Розробка уроку з Я у Світі для 3 класу на тему " Україна - незалежна держава". За підручником О.В. Тагліна; Г.Ж. Іванова. Метою уроку є прищепити любов до своєї Батьківщини.
Тема: Україна – незалежна держава.
Мета: формувати в учнів уявлення про Україну як незалежну державу; прищеплювати любов до своєї Батьківщини, розвивати творче мислення, уяву; виховувати патріотичні почуття, прагнення пізнавати історію держави.
Обладнання: презентація, карта України, роздатковий матеріал.
Хід уроку
I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ (Слайд 1)
-До якого уроку ви приготувалися?
- Давайте всі разом прочитаємо девіз уроку: (Слайд 2)
Не просто слухати,а чути.
Не просто дивитися,а бачити.
Не просто відповідати,а міркувати
Дружно і плідно працювати.
II.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
-Давайте пригадаємо, що таке суспільство. (Слайд 3 – 4)
(Мовчки прочитайте варіанти відповідей)
Суспільство — це:
а) об’єднання людей, як і пов’язані родинними зв’язками;
б) об’єднання людей за місцем проживання;
в) об’єднання людей, як і взаємодіють, залежать одне від одного.
— Без кого не існує суспільство? (Без людини)
— ≪Людина може обійтись без багатьох речей, але не без іншої людини≫,—сказав один учений. (Слайд 5)
-Поясніть, як ви розумієте ці слова.
Читання акровірша і загадки (Слайд 6)
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині край,
їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
М. Чернявський
— Чим ви найбільше пишаєтеся у своїй Вітчизні?
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ (Слайд 7)
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про свою Батьківщину як державу.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Робота над віршем
— Прочитайте рядки Василя Симоненка і поділіться своїми думками щодо прочитаного. (Слайд 8)
Можна вибрать друга і по духу брата,
Та не можна рідну матір вибирати.
Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину.
-Як ви розумієте ця рядки?
2. Робота з підручником
-Давайте пригадаємо, як називається наша держава? (Україна)
-Що таке держава?
Зараз ви дізнаєтесь, прочитавши текст на с.83. (Слайд 9)
-Отже, ща таке держава? (Держава- країна з політичною владою в суспільстві) (Слайд 10)
-Хто такі громадяни України? (Люди, які постійно проживають на території України) (Слайд 11)
-А ми з вами теж громадяни України? (Так)
-Знайдіть в тексті і прочитайте, що таке закон? ( Закон – основне і обов’язкове правило для всіх громадян) (Слайд 12)
3.Робота в зошиті (Слайд 13)
-Зараз відкриваємо свої зошити, і запишемо визначення, що таке закон.
Фізкультхвилинка
-Основним законом нашої держави є ? (Конституція) (Слайд 14)
-Подивіться, будь ласка, на мене. У мене в руках Конституція України, основний закон нашої держави. Після уроку ви матимете змогу більш детально ознайомитись з ним.
4.Робота в зошиті (продовження)
-Повертаємося до наших зошитів, запишемо тепер визначення, що таке Конституція.
5.Розповідь вчителя (Слайд 15)
-Головою нашої держави є Президент України. Хто мені може назвати Прізвище нашого президента? Джерелом влади в Україні є народ. Народ обирає народних депутатів до Верховної ради України. Верховна рада приймає закони, а Кабінет Міністрів України забезпечує їх виконання. Для того щоб у державі був лад, громадяни повинні дотримуватися закону. Порушників закону притягують до відповідальності через суд. Суд також захищає права та свободи громадян.
-Отже, ви уважно мене слухали, хто є єдиним джерелом влади в Україні? (народ). (Слайд 16)
-Повертаємося до роботи в зошиті, і записуємо хто є єдиним джерелом влади в Україні.
-Усі громадяни мають свої права і обов’язки,усі вони написані у Конституції України. Зараз ми ознайомимось із вашими правами.
6.Робота з підручником
-Відкрийте підручники на с. 85,і прочитайте мовчки свої права. (Слайд 17)
-Отже, які ви маєте права?
-Запам'ятайте їх, і вони вам знадобляться у житті.
7.Практичне завдання (Слайд 18)
-А зараз ми з вами попрацюємо з картою України.
V.УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.Робота в групах (Слайд 19)
-З'єднайте обидві половинки прислів’їв.
2. Сердечка побажань (Слайд 20)
-У кожного на парті лежать сердечка, ви повинні написати, що ви бажаєте нашій Україні.
-А зараз ми прикріпимо їх до карти нашої держави.
Україна – держава єдина
І найпрекрасніша з усіх.
Де в злагоді живе родина,
Лунає тут дитячий сміх.
Ми хочемо миру, щоб квіти збирати,
Щоб маму любити і пісню співати.
Україно, наша Батьківщино,
Як сонце ти сяєш, як мама голубиш.
Ти нас усіх так сильно любиш.
Хай на землі – панує згода.
Ми – за дружбу всіх народів!
-Такими віршованими рядками хочу закінчити наш урок, і побажати нашій державі миру та процвітання.
1