Формування предметних компетентностей:
Сприяти збагаченню знань другокласників про культуру харчування, поведінку за столом; навчити їх правил сервірування столу та користування столовими приборами; виробляти в дітей уміння самостійно розв'язувати предметно – практичні та побутові проблеми; розвивати естетичний смак.
Формування ключових компетентностей:
Уміння вчитися: розвивати логічне мислення учнів, навички роботи з підручником; учити продуктивно сприймати та аналізувати інформацію; тренувати пам'ять та увагу дітей.
Комунікативної: розвивати вміння виступати з міні – повідомленнями; висловлювати власні думки, коректно аналізувати роботи товаришів.
Соціальної: виробляти у другокласників навички співпраці в групі, володіння різними соціальними ролями.
Загальнокультурної: виховувати культуру поведінки та харчування; прищеплювати дбайливе ставлення до речей, прагнення створювати красу довкола себе; учити дбати про власне здоров'я.
Дата:
Клас:
Урок №
Тема: Культура харчування. Столовий посуд. Практична робота. Сервірування столу
Мета:
Формування предметних компетентностей:
Сприяти збагаченню знань другокласників про культуру харчування, поведінку за столом; навчити їх правил сервірування столу та користування столовими приборами; виробляти в дітей уміння самостійно розв’язувати предметно – практичні та побутові проблеми; розвивати естетичний смак.
Формування ключових компетентностей:
Уміння вчитися: розвивати логічне мислення учнів, навички роботи з підручником; учити продуктивно сприймати та аналізувати інформацію; тренувати пам'ять та увагу дітей.
Комунікативної: розвивати вміння виступати з міні – повідомленнями; висловлювати власні думки, коректно аналізувати роботи товаришів.
Соціальної: виробляти у другокласників навички співпраці в групі, володіння різними соціальними ролями.
Загальнокультурної: виховувати культуру поведінки та харчування; прищеплювати дбайливе ставлення до речей, прагнення створювати красу довкола себе; учити дбати про власне здоров'я.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: скатертина, серветки, столовий посуд, столові прибори, сигнальні картки, мультимедійна презентація, відео фізкультхвилинка, відео до уроку.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Емоційне налаштування учнів.
Ось дзвіночок пролунав,
Дзвінко пісню заспівав.
Сьогодні урок відкритий для всіх,
Багато гостей! Тож вітаємо їх!
( Ласкаво просимо!)
2. Девіз уроку:
Душу і серце в роботу вклади,
кожну хвилинку в труді збережи!
ІІ. Актуалізація опорних знань
Дівчинка Міллі – легко вираховує відстань і моделює. Її брат Гео – чудово проектує. А їхній друг - робот Бот - помічник і веселун, просто незамінний! Щоранку вони вирушають до нових пригод на помаранчевому умімобілі!
Вони завітали до нас на урок не просто так. Ці гості принесли із собою завдання. Яке саме, ви дізнаєтесь, якщо попрацюєте у групах.
Вам потрібно скласти пазли так, щоб утворилася фотографія чи малюнок предмета.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Уміє готувати та не вміє на стіл подавати
ІV. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
V. Вивчення нового матеріалу
1. Бесіда з елементами розповіді
Первісні люди тривалий час споживали продукти, які їм дарувала природа, тільки у сирому вигляді. З часом вони навчилися добувати вогонь і почали готували їжу на відкритому вогнищі. Коли винайшли глиняний посуд, у людей з’явилась можливість їжу варити. Протягом віків люди стали накопичувати знання про способи приготування різних страв. Так і виникла кулінарія.
Кулінарія - людська діяльність, пов’язана із приготуванням їжі.
Посуд - узагальнена назва різноманітних за формою та оформленням ємностей, які виготовляються із глини, скла, металу, пластику тощо. Використовуються для приготування або подавання їжі, напоїв тощо, а також для зберігання харчових продуктів.
Посуд поділяють на кухонний і столовий.
- Назвіть приклади кухонного посуду.
- Сервірування стола – це підготування й оформлення його для споживання їжі. Спочатку стіл накривають, найчастіше, білою скатертиною, а для чайного столу використовують кольорову. Напроти кожного за столом ставлять тарілку на відстані 2 см від краю стола. Розкладають столові прибори. А як саме це роблять нам розкажуть наші гості – «столові прибори».
Ложка: я – столова ложка, мене кладуть з правого боку тарілки, випуклою стороною вниз. Я створена для рідких страв. До речі, інші страви теж зручно їсти ложкою, але це не дуже негарно, тому виховані люди так ніколи не роблять. Ложкою їдять суп, борщ, окрошку. Мене слід тримати в правій руці, а ліва в цей час повинна лежати на столі. Набирай неповну ложку і перехиляй до рота звуженим краєм. Поївши, кладіть мене на тарілку. У мене є сестричка – чайна ложечка.
Чайна ложка: Я призначена для компотів, тістечок, чаю та морозива. Мною кладуть цукор у чай або каву, дістають фрукти, ягоди з компоту; їдять тістечка. Розмішавши страву, ложечку кладуть на блюдце.
Виделка: - кладуть мене з лівого боку від тарілки, гострим кінцем догори. Зубчики у мене є для того, щоб наколювати їжу: шматок котлети, вареник. Коли наколюєте, мене потрібно повернути опуклим боком догори. Щоб набрати гарнір, слід перевернути виделку «спинкою» вниз. Тримають мене лівою рукою, після їжі кладуть у тарілку. Якщо їдять страви, які можна їсти без ножа, то мене тримають у правій руці.
Ніж : - Кладуть мене з правого боку від тарілки, лезом до неї. Я потрібен, щоб відрізати шматочки м’яса, яєчні, запіканки. Тримають мене правою рукою, а виделкою в лівій руці наколюють відрізані мною шматочки. Користуються мною обережно, щоб самому не поранитись і не зашкодити іншим.
Вчитель.
- Пропоную переглянути відео репортаж і дізнатися, як саме виготовляють столові прибори
учень. Сіль і перець подають у маленьких сільницях і перечницях. До сільничок подають спеціальні дуже маленькі ложечки, щоб ними брати сіль. Сіль не можна брати ні ножем, ні пальцями.
охайності за столом. Паперові серветки розміщують у спеціальній підставці посередині столу.
На святковий стіл кладуть полотняні серветки. Перед тим, як розпочати їсти, розгорніть серветку і покладіть її собі на коліна. Після закінчення трапези потрібно витерти нею руки і покласти на стіл поряд із тарілкою. Після того, як серветку використали, її не потрібно знову акуратно складати.
Та зверніть увагу про що ще забули діти під час сервіровки столу?
Міллі підготувала для вас ще одне відео, перегляньте його та скажіть чи правильно поводили себе герої мультфільму?
2. Колективне складання порадника «Як поводитися за столом»
- Гео пропонує скласти порадник «Правила поведінки за столом»
Уміння поводитись за столом, правильно користуватися столовими приборами характеризує загальний рівень культури людини.
Не сиди занадто близько чи далеко від краю столу.
Фізкультхвилинка
3. Пояснення до виконання практичної роботи
А зараз ми будемо вчитися сервірувати стіл, покажемо, які ми гарні господарі та господині. Щоб правильно це робити, вам потрібно бути дуже уважними і пригадати все, що чули і бачили.
Діти працюють в групах.
Допомагаю індивідуально. Використовую поточний інструктаж.
Гра «Так чи ні»
- Що дізналися нового на уроці?
- Команда УМІЗУМІ дуже задоволена вашою роботою на уроці і тому підготувала подарунки для всіх учнів.
Додатковий матеріал до уроку Жартівливі вірші.
Розмова бабусі і онука.
«У гостях».
Якщо в друга іменини ти не гай ані хвилини!
Завітай до нього вранці ввімкни музику для танців, ще й пісні горлай щосили щоб скоріше стіл накрили.
Подарунок лишай вдома - треба він тобі самому.
За один обід не варто, подарунок віддавати Загрібай цукерки в жмені і ховай їх у кишені.
Торт хапай двома руками, їж великими шматками.
Після торту руку жирну витри краєм скатертини.
А коли вікно є поруч, витри руки краєм штори.
А коли ступнеш на ганок, скажи: «Стіл був препоганий!» Стане соромно родині, і тоді матуся вдруге іменини зробить другу.