Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 21 по 30 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 31 серпня.

Урок українська мова 3 клас "Власні та загальні іменники.Велика буква у власних іменниках".

Про матеріал

Для ознайомлення учнів з поняттями "Власні, та загальні " іменники. Навчати вживати їх у власному мовленні, розвивати вміння аналізувати. Виховання патріотизму, інтересу до вивчення рідної мови.

Перегляд файлу

УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

 

Тема . Власні  та загальні іменники . Велика буква у власних       

             Іменниках.

Мета. Формувати в учнів навички правопису власних і

            Загальних іменників ;вчити вживати їх у власному мовленні ; вдосконалювати навички грамотного письма ;

           Розвивати пізнавальну активність учнів , вміння аналізувати , узагальнювати ; виховувати патріотичні почуття.

Обладнання : підручник ,фізична карта України , сигнальні картки

                         ХІД УРОКУ

| ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ .

ДЕВІЗ : гарно , дружно працювати

            Мову рідну добре знати

  • Для чого ми вивчаємо рідну мову ?
  • (Для спілкування , щоб розуміти один одного )
  • Ми живемо в Україні і знати свою мову ми зобов’язані , тому що ми – українці .

|| АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. ГРА « Склади план уроку »  ( Робота в парах )
  • Пронумеруйте  прислів’я в такому порядку , щоб відтворити послідовність дій нашого уроку
  • Хто багато робить , той і багато знає .
  • Зробив діло – гуляй сміло .
  • Добрий початок – половина роботи .
  • Молодці ! У нас добрий початок і я сподіваюсь , що ми з вами виконаємо багато  цікавих завдань.
  •  
  • Давайте зробимо рекламу  нашого уроку
  • Урок буде : цікавим , творчим , розвивальним , науковим.
  •  

 

  1. Мозковий штурм
  • Які частини  мови ми знаємо  ?
  • Що таке іменник ?
  • На які питання відповідають назви істот ?
  • А неістот ?
  1. Інтерактивна технологія « Асоціативний кущ »
  • Які асоціації виникають у вас зі словом  зима ?
  •  Запишіть свої слова на великих сніжинках
  • 1-ий уч.
  • Використати іменники (сніг ,мороз , лід , холод , канікули , санки … )
  • 2-ий уч.
  • Дієслова ( морозить ,ліпить ,катаюсь , хурделить , ковзатись … )
  • 3-ій уч.
  • Прикметники ( весела ,морозна ,сніжна ,радісна …)
  • (Прикріплюють до слова зима  на дошці )
  •  
  • 4.Самостійне виконання.
  • (1-ий варіант записує назви істот
  • 2-ий – назви неістот )

Заєць , зима , річка , шахтар , шахта ,учень , щука , село .

  •  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  • 1.Робота над загадкою
  •  
  • Планета є , що в космосі літає
  • І між Венерою та Марсом місце має ,
  • А також верхній шар її кори ,
  • Й речовина , яку весняної пори
  • Орач руками пробує , щоб знати ,
  • Чи вже пора настала обробляти .
  • І грунт ,який дає свої плоди ,
  • І суша ,на відміну від води ,
  • А ще країну означає теж ,
  • Державу , край в якому ти живеш (Земля )
  • Скільки значень має слово – відгадка ?
  • Які ж значення має іменник земля ?
  •  
  • 2.КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА
  • З  Зз  Зе   мл   ля
  • Земля-
  •  
  • 3. Звуко- буквений аналіз слова земля
  •  
  • 4.Складіть 2  речення  в яких слово  земля  , буде  писатися з великої букви , а коли з малої.
  • Ми живемо на планеті Земля .
  • Ми любимо свою рідну землю .

В яких випадках слово земля пишеться з великої букви , а коли з малої ?

  • Можливо хтось здогадався тему нашого уроку ?
  • Сьогодні ми дізнаємось , які іменники відносяться до власних назв , а які до загальних
  •  

СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  • 1. Робота з підручником  с.120
  • Прочитайте  в парі правило
  • Так які ж слова належать  до власних іменників ?
  • 2. Робота над вправою 285
  • 1-3 рядки коментовано
  • 1-ий варіант – четвертий рядок
  •  2-ий -пятий
  •  
  • 3.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
  •  
  • 4.Читання правила про загальні назви
  •  
  • 5.Робота з сигнальними картками ( якщо власна назва -  червоний колір , якщо загальна – зелений )
  • Іван , Луганськ , село , Рябко ,  ,місто , діти , Петрович , письменник , дівчинка , Карпати , Людмила , кущ , гай ,  Сухомлинський.
  •  
  • УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

 

  • У мене є єдина
  • Країна – Батьківщина
  • Радію їй й бажаю
  • Аби цвіла , як рай
  • Їй я пісень складаю .
  • Навіки прославляю
  • А ти назви цей край …
  •  
  • 1.  Робота в групах
  • Гра « Моя Україна »
  •  У вас на партах карта України
  • 1-ша група – записати 5 назв річок
  • 2-га група-водосховища
  • 3-тя група-5 назв міст

2.Інтерактивна гра  « Карусель »

- Пропоную вам покататися на каруселі.

Кожна група отримує фломастер різних кольорів .

На партах лежать аркуші паперу , де вам треба записати назви сіл , клички тварин , імена людей . Працювати над кожним завданням 30 с. , а потім за сигналом вчителя перейдете до другого завдання . Уважно прочитайте записи попередньої групи і напишіть свої  іменники не повторюючись

3.Самостійне виконання

ГРА « Пригадай і запиши » (у кожного учня карточка )

Прізвище --------------------

Ім’я --------------------------------------

По батькові ---------------------------------------------------

Назва твого села  ---------------------------------------------------

Назва твоєї вулиці ---------------------------------------------------

Назва нашої річки --------------------------------------

Клички домашніх тварин ---------------------------------

ПІДСУМОК УРОКУ

Для чого ми вивчали власні та загальні іменники ?

РЕФЛЕКСІЯ

Закінчи речення:

На уроці я

Дізнався------------

Зрозумів-------------

Навчився---------------

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.122 ,вправа № 287

-

  •  

 

  •  
  •  

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
26 січня
Переглядів
1822
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку