Урок. Українська мова. 6 клас. "Лексико-граматичні розряди прикметників"

Про матеріал

Матеріали до уроку мови містять лінгвістичну поезію, яка є основою формулювання особистого для кожного учня чи групи правила, що надалі редагується, доповнюється за допомогою матеріалу підручника. Прозовий текст, який, як і лінгвістична поезія, роздається учневі є джерелом не тільки мовного матеріалу, а й має виховний, психологічний характер. Робота з нам не тільки створює умови для мовленєвого розвитку, а й допомагає зрозуміти себе і світ.

Перегляд файлу

ЛЕКСИКО-ГРАМАТИЧНІ РОЗРЯДИ ПРИКМЕТНИКІВ

МЕТА: (на дошці) знати лексико-граматичні розряди: якісні (ознака проявляється в більшій чи меншій мірі: білий, біліший, найбіліший);

відносні ( ознака відносно віку, місця, часу, матеріалу …);

присвійні ( відповідає на питання ЧИЙ?, вказує на належність комусь).

(Для вчителя)

  • Створити умови:  для розвитку інтелектуально-емоційної сфери, мовлення.
  • для формування вміння розуміти себе, почуття і переживання;
  • вміння виходити з конфлікту

 

  1. Актуалізація опорних знань.
  2. Робота з картками. Текст-правило.

Нам приступити до роботи, думаю, вам не бути проти?

Прикметникам знайти бо групи, свої доми кожному любі.

Їх три. Стоять і ждуть на нас, чи зайдемо у їхній час?

  • Ми перші на вашім шляху, Ми ОЗНАЧАЛЬНІ! Без страху

Заходьте! Маємо ознаку, що проявляється. І птаху

Думки летіть, у більшій мірі ознаці зазвучать, як лірі:

Цікавий в мене цікавіший, хороший кращий, день тепліший,

  • Ми другі! Нас не пропустіть!  Відносних бо приходить мить!

Вечірній час, приморський край, тут своє місці обирай!

Англійський як національний, а дерев`яний – не банальний,

Відношення до матер`ялу, знаходить чи як спробу вдалу?

  • Ми треті. Звемося ПРИСВІЙНІ! ЧИЙ? Запитайте, і ми вільні!

Лисячий, мамин, татів, братів, сестрин, солом`яний чи зятів?

В гості зайшов один прикметник!

Знайдете? Не потрібно метрик?

Належність радо позначали, Велику букву залучали:

 Софіїн, Владин, Миколаїв, Світланин, Климів.

  1. Визначити розряди прикметників, виписати їх.
  2. Сформулювати правило.
  3. Порівняти з правилом підручника. ( Спільне, нове)
  4. Робота з текстом ( тема, головна думка, стиль, тип мовлення)

Як важливо слухати один одного, не забувати, що надзвичайно важливо правильно розуміти не тільки тихі слова того, хто поряд, а й добрі, зворушливі чи негативні почуття, переживання. Якщо ти уважний і можеш пірнути в світ іншої особистості, то і СЕБЕ зможеш зрозуміти.

Іноді кажуть, що невідомий материк – це ти сам!

А як розуміти Сергія, який влучив в тебе сніжкою тільки тому, що йому захотілося? Мама обійняла свого любого хлопчика, синові проблеми вони вирішували разом. От і зараз вона скаже, що потрібно заспокоїтися, перемогти негативні емоції, зрозуміти свої бурхливі переживання, назвати їх правильними, усвідомленими словами, а потім подумати про зрадливого Сергія. Можливо, він не хотів завдати тобі шкоди, а просто створити веселу атмосферу, життя зробити цікавішим, активнішим.

  • Але чи добрішим? – ображалася, не заспокоювалася неслухняна думка хлопчика. Та він пам`ятав: простити, розповісти про свої почуття по-дружньому, запропонувати інше, для всіх правильне рішення проблеми – це дорога до дружби, зрілих відносин між товаришами, це дорога життя.
  • А який вибір робиш ти?
  1.  РОБОТА В ГРУПАХ. Завдання: виписати прикметники за групами, пояснити вибір. Підібрати свої приклади.
  2. Висновки. Д/З  - 327

 

docx
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
825
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку