Урок. Українська народна казка "Лисичка та Журавель"

Про матеріал
Наданий матеріал сприятиме формуванню таких ключових компетентностей, як: спілкування державною мовою (через слухання і говоріння українською мовою вміння висловлювати і тлумачити свої думки, погляди), вміння вчитися упродовж життя (здатність до пошуку і засвоєння нових знань, вміння організувати свою навчальну діяльність, орієнтуватись у підручнику, слухати і виконувати завдання вчителя, оцінювати власні результати навчання); громадянські та соціальні (формування навичок роботи у колективі, вміння попереджати й уникати конфлікти шляхом пошуку компромісу); інформативно-комунікативне (вміння отримувати й осмислювати інформацію з різних інформаційних джерел).
Перегляд файлу

Прочитай правильно слова

 

         запро      сини

      при              прошує

    при                   гощайся

  розі                         йшлися

при                          ятелько

 прия                         телює

     роз                 гнівалася

          роз         сердилася

 

 

Прочитай правильно слова

 

      запро         сини

      при              прошує

    при                   гощайся

  розі                         йшлися

при                          ятелько

 прия                         телює

     роз                 гнівалася

            роз      сердилася

 

Перегляд файлу

ЛО – ЛО – ЛО…

ЛЯ – ЛЯ - ЛЯ …

ЛІ –ЛІ – ЛІ …

 РА – РА – РА …

 

Снігом землю замело.

Стала білою земля.

Ось замети чималі.

Дуже рада дітвора.

Перегляд файлу

Тема уроку. «Не роби того, чого собі не хочеш».

Українська народна казка

«Лисичка та Журавель»

Мета.

Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою (через слухання і говоріння українською мовою  вміння висловлювати і тлумачити свої думки, погляди), вміння  вчитися упродовж життя (здатність до пошуку і засвоєння нових  знань, вміння організувати свою навчальну діяльність, орієнтуватись у підручнику, слухати і виконувати завдання вчителя, оцінювати власні результати навчання); громадянські та соціальні (формування навичок роботи у колективі, вміння попереджати й уникати конфлікти шляхом пошуку компромісу); інформативно-комунікативне (вміння отримувати й осмислювати інформацію з різних інформаційних джерел). 

Формування предметних  компетентностей

навчальна: ознайомити з казкою, вчити спостерігати за структурою казки, складати (надавати) характеристики героям твору.

розвивальна: розвивати навички свідомого читання тексту, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати пам'ять, увагу,  зосередженість, вміння інтонаційно передавати характер героя.

виховна: виховувати гостинність, добропорядність у відносинах та у спілкуванні.

Обладнання. Сюжетні малюнки до казки «Лисичка та Журавель», етапи-уроку (перлини), скринька,   маски героїв казки (лисичка, журавель), записи пісні й казки, прислів’я, картки з новими словами, смайлики, листки-книжечки для самооцінювання та визначення настрою, мікрофон, підручник авт. М. Вашуленко «Українька мова та читання», Ч 2. (Київ, вид дім «Освіта», 2019).

 

План уроку

І. Організація класу

Продзвенів дзвінок

Починається урок

Треба дружно привітатись

Дружно й голосно сказати

ДОБРИЙ ДЕНЬ!

Вправо, вліво поверніться

Один одному всміхніться

Ще раз добрий день

ІІ. Створення настрою

- День добрий, радісний. Тож я малюю свого смайлика і пропоную  і вам визначитись з настроєм. Візьміть свого листка - книжечку  і намалюйте свій настрій на початку уроку. Наприкінці уроку ми повернемось до наших листочків-книжечок. І визначимо, як  змінювався, якщо змінювався, ваш настрій протягом уроку.

- Оскільки  ми з вами працюємо над розділом «Перлини для кожної дитини, то етапи уроку у вигляді перлин викладатимемо поступово на дошці. В кінці уроку визначимо, яка роль належатиме «перлинам» у  роботі на уроці.

ІІІ. Вправа «Криголами»

У урожайний, унікальний, …

Р  розвивальний, розважальний, радісний, …

О оригінальний, організований,

К красивий, корисний, креативний, кольоровий, ….

  • Отже, бажаю вам гарного настрою та  міцного  засвоєння теми уроку

ІV. Мовні розминки

    1.Чистомовка

ЛО-ЛО-ЛО  снігом землю замело

ЛЯ-ЛЯ-ЛЯ стала білою земля

ЛІ-ЛІ-ЛІ ось замети чималі

РА-РА-РА дуже рада дітвора.

     2.  Скоромовка

У лузі журавлик

Шукав собі щавлик

Купіть йому горщик

Він зварить вам борщик

   3. Розчитування речення

КАЗКА ВЧИТЬ, ЯК НА СВІТІ ЖИТЬ!

  • Читаємо речення з питальною інтонацією.
  • Читаємо, виділяючи слово казка (вчить, як, на світі, …).

V. Новий матеріал

1. Вправа «Чарівна скринька»

-Діти, ось у мене є чарівна скринька. Давайте спробуємо відгадати, що в ній. Вчинимо так: кому даю скриньку, то беремо  її  у руки, якщо бажаєте, можете потрясти її, підіймати, але не відкривати її. Одночасно задаєте кожен по одному питання, на яке я відповідаю, не називаючи предмета. Слухаю питання до тих пір, доки не відгадаємо цей предмет. Будьте уважні до питань і відповідей своїх товаришів.

(Орієнтовно: Це іграшка?  Це смаколик? тощо)

  • Правильно, це маски казкових героїв ЛИСИЧКИ та ЖУРАВЛЯ. Як ви гадаєте,  з яким літературним матеріалом працюватимемо сьогодні на уроці? (з казкою «Лисичка та Журавель»). Тож і маски знадобляться, бо ми спробуємо розіграти ролі на імпровізованій сцені класу.

2. Словникова робота  (за табличками на розширення кута зору)

Запросини, припрошує, пригощайся, розійшлися, приятелько, приятелює, розгнівалася, розсердилася)

3. Первинне знайомство з казкою.

Читання вчителем казки (https://www.youtube.com/watch?v=cV9gx7KV_xs)

- Хто дійові особи в казці? Назвіть їх.

- Хто автор казки?

4. Читання казки учнями

- «ланцюжком»

- «дощиком»

5.Перевірка усвідомлення прочитаного

- На скільки частин ви б розділили  казку?

- Які заголовки дібрали б до них? (орієнтовно: «Лисичка та Журавель – приятелі», «Журавель в гостях», «Лисичка на гостинах у Журавля», «Яке частування, таке й дякування» …)

Фізкульхвилинка  

Настав час вже відпочинку,

Прошу всіх піднятись стрімко!

Відпочинок  допоможе

 Втому в нас він переможе

Настрій гарний піднесе

Позитивчик  принесе.    

    (Під супровід пісеньки https://www.youtube.com/watch?v=RvWp5oL9DRk&t=33s  «Лисичка та Журавель»)

VІ. Продовження роботи над казкою

  1. Читання за ролями
  • Перед тим, як зіграти казку в нашому театрі, давайте складемо характеристику нашим героям, виконавши завдання «Встанови відповідність».
  • Тепер обираємо дитину на роль Лисички, Журавля і озвучуємо казку (у масках діти читають за ролями).
  • Чи правильно поводились герої казки?
  • Як Лисичка частувала Журавля? Який посуд вона обрала? Чому?
  • Чи сподобалось Лисичці частування Журавля? На що руда сподівалась?
  1. Розвиток читацьких навичок
  • Знайдіть і зачитайте у казці зачин, основну частину, кінцівку.
  1. Робота над ілюстрацією до казки
  • Який епізод з казки зобразив художник? (зачитайте)
  1. Гра «Інтерв’ю»
  • Як називалася вистава, яку ви переглянули?
  • Як ви гадаєте, чи правильно вчинив герой казки Журавель, коли та прийшла до нього на гостину?
  • Чи була це справжня дружба?
  • Як би ви вчинили б на місті Журавля? Не поспішайте з відповіддю, можливо в когось є своя думка?
  • Яке повчання  має  казка «Лисичка та Журавель?
  1. Вправа над  прислів’ями. «Яке частування, таке й дякування.»

«Не роби того, чого собі не бажаєш».

  1. Самооцінювання
  • Візьміть листки-книжечки, поставте позначку напроти «чи всі завдання легко виконали», можливо комусь було непросто відповісти на якесь питання. Тож позначте це. 
  •  Не забутьте «намалювати» настрій, який маєте на кінець уроку.

VІІ. Підсумок уроку

  • Яку народну мудрість висловлено у казці? (треба ставитись до інших з повагою, не ставити іншого в незручне становище, бути «справжнім» другом).
  • Я дякую вам за чудову роботу. Сподіваюсь, урок вам підкаже, як треба будувати справжні відносини  і ви не чинитимете так, як робили герої сьогоднішньої казки?
  • Гляньте, діти, ось так «перлина до перлини» і вийшов «діамант» - це ті (безцінні) набуті знання і навички, що ми отримали на уроці, які нам знадобляться у подальшому житті. І треба вже зараз вчитися будувати свої стосунки з іншими членами суспільства заради спокою і радості у житті. Гадаю, що після нашого уроку ставлення одне до одного у класі стане більш доброзичливе й толерантне. Дякую всім.

(Як варіант, по закінченні уроку можна пригостити дітей смаколиками, звернувши увагу на те, як необхідно по – справжньому ставитись одне до одного).

G:\Фото урок ЛИСИЧКА таЖаравель\101_2053.JPGG:\Фото урок ЛИСИЧКА таЖаравель\101_2050.JPGG:\Фото урок ЛИСИЧКА таЖаравель\101_2052.JPG

 

Перегляд файлу

НЕЩИРІСТЬ

ПІДСТУПНІСТЬ

ВИНАХІДЛИВІСТЬ

ДОБРОТА

ЩИРІСТЬ

УЛЕСЛИВІСТЬ

ЧЕМНІСТЬ

ВВІЧЛИВІСТЬ

zip
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
722
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку