Я досліджую світ №25
Тема. У природі все пов’язане
Мета. Поглибити знання школярів про природу; розширювати в учнів уявлення про взаємозв’язки у природі; розвивати уміння аналізувати і порівнювати об’єкти природи, встановлювати взаємозв’язки у природі; формувати потребу у пізнанні природи; розвивати кмітливість, спостережливість, мислення; виховувати бережливе ставлення до природи.
Корекційна мета: формування уваги, наполегливості.
Обладнання: мультимедійний комплекс.
Хід уроку
I. Ранкове коло.
1. Вітання «М’яч та комплімент»
2. Обмін інформацією
— Який сьогодні день тижня?
— Який сьогодні стан неба?
— Чи є опади? Які?
— Який у вас сьогодні настрій?
3. Групове заняття «В нашім класі дружні всі…»
II. Актуалізація опорних знань,
— Що таке природа? (Усе, що оточує нас, окрім об’єктів, створених людиною, називають природою.)
— Якою буває природа? (Природа буває живою і неживою.)
— Наведіть приклади об’єктів неживої природи. (Сонце, грунт, вода, повітря, Місяць, зорі, хмари, каміння — об'єкти неживої природи.)
— Наведіть приклади тіл живої природи. (Люди, рослини, тварини, гриби, бактерії — об’єкти живої природи.)
— Погляньте навколо. Які з тіл не належать до природи? Чому ви так вважаєте? (Стіл, нарта, ручка, дошка, лампа, шафа не належать до природи. Це тіла, створені людиною.)
— Пригадайте ознаки живих організмів. (Народжуються, живляться, помирають).
— Чи можуть організми існувати без неживої природи? Доведіть це на прикладі рослин. (Рослинам для життя потрібне повітря, вода, сонячне світло і тепло, поживні речовини. Із неживої природи рослини беруть все необхідне для свого життя. Вони коренями всмоктують із грунту воду з розчиненими в ній мінеральними солями, вбирають листками з повітря вуглекислий газ. Дихають рослини, поглинаючи з повітря кисень.)
— Як жива природа впливає на неживу? Наведіть приклади. (Живі організми під час дихання поглинають кисень, а виділяють в повітря вуглекислий газ. Рослини й тварини, які живуть у грунті, впливають на його склад і родючість. Під впливом життєдіяльності організмів руйнуються гірські породи.)
ІІІ. Повідомлення теми уроку
Отже, між живою і неживою природою існує тісний взаємозв’язок. На уроці ми поговоримо про взаємозв’язки у природі.
IV. Вивчення нового матеріалу.
2. Музична фізкультхвилинка.
V. Закріплення знань, умінь і навичок.
1. Перегляд і обговорення мультфільма
2. Робота в парах.
— Поміркуйте! Як ви розумієте прислів’я: «З природою живи в дружбі, то буде вона тобі в службі»?
3. Обговорення ситуацій (колективно).
Ситуація 1 (завдання 4 на с. 6 підручника.) Дмитрик нарвав у лісі великий букет підсніжників для мами. Чи правильно вчинив хлопчик? Чому?
Ситуація 2. Діти, відпочиваючи біля річки, пили воду, їли морозиво. Обгортки від морозива і пластикові пляшки з-під води вони викинули у воду. Оцініть поведінку дітей.
Ситуація 3. Цілий день друзі відпочивали на природі. Дівчатка плели віночки з польових квітів, а хлопці ловили метеликів і складали їх у целофанові торбинки. Надвечір, прийшовши додому, діти побачили, що віночки зів'яли, а метелики загинули. Вони викинули у сміття віночки й торбинки з метеликами. Оцініть поведінку дітей.
VI. Підсумок уроку.