Урок у формі тренфнгу,на якому повинні закріпити знання про ВІЛ/СНІД, ознайомитись із статистикою та шляхами передачі інфекції.; з'ясувати вплив ВІЛ-інфекції на організм людини та методи запобігання ВІЛ-інфекції; розвивати вміння визначати шляхи зараження та створювати соціальну рекламу з профілактики ВІЛ ; виховувати дбайливе ставлення до власного життя та життя оточуючих людей , толерантне ставлення до віл-інфікованих людей.
Основи здоров’я 6 клас
Тема уроку: Убережи себе від ВІЛ
Мета : закріпити знання учнів про ВІЛ/СНІД, статистику та шляхи передачі інфекції.; пояснити вплив віл-інфекції на організм людини, та методи запобігання ВІЛ-інфекції; розвивати вміння визначати шляхи зараження та створювати соціальну рекламу з профілактики ВІЛ ; виховувати дбайливе ставлення до власного життя та життя оточуючих людей , толерантне ставлення до віл-інфікованих людей.
Тип уроку: тренінг
Хід уроку
І. Вступна частина.
1.Привітання учасників.
Доброго здоров’я, діти,доброго вам дня!
Хай вам ясно сонце світить у віконечко щодня,
Хай сміється мирне небо і дивує світ,
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров’я ,любі діти,в світі головне.
А здоровий і веселий – щастя не мине!
1.Вправа «Знайомство»
- Розпочинаємо наш урок і як завжди перша наша вправа «Знайомство».
Погляньте один на одного, посміхніться. Подумайте, що кожен з вас унікальний, неповторний. У всіх вас є свої бажання, мрії, притаманні тільки вам. Сьогодні ми спробуємо поділитися ними. І так почну з себе : «Моя мрія-це …..»
2.Оголошення теми , завдань та мотивація уроку.
- Але життя інколи може внести корективи у ваші плани. Назвіть причини, які можуть стати на заваді здійснення вашої мрії (називають).
- Дійсно багато причин може вплинути і одна із них це хвороба, яка може перешкодити, завадити, перекреслити ваше майбутнє. Історія знає немало фактів, коли грип, віспа, чума знищували цілі країни. Достатньо пригадати: грип після Першої світової війни опустошив Європу, загинули до 100 мільйонів людей. Внаслідок Чорної смерті ( чуми) населення Європи скоротилося на на 30 - 60 %
З часом люди навчилися боротися з даними хворобами за допомогою ліків. Але наприкінці XXст. з’явився невідомий вірус, який приніс небезпечну хворобу, «чуму XX ст..» -СНІД.
(Учень читає вірш)
Раптом. Звідки не візьмися,
Вірус ще один з’явився
ВІЛ – це крах усіх надій,
Найстрашніший лиходій.
Він підступний, злий,нахабний,
Лютий, хитрий і нещадний.
Занепокоєння викликає той факт, що в епіцентрі епідемії опинилася молодь. Одна із причин - це брак знань про шляхи передачі вірусу і методи захисту від нього.
І тому тема нашого уроку : «Убережи себе від ВІЛ». Завдання нашого уроку: закріпити знання про ВІЛ/СНІД, шляхи передачі інфекції; ознайомитися з впливом віл-інфекції на організм людини, методами запобігання ВІЛ-інфекції; будемо розвивати вміння правильно розпізнавати та оцінювати ситуації, безпечні щодо ризику віл-інфікування; виховуватимемо дбайливе ставлення до власного життя та життя оточуючих людей ,толерантне ставлення до віл-інфікованих людей.
А епіграфом нашого уроку нехай будуть слова Миколи Островського :
«Найдорожче в людини – це життя.
Воно дається один раз –
і прожити його потрібно так,
щоб не було нестерпно боляче
за безцільно прожиті роки»
3.Повторення правил тренінгу
- Та для подальшої нашої роботи слід пригадати правила нашого тренінгу.
Хтось показує за допомогою пантоміми правило ,а всі інші відгадують його.
ІІ. Основна частина
1. Гра « Квасоля»
- Кожен з вас отримав кульочок, в якому знаходиться певний сорт квасолі. Ваше завдання – за 30 секунд виміняти якнайбільше різних сортів квасолі. І так час пішов. (Вимінюють)
- Діти ,підніміть руку в кого є квасолинки чорного кольору.(піднімають).
- Ці квасолинки були у мене і вони свідчать про те,що я мала вірус , наприклад, невгамовного сміху.30 секунд назад цей вірус мала тільки я,а тепер він присутній аж у …. дітей. А уявіть ,якби це був вірус ВІЛ-інфікування, то це було теж саме. Носіями також стали б …дітей. Отож так швидко може розповсюджуватися на планеті ВІЛ-інфекція. А зараз усі заспокойтеся – це була лише гра. А ви всі насправді здорові і щасливі.
2.Інформаційне повідомлення
Отож починаючи з 1981 р. кількість хворих на СнІД у світі збільшується вдвічі. Вона зростає так швидко, що статистичні дані застарівають на протязі місяців, навіть тижнів. Тому напередодні я попросила наших дівчаток-дослідниць, з"ясувати, яка склалася ситуація в світі , в нашій країні та в області з ВІЛ – інфікуванням.
Надаємо їм слово.
Виступ 1 учениці (Хроніка епідемії в світі. ).
Виступ 2 учениці ( Ситуація в Україні,в області)
Виступ 3 учениці ( Ситуація в Сумській області)
(Прикріпити на дошку)
3.Актуалізація опорних знань
Отже ворог № 1 в сучасному світі - вірус ВІЛ. Для боротьби з ним, ми повинні мати уяву, що він собою представляє . Чому так небезпечний вірус ?
Пригадаємо і розшифруємо абревіатуру ВІЛ, СНІД (напис на дошці ВІЛ і СНІД. Два учні розшифровують біля дошки абревіатуру)
В - вірус С - синдром
І- імунодефіциту Н- набутого
Л- людини І- імунного
Д- дефіциту
Як ви вважаєте, чи тотожні ці два поняття?Чим вони відрізняються?
(Людина може бути носієм ВІЛ-інфекції ,але не хворіти на СНІД.)
4.Інформаційне повідомлення.
5.Щляхи зараження ВІЛ-інфекцією Один мудрець сказав : «Якщо ти не знаєш ні себе, ні суперника – ти програєш. Якщо ти знаєш тільки себе – можливо, ти виграєш. Якщо ти знаєш і себе і суперника – перемога буде на твоєму боці.»
Під супротивником маємо на увазі – ВІЛ/СНІД. Наскільки ви добре знаєте супротивника – перевіримо.
- Давайте пригадаємо шляхи зараження ВІЛ-інфекцією. І як ми не можемо заразитися. Для цього нам потрібно виконати наше наступне завдання. Кожен з вас отримав папірець,на якому написані шляхи зараження або не зараження на ВІЛ - інфекцію. Вам потрібно наклеїти
його на той плакат,який ви вважаєте за потрібний. (Показую приклад сама - При користуванні громадським транспортом;Виконання завдання)
ВІЛ передається:
Від ВІЛ-інфікованої матері до дитини під час народження та годування груддю.
Через кров.
З деякими рідинами організму,або статевий шлях.
ВІЛ не передається:
Через рукостискання.
Під час користування спільним посудом.
Під час користування туалетом.
При рукостисканні.
При кашлі.
Під час користування басейном.
Через укуси комах.
При обіймах.
При дружніх поцілунках.
Висновок : Отже ,існує три шляхи зараження ВІЛ-інфекцією:через кров,через деякі рідини організму, від ВІЛ-інфікованої матері до дитини під час народження та годування груддю. В інших випадках зараження не можливе. Тому до ВІЛ-інфікованих людей ,так як і до всіх інших ,треба ставитися толерантно. Ніхто не може позбавляти їх доброзичливого спілкування. І пам’ятайте ВІЛ не обирає собі жертву за віком ,кольором шкіри чи національністю. На місці ВІЛ-інфікованої людини може опинитися кожен,якщо не буде дотримуватися певних правил,про які поговоримо пізніше.
6.РУХАНКА
У цій кімнаті друзі всі: (встають із місця)
Він, вона, і я, і ти: ( показують один на одного долонею)
Руку дай тому, хто зліва (тиснуть руки одне одному),
Руку дай тому, хто справа,
Ми – одна сім’я держави! (піднімають руки догори)
7.Робота в групах
А) Об’єднання в групи
- Для подальшої нашої роботи нам потрібно об’єднатися в дві групи за принципом «День-ніч»
Б)Виконання завдань. Робота з підручником та зошитом.
- Щоб захистити себе від ВІЛ - інфікування,слід додержуватися правил безпеки, про які наша група під назвою «День» може дізнатися з підручника на стор.77 та створити «Дерево порад»,написавши на листочках методи захисту. Група «Ніч» буде працювати над створенням соціальної реклами
«Профілактика ВІЛ/ СНІДу » і характеристику її оформіть у зошит на стор.37,вправа 4.На роботу вам відводиться 5 хвилин
В) Перевірка завдання.
ІІІ . Заключна частина.
1.Зворотній зв'язок.
- Продовжити речення: «На сьогоднішньому уроці я дізнавсь(лася) нового…
2.Оцінювання
3.Д/З Опрацювати параграф15,вправа в зошиті 3,стор.37
*На високий рівень – Намалювати або вирізати портрет з якоїсь газети, журналу ВІЛ-позитивної людини і вигадати про неї історію( як вона живе,чим займається,як почувається,як до неї ставляться навколишні)
4.Вправа «Прощання»
- Сьогоднішній урок я хочу завершити віршованими рядками та невеличкою музичною композицією,яка в свій час на «Фабриці зірок» стала своєрідним гімном у підтримці ВІЛ-інфікованих людей.
Здоров’я - розкіш для людини,
Найбільша цінність у житті.
Як є здоров’я, день при днині,
Можливість є йти до мети.
Тоді є радість ,щастя ,диво,
Краса у крапельці роси.
Тоді людина йде щасливо
Серед безмежної краси.
Й чарівність світу відчуває,
Для неї хмурість - дні ясні.
Вона всі труднощі долає
Й співає радісні пісні.
Вона - здорова!Це чудово,
Бо їй нічого не болить.
Вона добро творить готова.
І це прекрасно!Можна жить!
А поки звучатиме мелодія, давайте подаруємо нашим гостям червону стрічку, яка є символом пам’яті про померлих від СНІДу, підтримки ВІЛ - інфікованих та хворих на СНІД, надії, що недалекому майбутньому будуть винайдені ліки та вакцина проти ВІЛ/ СНІДу. (Звучить пісня,діти дарують стрічки)
Пісня (Фабрика зірок 3 — «Береги любовь»)
Имеешь право промолчать в ответ,
Но помни, что назад дороги нет,
Сверни с короткого пути -
Вовремя сойди
С поезда в один конец.
Ведь рядом те, кому так нужен ты,
Дари им песни и дари цветы,
Любым печалям вопреки
И убереги душу их от пустоты.
Припев:
Береги любовь, береги свой мир,
Помни и пойми - мы рождены,
Чтоб быть счастливыми людьми.
Береги свой дом, души и сердца,
Поверь, что это ближе чем нам кажется…