План-конспект предмета «Я у світі» за Бібік
Тема: Україна – незалежна держава
Мета: - формувати в учнів уявлення про Україну як незалежну державу;
Божеску Ауріка 45 група
План-конспект предмета «Я у світі» за Бібік
Тема: Україна – незалежна держава
Мета: - формувати в учнів уявлення про Україну як незалежну державу;
Тип уроку:комбінований
Обладнання: адміністративна карта світу і Єврори, фізична карта світу,таблиця №12, написані прислів’я , магнітофон, ілюстрації.
Література: підручник 3 класу Бібік
Хід уроку:
1 Організаційний момент
2.Актуалізація опорних знань
3. Мотивація нового матеріалу
- Діти, зараз я вам прочитаю вірш, а ви уважно слухайте, потім розкажите мені про кого або про що йдеться в ньому…Увага!
Який це край?
Ми родились у долині,
У білесенькій хатині,
Коло вишень і калини.
За хатиною садок
І зелений моріжок,
Там багато є квіток.
Під горбом ставочок сяє,
Різна рибонька гуляє,
Качка з дітьми пропливає.
Як же зветься гарний край,
Де за ставом степ і гай
Пишно квітнуть, наче рай? (Україна)
Н. Щербина
- Тож, про що цей вірш?
- А як ви дізнались? Які слова автор наисав для того щоб зрозуміти,що йдеться мова саме про Україну?
- Молодці, діти!Ви були уважні.
3.1 Прочитання вірша
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов'їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна!
4.Повідомлення теми і мети уроку
- Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо про Україну як незалежну державу.
5. Вивчення нового матеріал
5.1 Робота з картою світу
На дошці висить адміністративною карта світу.
- Рогляньте уважно на дошку. Що ви бачите?
- Що на ній намальовано?
- А ви знаєте де ми знаходимось? Хто може показати?
5.2 Робота з картою Європи
На дошці висить карта Європи.
- Рогляньте уважно на дошку. Що ви бачите?
- Що на ній намальовано?
- А ви знаєте де знаходиться Україна? Хто може показати?
5.3 Розповідь учителя використовуючи фізичну карту України і таблицю
- Діти, Україна - одна з найбільших держав у Європі. Розташована у Східній Європі.Площа України становить 603.700 кв. км. На її території проживає 45 млн. людей Протяжніть території iз заходу на схід на 1 316 км., а з півночі на південь – 893 км. . Мало того, центр Європи розташований у нашій країні, у місті Рахів Закарпатська обл..
Демонструється ілюстрація:
В Україні є понад тисячу міст. Великі міста – Київ, Харків, Дніпропетровськ,Донецьк, Одеса, Запоріжжя, Львів, Луганськ, Миколаїв, Херсон.(показується на карті)
В Україні є гори – Карпати і Кримські.Умивається наша країна двома морями: Чорне і Азовське(показується на карті).
Київ.(показується на карті) є столицею України. Він розтазовиний на берегаг найбільшої в Україні річки – Дніпра.
Наша Україна - суверенна, незалежна, демократична, соціальна, правова держава. В цьому році 24 серпня їй виповниться 23 років.
5.4 Робота з словником використовуючи таблицю №12
- Подивіться уважно на дошку. Прочитай (ім’я),коли було проголошення незалежності України.
- А коли була прийнята Конституція України?
- Хто такий Президент?
- Що таке Верховна Рада України?
- Що таке Кабінет Міністрів України? Знайдіть і прочитайте.
- Діти, ви багато разів чули слово «громадянин». А хто знає його значення? Знайдіть у ваших підручниках на с.96
5.5 Фізкультхвилинка
5.5.1Слухання пісні
Слова і музика Ірини ФЕДИШИН «Це моя земля ».
5.6 Робота з підручником
- Зараз знайдіть текст на с.94. Зараз прочитаємо ланцюжком. Всі уважно слухайте і слідкуйте.
- Тож, люди яких національностей живуть в Україні?
- Всі ми є громадяни якої країни?
- Запам’ятайте! Зростати громадянином своєї країни – це значить:
* прагнути до знань, мудрості, до корисної людям діяльності;
* дізнатися про історію свого народу, берегти все краще, що нам дісталося від дідів-прададав;
*шанувати традиції українського народу.
5.7 Робота в групі
Клас розподілений у 5 груп. Кожна група отримує прислів’я і протягом 1хв. Тлумачити його.
6. Узагальнення й систематизація знань
6.1 Робота з зошитом
Вправа 1
- Зараз відкрийте ваші зошити на с. .Знайдіть перше завдання. Ви маєте дописати речення. Хто пригадає,що таке суспільство?
Вправа 2
- Погляньте на вправу 2.Прочитайте перше речення. Що ми маємо написати ?(Україна)
- А у другому рядочку?( Східній Європі)
- А в наступному?(Київ)
- В останньому?( Київ, Харків, Дніпропетровськ,Донецьк, Одеса, Запоріжжя, Львів, Луганськ, Миколаїв, Херсон)
Вправа 3
- Погляньте на вправу 3.Прочитайте перше питання. Що ми маємо відповідати? (українці, румуни, росіяни, греки, євреї, болгари, татари, молдовани та ін..)
- Що ми маємо відповідати на друге питання?(громадяни)
- Діти, останню відповідь на питання ви будете написати разом з батьками. Спочатку запитайте їх, обговорюйте, потім коротко дайте відповідь на питання.
7.Підсумок
8.Домашня робота