Урок " У світі трикутників"

Про матеріал
Урок проведенов 7 класі. Для вивчення нового матеріалу та закріплення знань про види трикутників.
Перегляд файлу

Тема : У світі трикутників»

Мета: ознайомити та вивчити новий вид трикутника для дітей, а саме рівнобедрений трикутник. Розширити знання дітей про різновиди  трикутники. Розвивати логічне мислення, уяву, уважність. Виховувати любов до математики та геометричних фігур.

Обладнання: плакат різновидності трикутників, картинки з зображенням трикутників навколо нас.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Тип уроку:

І Організація класу.

  •  Доброго дня !Перевірте, будь ласка,  чи все готово до уроку! Нам сьогодні потрібні будуть олівці та лінійки!

ІІ Перевірка домашнього завдання.

  1. Робота в парах.
  • Міняємося зошитами і перевіряємо домашнє завдання з дошки, яке заздалегідь записано. Вчитель контролює.
  1. Робота з індивідуальними картками.

Картка № 1

Сторони трикутника відносяться як  5 : 7 : 11, а сума найбільшої та найменшої сторін дорівнює 80 см. Обчисліть периметр трикутника.

      Картка № 2

  • На малюнку АО = ОD , ВО = ОС. Знайдіть сторону СD і кут ОСD трикутника ОСD, якщо АВ = 8 см, кут ОВА = 43°

                                               В

 

 

                                 А                  О                     С

 

                                                                   D

ІІІ Актуалізація опорних знань.

 

  1. Гра « Мікрофон»
  • Що називають трикутником? І як його позначають?
  • Які існують види трикутників залежно від виду їхніх кутів?
  • Який трикутник називають прямокутним? Тупокутним? Гострокутним?
  • Які два трикутника називаються рівними?
  • Сформуйте ознаки рівності трикутників?
  1. Практична робота
  • Побудувати в зошиті різновиди трикутників та підписати їх назви.

V Повідомлення теми і мети уроку

  • На сьогоднішньому уроці ми з вами вивчимо новий вид трикутника. Який називається рівнобедрений. Та вивчимо його властивості.

 

   ІV Сприяння й усвідомлення учнями фактичного матеріалу.

 

  1. Пояснення нового матеріалу.
  • Погляньте на наш плакат.  Трикутники розрізняють залежно від виду їх кутів  або за сторонами.. Трикутник , у якого дві сторони рівні називається рівнобедреним. Ось ви можете побачити рівнобедрений трикутник.  Ви бачити  трикутник АВС у якого АВ = ВС. Рівні сторони рівнобедреного трикутника називаються бічними сторонами, а третю сторону – основою трикутника.  Вершину рівнобедреного трикутника називають спільну точку його бічних сторін. При цьому кут В називають кутом при вершині, а кути А і С – кутами при основі рівнобедреного трикутника.

Теорема. Властивості рівнобедреного трикутника:

  1. Кути при основі рівні.
  2. Бісектриса трикутника, проведена до його основи, є медіаною та висотою трикутника.

Із теореми випливає , що у рівнобедреному трикутнику бісектриса, висота й медіана, проведені до його основи, збігаються.

2. Практичне завдання.

- Давайте з вами побудуємо трикутник в зошит, запишемо назви сторін та кутів. Та доведемо теорему про властивості рівнобедреного трикутника.

 

V Первинне усвідомлення нового матеріалу

 

Виконання вправ.

Задача 1. Які з трикутників, зображених на малюнку є, рівнобедреним? Для рівнобедрених трикутників, зображених на рисунку, назвіть основи та бічні сторони. Обчисліть периметр кожного з рівнобедрених трикутників.

           C                                                                                                       E                           

                            H                                           P                   L      

                                                                                            8                                            

    13                13     3                    14                Z                                          10           

                                                                                                           17                             11            12          12

                                                                                                                N

А            23            В      К             4                 О                 8              

                                                                                                       С                                    D       

                                                                                                                                                        R      1          S

                                                                                                                                                                   14

 

 

     Задача 1.Знайдіть периметр рівнобедреного трикутника, основа якого дорівнює 23 см, а бічна сторона – 8 см.

 

     Задача 2. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 87 см, а основа – 25 см. Знайдіть бічні сторони.

 

VІ Формування вмінь застосовувати отримані знання

 

Усно. 

  • Подивіться навколо. Де ми можемо побачити трикутники. А рівнобедрені трикутники?
  • - Один учень стверджує, що деякий трикутник рівнобедрений, а другий учень – що цей трикутник рівносторонній. 1) Чи можуть обидва учні бути правими? 2) У якому випадку правий тільки один учень, і який саме?

 

Письмово.

Задача №  1

     Знайдіть сторони рівнобедреного трикутника, периметр якого дорівнює 54 см, а основа в 4 рази менша від бічної сторони.

Задача № 2

     У рівнобедреному трикутнику АВС сторона АС – основа, кут ВСА = 40°, кут АВС = 100°, ВD – медіана. Знайдіть кути трикутника АВ D.               Задача № 3 .

 На бічних сторонах СА і СВ рівнобедреного трикутника АВС відкладено відповідно рівні відрізки СК і СМ. Доведіть, що трикутник АМС дорівнює трикутнику ВКС.

 

VІ Підсумок уроку

 

  1. Бесіда
  • Чи сподобалося вам сьогоднішній урок?
  • Які вправи були найлегшими?
  • Які вправи запам’яталися?

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
29 січня 2019
Переглядів
651
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку