні нікого вам не нагадує?Учні:…»кит-пісня»А другий куплет на кого схож?Учні:…»кит-танець»!Ну і третій куплет дуже яскраво нам прокрокував:»кит-марш»!Так чудово нас привітав наш перший гість-провідник по великому «Морю музики»- кит-пісня.І своїм приходом до нас він хоче підказати нам щось…Про це ми обов’язково дізнаємось в кінці нашого походу. І ми вже можемо гордо називати його музичним жанром,одним з самих головних!

V.Слухання та музична інтерпретація: Б.Фільц «Коломийка».

-Який це жанр?Чому?Але ж так хочется танцювати?Може бути,щоб разом були і танець і пісня?

Учні висловлюють свої думки та почуття…

 -Однак,ще не всі гості зібралися…Послухайте,хто до нас іде!!!

VI.Слухання та музична інтерпретація: П.Чайковський, вальс із балету «Спляча красуня» та демонстрація відео до музичного твору.

  • Красива музика?Що ж це за твір?Хто автор?

Учні висловлюють свої думки та почуття,називають автора та назву твору (П.Чайковський, вальс із балету «Спляча красуня»). На дошці з’являються малюнки учнів на тему вальсу,ілюстрації «Вальс. Балет.»Як же звуть нашого другого гостя?

Учні:..ВАЛЬС.БАЛЕТ.ТАНЕЦЬ.

Учитель:Молодці!Це-танець!І с цього моменту ми вправі називати його,як і першого гостя-жанром музики.

Балет-це велике мистецтво і я хочу познайомити вас з ним трохи ближче!Уявіть,що ви потрапили до казки «Лебедине озеро». Друзі принца Зигфріда дуже засмучені:їхньому товаришеві необхідно вибрати наречену,а це,певно,кінець веселого та безтурботного життя. Але принц заспокоює друзів :»Щоб не трапилося,я завжди лишуся вірним друзям юності». Усі підіймають келихи(кубки) з вином за молодість та юність.Веселощі,танці продовжуються.

  • Послухайте уважно,як музика передає настрій принца та його друзів. Чи змінюється її характер?

VII.Слухання та музична інтерпретація: П.Чайковський «Танець з кубками» з балету «Лебедине озеро».

Учні висловлюють свої думки та почуття…Але ж танці бувають різні..Нагадайте мені,які ще ми з вами знаємо танці?

Учні називають,а вчитель визначає – польку(«Італійська полька С.Рахманінова). Слухання та танцювальна інтерпретація твору С.Рахманінова «Італійська полька».

VIII.ВХР- розучування та виразне виконання пісні «Ой заграйте, дударики» сл.. В.Павличка, муз А.Філіпенка.(Учитель розповідає учням,хто такі – гуцули,як вони вміють танцювати, показує пісню з рухами під музику).

IX.Слухання : Г.Татарченко «Гей ви, козаченки»(на екрані слайди з зображенням славет -них  козаків).

Учитель:Майже всі гості зібралися!Може,кого не вистачає?

Учні «підказують» учителеві…марш…..

Учитель:Дійсно!Як ми могли забути про нього,він зовсім недавно дарував нам радість!Зустрічайте!!!

X.Слухання та музична інтерпретація: П.Чайковський «Марш дерев’яних солдатиків». Демонстрація відео фрагменту з м/ф «Иван Царевич и серый волк».на дошці з’являються малюнки учнів до цього музичного твору.

XI.ВХР- Д.Кабалевський - «Класне рондо». Учитель підводить учнів до того,що в пісні поєднуються всі «кити музики» -три головних музичних жанра - пісня,танець і марш.Так і на уроці поєднуються як в піснях три головних музичних жанра.

XII.Підсумки уроку.Оцінювання роботи учнів.


 

docx
Додано
29 березня 2018
Переглядів
2910
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку