Урок українська мова 4 клас "Займенник"

Про матеріал
Закріплення вивченого про займенник. Удосконалювати вміння учнів розпізнавати особові займенники,вчити добирати потрібні за змістом займенники для передачі зв’язків між реченнями тексту, виробляти вміння змінювати займенники 1, 2, 3 особи, закріплювати правильне написання займенників з прийменниками. Розвивати зв’язне мовлення, уважність, мислення, спостережливість, збагачувати словниковий запас учнів образними словами.
Перегляд файлу

Тема.        Закріплення вивченого про займенник

Мета. Удосконалювати вміння учнів розпізнавати особові  займенники,вчити добирати потрібні за змістом займенники для передачі зв’язків між реченнями тексту, виробляти вміння змінювати займенники 1, 2, 3 особи, закріплювати правильне написання займенників з прийменниками.

                        Розвивати зв’язне мовлення, уважність, мислення, спостережливість, збагачувати словниковий запас учнів образними словами.

 

Обладнання: малюнок зими, опорні схеми, картки для самостійної роботи.

Тип уроку:       закріплення вивченого матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

І. Організація учнів до уроку.

1. Створення психологічного клімату.

Діти прикріплюють на ватману паперу листочки з зображенням свого настрою. (до початку заняття і при підведенні його підсумку)).

 

 

 

 

 

Усміхнися всім навколо:

небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

день тобі веселим буде!

  • Так діти, я бачу, що у вас гарний настрій по відмітках на березі надії. Я рада за вас і вважаю, що він допоможе вам справитися з нашими завданнями.
  • Що ще сприяє гарному настрою допоможе вам дізнатися загадками.

2. Загадка

                      Дивина!

Щезла стежка. Де вона?

Зникла десь і огорожа.

Сад на себе чом не схожий?

Що за диво? Все село

білим пухом занесло…

Дива зовсім тут нема.

Це до нас прийшла …(зима)

(Біля дошки малюнок зими.)

  • Доведіть, що на малюнку зображена зима?
  • Які прикметники можна дібрати до слова зима? (білосніжна, чудова, співуча…)
  • З чим можна порівняти зиму?
  • Зима, мов … (бабуся, чарівниця, фея)
  • А коли мов фея? (коли входить у володіння)
  • А коли мов бабуся? (наприкінці зими)
  • Які дієслова супроводжують зиму? (виє, свистить, сипле, мете, завіває…)

3. Робота з деформованим реченням.

- Сильний вітер розвіяв слова. Зберіть їх та складіть з них речення.

Веде, у, біловолоса, царство, нас, зима, казкова.

  • Який прикметник дібраний до слова ЗИМА?
  • У якому значенні біловолоса?
  • Над якою темою ми працюємо?
  • Що ж таке займенник?
  • Відшукати займенник у реченні?
  • До якої особи він належить?
  • Які займенники ви ще знаєте?
  • За чим змінюються займенники?
  • А займенники 3-ї особи?

ІІ. Повідомлення теми,мети і завдань уроку.

  • Ми продовжимо працювати над даною темою.
  • Діти, чого ви хочете навчитися сьогодні?

1. Вибірковий диктант.

І ряд – виписати  займенники 1-ї особи. (мені, я, ми)

ІІ ряд – виписати займенники 2-ї особи. (тобі, тебе, з тобою, ти, тобою)

ІІІ ряд – виписати займенники 3-ї особи. (вона, він, воно, вони)

Вірш

Вивчим цю частину мови,

Вивчимо обов’язково,

Бо вона потрібна дуже

І мені, й тобі, мій друже.

Я до тебе усміхнусь

І з тобою подружусь,

Усміхнешся ти в отвіт –

Ми з тобою цілий світ.

І сміються навкруги –

Він, вона, воно, вони,

Бо усмішка ця єдна.

Жити в дружбі помага.

                              Л. Лужецька

Перевірка вибіркового диктанту. (індивідуально)

  • Прочитайте, які займенники ви виписали.
  • Назвіть займенники в однині?
  • Чи є займенники в множині?
  • Поставте мені в називному відмінку.
  • Поясніть написання з тобою.

Підсумок після виконаного завдання.

2. Творче завдання.

- Перебудуйте текст, замінивши 1-у особу однини, на 2-у особу однини. (читання тексту учнями «мовчки»; читання речень в голос із виконанням завдань).

Я блукав по лісі. Настрій у мене був піднесений. Та раптом мені почулося жалібне попискування.

На лісовій стежині  я побачив зайчика, який потрапив у сільце. Він дивився на мене вологими очима і тремтів від страху. Моє дитяче серце підказало, як треба діяти…

Зайчик зупинився, вдячно подивився на мене і подався геть.

  • Як ви думаєте, що зробив хлопчик?

3. Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте,

І за парти тихо сядьте.

4. Робота з підручником

Вправа 356 (стр. 159)

  • Познайомтеся із справою.
  • Діти, що це? (сніг)
  • Як ви дізналися?
  • За поданим зразком виконайте вправу письмово.

Перевірка виконаної вправи. (взаємоперевірка).

Підсумок виконаного завдання.

  • Зробіть висновок про змінювання займенників 1-особи. (займенники 1-ї особи однини змінюються за відмінками; зміна займенників за відмінками служить для зв’язку їх з іншими словами)

5. Творче завдання

Редагування тексту.

  • Прочитайте та виправте помилки в тексті. Відредагуйте його, запишіть. Підкресліть займенники, визначте їх особу і число. (1-ий учень читає текст «вголос»)

Під моїм вікном росте берізка. У неї стрункий стовбур.  У неї кора з чорними цяточками, тоненькі опущені віти. Взимку вона вкрита білим серпанком.

  • Про що цей текст?
  • Визначте, який це текст?
  • Які слова тут повторюються?
  • Чи потрібен це повтор?
  • Як його уникнути?
  • А чи не можна об’єднати 2, 3 речення, де описується берізка?

(У неї стрункий стовбур, кора з чорними цяточками, тоненькі опущені віти.)

- Які розділові знаки потрібно поставити в новому реченні?

- Що допомогла нам така поправка?

- Прочитайте останнє речення?

- Чи доцільним  є вживання в цьому займенника вона?

- Яким словом можна замінити? (красуня, дерево, берізка)

Перевірка виконаної роботи. (фронтальна)

6. Самостійна робота учнів (диференційована)

Розмісти речення в такому порядку, щоб вийшла розповідь. Запиши її. Займенники підкресли.  Визнач їх особу і число. Впродовж текст:

То  - синичка. Прилетіла маленька жовтогруда пташка. Шапочка в неї чорно-оксамитова, крильця зеленуваті. Стукає синичка гострим дзьобом у шибку. На них кожна пір’їнка ніби пензликом помальована.

Прочитай. Виправ недоліки. Запиши удосконалений текст, впродовж його.

 

СИНИЧКА

Коло вікна літала синичка. Синичку загнала сюди завірюха. Синичка сіла на раму кватирки, потім довірливо пурхнула у кімнату. Софійка всю зиму доглядала за синичкою.

  • Прочитайте завдання. Оберіть завдання, яке ви бажаєте виконувати. Виконайте його письмово в зошитах.

Перевірка самостійної роботи. (індивідуально)

 

Д/з. Впр. 359. (диференційовано)

1. Списати і підкреслити займенники.

2. Списати і продовжити казку. Підкреслити займенники.

3. Скласти казку. Підкреслити займенники.

ІІІ. Підсумок уроку.

  • Діти, чи сподобалося вам заняття? Позначте на листочках, чи досягли ви успіху сьогодні, чи зрозуміли все те, про що ми вели мову.

(Діти на листочках позначають свій настрій  і прикріплюють на ватмані паперу.)

1

 

doc
Додано
1 жовтня 2019
Переглядів
1420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку