Урок українська мова 3 клас "Власні та загальні іменники.Велика буква у власних іменниках".

Про матеріал

Для ознайомлення учнів з поняттями "Власні, та загальні " іменники. Навчати вживати їх у власному мовленні, розвивати вміння аналізувати. Виховання патріотизму, інтересу до вивчення рідної мови.

Перегляд файлу

УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

 

Тема . Власні  та загальні іменники . Велика буква у власних       

             Іменниках.

Мета. Формувати в учнів навички правопису власних і

            Загальних іменників ;вчити вживати їх у власному мовленні ; вдосконалювати навички грамотного письма ;

           Розвивати пізнавальну активність учнів , вміння аналізувати , узагальнювати ; виховувати патріотичні почуття.

Обладнання : підручник ,фізична карта України , сигнальні картки

                         ХІД УРОКУ

| ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ .

ДЕВІЗ : гарно , дружно працювати

            Мову рідну добре знати

  • Для чого ми вивчаємо рідну мову ?
  • (Для спілкування , щоб розуміти один одного )
  • Ми живемо в Україні і знати свою мову ми зобов’язані , тому що ми – українці .

|| АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. ГРА « Склади план уроку »  ( Робота в парах )
  • Пронумеруйте  прислів’я в такому порядку , щоб відтворити послідовність дій нашого уроку
  • Хто багато робить , той і багато знає .
  • Зробив діло – гуляй сміло .
  • Добрий початок – половина роботи .
  • Молодці ! У нас добрий початок і я сподіваюсь , що ми з вами виконаємо багато  цікавих завдань.
  •  
  • Давайте зробимо рекламу  нашого уроку
  • Урок буде : цікавим , творчим , розвивальним , науковим.
  •  

 

  1. Мозковий штурм
  • Які частини  мови ми знаємо  ?
  • Що таке іменник ?
  • На які питання відповідають назви істот ?
  • А неістот ?
  1. Інтерактивна технологія « Асоціативний кущ »
  • Які асоціації виникають у вас зі словом  зима ?
  •  Запишіть свої слова на великих сніжинках
  • 1-ий уч.
  • Використати іменники (сніг ,мороз , лід , холод , канікули , санки … )
  • 2-ий уч.
  • Дієслова ( морозить ,ліпить ,катаюсь , хурделить , ковзатись … )
  • 3-ій уч.
  • Прикметники ( весела ,морозна ,сніжна ,радісна …)
  • (Прикріплюють до слова зима  на дошці )
  •  
  • 4.Самостійне виконання.
  • (1-ий варіант записує назви істот
  • 2-ий – назви неістот )

Заєць , зима , річка , шахтар , шахта ,учень , щука , село .

  •  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  • 1.Робота над загадкою
  •  
  • Планета є , що в космосі літає
  • І між Венерою та Марсом місце має ,
  • А також верхній шар її кори ,
  • Й речовина , яку весняної пори
  • Орач руками пробує , щоб знати ,
  • Чи вже пора настала обробляти .
  • І грунт ,який дає свої плоди ,
  • І суша ,на відміну від води ,
  • А ще країну означає теж ,
  • Державу , край в якому ти живеш (Земля )
  • Скільки значень має слово – відгадка ?
  • Які ж значення має іменник земля ?
  •  
  • 2.КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА
  • З  Зз  Зе   мл   ля
  • Земля-
  •  
  • 3. Звуко- буквений аналіз слова земля
  •  
  • 4.Складіть 2  речення  в яких слово  земля  , буде  писатися з великої букви , а коли з малої.
  • Ми живемо на планеті Земля .
  • Ми любимо свою рідну землю .

В яких випадках слово земля пишеться з великої букви , а коли з малої ?

  • Можливо хтось здогадався тему нашого уроку ?
  • Сьогодні ми дізнаємось , які іменники відносяться до власних назв , а які до загальних
  •  

СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  • 1. Робота з підручником  с.120
  • Прочитайте  в парі правило
  • Так які ж слова належать  до власних іменників ?
  • 2. Робота над вправою 285
  • 1-3 рядки коментовано
  • 1-ий варіант – четвертий рядок
  •  2-ий -пятий
  •  
  • 3.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
  •  
  • 4.Читання правила про загальні назви
  •  
  • 5.Робота з сигнальними картками ( якщо власна назва -  червоний колір , якщо загальна – зелений )
  • Іван , Луганськ , село , Рябко ,  ,місто , діти , Петрович , письменник , дівчинка , Карпати , Людмила , кущ , гай ,  Сухомлинський.
  •  
  • УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

 

  • У мене є єдина
  • Країна – Батьківщина
  • Радію їй й бажаю
  • Аби цвіла , як рай
  • Їй я пісень складаю .
  • Навіки прославляю
  • А ти назви цей край …
  •  
  • 1.  Робота в групах
  • Гра « Моя Україна »
  •  У вас на партах карта України
  • 1-ша група – записати 5 назв річок
  • 2-га група-водосховища
  • 3-тя група-5 назв міст

2.Інтерактивна гра  « Карусель »

- Пропоную вам покататися на каруселі.

Кожна група отримує фломастер різних кольорів .

На партах лежать аркуші паперу , де вам треба записати назви сіл , клички тварин , імена людей . Працювати над кожним завданням 30 с. , а потім за сигналом вчителя перейдете до другого завдання . Уважно прочитайте записи попередньої групи і напишіть свої  іменники не повторюючись

3.Самостійне виконання

ГРА « Пригадай і запиши » (у кожного учня карточка )

Прізвище --------------------

Ім’я --------------------------------------

По батькові ---------------------------------------------------

Назва твого села  ---------------------------------------------------

Назва твоєї вулиці ---------------------------------------------------

Назва нашої річки --------------------------------------

Клички домашніх тварин ---------------------------------

ПІДСУМОК УРОКУ

Для чого ми вивчали власні та загальні іменники ?

РЕФЛЕКСІЯ

Закінчи речення:

На уроці я

Дізнався------------

Зрозумів-------------

Навчився---------------

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.122 ,вправа № 287

-

  •  

 

  •  
  •  

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кулак Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 січня 2018
Переглядів
7476
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку