Урок "Україна - європейська держава "

Про матеріал

Конспект уроку з предмету "Я у світі"(авт.Тагліна О.В., Іванова Г.Ж.,3 клас).Дана розробка допоможе вчителеві у підготовці до уроку. Цікава добірка матеріалів для інтерактивних вправ, групової та парної роботи, а також подано матеріал дидактичних ігор з даної теми("Хто більше"- учні називають слова-ознаки до поданих ключових слів, гра-тренінг "Мандрівка країнами Європи", "Сусіди України"- учні складають карту з поданих карток) та ін.

Перегляд файлу

                                                                  Урок з курсу  «Я у світі»  у 3 класі

                                                            (за  підручн. О.В.Тагліної, Г.Ж.Іванової).

                                                                  Н.В.Буянова, учитель початкових 

                                                                  класів, спеціаліст вищої категорії,              

                                                                 Журавський НВК«ЗОШ I-IIIст. –ДНЗ»,

                                                                 Середино-Будський р-н, Сумська обл.

Тема . Україна – європейська держава

Мета: сформувати комплексне уявлення про місце і роль нашої держави в сучасній Європі; допомогти учням усвідомити важливість європейського об’єднання, приналежність України до європейської сім’ї народів;

             розвивати пізнавальний інтерес, формувати громадянські якості учнів: патріотизм, людяність, працьовитість, національну свідомість;

             виховувати чуйність, взаєморозуміння, повагу до інших людей, сприяти вихованню патріотичних почуттів до рідної країни та прагнення внести свій внесок у розбудову держави.

Обладнання: карта Європи,  мультимедійна презентація  «України – моя Батьківщина», аудіозаписи  пісень, матеріали до ігор «Мандрівка країнами Європи» та « Сусіди України», вислови про Україну, повідомлення учнів, картки, виставка малюнків, паперові квіти.

На стінах класу плакати зі словами:

Люби, шануй, оберігай

Наш край, що зветься Україна. Ігор Січовик

Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину. В. Симоненко

Виростай, дитино, й пам’ятай:

Батьківщина – то найкращий край. Д. Павличко

Свою Україну любіть,

Любіть її… Во время люте,

В останню тяжкую минуту

За нею Господа молю… Т. Шевченко

                                  Хід уроку

I. Організаційний момент.

                Пролунав уже дзвінок,

                Починається урок.

І гостей завітало до нас багато,

Не урок, а справжнісіньке свято!

                Стали, діти, повернулись,
З гостями привітались і щиро усміхнулись.
На урок старання не забудьте взяти.
Сіли всі рівненько, починаєм працювати.
               І щоб не було мороки.

               Всі готові до уроку?(Так)

II. Актуалізація опорних знань

1.Вступна бесіда

  • Діти, хто може пригадати, над якою темою ми працювали на попередньому уроці «Я у світі»?(Відповіді учнів) Слайд1
  • А що ми знаємо про Україну?  Слайд 2, 3,4.
  • Як називається куточок на Землі, де ми народилася? (Рідний край)
  • Як по-іншому можна назвати рідний край?(Батьківщина)

2.Лине пісня « Україна»  у  виконанні Ірини Федишиної

  • Про що співається у пісні?
  • Що є найдорожчим, найсвітлішим для кожної людини? (Батьківщина)
  •  А що вам нагадує Батьківщину?  Слайд 5

3. Складання  асоціативного куща «Батьківщина»  Слайд 6

До слова „ Батьківщина” доберіть слова, які спадають вам на думку, коли ви його чуєте (слова-картки на дошці).

 

                      мова               поля               калина        Журавка

            школа                                                                                 батьки

                                               БАТЬКІВЩИНА                        Десна

          вчителька                                                             міста         друзі

               Сумщина          села            ліси     Київ    бабуся   дідусь

III. Мотивація навчальної діяльності

      Повідомлення теми  і мети уроку

 1.Гра «Хто більше»   (робота в парах)

- А зараз проведемо гру, яка називається «Хто більше». Доберіть до слів Батьківщина (Iв) і Україна(IIв) якнайбільше означень (мила, рідна, дорога, люба, неозора, велика, щаслива тощо)

2.Слово вчителя      

– Рідний край. Дорога серцю земля батьків і прадідів наших. Оспівані в піснях неозорі степи, зелені ліси і долини, високі блакитні небеса. Україна – це наша земля, наш рідний край, наша країна з славною історією, мудрими людьми, чарівними піснями, що дивують світ, з багатими народними традиціями, мальовничими картинами природи.  

– Зараз наша країна переживає нелегкі часи. За щасливе майбутнє віддали своє життя Герої Небесної сотні. Слайд 7

 На сході відстоюють єдність і цілісність нашої держави  українські воїни  та  добровольці.

        У всьому світі – кожен зна:
        Є Батьківщина лиш одна.
        І в нас вона одна –  єдина –
        Це наша рідна Україна

  А ми  сьогодні будемо працювати над темою уроку: «Україна – європейська держава» і дізнаємось дещо нове про нашу Батьківщину, її сусідів – країни Європи. Слайд 8

Вправа  „ Очікування”

- Наш урок ми присвячуємо рідній Україні. Діти, що ви очікуєте від цього уроку?

Я очікую, що ви будете уважними, старанними, допомагатимете мені у проведенні уроку і всі ваші очікування збудуться.(Я хочу дізнатися, чому Україну називають європейською державою)

IV.Сприймання та засвоєння матеріалу

1. Слово вчителя

- Діти, як називається материк, на якому знаходиться Україна?Молодці! Так – це Євразія. Вона поділяється на дві частини – Європу і Азію Ось погляньте на карту Європи. Тут багато є різних країн. (Вчитель називає їх і показує на карті). Кожна з них має свою територію – землю, свою мову, культуру, історію і свої символи. Земля кожної держави – її недоторкана власність, яку вона готова обороняти від посягань ворогів. А ось у центрі Європи і наша рідна Україна, наша Батьківщина, яка теж має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції та неповторні державні символи.

 Україна – це одна з найбільших за територією  країна Європи. Слайд 9

Вона поступається площею лише Росії.

Україна межує із сімома країнами: Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією, Молдовою,Росією, Білоруссю.

2.Робота за підручником

- Прочитаймо  текст на с.111-112 й поділимося своїми думками щодо прочитаного.

(Читають текст «ланцюжком»)

Вправа «Мікрофон»

  • Що із прочитаного було вам знайоме?
  • Що нового дізналися ?
  • Де знаходиться центр Європи?Слайд 10
  • Як називають жителів Європи?
  • Які зовнішні схожості  є в європейців?

3 Робота в групі

  • Розгляньте таблицю на с.112. Про які цінності йдеться у прислів’ях?

Вдома кожна група готувала цікаву інформацію про деякі країни Європи .

Зараз ми всі разом вирушимо в уявну мандрівку країнами Європи.

           Гра-тренінг “Мандрівка країнами Європи”   Слайд11

Ведучий: Мандруємо Європою. Хтось уявляє себе у літаку, хтось у автомобілі, а хтось на повітряній кулі.

Мандруємо країнами.

  •       1.Бачимо величезну оселю богів – Олімп. Навколо невеличкі містечка. Мешканці сердечно усміхаються і танцюють “сиртакі”, вітаючи нас. (Греція -  слайд 12).
  •       2. Народні гуляння. Південний клімат, море. Вітаються і беруть долоню партнера між свої долоні. (Італія -  слайд 13).
  •       3. Бачимо засніжені Альпи, світить сонце. Люди сидять на призьбах біля будиночків і приязно нам посміхаються. На привітання схиляють низько голову і махають правою рукою. (Австрія - слайд 14).
  •       4. Прекрасна столиця – Мадрид. Корида… Усі вітаються словами “Буенос Діас” і цілуються в обидві щоки, тримаючи руки на плечах партнера. (Іспанія – слайд 15 ).
  •       5.Запахи парфумів, Ейфелева вежа, Єлисейські поля, Версаль… Усіх, кого зустрічаємо, вітаємо “ Bon jour”, а молодих

 Sa lut”. (Франція – слайд 16).

  •       6. Строгий, вишуканий, архаїчний Лондон. Біг Бен. Холодно. За етикетом промовляємо “Hello” і подаємо праву долоню. О п’ятій після обіду п’ємо чай. (Великобританія – слайд 17).
  •       Скрізь добре, - але дома – найкраще:” Це Україна. Слайд 18

 «Добрий день”,- кажуть українці.

А я хочу розповісти легенду .

Наша земля

   Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші предки кинулись на розподіл пізніше , але землі їм уже не дісталося.

   От вони пішли до Бога. А він у цей час молився і вони не сміли йому  щось сказати. Стали чекати.

   Через деякий час Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього , запропонував їм чорну землю. «Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці».

   «Тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте , якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні ворога».

    Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали - Україною. 

  • Молодці! Подорож була цікавою. А зараз ми трішки відпочинемо.

4.Фізкультхвилинка

         Кліп «Україна- це я, Україна - це  ти» на пісню у виконанні К.Бучинської    

                               (Діти виконують танцювальні рухи)

5. Проблемна ситуація

- Діти, а чи бачили ви коли-небудь цей прапор? Слайд 19 (Прапор Євросоюзу)(Відповіді учнів)

Розповідь учителя

  • Деякі країни Європи об’єдналися, утворивши союз держав, який так і назвали – Європейський Сою (скорочено - Евросоюз). Слайд 20 Спочатку до нього входило 6 країн, а з липня 2013 р. він налічує 28 країн-учасниць. Країни союзу спільно приймають закони, розробляють правила для поліпшення життя європейців.  Євросоюз має свій прапор і свою грошову одиницю (валюта) – євро.

   Прапор Євросоюзу – це прямокутне полотнище синього кольору, яке має в центрі коло з золотих зірочок (їх 12) як символ єдності і солідарності народів Європи. Кількість зірочок є незмінною і не має нічого спільного  до кількості країн-членів організації. Число 12 є символічним числом (у різних традиціях), що означає абсолютну досконалість. Це також і кількість місяців у році, і кількість цифр на циферблаті годинника.

6.Робота за підручником

- Розгляньте схему на с.113. Розкажіть за схемою, які країни входять до Євросоюзу.

- Україна бажає стати повноправним мешканцем давньоєвропейського дому, справедливо вважати, що має на це право. І своєю історією, географічним розташуванням і тим внеском, який наш народ зробив у континентальну справу впродовж багатьох віків свого існування та боротьби.

V. Узагальнення  й систематизація знань

1.Гра «Склади карту» - «Сусіди України». Слайд21

(робота в парах)

  • Кожна пара отримує фішки з назвою країн. По команді розкладають їх у вигляді «карти». Взаємоперевірка.

2. Індивідуальна робота  

        Тестування (картки)

1.За величиною  територія України посідає:

А) перше місце в Європі;

Б) друге місце в Європі;

В) третє місце в Європі.

2.Назвіть державні символи України.

А) Прапор, герб, гімн;

Б) Прапор, калина, герб;

В)Калина,верба, барвінок.

3.Євросоюз – це…

А) обєднання  деяких країн Європи;

Б) країни світу;

4.Грошова одиниця Європейського союзу:

А) Гривня;

Б) доллар;

В) євро.

3.Взаємоперевірка  Слайд 22

4. Робота в зошитах (самостійна робота)

5.Перевірка самостійної роботи

4. Оцінювання

VI. Підсумок уроку

1.Рефлексія

- Наш урок добігає кінця. Яке головне завдання перед собою ми ставили

на уроці ?

Продовж речення   Слайд23

- Сьогодні на уроці я…

- Я розповім  батькам про …

- Сьогодні  мені урок …тому, що …

 2. Створення плакату „ Вінок любові до України”.  Слайд 24

- У вас на партах вирізані з кольорового паперу красиві улюблені квіти, прикріпіть ці квіти по контуру карти України, щоб вийшов своєрідний вінок.  Вдихніть у цю роботу свою любов. А з квітів любові ми сплетемо віночок навколо карти України, щоб наша рідна Батьківщина процвітала, була ще кращою  і жила у любові своїх синів і доньок, які сьогодні ще сидять за партами і добре навчаються, щоб стати гідними громадянами своєї держави у майбутньому.(Дії учні супроводжують побажаннями для рідної Вітчизни (наприклад: «Я бажаю для любої України добра, радості, миру, безпеки, процвітання, щастя, мудрих людей, щирості, доброзичливості, краси, гармонії, спокою, здобутків тощо»).

– Що вам нагадують обриси територiї нашої держави? (Відповіді учнів)

Це буде наша колективна робота. Цю карту ми повісимо у класі й будемо завжди пам’ятати, що ми громадяни своєї країни.

Саме ваше покоління має вирішити, наскільки привабливою для України є участь в Європейському домі. І наша країна має стати повноправним членом Європейського дому не стільки географічно, скільки  за рівням економічного розвитку. Я вірю, що не за горами той час, коли ми з гордістю будемо говорити “Я - громадянин  України!”.

VII. Домашнє завдання

Індивідуальні завдання на картках.

 

  • Україна була. Є. І буде могутньою, заможною, прекрасною!  Слайд 25
    У кожному серці – Україна!
    І на згадку про наш урок, ми всім гостям хочемо подарувати часточку свого серця, в якому живе Україна.
    ( На фоні мелодії діти дарують гостям «сердечка» з зображенням карти України).

 

Література

1. Володарська М.О.Серія «Початкова школа. Мій конспект»(за підруч. О.В.Тагліної, Г.Ж.Іванової). – Х.: ВО «Основа». – 2014.

2. Дідик О. Родзинки творчості на уроках у початкових класах // Бібліотека журналу «Початкове навчання та виховання». – 2010.

3. Народ скаже – як зав’яже:Українські народні прислів’я, приказки, загадки, скоромовки /Упоряд. Н.С.Шумада. – К.:Веселка, 1985.

4. Я у світі. 3 клас: підруч. для загальноосв. навч. закл./О.В.Тагліна ,

Г.Ж. Іванова. – Х.:Вид-во  «Ранок», 2013.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
7 квітня 2018
Переглядів
4975
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку