Урок "У природі все пов’язане"

Про матеріал
Поглибити знання школярів про природу; розширювати в учнів уявлення про взаємозв’язки у природі; розвивати уміння аналізувати і порівнювати об’єкти природи, встановлювати взаємозв’язки у природі; формувати потребу у пізнанні природи.
Перегляд файлу

 

Я досліджую світ №25  

Тема. У природі все пов’язане

Мета. Поглибити знання школярів про природу; розширювати в учнів уявлення про взаємозв’язки у природі; розвивати уміння аналізувати і порівнювати об’єкти природи, встановлювати взаємозв’язки у природі; формувати потребу у пізнанні природи; розвивати кмітливість, спостережливість, мислення; виховувати бережливе ставлення до природи.

Корекційна мета: формування уваги, наполегливості.

Обладнання: мультимедійний комплекс.

Хід уроку

I. Ранкове коло.

1. Вітання «М’яч та комплімент»

2. Обмін інформацією   

— Який сьогодні день тижня?

— Який сьогодні стан неба?

— Чи є опади? Які?

— Який у вас сьогодні настрій?

3. Групове заняття «В нашім класі дружні всі…»

II. Актуалізація опорних знань,

— Що таке природа? (Усе, що оточує нас, окрім об’єктів, створених людиною, називають природою.)

— Якою буває природа? (Природа буває живою і неживою.)

— Наведіть приклади об’єктів неживої природи. (Сонце, грунт, вода, повітря, Місяць, зорі, хмари, каміння — об'єкти неживої природи.)

— Наведіть приклади тіл живої природи. (Люди, рослини, тварини, гриби, бактерії — об’єкти живої природи.)

— Погляньте навколо. Які з тіл не належать до природи? Чому ви так вважаєте? (Стіл, нарта, ручка, дошка, лампа, шафа не належать до природи. Це тіла, створені людиною.)

— Пригадайте ознаки  живих організмів. (Народжуються, живляться, помирають).

— Чи можуть організми існувати без неживої природи? Доведіть це на прикладі рослин. (Рослинам для життя потрібне повітря, вода, сонячне світло і тепло, поживні речовини. Із неживої природи рослини беруть все необхідне для свого життя. Вони коренями всмоктують із грунту воду з розчиненими в ній мінеральними солями, вбирають листками з повітря вуглекислий газ. Дихають рослини, поглинаючи з повітря кисень.)

— Як жива природа впливає на неживу? Наведіть приклади. (Живі організми під час дихання поглинають кисень, а виділяють в повітря вуглекислий газ. Рослини й тварини, які живуть у грунті, впливають на його склад і родючість. Під впливом життєдіяльності організмів руйнуються гірські породи.)

ІІІ. Повідомлення теми уроку

Отже, між живою і неживою природою існує тісний взаємозв’язок. На уроці ми поговоримо про взаємозв’язки у природі.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Бесіда з елементами розповіді Слайдова презентація
  2. Що відбувається з сонцем навесні?
  3. День став … . Температура…?
  4. Тень став теплішим, і сніг… . Квіти…
  5. Раз з’явилися квіти, то зявляються і … .
  6. А  комахи – це їжа для … .
  7. Коли птахи прилітають, то що вони роблять…?
  8. Що змінюється у житті тварин з потеплінням?
  9. Що належить до неживої природи?
  10. Що належить до живої природи?
  11. ….

2. Музична фізкультхвилинка.

V. Закріплення знань, умінь і навичок.

1. Перегляд і обговорення мультфільма

2. Робота в парах.

 Поміркуйте! Як ви розумієте прислів’я: «З природою живи в дружбі, то буде вона тобі в службі»?

3. Обговорення ситуацій (колективно).

Ситуація 1 (завдання 4 на с. 6 підручника.) Дмитрик нарвав у лісі великий букет підсніжників для мами. Чи правильно вчинив хлопчик? Чому?

Ситуація 2. Діти, відпочиваючи біля річки, пили воду, їли морозиво. Обгортки від морозива і пластикові пляшки з-під води вони викинули у воду. Оцініть поведінку дітей.

Ситуація 3. Цілий день друзі відпочивали на природі. Дівчатка плели віночки з польових квітів, а хлопці ловили метеликів і складали їх у целофанові торбинки. Надвечір, прийшовши додому, діти побачили, що віночки зів'яли, а метелики загинули. Вони викинули у сміття віночки й торбинки з метеликами. Оцініть поведінку дітей.

VI. Підсумок уроку.

 

docx
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
1986
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку