Конспект уроку літературного читання 2 клас Скринька українських народних казок. Казка «Колобок». Герої казки. Поняття «Головний герой».

Про матеріал
Конспект уроку літературного читання 2 клас Скринька українських народних казок. Казка «Колобок». Герої казки. Поняття «Головний герой» з використанням інтерактивних вправ (платформа learning.apps)
Перегляд файлу

Конспект  уроку з літературного читання
2 клас
Вчитель Лихошерстова І.А.


Тема: Скринька українських народних казок. Казка «Колобок». Герої казки. Поняття «Головний герой».
Мета:
Формування предметних компетентностей: формувати в учнів практичні уявлення про українську народну казку,  упізнавати істотні ознаки казки  в процесі її сприйняття; вчити називати головних героїв твору, давати їм коротку характеристику
Формування ключових  компетентностей:
Уміння вчитися: удосконалювати вміння дотримуватись правильної постави під час читання, самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії
Комунікативної:розвивати мовленнєві вміння(говорити чітко, повільно, виразно, дотримуватись пауз)
Соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати в парі, в групі
Інформаційної :  удосконалювати вміння здобувати й опрацьовувати інформацію з різних джерел
Тип уроку: урок формування та вдосконалення вмінь і навичок
Обладнання  Словникова скарбничка – стенд із словниковими словами, картки настрою, ілюстрації, дерево Знання, іграшковий мікрофон, аудіозапис музичного супроводу, інтерактивна дошка, планшети,  вправи за посиланнями,  відео фізкультхвилинки https://www.youtube.com/watch?v=FM64WiNm67M  та аудіозапис казки “Колобок”


 


     Хід уроку
І.Актуалізація і корекція опорних знань і практичного досвіду учнів.
   1.Емоційне налаштування

Пролунав шкільний дзвінок

Запросив нас на урок.

Вирушаємо ми в путь,

Нас цікаві справи ждуть

Працюватимем старанно, щоб почути у кінці,
Що у другім нашім класі:«Діти просто молодці!»
- А для цього нам треба…
Учні.
- Не просто слухати, а чути.
- Не просто дивитись, а бачити.
- Не просто відповідати, а міркувати.
- Дружно і плідно працювати.
Вчитель.
- І що нам в цьому допоможе?
- Настрій.
- З яким настроєм ви прийшли на урок? (діти демонструють картку настрою).
- Чому у вас такий настрій?
- Ну якщо настрій чудовий, я запрошую вас до екскурсії на телебачення і пропоную вам зіграти роль глядачів і моїх помічників.
- Згодні?
- Ну тоді ми починаємо.
Звучить музика «В гостях у казки»
    2. Мотивація діяльності.
    - В ефірі дитяча телепрограма «В гостях у казки» і з вами я – її постійна ведуча. Я рада вітати всіх присутніх у нашій студії.
До нашої програми  надходять листи, у яких глядачі часто задають питання: «Чому ми створили телепрограму  про казки?».
- Давайте, мої друзі, пояснимо глядачам, чому.
Підготовлені учні. Учениця 1.
- Існує книг багато на землі,
Вони цікаві, мудрі та повчальні.
Та кожен з нас, дорослий чи малий,
Казки читає – дуже вони гарні.
Учениця 2.
Казка – це світ чарівний, незвичний.
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринь у казку. Це ж бо так цікаво.
Це справді свято, радість для душі.
Учень 1.
У казці звірі свою мову мають,
Дерева розмовляють, мов живі.
Добро і правда завжди зло долають,
Тому і люблять казку всі.
- Дякую вам, мої помічники.
3. Виконання підготовчих вправ.
- Наша програма складається з декількох студій, однією з яких є студія юних дикторів.
Щоб відчути себе справжніми дикторами, телеведучими, будемо працювати за всіма акторськими правилами. Ведучі, диктори повинні багато читати, швидко орієнтуватися у текстах, чітко і виразно промовляти слова, адже по телебаченню вас не тільки бачать, але й чують. Тож проведемо мовну розминку.
а) фонетична зарядка.
Гра «Зроби як…»
- Як сова кричить.
- Як котик муркоче.
- Як собака гарчить.
- Як плаче дитина.
- Як сміється.
- Як мама заколисує дитину.
б) чистомовки.
- Попрацюємо над чистомовкою:
- єць, - єць, - єць  -  подув сильний вітерець;
-ає, -ає, -ає – листя облітає;
го-го-го – ми збираємо його;
-ас, -ас, -ас – принесемо його в клас.
в) скоромовка.
- Завершимо мовну розминку скоромовкою.
Скочив котик, сів на плотик, миє ротик і животик.
ІІ. Етап  цілепокладання.
А хто буде героєм, запрошеним гостем нашого телешоу ви вгадаєте, склавши пазли Інтерактивна вправа “Пазли”

https://learningapps.org/display?v=pbfd8wvi517

Учні.
- «Колобок».
Вчитель
- Правильно, це українська народна казка «Колобок», яку люблять усі, від маленьких діточок до стареньких дідусів і бабусь, що залюбки читають її своїм внукам і правнукам.

ІІІ. Сприймання і первинне усвідомлення нового матеріалу, осмислення зв'язків і відношень в об'єктах вивчення.    

 Вчитель.
- Сьогодні я теж з задоволенням прочитаю вам цю казку.
1) Словникова робота.
Але перед читанням хочу звернути вашу увагу на деякі слова з казки, значення яких вам може бути незрозумілим. Увага на екран.

Інтерактивна вправа “Словникова робота” Знайди пару. https://learningapps.org/display?v=pkh9kdc7t17

https://lh3.googleusercontent.com/6LYk5B4oHXb3qA393wsHryec5qQTTgpXhGOjwJx_k-1tRtpNnhPqHOvQJQB2LpGK5ROcSTxRfcbJJCT8Ztb1Qswux3vqIESVzFBPNfSehuu_XIG8wJ2O6i7u1_Yele3PrjOj0cnJ
- Отже, хвилинка слухання. Ілюстрації на екрані допоможуть вам краще уявити почуте.
2) Первинне сприймання казки:
а) аудіоказка (уривок) https://www.youtube.com/watch?v=ZR769o2fSBY
б) розповідь уривків казки учнями.
3) Тест  «Чи  запам’ятали ви казку?». https://learningapps.org/display?v=piigo35vt17
https://lh3.googleusercontent.com/FErTSCQzBZ9uOJjEiDl9vUeR-olpvuaaWGDBdYFb1jvgVz_EFNFRUXMG-ciO0rGYjMhMYdCSBa7Qp4JrvjGVkno73CtEYyjYekRz2HprNJa0uAtVEH4c_IK6f-FKjSdyf813DA-w

4) Повторне читання тексту методом «Буксир». (2 уривки).
5) Читання уривків ланцюжком.
6) Самостійне читання кінцівки казки.
Музична пауза.Фізкультхвилинка з тваринками https://www.youtube.com/watch?v=FM64WiNm67M  
7) Бесіда за змістом.
- Яких звірів зустрів колобок?
- Хто із звірів був найбільшим?
- Чим вихвалявся колобок перед звірами?
- Як лисичка перехитрила його?

 - А чому так сталося, що колобка  в нашій казці з’їли?
- Чому навчає казка?
8) Вибіркове читання.
А тепер знайдіть у тексті і зачитайте відповіді на мої питання:
- Дід та баба були гарними господарями?
- Для чого баба поклала колобок на вікні?
- Що попросила лисиця у колобка?
Вчитель.
- Молодці. Я запрошую вас до студії інтелектуалів.
9) Робота в групах. Робота на планшетах

І група https://learningapps.org/display?v=p3i97sdkk17
https://lh5.googleusercontent.com/CMJzHaJAHE1Msic4pobHYr1WumlNJ1ql2qweaXKbXEfBW_GG0rB_x7W2sb0eLD-dL1JFZefoyihtF68vGB1bhA1_D6bvrR2dL8DHVI4oDA0oZD8EX0-dcR-TWCCKhINEoElrM_Qi
ІІ група Вовк https://learningapps.org/display?v=p3i97sdkk17

https://lh6.googleusercontent.com/dO7l9TLEf72G6LpPX_JAO1jZXbjg34SZhGiyqospznkE8mJnCURjG_zFZCqweBKriWZL3MjdI0fKDdaLX-1RmiZEz8CT0hSZf6ne3cHUbwlaEjQ9VH_CjdHzPgvGWqpRyTv_jXCy

ІІІ група Колобок https://learningapps.org/display?v=pei6f263k17

https://lh5.googleusercontent.com/VNgM0duQzC9TTZCuRpzo3Z8oyGCAzvCNEOgZlfi9Ok3jJQewUAyYQWg8vpdSnqiTYz4zvyrv2sm9E2gvfkpefEy1mH713tkno2gM8dZ0hCC4qAW76PXSTNEcLJQkFZf1_xXVUa3L

ІУ група Ведмідь https://learningapps.org/display?v=p7dqq5nfk17

https://lh6.googleusercontent.com/4hpgXNJFRfeUttHmJvq8XbLvyr2Evjx8l5X9cXo0H55EUft-4YgvPXaXRkXSqP8KMJVfPc9O7wATw2TlbMyqkylZg5hJ_lPV68HlgTRNMhbuycVn1_CkLqCEgUcuzrVZsXinw69J

V група Лисиця https://learningapps.org/display?v=p5wn8amtn17

https://lh6.googleusercontent.com/AEkOyWgsAwWDWSiGfBZLrfGKQ2e2_E3qXcjHTNCQ-_6gPy24HwBDDjq2qnmxGye-a6IABM2bB0eDIhnxOi25uA69NxJv2ju3mwlkwueVPA7bU_U7dr0xMeejaRD8x88O3MY3qtWx
Групи  зачитують, які характеристики  дібрали до казкових героїв.
Вчитель.
- А тепер я знову звертаюсь до своїх помічників. Давайте продемонструємо хитру лисицю та довірливого колобка, проінсценувавши кінець казки.

10. Інсценізація кінцівки казки

ІУ. Контрольно-оцінювальний етап.

1) Робота над заголовком казки.

Вчитель.

- Над змістом казки попрацювали, визначили характерні ознаки її героїв. А тепер давайте подумаємо, як би ви по-іншому назвали казку. (варіанти: «Довірливий колобок», «Як лисиця з’їла колобка», «Колобок і звірі», «Пригоди колобка»).
2) Літературна гра «Уяви себе». Учні діляться на 3 групи. Кожна отримує завдання:
1 група – уявіть, що ви продавці в книгарні. Зробіть рекламу книги «Колобок»  так, щоб її охоче розкупили.
2 група – уявіть себе кореспондентами місцевої газети. Візьміть інтерв’ю у дітей щодо казки.
3 група – уявіть себе авторами книги. Щоб ви змінили або додали до змісту казки?
Підготовка та виступ дітей.
- Я дякую вам за вашу допомогу та активність, за любов до української казки.  
   4) Самооцінювання учнів за допомогою дерева Знання.
   -  А свою роботу ви зараз спробуєте оцінити самі. Хто вважає, хто працював на «відмінно», прикріпіть зелений листочок на дерево Знання; хто вважає, хто працював «добре» - жовтий листочок, а хто відчуває, що працював не на повну силу на уроці та не був активним, прикріпіть червоний листочок.
   5) Словесна корекція оцінок вчителем.
   6) Домашнє завдання.
        -  Домашнє завдання я пропоную вам вибрати самим.
 Найпростіше на середньому рівні завдання – виразно прочитати казку;
 на достатньому рівні – переказати казку;
 на високому рівні – придумайте нові пригоди колобка.
   7) Підсумок уроку.
       Працювали ви старанно,
       Що ж почуйте у кінці:
       Так, у другім вашім класі
       Діти – просто молодці!
 

docx
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
1967
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку