Урок «Українська народна казка «Кривенька качечка»

Про матеріал

План-конспект уроку

з літературного читання

на тему: «Українська народна казка

«Кривенька качечка»

Підготувала:

вчитель української мови та літератури

ЗЗОШ № 49

Шинкаренко О.С.

Тема: українська народна казка «Кривенька качечка».

Мета: продовжувати роботу з вдосконалення знань учнів про чарівні казки, вміння ділити текст на частини; вчити усвідомлено та вдумливо читати текст, переказувати зміст твору; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати звˈязне мовлення; виховувати шанобливе ставлення до чужого майна.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мовленнєва розминка

  • 1.Робота над скоромовкою
  • З віялом Клава на лаві,
  • Лев з вилами - зліва від Клави,
  • віл з клавіатурою – зліва від Лева на лаві.
  • 2.Гра «Зоряний час»
  • Протягом 2 хвилин 3 команди утворюють нові слова із запропонованого слова , яке вчитель вивішує на дошці
  • УКРАЇНОЧКА (Україна, качка, кран, курка, какао, рука, чан, уран, онука,онук)
  • ІІІ. Перевірка домашнього завдання
  • 1)Учні виразно читають казку «Кирило Кожумˈяка», відповідають на питання.
  • 2) Тестування.
  • Тестування _________________________________

    1. Де жив князь?

    а) Київ;

    б) Канів;

    в) Полтава.

    2. Кого князь послав змієві у дань?

    а) Сина;

    б) дочку;

    в) дружину.

    3. Над якою річкою жив богатир?

    а) Дніпром;

    б) Десною;

    в) Дністром.

    4. Кого послала князівна зі звісткою до батька?

    а) Ластівку;

    б) голуба;

    в) горлицю.

    5. Хто благав Кирила про допомогу?

    а) Старі люди;

    б) молоді дівчата;

    в) малі діти.

    6. Чим для змія закінчилася битва?

    а) Перемогою;

    б) поразкою;

    в) перемирˈям.


ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку

  • -Що таке казка?(Повідомляє учень, який підготувався заздалегідь.)
  • -Казка – це цікава вигадана історія про події, яких не може бути в реальному житті. Рослини і тварини в ній уміють розмовляти і робити все те, що й люди. У казках трапляються незвичайні чарівні пригоди. Казки мають повчальний характер.
  • -Які ж бувають казки?(Побутові, про тварин, чарівні)
  • V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
  • 1. Робота над загадкою
  • - Сьогодні ми завітаємо в гості ще до однієї казочки. А ось до якої саме, ви здогадаєтесь, якщо відгадаєте загадку.

На ставочку кораблі

Не великі, а малі.

Як впіймати рибку треба —

Хвостики здіймають в небо,

І стирчать собі такі,

Мов великі поплавки. (Качка)

  • -Хто це? (Качка)
  • -Що ви знаєте про качок? (Розповідь учнів)
  • -Ось розгляньте на екрані свійських качок.
  • -Що ви знаєте про диких качок?
  • - Сьогодні ми прочитаємо казку «Кривенька качечка» . Це українська народна казка.
  • -Які ще ви знаєте казки?
  • 2. Підготовка учнів до сприймання казки
  • 1) Словникова робота.
  • - Перш ніж прочитати казку, ознайомимося зі словами, які вам, можливо, будуть незрозумілі.
  • Слова надруковані на А4:
  • Починок – пряжа намотана на веретено.
  • Кужілочка – частина прядки у вигляді кілка, на який намотують пряжу.
  • Веретенце – ручне знаряддя для прядіння.
  • Іва-діва – звертання до дівчини.
  • Полинули – полетіли.
  • Жалували – жаліли.
  • (За можливості вчитель демонструє предмети стародавнього вжитку.)

3. Комбіноване читання казки (починає вчитель, а продовжують учні, які гарно читають)

- Назвіть дійових осіб? (Дід, баба, дівчина, каченята)

4. Читання казки учнями

  • -Для того, щоб ви краще зрозуміли зміст казки, перечитаємо її ще раз різними видами читання.

  • «Буксиром» (1-й ряд);
  • «Бджілками» (усі);
  • «краплинками»(окремі учні);
  • «очима»;
  • «губами»;
  • «пошепки»

  • 5. Бесіда за прочитаним
  • -Чому сумували дід та баба?
  • -Хто їм трапився у лісі?
  • -Що було з качечкою?
  • -Як учинили дід та баба?
  • -Що здивувало діда та бабу, коли вони наступного разу повернулися з лісу?
  • -Кого помітили сусіди?
  • -Чи здогадувалися дід з бабою, хто це був?
  • -Як вирішили діяти?
  • -Чим це закінчилося?
  • -Як відреагувала дівчина?
  • -Чи схвалюєте ви вчинок діда та баби? Чому?

7. Хвилинка релаксу

Розфарбовування міні-малюночків до казки «Кривенька качечка» (роздрукувати заздалегідь на А4 та розрізати)

8. Гра «Грім-Блискавка»

Учні , за командою вчителя Грім, піднімають очі вгору. Вчитель зачитує будь- який уривок з казки. За командою Блискавка треба швидко знайти цей уривок.

VI. Підсумок уроку

  • -З якою казкою ми ознайомились?
  • -До якої групи казок можна її виднести?Чому?
  • -Що вас здивувало?
  • -Чого нас навчає ця казка?

VII. Домашнє завдання

Переказувати казку та інсценізувати на наступний урок (поділ учнів на творчі групи)

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку

з літературного читання

на тему: «Українська народна казка

«Кривенька качечка»

 

 

 

                                                               Підготувала:

   вчитель української             мови та літератури

                                                                           ЗЗОШ № 49

                                                                           Шинкаренко О.С.

 

 

 

 

 

 

Тема: українська народна казка «Кривенька качечка».

Мета: продовжувати роботу з вдосконалення знань учнів про чарівні казки, вміння ділити текст на частини; вчити усвідомлено та вдумливо читати текст, переказувати зміст твору; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати звˈязне мовлення; виховувати шанобливе ставлення до чужого майна.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мовленнєва розминка

  1. Робота над скоромовкою

З віялом Клава на лаві,

Лев з вилами - зліва від Клави,

 віл з клавіатурою – зліва від Лева на лаві.

  1. Гра «Зоряний час»

Протягом 2 хвилин 3 команди утворюють нові слова із запропонованого слова , яке вчитель вивішує на дошці

УКРАЇНОЧКА (Україна, качка, кран, курка, какао, рука, чан, уран, онука,онук)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

1)Учні виразно читають казку «Кирило Кожумˈяка», відповідають на питання.

2) Тестування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку

  •                   Що таке казка?(Повідомляє учень, який підготувався заздалегідь.)
  •                   Казка – це цікава вигадана історія про події, яких не може бути в реальному житті. Рослини і тварини в ній уміють розмовляти і робити все те, що й люди. У казках трапляються незвичайні чарівні пригоди. Казки мають повчальний характер.
  •                   Які ж бувають казки?(Побутові, про тварин, чарівні)

 

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Робота над загадкою

- Сьогодні ми завітаємо в гості ще до однієї казочки. А ось до якої саме, ви здогадаєтесь, якщо відгадаєте загадку.

На ставочку кораблі   

Не великі, а малі.

Як впіймати рибку треба —

Хвостики здіймають в небо,

І стирчать собі такі,

Мов великі поплавки. (Качка)

 

  •                   Хто це? (Качка)
  •                   Що ви знаєте про качок? (Розповідь учнів)
  •                   Ось розгляньте на екрані свійських качок.
  •                   Що ви знаєте про диких качок?
  •                   Сьогодні ми прочитаємо казку «Кривенька качечка» . Це українська народна казка.
  •                   Які ще ви знаєте казки?

2. Підготовка учнів до сприймання казки

1) Словникова робота.

- Перш ніж прочитати казку, ознайомимося зі словами, які вам, можливо, будуть незрозумілі.

Слова надруковані на А4:

Починок – пряжа намотана на веретено.

Кужілочка – частина прядки у вигляді кілка, на який намотують пряжу.

Веретенце – ручне знаряддя для прядіння.

Іва-діва – звертання до дівчини.

Полинули – полетіли.

Жалували – жаліли.

(За можливості вчитель демонструє предмети стародавнього вжитку.)

 

3. Комбіноване читання казки (починає вчитель, а продовжують учні, які гарно читають)

- Назвіть дійових осіб? (Дід, баба, дівчина, каченята)

4. Читання казки учнями

  •                   Для того, щоб ви краще зрозуміли зміст казки, перечитаємо її ще раз різними видами читання.

  • «Буксиром» (1-й ряд);
  • «Бджілками» (усі);
  • «краплинками»(окремі учні);
  •  «очима»;
  • «губами»;
  • «пошепки»

5.  Бесіда за прочитаним

  • Чому сумували дід та баба?
  • Хто їм трапився у лісі?
  • Що було з качечкою?
  • Як учинили дід та баба?
  •    Що здивувало діда та бабу, коли вони наступного разу повернулися  з лісу?
  •    Кого помітили сусіди?
  •    Чи здогадувалися дід з бабою, хто це був?
  •    Як вирішили діяти?
  •    Чим це закінчилося?
  •    Як відреагувала дівчина?
  •    Чи схвалюєте ви вчинок діда та баби? Чому?

 

7. Хвилинка релаксу

Розфарбовування міні-малюночків до казки «Кривенька качечка» (роздрукувати заздалегідь на А4 та розрізати)

 

 

Картинки по запросу качечка раскраски    Картинки по запросу качечка раскраски

 

 

8. Гра «Грім-Блискавка»

Учні , за командою вчителя Грім, піднімають очі вгору. Вчитель зачитує будь- який уривок з казки. За командою Блискавка треба швидко знайти цей уривок.

VI. Підсумок уроку

  • З якою казкою ми ознайомились?
  • До якої групи казок можна її виднести?Чому?
  • Що вас здивувало?
  • Чого нас навчає ця казка?

VII. Домашнє завдання

Переказувати казку та інсценізувати на наступний урок (поділ учнів на творчі групи)

1

 

docx
Додано
16 липня 2018
Переглядів
2423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку