Мета: навчити вживати слова та вислови ввічливості в різних мовленнєвих ситуаціях; формувати культуру мовлення, комунікативну компетентність, закріплювати вміння добирати форми звертання; виховувати загальну культуру;розвивати діалогічне мовлення, пам'ять, мислення; виховувати ввічливість, повагу до старших і однолітків.
Тема: Слова ввічливості. Засвоєння етикетних форм спілкування.
Мета: навчити вживати слова та вислови ввічливості в різних мовленнєвих ситуаціях; формувати культуру мовлення, комунікативну компетентність, закріплювати вміння добирати форми звертання; виховувати загальну культуру;розвивати діалогічне мовлення, пам’ять, мислення; виховувати ввічливість, повагу до старших і однолітків.
Обладнання: комп’ютерна презентація, скринька; смужки паперу з написаними на них словами ввічливості; силуетні зображення сонечка.
ХІД УРОКУ
— Ми вже знаємо правила письма, правила поведінки у школі, а сьогодні пригадаємо правила мовного спілкування, які повинна знати кожна культурна людина.
Коли говориш — не... (горлань).
Слів поганих — не... (вживай).
На всі боки — не... (крутись).
У вічі співрозмовнику... (дивись).
Говори спокійно, чемно,
Спілкуватись тоді буде дуже ...(приємно).
III. Мотивація навчальної діяльності
— Колись давно в одній країні було зачароване місто. У цьому місті не світило сонечко, не цвіли квіти. Діти не сміялися, не співали пісень, а часто сварилися і плакали. Люди не говорили одне одному добрих, лагідних слів. Але одного разу до міста завітала чарівниця. Вона була дуже ввічлива. Проходячи вулицями міста, чарівниця говорила усім чарівні слова. І від цих слів усе навколо змінилося. Сумне місто зникло. Зацвіли навколо квіти, дзвінко заспівали пташки, засміялися діти, люди почали говорити одне одному добрі слова, і визирнуло з-за хмар сонечко.
— Діти, у якому місті ви хотіли б жити?
— Чому потрібно бути ввічливим?
IV. Повідомлення теми й очікуваних результатів навчальної діяльності учнів
— Чи здогадалися ви, про що йтиметься на нашому уроці?
— Чого вас навчить цей урок?
— Продовжте фразу: «Цей урок навчить мене...»
V. Опрацювання нового матеріалу
—Запрошую вас до міста Ввічливість.
Каліграфічна хвилинка.
Ввічливими люди не народжуються, а стають, опанувавши знання і правила хорошого тону. Ввічливість — це шанобливість, доброзичливість, прагнення не робити неприємності іншим, готовність своєчасно прийти на допомогу. На уроці ми будемо вчитися вживати слова ввічливості в різних мовленнєвих ситуаціях.
Активація лексичного запасу учнів
З собою візьмемо «Словник чемної дитини».
— Назвіть слова вітання (побажання, прощання).
— Ви прийшли до школи. Яке перше слово повинні сказати?
— Ви йшли коридором і випадково когось штовхнули. Що необхідно сказати?
— Вам потрібна допомога. Яке слово слід пам’ятати, щоб людина, до якої ви звернулися, допомогла вам із задоволенням?
— Які слова необхідно казати, коли йдете спати?
— Сім’я сідає до столу обідати. Які слова ви скажете всім?
— Ви були в гостях і вже повертаєтеся додому. Що слід сказати?
— Як називаються такі слова? (Ввічливі)
—З давніх часів до цих слів батьки змалечку привчали своїх дітей. Називають їх словами ввічливості, бо промовляти їх потрібно, дивлячись у вічі.
Гра «Дружна пара». Складання діалогу (робота в парах).
Групова робота
1.Одне приємне слово Від теплого слова Слова щирого вітання
2. 1)Гра « Так чи ні? » • Якщо ви побачили знайомого здаля, крикніть привітання через усю вулицю. • «Привіт» можна говорити всім. • Коли заходить учитель, підводься без шуму. • Коли ви йдете з батьками і вони вітаються зі своїми знайомими, то ви мовчіть. • Якщо ви побачили знайомого здаля, підведіть руку і помахайте йому або вклоніться.
3. У шкільному коридорі розмовляють учителі. Серед них Сашко побачив свою вчительку і, проходячи повз неї,ввічливо сказав: «Добрий день, Ольго Вікторівно!». Перед вами Дерево Доброти, яке допоможе пригадати чарівні слова і привітання.(Діти називають чарівні слова і прикрашають дерево сердечками) А зараз ми відчинимо двері нашого класу та випустимо ці слова по всій школі, в інші класи. Нехай усі діти нашої школи знають, як багато добрих слів ви знаєте, хай усім від цього стане приємніше, веселіше.
|
дорожчі за частування. і лід розмерзає. краще за цукор і мед.
|
IX. Домашнє завдання