Урок "Убережи себе від ВІЛ"

Про матеріал

Урок у формі тренфнгу,на якому повинні закріпити знання про ВІЛ/СНІД, ознайомитись із статистикою та шляхами передачі інфекції.; з'ясувати вплив ВІЛ-інфекції на організм людини та методи запобігання ВІЛ-інфекції; розвивати вміння визначати шляхи зараження та створювати соціальну рекламу з профілактики ВІЛ ; виховувати дбайливе ставлення до власного життя та життя оточуючих людей , толерантне ставлення до віл-інфікованих людей.

Перегляд файлу

Основи здоров’я  6 клас

Тема уроку: Убережи себе від ВІЛ

 

Мета : закріпити знання учнів про ВІЛ/СНІД, статистику  та шляхи передачі інфекції.; пояснити вплив віл-інфекції на організм людини,  та методи запобігання ВІЛ-інфекції; розвивати вміння визначати шляхи зараження та створювати соціальну рекламу з профілактики ВІЛ ; виховувати дбайливе ставлення до власного життя та життя оточуючих людей , толерантне ставлення до віл-інфікованих людей.

Тип уроку: тренінг

Хід уроку

І. Вступна частина.

1.Привітання учасників.

Доброго здоров’я, діти,доброго вам дня!

Хай вам ясно сонце світить у віконечко щодня,

Хай сміється мирне небо і дивує світ,

А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров’я ,любі діти,в світі головне.

А здоровий і веселий – щастя не мине!

1.Вправа «Знайомство»

- Розпочинаємо наш урок і як завжди перша наша вправа «Знайомство».

   Погляньте один на одного, посміхніться. Подумайте, що кожен з вас унікальний, неповторний. У всіх вас є свої бажання, мрії, притаманні тільки вам. Сьогодні ми спробуємо  поділитися ними. І так почну з себе : «Моя мрія-це …..»

2.Оголошення теми , завдань  та мотивація уроку.

- Але життя інколи може внести корективи у ваші плани. Назвіть причини, які можуть стати на заваді здійснення вашої мрії (називають).

- Дійсно багато причин може вплинути і одна із них це хвороба, яка може перешкодити, завадити, перекреслити ваше майбутнє. Історія знає немало фактів, коли грип, віспа, чума знищували цілі країни. Достатньо пригадати: грип після Першої світової війни опустошив Європу, загинули до 100 мільйонів людей. Внаслідок Чорної смерті ( чуми) населення Європи скоротилося на на 30 - 60 %

   З часом люди навчилися боротися з даними хворобами за допомогою ліків. Але наприкінці XXст. з’явився невідомий вірус, який приніс небезпечну  хворобу, «чуму XX ст..» -СНІД.

(Учень читає вірш)

 

Раптом. Звідки не візьмися,

Вірус ще один з’явився

ВІЛ – це крах усіх надій,

Найстрашніший лиходій.

Він підступний, злий,нахабний,

Лютий, хитрий і нещадний.

 

 Занепокоєння викликає той факт, що в епіцентрі епідемії опинилася молодь. Одна із причин - це брак знань про шляхи передачі вірусу  і методи захисту від нього.   

І тому тема нашого уроку : «Убережи себе від ВІЛ». Завдання нашого уроку: закріпити знання про ВІЛ/СНІД, шляхи передачі інфекції; ознайомитися з впливом віл-інфекції на організм людини,  методами запобігання ВІЛ-інфекції; будемо розвивати вміння правильно розпізнавати та оцінювати ситуації, безпечні щодо ризику віл-інфікування; виховуватимемо дбайливе ставлення до власного життя та життя оточуючих людей ,толерантне ставлення до віл-інфікованих людей.

А епіграфом нашого уроку нехай будуть слова Миколи Островського :              

                                                                  «Найдорожче в людини – це життя.

Воно дається один раз –

і прожити його потрібно так,

щоб не було нестерпно боляче

за безцільно прожиті роки»

3.Повторення правил тренінгу

- Та для подальшої нашої роботи слід пригадати  правила нашого тренінгу.

Хтось показує за допомогою пантоміми правило ,а всі інші відгадують його.

ІІ. Основна частина

 1. Гра « Квасоля»

- Кожен з вас отримав кульочок, в якому знаходиться певний сорт квасолі. Ваше завдання – за  30 секунд виміняти якнайбільше різних сортів квасолі. І так час пішов. (Вимінюють)

- Діти ,підніміть руку в кого є квасолинки чорного кольору.(піднімають).

- Ці квасолинки   були у мене  і вони свідчать про те,що я мала  вірус , наприклад, невгамовного сміху.30 секунд назад цей вірус мала тільки я,а тепер він присутній  аж  у ….  дітей. А уявіть ,якби це був вірус ВІЛ-інфікування, то це було теж саме. Носіями також стали б …дітей. Отож так швидко може розповсюджуватися на планеті ВІЛ-інфекція. А зараз  усі заспокойтеся – це була лише гра. А ви всі насправді здорові і щасливі.

 

2.Інформаційне повідомлення

    Отож починаючи з 1981 р. кількість хворих на СнІД у світі збільшується вдвічі. Вона зростає так швидко, що статистичні дані застарівають на протязі місяців, навіть тижнів. Тому напередодні я попросила  наших              дівчаток-дослідниць, з"ясувати, яка склалася ситуація в світі , в нашій країні  та в області з  ВІЛ – інфікуванням.

Надаємо їм  слово.

 Виступ 1 учениці (Хроніка епідемії в світі.  ).

 Виступ 2 учениці  ( Ситуація в Україні,в області)

Виступ 3 учениці  ( Ситуація в Сумській області)

(Прикріпити  на дошку)

 

3.Актуалізація опорних знань

Отже ворог № 1 в сучасному світі - вірус ВІЛ. Для боротьби з ним, ми повинні мати уяву, що він собою представляє . Чому так небезпечний вірус ?

Пригадаємо і розшифруємо абревіатуру ВІЛ, СНІД (напис на дошці  ВІЛ і СНІД. Два учні розшифровують  біля дошки абревіатуру)

 

 

В  - вірус                                                       С - синдром

І- імунодефіциту                                          Н- набутого

Л- людини                                                      І- імунного

                                                                        Д- дефіциту

Як ви вважаєте, чи тотожні ці два поняття?Чим вони відрізняються?

(Людина може бути носієм ВІЛ-інфекції ,але не хворіти на СНІД.)

 

4.Інформаційне повідомлення.

 

  • Яку роль відіграє імунна система в організмі людини? (Захисну)
  •  Розглянемо, що відбувається в організмі, якщо до нього потрапляє вірус ВІЛ і чому    імунна система не в змозі нас захистити, переглянувши, коротенький мультиплікаційний фільм.

 

  • Висновок: Отже ВІЛ ослаблює імунну систему ,яка захищає організм від інфекцій. Людей, у яких виявлено вірус імунодефіциту в крові,називають ВІЛ-інфікованими або ВІЛ - позитивними. Вірус може не проявлятися тривалий період. Інфіковані можуть не підозрювати,що в них ВІЛ -інфекція. Згодом вірус руйнує імунну систему і людина може захворіти на СНІД- тяжке і поки що невиліковне  захворювання. Погляньте на цей слайд . На ньому ви бачите фотознімки відомих в світі людей ,які загинули від цієї страшної хвороби (Від СНІДу померли знамениті на весь світ люди – співак Фреді Меркюрі у віці 45р.( група «Квін»), танцівник балету Рудольф Нурієв (55 р), американський виконавець-авангардист Клаус Номі, актор Рок Хадсон ,перша американська супермодель Джиа Марія Каранджи,американський джазовий музикант Майлс Девіс,тенісист Артур Еш,соліст балету Хорхе Донн та багато інших митців.)

 

5.Щляхи зараження ВІЛ-інфекцією                                                                     Один мудрець сказав : «Якщо ти не знаєш ні себе, ні суперника – ти програєш. Якщо ти знаєш тільки себе – можливо, ти виграєш. Якщо ти знаєш і себе і суперника – перемога буде на твоєму боці.»

          Під супротивником маємо на увазі – ВІЛ/СНІД. Наскільки ви добре знаєте супротивника – перевіримо.

- Давайте пригадаємо шляхи зараження ВІЛ-інфекцією. І як ми не можемо заразитися. Для цього нам потрібно виконати наше наступне завдання. Кожен з вас отримав папірець,на якому написані шляхи зараження або  не зараження на ВІЛ - інфекцію. Вам потрібно наклеїти

його на той плакат,який ви вважаєте за потрібний. (Показую приклад сама - При користуванні громадським транспортом;Виконання завдання)

 

ВІЛ передається:

Від ВІЛ-інфікованої матері до дитини під час народження та годування груддю.

Через кров.

З деякими рідинами організму,або статевий шлях.

 

ВІЛ не передається:

Через рукостискання.

Під час користування спільним посудом.

Під час користування туалетом.

При рукостисканні.

При кашлі.

Під час користування басейном.

Через укуси комах.

При обіймах.

При дружніх поцілунках.

 

Висновок : Отже ,існує три шляхи зараження ВІЛ-інфекцією:через кров,через деякі рідини організму, від ВІЛ-інфікованої матері до дитини під час народження та годування груддю. В інших випадках  зараження не можливе. Тому до ВІЛ-інфікованих людей ,так як і до всіх інших ,треба ставитися толерантно. Ніхто не може позбавляти їх доброзичливого спілкування. І пам’ятайте ВІЛ не обирає собі жертву за віком ,кольором шкіри чи національністю. На місці ВІЛ-інфікованої людини може опинитися кожен,якщо не буде дотримуватися певних правил,про які поговоримо пізніше.

  • Діти,скажіть будь ласка, як дата   1 грудня  пов’язана з нашою темою? (Слухаю відповіді)
  • Так діти ,1 грудня оголошено Міжнародним днем  боротьби зі СНІДом та підтримки ВІЛ-інфікованих людей. Червона стрічка(показую на слайді , звертаю увагу на стрічку на їх одязі) перевернута ЛітераV– символ нашого співчуття,підтримки та надії на майбутнє.   Ідея цього символу належить художнику Франку Муру,який нажаль помер в 2002 році в результаті лімфоми — раку, пов’язаного зі СНІДом

 

 

6.РУХАНКА

У цій кімнаті друзі всі: (встають із місця)

Він, вона, і я, і ти: ( показують один на одного долонею)

Руку дай тому, хто зліва (тиснуть руки одне одному),

Руку дай тому, хто справа,

Ми – одна сім’я держави! (піднімають руки догори)

 

7.Робота в групах

А) Об’єднання в  групи

- Для подальшої нашої роботи нам потрібно об’єднатися в дві групи за принципом «День-ніч»

Б)Виконання завдань. Робота з підручником та зошитом.

- Щоб захистити себе від ВІЛ - інфікування,слід додержуватися правил безпеки, про які наша група під назвою «День» може дізнатися з підручника  на стор.77 та створити «Дерево порад»,написавши на листочках методи захисту. Група «Ніч» буде працювати над створенням соціальної реклами

«Профілактика ВІЛ/ СНІДу » і характеристику її оформіть у зошит на стор.37,вправа 4.На роботу вам відводиться 5 хвилин

В) Перевірка завдання.

ІІІ . Заключна частина.

1.Зворотній зв'язок.

- Продовжити речення: «На сьогоднішньому уроці я дізнавсь(лася) нового…

 

  • Діти,отримані знання можете розповісти про ВІЛ \СНІД своїм товаришам, батькам. А головне - пам’ятайте, тільки ваша поведінка убереже вас від небезпеки.

 

2.Оцінювання

3.Д/З Опрацювати параграф15,вправа в зошиті 3,стор.37

*На високий рівень – Намалювати або вирізати портрет з якоїсь газети, журналу  ВІЛ-позитивної людини і вигадати про неї історію( як вона живе,чим займається,як почувається,як до неї ставляться навколишні)

4.Вправа «Прощання»

- Сьогоднішній урок я хочу завершити віршованими рядками  та невеличкою музичною композицією,яка в свій час на «Фабриці зірок» стала своєрідним гімном у підтримці ВІЛ-інфікованих людей.

Здоров’я - розкіш для людини,

Найбільша цінність у житті.

Як є здоров’я, день при днині,

Можливість є йти до мети.

Тоді є радість ,щастя ,диво,

Краса у крапельці роси.

Тоді людина йде щасливо

Серед безмежної краси.

Й чарівність світу відчуває,

Для неї хмурість - дні ясні.

Вона всі труднощі долає

Й співає радісні пісні.

Вона - здорова!Це чудово,

Бо їй нічого не болить.

Вона добро творить готова.

І це прекрасно!Можна жить!

А поки звучатиме мелодія, давайте подаруємо нашим гостям червону стрічку, яка є символом пам’яті про померлих від СНІДу, підтримки ВІЛ - інфікованих та хворих на СНІД, надії, що недалекому майбутньому будуть винайдені ліки та вакцина проти ВІЛ/ СНІДу. (Звучить пісня,діти дарують стрічки)

Пісня (Фабрика зірок  3 — «Береги любовь»)

 

 

Имеешь право промолчать в ответ,

Но помни, что назад дороги нет,

Сверни с короткого пути -

Вовремя сойди

С поезда в один конец.

 

Ведь рядом те, кому так нужен ты,

Дари им песни и дари цветы,

Любым печалям вопреки

И убереги душу их от пустоты.

 

Припев:

Береги любовь, береги свой мир,

Помни и пойми - мы рождены,

Чтоб быть счастливыми людьми.

Береги свой дом, души и сердца,

Поверь, что это ближе чем нам кажется…

 

 

 

 

doc
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
4514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку