Сценарій математичної гри "Хто зверху?"

Про матеріал
Сценарій гри, проведено під час математичної декади в стилі "Хто зверху?". Публікація містить сценарій, музику та презентацію з умовою завдань.
Зміст архіву
Перегляд файлу

     Не навчайте дітей так, як навчали вас, бо вони народилися в інші часи.

           Народна мудрість.

Інтелектуальна математична гра  «Хто зверху?»

Мета: прищеплювати любов до математики, виробляти  вміння використовувати здобуті  теоретичні знання на практиці;

розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.

Пояснення: У грі  беруть участь дві команди — хлопців та дівчат.

Дуель команд дівчат і хлопців  ділиться на п’ять раундів, що складаються з різних конкурсів. Переможець визначається у фінальному, шостому раунді, де бали переможця зростають удвічі. Ведучі є капітанами команд, тобто ведуча є капітаном команди дівчат, а ведучий – капітаном команди хлопців.

Хід гри

Ведучий. Доброго дня!  Ми  вітаємо Вас на  інтелектуальній математичній  грі - конкурсі  «Хто зверху?»! 

Ведуча. Хто розумніший -  чоловіки чи жінки? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що  дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.

Ведучий. І  сама наївна… Адже відмінницями в школі є завжди дівчата, а керівні посади  та депутатські крісла зазвичай  займають  чоловіки!

Ведуча. А я все одно переконана, що найрозумніші – дівчата, і ми сьогодні в цьому переконаємо усіх присутніх. (представляє команду дівчат, вказуючи на їх риси характеру та досягнення )

Ведучий. Ми дуже раді, що у дівчат така сильна  команда, але й команда хлопців нічим не гірша.(представляє аналогічно  команду хлопців)

Ведуча. Так, суперники у нас гідні поваги.  Але у нас є ще й верховний суддя цієї неперевершеної гри – пані Справедливість. І вона - жінка!

Суддя. Вітаю ведучих,  команди дівчат, хлопців та глядачів. Давайте домовимось – за мною  об’єктивність, за Вами – цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. І нехай переможуть  найсильніші!

Ведуча. Тобто ми – дівчата.

Ведучий. Дякуємо пані суддя. Дуель поставить все на свої місця.  На шляху до перемоги у кожної команди є чотири  конкурсів та фінальне завдання. Кожен конкурс оцінюється у  10 балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на п’ять  балів, якщо  зможе розв’язати бонусне завдання.

Ведуча. Дякую, я впевнена дівчата наберуть максимум балів і дістануть  можливість  подвоїти попередню кількість балів,  яка розділяється між учасниками-переможцями.  Все зрозуміло. Починаємо.

Ведучий. Дівчата, але ж нуль  не подвоюється!

 У нас залишилася одна незавершена справа  – хто починає перший раунд?

Ведуча. Звичайно ж хлопці, як сильна половина людства!

Ведучий.     Отже, перший конкурс, перший раунд.

Раунд  1

«Збери літери»

Ведуча. Ми позмагаємося в конкурсі «Збери слова». 

Неодхідно за три хвилини зібрати найбільше слів, використовуючи літери слова тригонометрія.

Ведучий.     Час пішов

( три, гори, горе, гімн, метр, гном, ром,орт, трон, ринг, Троя, термін,мерія, яр, ріг, метро, гот, море, Мирон, мир, ретро, )

СУДДЯ.  Час вичерпано. Заслухаємо слова.

Бонусне запитання: 

Пішов мірошник на млин. У кожному із 4 кутів він побачив по 3 мішки, на кожному мішку сиділо по 3 кішки, а кожна кішка мала при собі трьох кошенят. Під   мішком сиділо по три мишки.  Cкільки було ніг у млині?

(дві, а решта лапи)

Ведучий.  Пані  Справедливість, скільки балів одержали команди?

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

 

Раунд 2

«Вірю - не вірю».

Ведуча.     Другий конкурс «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі ми читатимемо  твердження, а члени команди повинні вирішити - правдиве воно чи ні. За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал.

Ведучий.     Твердження для команди дівчат:

  1.   Вірите, що Шарль Перро, автор «Червоної шапочки», написав казку «Любов циркуля та лінійки», (так, є така казка)
  2.   Вірите, що Наполеон Бонапарт писав математичні праці? 

   (так, один геометричний факт носить назву «Задача Наполеона»)

  1.   Вірите, що брати Гримм, автори казки «Бременські музиканти», написали Казку «Цікаві пригоди трикутника»?     (ні)
  2.   Вірите, що іспанського математика Паоло Вальмеса за те, що він розв'язав рівняння четвертого степеня, спалили на вогнищі.   (Так. Він був першою людиною, яка змогла розв'язати рівняння четвертого степеня)
  3.   Чи вірите ви, що теорему Фалеса назвали «міст віслюка»?

   (Не вірю. Так називали теорему Піфагора. А учнів, які вчили її напам’ять

     без розуміння, називали «віслюками»)

  1.   Чи вірите ви, що кути паралелограма, прилеглі до однієї сторони дорівнюють 40º і 120º? 

       (Не вірю, сума внутрішніх односторонніх кутів дорівнює 180º).

  1.   Чи вірите ви, що у довільного рівнобедреного трикутника з кутом 60º бічна сторона дорівнює основі                           ( вірю)
  2.   Якщо сума кутів дорівнює 180, то вони суміжні?    (Ні, не обов’язково,

     вони повинні мати спільну сторону)

  1.   Лінійне рівняння завжди має лише один корінь? (Ні)
  2. Фалес був уболівальником і помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бою Піфагора. (Так)

Ведуча.  Твердження для команди хлопців:

  1. Чи вірите ви, що Рене Декарт першим запропонував метод нумерації крісел в театрі по рядах і місцях? (Так. Аристократи-театрали, навіть, просили короля нагородити вченого, та король відповів:»Так, те, що винайшов Декарт - чудово, так, це заслуговує на орден! Але дать його філософу!? Ні, це вже занадто!)
  2. Чи вірите ви, що великий російський поет М.Ю.Лермонтов захоплювався математикою і міг до пізньої ночі розв'язувати яку-небудь математичну задачу? (Так,про це писав його товариш по кавалерійському училищу О.ОЛопухін)
  3. Чи вірите ви, що якщо кожного дня по десять годин переписувати праці Леонардо Ейлера, не вистачить і 76 років? (Так. Зібрання його праць становлять 75 великих томів. Про нього говорили, що він «рахує так, як люди дихають»)
  4. Вірите, що Піфагор приймав участь в кулачному бою на 58 Олімпіаді? (Так. Він був чемпіоном з цього виду спорту )
  5. Вірите, що будь-який прямокутний трикутник називають єгипетським? (Ні. Тільки такий прямокутний трикутник, в якого сторони пропорційні числам 3,4,5)
  6. Чи вірите ви, що Лев Толстой, автор роману «Війна і мир», був автором підручника з арифметики?   (Вірю. Він написав підручники для початкової школи. )
  7. Чи вірите ви, що середня лінія трапеції з основами 10 см і 20 см дорівнює 30 см?     ( Не вірю. Вона дорівнює 15 см)
  8. Будь-який прямокутник має рівні діагоналі.  (Так)
  9. Квадрат від’ємного числа є числом від’ємним. (Ні)
  10.  Найменше натуральне число нуль?  (Ні)

 

Бонусне запитання: 

Онукові 4 роки, а дідусеві 60 років. Через скільки років дідусь буде в 5 разів старшим за онука?   ( Через 10 років)

Ведучий.  Пані  Справедливість, скільки балів одержали команди?

Суддя.  Я дізналася дуже багато цікавих фактів, і рада вашим успіхам.  Рахунок__________ На користь_______.

Раунд 3

 «Бліц»

Ведучий. Наш наступний конкурсу «Бліц». Ми будемо ставити запитання і за 2 хвилини  команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка».

 Ведуча. Я думаю Ведучий, Ви  не проти, якщо ми розпочнемо перші. Отже дорогенькі хлопчики Ваша хвилина пішла.

  1. Хто вперше сказав, що планета Земля за формою куля? (чоловік, Піфагор)
  2. Секунди та хвилини придумав       (чоловік)
  3. Кому належать слова... у математиків існує своя мова - це формули.

                                                                                    (жінці С. Ковалевській)

  1. Вчений математик Феано (Теано), який жив у  6 ст. до нашої ери чоловік чи жінка    ( жінка)
  2. Лікарі заборонили йому працювати, але він продовжував писати, в ре­зультаті чого втратив зір.       ( чоловік - Ейлер Л.)
  3. Найбільша сторона прямокутного трикутника?  (Жінка - гіпотенуза)
  4. Назва якої держави ховається в математичному виразі а³ ( а в третьому степені)?  (Жінка – Куба)
  5. Обманний фінансовий багатогранник – це …(Жінка – піраміда)
  6. Назвіть «геометричний» вид тополі.  ( чоловік – конус)
  7. Пів-пряма, яка  має початок, але не має кінця  (чоловік – промінь)
  8. Результат дії додавання   ( жінка - сума)
  9. Як називається сума одночленів?    ( чоловік – многочлен)

Ведучий. Дівчата, ви готові?

Ведуча. Завжди готові.

Ведучий. Час пішов.

  1. Кого у світі більше, чоловіків чи жінок? (чоловіків)
  2. Кому належать слова «Знання – сила»? (чоловіку, Ф. Бекон)
  3. Кому належать слова « Математики - свого роду французи: коли говориш з ними, вони перекладають твої слова на свою мову, і от зразу виходить щось зовсім інше»       ( чоловік - Й. Гете)
  4. Ця людина вперше почала вивчати математику за... шпалерами. Стіни дитячої кімнати були обклеєні фрагментами лекцій з математики.      

                                               ( жінка - Ковалевська С.В.)

  1. Багатогранник з Єгипту – це …( жінка – піраміда)
  2. Яка геометрична фігура потрібна для покарання дітей? ( чоловік -кут)
  3. Що є  спільного у  словах,  рослинах  і рівняннях? (чоловік- корінь)
  4. Яку математичну фігуру носять на голові чоловіка? (чоловік- циліндр)
  5. Чотирикутник, в якого лише дві сторони паралельні (жінка–трапеція)
  6. Результат дії  множення  (чоловік-добуток)
  7. Відрізок, що сполучає вершину і середину протилежної сторони трикутника? (жінка - медіана)
  8. Графіком квадратичної функції є (жінка- парабола)

Ведучий.  Пані Справедливість, хто у цьому конкурсі був кращим?

Бонусне запитання: Скільки буде десятків, якщо 3 десятки помножити на 4 десятки? ( сімдесят десятків)

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Раунд 4

«Відгадай пісню»

Ведуча. А зараз, дорогі хлопчики, мій улюблений конкурс «Відгадай пісню»

Я думаю, що моїм подругам рівних не буде.

Ведучий.   Ми це ще побачимо.

І так, умови конкурсу: один з учасників конкурсу, вдягнувши навушники, прослухає пісню. Після цього він має своїй команді показати те, про що співається так, щоб його друзі відгадали назву пісні, або її заспівали.

Ведуча. Підказка: в пісні йде мова про математику (числа, фігури, математичні терміни).

Ведучий. Ну що, «чемпіонки» почнете першими?

Ведуча. Звичайно.

( Ведучий кличе одну з учасниць, яка і буде слухати пісню і показувати її членам команди. Потім це ж саме зробить ведуча.)

Ведучий.  Пані Справедливість, Вам слово!

Бонусне запитання: Що спільного між теоремою і театром?

                                (Теорема  - від грецького: спостерігаю, розглядаю)

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Фінал

Ведуча. Щоб остаточно визначити переможця проведемо гру - показуха

Ведучий. Кожна команда одержить по 5 математичних термінів, які потрібно показати.

корінь                                                              піраміда

точка                                                              відрізок

вершина                                                          квадрат

рівняння                                                          дріб

круг                                                                 висота

 

Ведуча.  Пані Справедливість, Вам слово!

Суддя.   Перемогу святкують ______________________.

 Їх рахунок подвоюється.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Не навчайте дітей так, як навчали вас, бо вони народилися в інші часи. Народна мудрість.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Раунд ІЗБЕРИ СЛОВА

Номер слайду 4

ТРИГОНОМЕТРІЯ

Номер слайду 5

Пішов мірошник на млин. У кожному із 4 кутів він побачив по 3 мішки, на кожному мішку сиділо по 3 кішки, а кожна кішка мала при собі трьох кошенят. Під мішком сиділо по три мишки. Cкільки було ніг у млині?Бонусне запитаннядві, а решта лапи

Номер слайду 6

Раунд ІІВІРЮ – НЕ ВІРЮ!

Номер слайду 7

Бонусне запитання. Онукові 4 роки, а дідусеві 60 років. Через скільки років дідусь буде в 5 разів старшим за онука? Через 10 років

Номер слайду 8

Раунд ІІІБЛІЦ

Номер слайду 9

Бонусне запитання. Скільки буде десятків, якщо 3 десятки помножити на 4 десятки?сімдесят десятків

Номер слайду 10

Раунд IVВІДГАДАЙ ПІСНЮ

Номер слайду 11

Бонусне запитання. Що спільного між теоремою і театром?Теорема - від грецького: спостерігаю, розглядаю

Номер слайду 12

zip
Пов’язані теми
Математика, Сценарії
Додано
11 жовтня
Переглядів
35
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку