2 клас
Інтегрований урок з математики та української мови
Рекомендовано проводити з метою популяризації краєзнавства та збереження гуцульської говірки.
У Карпати прийшла зима і веселі свята принесла, а гуцулам треба знати – як ці свята величати.
Математика
ТЕМА: Узагальнення і систематизація знань учнів. Повторення усного додавання та відніманнядвоцифрових чисел без переходу через десяток.
МЕТА: повторити і закріпити вивчений матеріал про додавання та віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток, розвивати логічне мислення, пам'ять,мову, виховувати любов до природи.
Українська мова
Тема. Узагальнення і систематизація знань по темі: « Слова, що означають назви предметів».
Мета: повторити і поглибити знання учнів про слова, які є назвами предметів; удосконалювати вміння розпізнавати їх серед інших слів, будувати з ними речення; закріплювати навички написання слів з великої літери; розширювати словниковий запас учнів, уміння працювати зі словником; розвивати творчу уяву, навички діалогічного і монологічного мовлення; виховувати любов та бережне ставлення до природи та традицій рідного краю.
ОБЛАДНАННЯ: мультимедійна презентація, роздатковий матеріал.
ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент
Девіз уроку:
У Карпати прийшла зима
і веселі свята принесла,
а гуцулам треба знати
як ці свята величати.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Вчитель.
- Сьогодні у нас незвичайний урок і ми будемо виконувати завдання з математики та української мови.
З української мови потрібно повторити все, що ми вивчили про слова – назви предметів.
З математики ви використаєте знання, отримані на попередніх уроках. Ми будемо додавати та віднімати двоцифрові числа, розв’язувати задачі.
Отож, ми сьогодні не тільки повторимо вивчене з математики та української мови, а й пригадаємо звичаї та традиції святкування зимових свят на Гуцульщині.
III. Актуалізація опорних знань учнів
Видорші – Водохреща
Йордан - Водохреща
Задачі – вірші
1. На Андрея Калиту
Випекли дівчата.
Ці - 12, а ті - 6.
Скільки хлопців її з’їсть?(18)
2. Парубки вночі не спали.
Збитки добре планували.
Гарбузів палити -20,
А воріт ховати 7.
Скільки клопотів завдали
На Андрея ґаздам всім?
3. Святий Миколай подарунки приніс.
Дівчаток чемних знайшов 36.
А хлопчики також хороші були.
Дарунки отримали аж 33.
Швиденько рахуємо скільки малят
Отримали щедрі дарунки до свят.
IV. Узагальнення та систематизація знань учнів
- Уважно слухаємо і записуємо!
І варіант - знаходить і записує іменники, вжиті в однини.
ІІ варіант – іменники, вжиті у множині.
Мед, родзинки, вареники, узвар, кутя, гриби, пампушки, квасоля.
25+40= 22+3 = 23+30= 32+5=
42+34= 65-23= 53+25= 76-34=
46-24= 76-30= 67-23= 85-20=
Відповіді перевіряємо за сніжинками.
Індивідуальні завдання
58=50+8 42=40+2
63=60+3 28=20+8
91=90+1 15=10+5
Фізкультхвилинка
Ой маленькі колєднички
Стежки протоптали
Тай у Різдво колєдою
Бога прославляли.
Колед, колєд, колєдую
Многа літа вам дарую!
1 група
Завдання: підкреслити назви страв.
Головною стравою Святого вечора є кутя — варена пшениця з медом. Вона символізуєродючість і достаток. Обов'язковіритуальні страви — узвар, борщ, голубці, вареники. Решта — залежновідродиннихтрадицій та місцевихзвичаїв. Карпатськасвятвечірня кухня багата на гриби, квасолю, кукурудзянку й рибу.
2 група
Завдання: підкреслити імена та прізвища дослідників Гуцульщини.
Іван Франко досліджувавтрадиції та культуру гуцулів. Вивчали гуцульську коляду Володимир Шухевич,Михайло Коцюбинський, ГнатХоткевич. Володимир Гнатюк збирав гуцульські колядки й щедрівки.
3 група
Завдання: підкреслити слова, вжиті з великої букви, пояснити.
У самому серціГуцульщини, селіКриворівняВерховинського району, зберігсянайдавніший в Україні обряд колядування. Розпочинаєтьсявін на Різдво і завершується на Водохреще. Одна колядка можетривати годину. Гурт молодихюнаків за зимові свята обходить усіобійстя. За давнімзвичаємаби добро не минуло хату колядуютьнавіть там, де господарі не живуть, а коли є велика сім'я, то колядоювітають кожного члена родини.
4 група
Завдання: підкреслити слова, які відповідають на питання хто?
На уроці малювання діти малюють Різдвяні листівки. Дівчатка намалювали Ангела-благовісника, який з'являється Марії. Його міцні крила відслонюють віконну завісу, у руці він тримає квіти. А хлопчики намалювали гурт колядників.
Завдання: скласти речення про свята(Андрія, Миколая, Різдво, Водохреща).
У кожному гурті по 12 колядників – як біблійнихапостолів. Скільки колядників у двох таких гуртах?
Першого дня гурт колядників обійшов 57 ґаздівок, другого – на 21 більше, а третього – на 34 ґаздівки менше.
Скільки ґаздівок обійшли колядники третього дня?
І — 57ґ.
ІІ — ?,на 21ґ. більше
ІІІ — ?,на 34ґ. менше
Взаємоперевірка
V. Підсумок уроку
1. Гра «Чого взимку не буває?».
Завірюха завиває,
Снігом землю засипає,
Ти скажи мені,..( ім'я дитини)
Чого взимку не буває?
Записати приклад на склад чисел 56 і 84, використовуючи двоцифрові числа.
Вчитель:
- Дітки, ви впродовж уроку отримували оцінки із зображеннями:
Калити - з української мови,
а із Зіркою Вертепу – з математики.
VI. Домашнє завдання
Українська мова
Скласти і записати речення про зимові свята.
Математика
Скласти і записати 6 прикладів на додавання та віднімання двоцифрових чисел.