Тема : У світі трикутників»
Мета: ознайомити та вивчити новий вид трикутника для дітей, а саме рівнобедрений трикутник. Розширити знання дітей про різновиди трикутники. Розвивати логічне мислення, уяву, уважність. Виховувати любов до математики та геометричних фігур.
Обладнання: плакат різновидності трикутників, картинки з зображенням трикутників навколо нас.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Тип уроку:
І Організація класу.
ІІ Перевірка домашнього завдання.
Картка № 1
Сторони трикутника відносяться як 5 : 7 : 11, а сума найбільшої та найменшої сторін дорівнює 80 см. Обчисліть периметр трикутника.
Картка № 2
В
А О С
D
ІІІ Актуалізація опорних знань.
V Повідомлення теми і мети уроку
ІV Сприяння й усвідомлення учнями фактичного матеріалу.
Теорема. Властивості рівнобедреного трикутника:
Із теореми випливає , що у рівнобедреному трикутнику бісектриса, висота й медіана, проведені до його основи, збігаються.
2. Практичне завдання.
- Давайте з вами побудуємо трикутник в зошит, запишемо назви сторін та кутів. Та доведемо теорему про властивості рівнобедреного трикутника.
V Первинне усвідомлення нового матеріалу
Виконання вправ.
Задача 1. Які з трикутників, зображених на малюнку є, рівнобедреним? Для рівнобедрених трикутників, зображених на рисунку, назвіть основи та бічні сторони. Обчисліть периметр кожного з рівнобедрених трикутників.
C E H P L 8 13 13 3 14 Z 10 17 11 12 12 N А 23 В К 4 О 8 С D R 1 S 14 |
Задача 1.Знайдіть периметр рівнобедреного трикутника, основа якого дорівнює 23 см, а бічна сторона – 8 см.
Задача 2. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 87 см, а основа – 25 см. Знайдіть бічні сторони.
VІ Формування вмінь застосовувати отримані знання
Усно.
Письмово.
Задача № 1
Знайдіть сторони рівнобедреного трикутника, периметр якого дорівнює 54 см, а основа в 4 рази менша від бічної сторони.
Задача № 2
У рівнобедреному трикутнику АВС сторона АС – основа, кут ВСА = 40°, кут АВС = 100°, ВD – медіана. Знайдіть кути трикутника АВ D. Задача № 3 .
На бічних сторонах СА і СВ рівнобедреного трикутника АВС відкладено відповідно рівні відрізки СК і СМ. Доведіть, що трикутник АМС дорівнює трикутнику ВКС.
VІ Підсумок уроку