Урок."У Карпати прийшла зима і веселі свята принесла, а гуцулам треба знати – як ці свята величати."

Про матеріал
Інтегрований урок з математики та української мови. Рекомендовано проводити з метою популяризації краєзнавства та збереження гуцульської говірки.
Перегляд файлу

2 клас

         Інтегрований урок з математики та української мови

Рекомендовано проводити з метою популяризації краєзнавства та збереження гуцульської говірки.

 

 

У Карпати прийшла зима і веселі свята принесла, а гуцулам треба знати – як ці свята величати.

                        Математика

ТЕМА: Узагальнення і систематизація знань учнів. Повторення усного додавання та відніманнядвоцифрових чисел без переходу через десяток. 
МЕТА: повторити і закріпити вивчений матеріал про додавання та віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток, розвивати логічне мислення, пам'ять,мову, виховувати любов до природи. 
                                Українська мова

Тема. Узагальнення і систематизація знань по темі: « Слова, що означають назви предметів».

Мета: повторити і поглибити знання учнів про слова, які є назвами предметів; удосконалювати вміння розпізнавати їх серед інших слів, будувати з ними речення; закріплювати навички написання слів з вели­кої літери; розширювати словниковий запас учнів, уміння працювати зі словником; розвивати творчу уяву, навички діалогічного і монологічно­го мовлення; виховувати любов та бережне ставлення до природи та традицій рідно­го краю.

ОБЛАДНАННЯ: мультимедійна презентація, роздатковий матеріал.

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

І.Організаційний  момент

 

Девіз уроку:

У Карпати прийшла зима

і веселі свята принесла,

 а гуцулам треба знати

 як ці свята величати.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Вчитель.

 - Сьогодні у нас незвичайний  урок і ми  будемо виконувати завдання з математики та української мови.

З української мови потрібно повторити все, що ми вивчили про слова – назви пред­метів.

 З математики  ви використаєте знання, отримані на попередніх уроках. Ми будемо додавати та віднімати двоцифрові числа, розв’язувати  задачі.

 

Отож, ми сьогодні не тільки повторимо вивчене з математики та української мови, а й пригадаємо звичаї та традиції святкування зимових свят на Гуцульщині.

 

III. Актуалізація опорних знань учнів

 

Водохреща 19.01

 

  • Як на Гуцульщині називають ці свята?
  • Запишіть у словничок.

Видорші – Водохреща

Йордан - Водохреща

  • Запишіть у зошиті з математики число , яке позначає кількість зимових свят. (11)
  • Скільки десятків у цьому числі? Скільки одиниць?

 

 

Задачі – вірші 
1. На Андрея Калиту

Випекли дівчата.

Ці  - 12, а ті  - 6.

Скільки хлопців її з’їсть?(18)

 

2. Парубки вночі не спали.

Збитки добре планували.

Гарбузів палити  -20,

А воріт ховати 7.

Скільки клопотів завдали

На Андрея ґаздам всім?

 


3. Святий Миколай подарунки приніс.

Дівчаток чемних знайшов 36.

А хлопчики також хороші були.

Дарунки отримали аж 33.

Швиденько рахуємо скільки малят

Отримали щедрі дарунки до свят.

 

 

 

IV. Узагальнення та систематизація знань учнів

 

  1. Вибірковий диктант

 - Уважно слухаємо і записуємо!

І варіант   - знаходить і записує іменники, вжиті в однини.

ІІ варіант – іменники, вжиті у  множині.

Мед, родзинки, вареники, узвар, кутя, гриби, пампушки, квасоля.

  • Коли ми традиційно використовуємо ці продукти чи страви?
  • Скільки страв готують на святий вечір?
  1. Самостійна робота

25+40= 22+3 =                    23+30=                   32+5=
42+34= 65-23=                    53+25=                   76-34=
46-24= 76-30=                     67-23=                    85-20=

Відповіді перевіряємо за сніжинками.

 

  1. Робота біля дошки.

Індивідуальні завдання

58=50+8 42=40+2 
63=60+3 28=20+8 
91=90+1 15=10+5

Фізкультхвилинка

Ой маленькі колєднички

Стежки протоптали

Тай у Різдво колєдою

Бога прославляли.

Колед, колєд, колєдую

Многа літа вам дарую!

 

 

  1. Робота в групах.

 

1 група

Завдання: підкреслити назви страв.

Головною стравою Святого вечора є кутя — варена пшениця з медом. Вона символізуєродючість і достаток. Обов'язковіритуальні страви — узвар, борщ, голубці, вареники. Решта — залежновідродиннихтрадицій та місцевихзвичаїв. Карпатськасвятвечірня кухня багата на гриби, квасолю, кукурудзянку й рибу.

2 група

Завдання: підкреслити імена та прізвища дослідників Гуцульщини.

Іван Франко досліджувавтрадиції та культуру гуцулів. Вивчали гуцульську коляду Володимир Шухевич,Михайло Коцюбинський, ГнатХоткевич.       Володимир Гнатюк збирав гуцульські колядки й щедрівки.

 

3 група

Завдання: підкреслити слова, вжиті з великої букви, пояснити.

У самому серціГуцульщини, селіКриворівняВерховинського району, зберігсянайдавніший в Україні обряд колядування. Розпочинаєтьсявін на Різдво і завершується на Водохреще. Одна колядка можетривати годину. Гурт молодихюнаків за зимові свята обходить усіобійстя. За давнімзвичаємаби добро не минуло хату колядуютьнавіть там, де господарі не живуть, а коли є велика сім'я, то колядоювітають кожного члена родини.

 

4 група

Завдання: підкреслити слова, які відповідають на питання  хто?

 

На уроці малювання діти малюють Різдвяні листівки. Дівчатка  намалювали Ангела-благовісника, який з'являється Марії. Його міцні крила відслонюють віконну завісу, у руці він тримає квіти. А хлопчики намалювали гурт колядників.

 

 

Завдання: скласти речення про свята(Андрія, Миколая, Різдво, Водохреща).

 

 

  1. Розв’язати задачу (усно)

 У кожному гурті по 12 колядників – як біблійнихапостолів. Скільки колядників у двох таких гуртах?

 

  1. Розв’язати задачу(самостійно)

Першого дня гурт колядників обійшов 57 ґаздівок,  другого – на 21 більше, а третього – на 34 ґаздівки менше.

Скільки ґаздівок обійшли колядники третього дня?

 

 

 

І57ґ. 

ІІ — ?,на 21ґ. більше

ІІІ — ?,на 34ґ. менше

Взаємоперевірка

V. Підсумок уроку

1. Гра «Чого взимку не буває?».

  • У відповіді використовуйте слова, які означають назви предметів.

Завірюха завиває,

Снігом землю засипає,  

Ти скажи мені,..( ім'я дитини)

Чого взимку не буває?

 

  1. Гра «Сніжинка»

Записати приклад на склад чисел 56 і 84, використовуючи двоцифрові числа.

 

  1. Оцінювання

Вчитель:

 - Дітки, ви впродовж уроку отримували оцінки із зображеннями:

 Калити  - з української мови,

а із Зіркою Вертепу – з математики.

VI. Домашнє завдання

Українська мова

Скласти і записати  речення про зимові свята.

Математика

Скласти і записати 6 прикладів на додавання та віднімання двоцифрових чисел.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
8 жовтня
Переглядів
18
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку