Прочитай правильно слова
запро сини
при прошує
при гощайся
розі йшлися
при ятелько
прия телює
роз гнівалася
роз сердилася
Прочитай правильно слова
запро сини
при прошує
при гощайся
розі йшлися
при ятелько
прия телює
роз гнівалася
роз сердилася
ЛО – ЛО – ЛО…
ЛЯ – ЛЯ - ЛЯ …
ЛІ –ЛІ – ЛІ …
РА – РА – РА …
Снігом землю замело.
Стала білою земля.
Ось замети чималі.
Дуже рада дітвора.
Тема уроку. «Не роби того, чого собі не хочеш».
Українська народна казка
«Лисичка та Журавель»
Мета.
Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою (через слухання і говоріння українською мовою вміння висловлювати і тлумачити свої думки, погляди), вміння вчитися упродовж життя (здатність до пошуку і засвоєння нових знань, вміння організувати свою навчальну діяльність, орієнтуватись у підручнику, слухати і виконувати завдання вчителя, оцінювати власні результати навчання); громадянські та соціальні (формування навичок роботи у колективі, вміння попереджати й уникати конфлікти шляхом пошуку компромісу); інформативно-комунікативне (вміння отримувати й осмислювати інформацію з різних інформаційних джерел).
Формування предметних компетентностей
навчальна: ознайомити з казкою, вчити спостерігати за структурою казки, складати (надавати) характеристики героям твору.
розвивальна: розвивати навички свідомого читання тексту, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати пам'ять, увагу, зосередженість, вміння інтонаційно передавати характер героя.
виховна: виховувати гостинність, добропорядність у відносинах та у спілкуванні.
Обладнання. Сюжетні малюнки до казки «Лисичка та Журавель», етапи-уроку (перлини), скринька, маски героїв казки (лисичка, журавель), записи пісні й казки, прислів’я, картки з новими словами, смайлики, листки-книжечки для самооцінювання та визначення настрою, мікрофон, підручник авт. М. Вашуленко «Українька мова та читання», Ч 2. (Київ, вид дім «Освіта», 2019).
План уроку
І. Організація класу
Продзвенів дзвінок
Починається урок
Треба дружно привітатись
Дружно й голосно сказати
ДОБРИЙ ДЕНЬ!
Вправо, вліво поверніться
Один одному всміхніться
Ще раз добрий день
ІІ. Створення настрою
- День добрий, радісний. Тож я малюю свого смайлика і пропоную і вам визначитись з настроєм. Візьміть свого листка - книжечку і намалюйте свій настрій на початку уроку. Наприкінці уроку ми повернемось до наших листочків-книжечок. І визначимо, як змінювався, якщо змінювався, ваш настрій протягом уроку.
- Оскільки ми з вами працюємо над розділом «Перлини для кожної дитини, то етапи уроку у вигляді перлин викладатимемо поступово на дошці. В кінці уроку визначимо, яка роль належатиме «перлинам» у роботі на уроці.
ІІІ. Вправа «Криголами»
У урожайний, унікальний, …
Р розвивальний, розважальний, радісний, …
О оригінальний, організований,
К красивий, корисний, креативний, кольоровий, ….
ІV. Мовні розминки
1.Чистомовка
ЛО-ЛО-ЛО снігом землю замело
ЛЯ-ЛЯ-ЛЯ стала білою земля
ЛІ-ЛІ-ЛІ ось замети чималі
РА-РА-РА дуже рада дітвора.
2. Скоромовка
У лузі журавлик
Шукав собі щавлик
Купіть йому горщик
Він зварить вам борщик
3. Розчитування речення
КАЗКА ВЧИТЬ, ЯК НА СВІТІ ЖИТЬ!
V. Новий матеріал
1. Вправа «Чарівна скринька»
-Діти, ось у мене є чарівна скринька. Давайте спробуємо відгадати, що в ній. Вчинимо так: кому даю скриньку, то беремо її у руки, якщо бажаєте, можете потрясти її, підіймати, але не відкривати її. Одночасно задаєте кожен по одному питання, на яке я відповідаю, не називаючи предмета. Слухаю питання до тих пір, доки не відгадаємо цей предмет. Будьте уважні до питань і відповідей своїх товаришів.
(Орієнтовно: Це іграшка? Це смаколик? тощо)
2. Словникова робота (за табличками на розширення кута зору)
Запросини, припрошує, пригощайся, розійшлися, приятелько, приятелює, розгнівалася, розсердилася)
3. Первинне знайомство з казкою.
Читання вчителем казки (https://www.youtube.com/watch?v=cV9gx7KV_xs)
- Хто дійові особи в казці? Назвіть їх.
- Хто автор казки?
4. Читання казки учнями
- «ланцюжком»
- «дощиком»
5.Перевірка усвідомлення прочитаного
- На скільки частин ви б розділили казку?
- Які заголовки дібрали б до них? (орієнтовно: «Лисичка та Журавель – приятелі», «Журавель в гостях», «Лисичка на гостинах у Журавля», «Яке частування, таке й дякування» …)
Фізкульхвилинка
Настав час вже відпочинку,
Прошу всіх піднятись стрімко!
Відпочинок допоможе
Втому в нас він переможе
Настрій гарний піднесе
Позитивчик принесе.
(Під супровід пісеньки https://www.youtube.com/watch?v=RvWp5oL9DRk&t=33s «Лисичка та Журавель»)
VІ. Продовження роботи над казкою
«Не роби того, чого собі не бажаєш».
VІІ. Підсумок уроку
(Як варіант, по закінченні уроку можна пригостити дітей смаколиками, звернувши увагу на те, як необхідно по – справжньому ставитись одне до одного).
НЕЩИРІСТЬ
ПІДСТУПНІСТЬ
ВИНАХІДЛИВІСТЬ
ДОБРОТА
ЩИРІСТЬ
УЛЕСЛИВІСТЬ
ЧЕМНІСТЬ
ВВІЧЛИВІСТЬ