Ознайомити з послідовністю дій під час виготовлення аплікацій із паперу та тварин. Розвивати творчу уяву, пізнавальні інтереси.Розвивати навички згинанняі складання паперу.
Урок трудового навчання у класі-комплекті ( 2 і 4 кл.) із застосуванням інтерактивних технологій навчання
Тема
2 клас 4 клас
Згинання і складання паперу. Практична
робота виготовлення сюжетної аплікації з
паперу
Практична робота: виготовлення з
пластичних матеріалів об’ємних фігур
тварин.
Мета
Ознайомити з послідовністю дій під час Вчити виготовляти об’ємні фігури
виготовлення аплікацій із паперу та тварин. Розвивати творчу уяву, пізнава-
картону. Вчити виготовляти сюжетну льні інтереси.
аплікацію з паперу. Розвивати навички
згинанняі складання паперу.
Виховувати інтерес до праці народних умільців та патріотичні почуття.
І. Організація навчальної діяльності
Вже дзвінок нам дав сигнал.
Працювати час настав.
Тож і ви часу не гайте,
Працювати починайте.
Підготовка робочого місця до роботи
Чи все необхідне підготовлене до уроку? ( папір, картон, ножиці, пластилін, стека, клей, олівці, дощечка, серветка)
Інструменти зручно брати,
Якщо справа їх покласти.
Папір зручно в руку брати,
Якщо зліва його класти.
ІІ. Правила ТБ на уроці:
Застосувати вправу «Мікрофон» - пригадайте правила ТБ на уроці:
При роботі з папером з пластиліном
вперед. на підкладній дощечці.
заокругленими кільцями. руки витирають серветкою.
вперед. з милом і витерти рушником.
розмітки.
ножиці.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку
Сьогодні ми будемо виготовляти
Аплікацію Об’ємні фігури тварин
ІV. Вивчення нового матеріалу
На уроках літературного читання ми опрацювали тему «Українські народні казки». До нас завітав казковий персонаж, відгадайте хто він?
Влітку сіренький,
Взимку біленький
Довгі вуха має,
Швидко в ліс стрибає.
Самостійно З учителем
Перегляньте ці книжечки Пластилін – це в’язка суміш для
(українські народні казки) і ліплення, виготовлена із глини, воску
знайдіть відповідь. жирів та барвників.
Із чого ще можна виліпити вироби?
(із глини, солоного тіста) В Україні є
народна традиція навесні ліпити
жайворонків із тіста і закликати до оселі
благодать. Люди яких професій пов’язані з
ліпленням?
З учителем Самостійно
Хто це? Зайчик. Які прйоми для ліплення можна вико-
Аплікація – це накладання форм ристати?(притискання, сплющення,
різних матеріалів на основу. розкачування, витягування.)
слово «аплікація» в перекладі
з латинської мови означає
«накладання» (предметна, сюжетна,
декоративна)
Де можна практично застосувати ці вироби?
Аплікація «Зайчик» Зайчик, виліплений із пластиліну
Доведіть, що цей зайчик прибув до нас з української народної казки. ( У нього вишита сорочка, шаровари, пояс - а це частини українського національного одягу.)
V. Практична робота
Я впевнена, що все у вас вийде, ваші вироби будуть гарними і прикрасять нашу виставку, а потім вашу кімнату або подаруєте комусь із рідних.
Працюйте під гаслом:
«Ми справжні таланти «Горшки ліплять не святі –
Хоч вір, хоч не вір майстра руки золоті».
Стає у нас твором
Звичайний папір».
Фізкультхвилинка
Сірі зайчики маленькі
В школі лісовій учились,
Працювати вже стомились.
А щоб добре працювати,
Треба трішки пострибати.
На двох лапках, на одній,
Покрутитися на ній
Відпочинь, розімнись й до роботи
Знов візьмись!
З учителем Самостійно
Одягнемо зайчика в український Робота з технологічною карткою.
національний одяг. За шаблоном
Обвести сорочку, шаровари, пояс.
Сорочку оздобити вишивкою.
(з паперу)
Жодна нація не може похвалитися таким надбанням народної вишивки як українська.
І в нашому сучасному одязі повинні проявлятися риси народного, національного, традиційного. Так давайте не забувати свою культуру і докладемо максимум зусиль, щоб зберегти її і примножити.
VI. Індивідуальна робота
Самостійна робота
Цікава інформація про зайця
VII.Аналіз та оцінка учнівських робіт.
Колективне обговорення якості виробу. Об’єктивна оцінка (вербальна) виробу учнями та вчителем.
VIII. Підсумок уроку
Від любові до української казки, до українських традицій, до українських ремесел – починається любов до Батьківщини!