Урок. Українська мова .6 клас. Контрольна робота. " Словотвір. Орфографія".

Про матеріал

Підібраний матеріал допоможе визначити рівень сформованості ключових і предметних компетентностейі компетенцій щляхом виконання контрольних навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній. Завдання мають різнорівневий характер.

Перегляд файлу

                                                6 клас

Контрольна робота

Словотвір. Орфографія

  1. варіант

1.Спільнокореневими є слова:

А радісний, радість, радити, зрадіти;

Б дорога, дорожний, дорожити, подорож;

 В весна, весни, весною, веснами;

  Г можу, допомога, помагати, спроможний.

2. Усі слова не мають закінчення:

 А кіно,  давно, вікно;                      В метро, депо, пальто;

Б кульбаба, худоба, спідлоба;        Г бароко, леді, високо.

3. Суфіксальним способом утворені слова :

А добре, чайник, радість;      В пишучи, ранній, пригода;

Б темно, сміючись, відгук;     Г людський, дощовий, спросоння.

4. Усі складні слова треба писати через дефіс:

 А напів/живий, , сільсько/господарський, південно/східний;

Б кисло/молочний, ледве/ледве, жар/птиця;

В чорно/жовта, гірко/солоне, навчально/виховний;

Г великий/превеликий, лісо/степ, жовто/гарячий.

5. Правильно узгоджено складноскорочене слово:

 А ООН зробила заяву;      В США обрала президента;

Б ГЕС розпочав роботу;     Г ПАР зустрів гостей.

6. Укажіть рядок, де допущено помилку при творенні слів із суфіксом ин(а):

А Донеччина, Київщина, Вінниччина;

 Б Німетчина, солдатчина, Галиччина, ;

В Херсонщина, Хмельниччина, Лубенщина;

 Г Львівщина, Черкащина, Уманщина.

7. Визначити рядок, у якому правильно записано всі слова з пів-, полу:

А пів-дюймовий, , пів-десятка, полу- мисок;

 Б півлимона, пів-Одеси, , півабрикоса;

 В півжмені, пів-сутінь, пів-Лубен;

 Г пів  огірка, полудень, пів’ящика.

8. При творенні прикметників за допомогою суфікса –ськ кінцевий приголосний основи зміниться в усіх словах:

 А Кагарлик, Дрогобич, Миколаїв;

 Б Черемош, юнак, Миргород;

 В Абхазія, , Чорнухи, студент;

 Г  Прилуки, Овруч, Цюрих.

9. Установіть відповідність між словами та способами їх творення:

 1  префіксально-суфіксальний;      А Інтерпол, Укртелеком, юннат;

 2 безафіксний;                                    Б розквіт, синь, перехід;

 3 складання основ;                            В лісник, швидко, дівчатко;

 4  абревіація;                                       Г  ООН, ДАІ, ГЕС;

5 суфіксальний.                                    Д  улітку, по-нашому, проміжок.

 10. Установіть відповідність між словами-іменниками та суфіксами, які треба писати при додаванні суфікса ськ- у прикметниках:

 А Кривийи Ріг, Запоріжжя;        1 зьк

Б Кременчук, Бахмач;                  2 ськ

В Павлиш, Волноваха;                  3  цьк     

 Г Токмак, Овруч;                        

Д    Чехія, Золотоноша.

 

Граматичне завдання

  1. Записати слова, знявши рису.

Сиво/головий, кіно/зірка, жовто/гарячий, фото/репортер, пів/ями, пів/Америки, диван/ліжко, пед/ інститут, науково/технічний, українсько/російський, мати/й/мачуха, кінець/кінцем.

  1. Утворити прикметники за допомогою суфікса ськ, враховуючи можливі чергування.

 Волга, Париж, Кривий Ріг, Кагарлик, Париж, парубок, Кембридж, узбек, казах,  Новий Буг, Бахмач, Золотоноша.

 

  1. Зробити словотворчий розбір слів.

Узимку, пришила, снігопад.

 

  1. Сладіть із словом учительська два речення так, щоб в одному воно виступало прикметником, а в іншому –іменником. Визначте його синтаксичну роль. Укажіть спосіб творення цього слова в першому та другому випадку.

6 клас

Контрольна робота

 Словотвір. Орфографія.

                                        2 варіант

1.Спільнокореневими є слова:

 А весела, веселий, веселими, веселі;

 Б весло, веслувати, весляр, перевесло;

 В вага, зауважити, заважати, перевага;

 Г зсув, посунути, заснути, висунувши.

2. Усі слова  не мають закінчення:

 А двері, звірі, кольрабі;         В обличчя, дитя, спересердя;

 Б таксі, мерсі, уночі;               Г явище, вітрище, краще.

3. Префіксально-суфіксальним способом утворені слова:

 А Приголосний, поговорила, роздивлятися;

 Б огризок, міжпланетний, безмежний;

 В пів’яблука, переходять, непрочитаний;

 Г надвечірній, підвіска, невільник.

4. Правильно узгоджено складноскорочене слово з дієсловом:

 А СНІД подолав межу;     В КНР надіслав делегацію;

Б ГЕС дав  струм;              Г ТСН повідомило.

5.При творенні прикметника за допоморгою суфікса ськ кінцевий приголосний зміниться не в усіх словах:

А Норвегія, Овруч, Париж;           В Запоріжжя, Чехія, Калуш;

Б чумак, вояк, брат;                        Г дивак, Рига, Дрогобич.

6.Усі складні слова треба писати через дефіс:

 А Фізико/математичний, світло/окий, кисло/молочний;

Б двадцяти/етапний, вугле/видобувний, південно/західний;

В слово/творчий, народно/пісенний, екс/президент;

Г школа/інтернат, міні/футбол, навчально/виховний, ідейно/художній.

7. Усі слова з пів  написано правильно:

 А пів-лимона, пів-Лондона, пів-юрби, півабрикоса;

 Б пів-України, півмісяця, пів-узору, пів’ягоди;

 В півлимона, пів-Лондона, пів’юрби, півабрикоса;

Г півузлісся, пів-Полтави, півгалявини, пів-ящика.

8. Слово, утворене шляхом переходу з однієї частини мови в іншу , є в словосполученні:

 А черговий механік;                           Г солодке печиво;

 Б вийшли з операційної;                    Д булочна продукція.

 В військовий лікар;

9. Установіть відповідність між словами та способами їх творення:

 1  префіксальний                                                          А черговий, молодий, військовий

2префіксально-суфіксальний                                       Б по-дитячому, ушосте, по-нашому

3 перехід слів з однієї частини мови в іншу               В пречудовий, прапрадід, перейти

4 суфіксальний                                                               Г садок, весело, журналіст

5 безафіксний                                                                 Д  приспів, зелень, розчин

10. Установіть відповідність між словами –іменниками та суфіксами, які слід писати при додаванні суфікса ськ у прикметниках:

А викладач, кріпак                      1 зьк

Б волох, Залісся                           2 цьк

В водолаз, Париж                        3 ськ

Г Лохвиця, Марганець

Д Сиваш, Золотуха

Граматичне завдання

1.Записати слова, знявши риску.

Західно/український, біло/сніжний, вагоно/ремонтний, пів/огірка, біло/рожевий, пів/Азії, унтер/офіцер, міні/твір, ощад/банк, гори/цвіт, купівля/продаж, жовто/блакитний.

 

2. Утворити прикметники за допомогою суфікса ськ, враховуючи чергування.

Буг, Случ, Запоріжжя, Золотоноша, волох, Буг, Магдебург, чумак, баск, Нью-Йорк, студент, викладач.

 

3. Зробити словотворчий розбір слів.

Морозиво, навесні, універмаг.

 

4.Скласти зі словом майбутнє 2 речення так, щоб в одному воно було прикметником, а в іншому – іменником . Укажіть  спосіб творення цього слова. Визначте його синтаксичну роль.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 липня 2018
Переглядів
7789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку