Урок "Україна - моя Батьківщина"

Про матеріал

Даний захід дає можливість розширити кругозір учнів про рідну Україну, формувати усвідомлення своєї приналежності до держави, уявлення про територіальний устрій України, про народну символіку та державні символи; викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, її просторів; розвивати у дітей прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом; виховувати громадські почуття, бажання вивчати та примножувати державні й народні традиції.

Перегляд файлу

Тема. Україна – моя Батьківщина

Мета. Розширити кругозір учнів про рідну Україну, формувати усвідомлення своєї приналежності до держави, уявлення про територіальний устрій України, про народну символіку та державні символи; викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, її просторів; розвивати у дітей прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом; виховувати громадські почуття, бажання вивчати та примножувати державні й народні традиції.

Тип уроку. Урок удосконалення інтелектуальних і практичних способів діяльності.

Девіз уроку:

Подорожуй по Україні!

В радості живи!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь,

  І про кмітливість не забудь!

Обладнання. Запис пісні про рідну школу, карта України, малюнки, на яких зображені різні краєвиди України; фотографії з зображенням історичних пам'яток Києва, індивідуальні картки — анкети; на партах у дітей 25 квіток для позначення областей у вінку України, заготовлена основа українського віночка, зображення гербу та прапора України, запис Гімну України.

Клас святково прикрашений паперовими різнокольоровими квітами, на дошці — географічна карта України, заготовка основи українського віночка, зображення державного прапора та герба України, написана тема уроку і вірш:

Україна — то край славний

Аж по Чорне море.

Україна — то лан пишний

І степи, і гори.

 

 

Хід уроку

І. Організація класу

Вранці сонце пробудилось,

В росяній траві умилось.

Перегорнуло календар –

Ось і вересень настав…

— Дорогі діти, ось і розпочався наш перший урок. Вітаю вас з Днем знань, який сьогодні святкує наша Батьківщина.

II. Актуалізація опорних знань

  •  Чим незвичайний перший день вересня?
  • _ Пригадайте наш перший урок у 1-му класі. Чим він вам запам’ятався?

ІІІ. Повідомлення теми уроку

А  от  про  що  ми  поговоримо  сьогодні,  ви  дізнаєтеся,  прочитавши  віршик.

Отже,  сьогодні  ми  поговоримо  про  нашу  рідну  Україну.  Прочитайте  тему  уроку.

« Україна – моя  Батьківщина»

  1. Поетична   хвилинка

Вчитель.   Діти,   як   ви   розумієте   що   таке Батьківщина?

(Віршовані відповіді учнів)

1-й учень.

Моя Батьківщина — це край неозорий,

Мамина пісня, і стежка до школи.

2-й учень.

Ласкаве проміння, що кидає сонце,

Калина квітуча, якраз під віконцем.

3-й учень.

Ліси і поля, річки і моря.

Це все — Україна квітуча моя.

Тут батько і мати мене колихали,

І кращого краю я в світі не знаю!

 Вчитель. Молодці, діти! Наша молода держава кожного року 24 серпня святкує день народження — день проголошення своєї незалежності. В цьому році Україні вже 19.

(Учитель декламує вірш під музику та демонструє географічне зображення України на карті).

Україно, земле рідна,

Земле західна і східна,

І південна, і північна, —

В нас любов до тебе вічна!

Всіх єднає рідна мова,

Золотиста, барвінкова.

Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна.

Ти, як мати, найрідніша,

Ти і взимку найтепліша —

Наша отча сторона.

2. Проблемне питання.

Вчитель. Діти, громадянами якої держави ми з вами є?

Учні (відповідають хором). Ми — громадяни України!

IV. Основна частина.

1. Уявна подорож по Україні.

Вчитель. А зараз я пропоную вам здійснити уявну подорож по Україні. Але спочатку вам потрібно заповнити картки — анкети, які лежать у вас на партах:

Анкета

Прізвище, ім'я_______________

Я живу: місто, село____________

область      ____________

країна        _____________

Столиця України_____________

(Взаємоперевірка заповнення учнями анкет в парах).

Вчитель. А тепер, діти, заплющіть свої оченята та уявіть, що ми приїхали до столиці України — міста Києва. (Коротка фото-екскурсія).

2. Інтерактивна гра «Найбільші міста України».
(Під час гри діти викликають один одного та називають найбільші міста України).

3. Знайомство з національним одягом.
Вчитель. А зараз давайте познайомимось ближче з   нашими   друзями      українцями.

1-а учениця.

Ми є діти українські —

Хлопці і дівчата,

Рідний край наш — Україна

Велика й багата.

1-й учень.

Ми є діти українські —

Український славний рід!

Дбаймо, щоб про нас маленьких

Добра слава йшла у світ.

2-а учениця.

Я маленька українка —

Треба всім це знати!

Українець є мій тато,

Українка — мати.

2-й учень.

Все, що рідне — хай нам буде

Найдорожче і святе!

Рідна віра, рідна мова,

  Рідний край наш над усе!

Вчитель. Мабуть, кожен з Вас, діти, звернув увагу, яке красиве в українців національне вбрання. Кожна українська дівчинка вміє плести віночок і з'єднувати в барвисте коло лісові і лугові квіти. А чи знаєте Ви, що український віночок — не просто краса, а й оберіг, «знахар душі», бо в ньому є така сила, що знімає біль. Багато квітів упліталося до українського віночка: мальви, ромашки, незабудки, волошки, чорнобривці, барвінок, калина та інших.

4. Формування уявлення про територіальний устрій України.

Вчитель. Ось і зараз я пропоную Вам сплести віночок для нашої матінки — України. У вас на партах лежать квіти, які символізують 24 області нашої держави та Автономну Республіку Крим (всього 25 квіточок). Барвінком ми прикрасимо Західну Україну (6 квіток областей), ромашками — Східну (4), калиною — центральну частину (6), чорнобривцями — Північ України (4), маками — Південь (5).

(Вчитель     звертає     увагу     на географічне розташування   обласного центру, в якому проживають діти та демонструє його на карті).

V.  Формування  в учнів уявлення про державні символи України.

Вчитель. Чи відомо вам, діти, що у кожного народу є як народні, так і державні символи. Походження їх сягає корінням у далеке минуле. Символіка — своєрідна візитка країни, вона ніби представляє її, підтверджує її існування.

  •                 Які державні символи ви знаєте?
  •                 Що ви про них знаєте?

Тризуб

     З   часів   Київської   Русі   дійшов   до   нас родинний знак князя Володимира Великого тризуб. Сьогодні він на Державному Гербі нашої країни. Колись його, як і зараз, карбували на монетах. Був він і на печатці князя. Історики не дійшли згоди стосовно того, що означає тризуб. Одні вважають, що це птах, інші вбачають у ньому зображення зброї: лука й меча. Треті стверджують, що це геометричний малюнок. А хтось бачить зображення сокола, якоря, своєрідне написання слова «воля». Дехто вбачає, що тризуб означає триєдність життя: батько — мати — дитина, котрі символізують силу, мудрість і любов. Єднання трьох стихій: землі, повітря, води. Без жодного із цих трьох складників просто неможливо уявити собі життя. Отже, наш тризуб має свою славну тисячолітню історію, і ми цим можемо пишатися.

Учень.

Моя Батьківщина – це хата й калина,

Що виросла біля вікна.

Моя Батьківщина – це вся Україна,

Що в цілому світі одна!

Прапор

Прапор - державний символ,

Він є в кожній державі;

Це для всіх - ознака сили,

Це для всіх - ознака слави.

З  давніх-давен  у  різних  народів   прапор уживався   як   засіб   сигналізації.   На   Русі християни сприймали прапор уже як святиню. Без прапора військо не виступало в похід і не вступало   в  бій.  А  збити   прапор   ворога вважалося рівнозначним перемозі в битві.

Державний Прапор України складається з двох   полотнищ:   угорі      голубого (синього), внизу — золотого (жовтого).

 Чому на нашому прапорі саме такі кольори?

 Блакитне символізує повітря, чисте мирне небо й воду, які вважаються символом життя. Жовтий (золотий) колір — сонце та його вічний дар — лани золотої пшениці. Отже, при умотивуванні українського прапора було вирішено, що він буде складатися з двох полотнищ: голубого — символу чистого неба та жовтого — символу безмежного пшеничного поля.

Наш стяг — пшениця у степах

Під голубим склепінням неба.

 

 

Учень.

Моя  Батьківщина – це села й містечка,

Й верба, що пустила гілля.

І річка красива від нас недалечко…

Уся наша рідна земля!

Гімн

Є у кожної держави і своя головна пісня.

 Чи знаєте ви, як вона називається?
Державний Гімн — офіційна урочиста пісня, що поряд із гербом і прапором держави символізує державу і є одним з атрибутів державності країни, національної єдності.

Слова національного гімну «Ще не вмерла України...» написав у 60-х роках XIX століття український поет Павло Чубинський. На музику вірш поклав Михайло Вербицький.

Мелодія Державного Гімну виконується під час державних та урочистих заходів, при відзначенні державних свят, демонстрацій військових парадів, ушануванні почесних гостей держави, переможців у міжнародних спортивних змаганнях.

Державний Гімн України звучить і під час церемонії підняття Державного Прапора на щоглу. Слід пам'ятати, що під час звучання Гімну України присутні повинні встати і віддати належне головній пісні України. При піднятті Державного Прапора і звучанні Гімну України всі мають стояти лицем до Прапора.

(Прослуховування уривка з Гімну України стоячи.)

 Про що співається в головній пісні України?
Так, воля і слава України — це головні слова нашого гімну. Отже, і гербовий знак тризуб, і жовто-синій   прапор,   і   гімн   «Ще   не   вмерла України...» мають давнє походження і несуть у своїй суті певну історичну пам'ять нашого народу. Тому ми повинні знати   історію   цих   символів   і

щиро їх шанувати.

Учень.

Моя Батьківщина – це будні і свято,

І неба безмежного шир.

Щасливе дитинство, мама і тато,

Це радість, це ласка і мир!

VI. Підсумки уроку.

1. Відповіді на питання.

 Що нового ви дізналися про нашу країну?

  •      Чому ми називаємо Україну своєю Батьків­щиною?
  •      Яке місто є столицею нашої Держави?
  •      Що належить до державних символів України?
  •      Чому рідна земля є для нас найдорожчою?

2. Відгадування загадки.

Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша солов'їна,

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься ... (Україна).

 Любов до мами і тата, любов до рідних, любов
до Батьківщини — це найсвітліші і найвищі почуття.
Коли така любов є в серці, тоді людина добра, щира,
відважна. Ви, діти, маєте у своєму серці це високе по­
чуття любові, а тому зможете зробити все для того, щоб
Україна і надалі ставала квітучою державою, сильною
і багатою. А для цього потрібно здобувати знання,
багато знати, вміти, бо ж вам будувати майбутнє на­шої держави. То ж старайтеся вчитися так, щоб вами
гордилася Вкраїна! В добрий час, дорогі діти!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

\\\\\\\\

docx
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
1212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку