Підібраний матеріал допоможе визначити рівень сформованості ключових і предметних компетентностейі компетенцій щляхом виконання контрольних навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній. Завдання мають різнорівневий характер.
6 клас
Контрольна робота
Словотвір. Орфографія
1.Спільнокореневими є слова:
А радісний, радість, радити, зрадіти;
Б дорога, дорожний, дорожити, подорож;
В весна, весни, весною, веснами;
Г можу, допомога, помагати, спроможний.
2. Усі слова не мають закінчення:
А кіно, давно, вікно; В метро, депо, пальто;
Б кульбаба, худоба, спідлоба; Г бароко, леді, високо.
3. Суфіксальним способом утворені слова :
А добре, чайник, радість; В пишучи, ранній, пригода;
Б темно, сміючись, відгук; Г людський, дощовий, спросоння.
4. Усі складні слова треба писати через дефіс:
А напів/живий, , сільсько/господарський, південно/східний;
Б кисло/молочний, ледве/ледве, жар/птиця;
В чорно/жовта, гірко/солоне, навчально/виховний;
Г великий/превеликий, лісо/степ, жовто/гарячий.
5. Правильно узгоджено складноскорочене слово:
А ООН зробила заяву; В США обрала президента;
Б ГЕС розпочав роботу; Г ПАР зустрів гостей.
6. Укажіть рядок, де допущено помилку при творенні слів із суфіксом ин(а):
А Донеччина, Київщина, Вінниччина;
Б Німетчина, солдатчина, Галиччина, ;
В Херсонщина, Хмельниччина, Лубенщина;
Г Львівщина, Черкащина, Уманщина.
7. Визначити рядок, у якому правильно записано всі слова з пів-, полу:
А пів-дюймовий, , пів-десятка, полу- мисок;
Б півлимона, пів-Одеси, , півабрикоса;
В півжмені, пів-сутінь, пів-Лубен;
Г пів огірка, полудень, пів’ящика.
8. При творенні прикметників за допомогою суфікса –ськ кінцевий приголосний основи зміниться в усіх словах:
А Кагарлик, Дрогобич, Миколаїв;
Б Черемош, юнак, Миргород;
В Абхазія, , Чорнухи, студент;
Г Прилуки, Овруч, Цюрих.
9. Установіть відповідність між словами та способами їх творення:
1 префіксально-суфіксальний; А Інтерпол, Укртелеком, юннат;
2 безафіксний; Б розквіт, синь, перехід;
3 складання основ; В лісник, швидко, дівчатко;
4 абревіація; Г ООН, ДАІ, ГЕС;
5 суфіксальний. Д улітку, по-нашому, проміжок.
10. Установіть відповідність між словами-іменниками та суфіксами, які треба писати при додаванні суфікса ськ- у прикметниках:
А Кривийи Ріг, Запоріжжя; 1 зьк
Б Кременчук, Бахмач; 2 ськ
В Павлиш, Волноваха; 3 цьк
Г Токмак, Овруч;
Д Чехія, Золотоноша.
Граматичне завдання
Сиво/головий, кіно/зірка, жовто/гарячий, фото/репортер, пів/ями, пів/Америки, диван/ліжко, пед/ інститут, науково/технічний, українсько/російський, мати/й/мачуха, кінець/кінцем.
Волга, Париж, Кривий Ріг, Кагарлик, Париж, парубок, Кембридж, узбек, казах, Новий Буг, Бахмач, Золотоноша.
Узимку, пришила, снігопад.
6 клас
Контрольна робота
Словотвір. Орфографія.
2 варіант
1.Спільнокореневими є слова:
А весела, веселий, веселими, веселі;
Б весло, веслувати, весляр, перевесло;
В вага, зауважити, заважати, перевага;
Г зсув, посунути, заснути, висунувши.
2. Усі слова не мають закінчення:
А двері, звірі, кольрабі; В обличчя, дитя, спересердя;
Б таксі, мерсі, уночі; Г явище, вітрище, краще.
3. Префіксально-суфіксальним способом утворені слова:
А Приголосний, поговорила, роздивлятися;
Б огризок, міжпланетний, безмежний;
В пів’яблука, переходять, непрочитаний;
Г надвечірній, підвіска, невільник.
4. Правильно узгоджено складноскорочене слово з дієсловом:
А СНІД подолав межу; В КНР надіслав делегацію;
Б ГЕС дав струм; Г ТСН повідомило.
5.При творенні прикметника за допоморгою суфікса ськ кінцевий приголосний зміниться не в усіх словах:
А Норвегія, Овруч, Париж; В Запоріжжя, Чехія, Калуш;
Б чумак, вояк, брат; Г дивак, Рига, Дрогобич.
6.Усі складні слова треба писати через дефіс:
А Фізико/математичний, світло/окий, кисло/молочний;
Б двадцяти/етапний, вугле/видобувний, південно/західний;
В слово/творчий, народно/пісенний, екс/президент;
Г школа/інтернат, міні/футбол, навчально/виховний, ідейно/художній.
7. Усі слова з пів написано правильно:
А пів-лимона, пів-Лондона, пів-юрби, півабрикоса;
Б пів-України, півмісяця, пів-узору, пів’ягоди;
В півлимона, пів-Лондона, пів’юрби, півабрикоса;
Г півузлісся, пів-Полтави, півгалявини, пів-ящика.
8. Слово, утворене шляхом переходу з однієї частини мови в іншу , є в словосполученні:
А черговий механік; Г солодке печиво;
Б вийшли з операційної; Д булочна продукція.
В військовий лікар;
9. Установіть відповідність між словами та способами їх творення:
1 префіксальний А черговий, молодий, військовий
2префіксально-суфіксальний Б по-дитячому, ушосте, по-нашому
3 перехід слів з однієї частини мови в іншу В пречудовий, прапрадід, перейти
4 суфіксальний Г садок, весело, журналіст
5 безафіксний Д приспів, зелень, розчин
10. Установіть відповідність між словами –іменниками та суфіксами, які слід писати при додаванні суфікса ськ у прикметниках:
А викладач, кріпак 1 зьк
Б волох, Залісся 2 цьк
В водолаз, Париж 3 ськ
Г Лохвиця, Марганець
Д Сиваш, Золотуха
Граматичне завдання
1.Записати слова, знявши риску.
Західно/український, біло/сніжний, вагоно/ремонтний, пів/огірка, біло/рожевий, пів/Азії, унтер/офіцер, міні/твір, ощад/банк, гори/цвіт, купівля/продаж, жовто/блакитний.
2. Утворити прикметники за допомогою суфікса ськ, враховуючи чергування.
Буг, Случ, Запоріжжя, Золотоноша, волох, Буг, Магдебург, чумак, баск, Нью-Йорк, студент, викладач.
3. Зробити словотворчий розбір слів.
Морозиво, навесні, універмаг.
4.Скласти зі словом майбутнє 2 речення так, щоб в одному воно було прикметником, а в іншому – іменником . Укажіть спосіб творення цього слова. Визначте його синтаксичну роль.