Урок "Слова ввічливості. Засвоєння етикетних форм спілкування"

Про матеріал

Мета: навчити вживати слова та вислови ввічливості в різних мовленнєвих ситуаціях; формувати культуру мовлення, комунікативну компетентність, закріплювати вміння добирати форми звертання; виховувати загальну культуру;розвивати діалогічне мовлення, пам'ять, мислення; виховувати ввічливість, повагу до старших і однолітків.

Перегляд файлу

Тема: Слова ввічливості. Засвоєння етикетних форм спілкування.

Мета: навчити вживати слова та вислови ввічливості в різних мовленнєвих ситуаціях; формувати культуру мовлення, комунікативну компетентність, закріплювати вміння добирати форми звертання; виховувати загальну культуру;розвивати діалогічне мовлення, пам’ять, мислення; виховувати ввічливість, повагу до старших і однолітків.

Обладнання: комп’ютерна презентація,  скринька; смужки паперу з написаними на них словами ввічливості; силуетні зображення сонечка.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент
    Українську мову рідну
    Будемо вивчати,
    Та культуру мовлення
    разом розвивати.
  2.  Актуалізація опорних знань

— Ми вже знаємо правила письма, правила поведінки у школі, а сьогодні пригадаємо правила мовного спілкування, які повинна знати кожна культурна людина.
Коли говориш — не... (горлань).
Слів поганих — не... (вживай).
На всі боки — не... (крутись).
У вічі співрозмовнику... (дивись).
Говори спокійно, чемно,
Спілкуватись тоді буде дуже ...(приємно).
 

III. Мотивація навчальної діяльності

— Колись давно в одній країні було зачароване місто. У цьому місті не світило сонечко, не цвіли квіти. Діти не сміялися, не співали пісень, а часто сварилися і плакали. Люди не говорили одне одному добрих, лагідних слів. Але одного разу до міста завітала чарівниця. Вона була дуже ввічлива. Проходячи вулицями міста, чарівниця говорила усім чарівні слова. І від цих слів усе навколо змінилося. Сумне місто зникло. Зацвіли навколо квіти, дзвінко заспівали пташки, засміялися діти, люди почали говорити одне одному добрі слова, і визирнуло з-за хмар сонечко.

— Діти, у якому місті ви хотіли б жити?

— Чому потрібно бути ввічливим?

IV. Повідомлення теми й очікуваних результатів навчальної діяльності учнів

— Чи здогадалися ви, про що йтиметься на нашому уроці?

— Чого вас навчить цей урок?

— Продовжте фразу: «Цей урок  навчить мене...»

V. Опрацювання нового матеріалу

Запрошую вас до міста Ввічливість.

Каліграфічна хвилинка.

Ввічливими люди не народжуються, а стають, опанувавши знання і правила хорошого тону. Ввічливість — це шанобливість, доброзичливість, прагнення не робити неприємності іншим, готовність своєчасно прийти на допомогу.  На уроці ми будемо вчитися вживати слова ввічливості в різних мовленнєвих ситуаціях.

 Активація лексичного запасу учнів

З собою візьмемо  «Словник чемної дитини».

— Назвіть слова вітання (побажання, прощання).

— Ви прийшли до школи. Яке перше слово повинні сказати?

— Ви йшли коридором і випадково когось штовхнули. Що необхідно сказати?

— Вам потрібна допомога. Яке слово слід пам’ятати, щоб людина, до якої ви звернулися, допомогла вам із задоволенням?

— Які слова необхідно казати, коли йдете спати?

— Сім’я сідає до столу обідати. Які слова ви скажете всім?

— Ви були в гостях і вже повертаєтеся додому. Що слід сказати?

— Як називаються такі слова? (Ввічливі)
—З давніх часів до цих слів батьки змалечку привчали своїх дітей. Називають їх словами ввічливості, бо промовляти їх потріб­но, дивлячись у вічі.

  • Давайте дізнаємося про який давній звичай нашого народу розповів письменник Остап Вишня.
  1. VI. Вивчення нового матеріалу
    1. Робота за підручником (с. 76–77)
    Вправа 202
    — Прочитайте текст.
    — Про який давній звичай українського народу розповів письменник?
    — Які слова, близькі за значенням, можна дібрати до слова гарний? (Чудовий, розкішний, прекрасний, незрівнянний)
    — Спишіть останнє речення.
    — Як ви розумієте вислів знаменує собою? (Означає, являє)
    — Поділіть виділені слова на склади для переносу.
    Вправа 203
    — Прочитайте подані слова. Запам’ятайте їх.
    — Повчіться вимовляти їх, звертаючись до рідних, учителів, друзів.
    — Запишіть ці слова в зошити..
    Цікаво знати. Запам’ятай!
    Треба говорити: «Дякую вам», а не «Дякую вас», «Пробачте мені», а не «Пробачте мене».
  2. — Добрий чарівник запрошує нас до школи ввічливості.

Гра «Дружна пара». Складання діалогу (робота в парах).

Групова робота

1.Одне приємне слово

Від теплого слова

Слова щирого вітання

 

2. 1)Гра « Так чи ні? »

• Якщо ви побачили знайомого здаля, крикніть привітання через усю вулицю.

• «Привіт» можна говорити всім.

• Коли заходить учитель, підводься без шуму.

• Коли ви йдете з батьками і вони вітаються зі своїми знайомими, то ви мовчіть.

• Якщо ви побачили знайомого здаля, підведіть руку і помахайте йому або вклоніться.

3. У шкільному коридорі розмовляють учителі. Серед них Сашко побачив свою  вчительку і, проходячи повз неї,ввічливо сказав: «Добрий день, Ольго Вікторівно!».
Чи припустився хлопець помилки?
Вулиця Доброти.

 Перед вами Дерево Доброти, яке допоможе пригадати чарівні слова і привітання.(Діти називають чарівні слова і прикрашають дерево сердечками)

А зараз ми відчинимо двері нашого класу та випустимо ці слова по всій школі, в інші класи. Нехай усі діти нашої школи знають, як багато добрих слів ви знаєте, хай усім від цього стане приємніше, веселіше.

 

дорожчі за частування.

і лід розмерзає.

краще за цукор і мед.

 

 

IX. Домашнє завдання

 

docx
Додано
8 квітня 2018
Переглядів
4731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку