Урок "Українські вечорниці. Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Задачі на дві дії"

Про матеріал
Урок з математики розроблений для дітей з інтелектуальними порушеннями. Урок цікавий, насичений не лише математичними завданнями, іграми, але й виховує любов і шану до традицій і звичаїв українського народу, розвиває увагу, пам'ять, наочно - образне мислення, уяву, мовлення, викликає інтерес до математики, бажання її вивчати.
Перегляд файлу

           Урок – вечорниці  з математики в 2 класі

Тема: Українські вечорниці.  Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Задачі на дві дії.

Мета: повторити і закріпити додавання й віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; формувати уміння розв’язувати задачі на дві дії; вдосконалювати уміння знаходити периметр чотирикутника; розвивати уважність, кмітливість, самостійність, інтерес до математики; виховувати любов і повагу до рідного краю, його звичаїв і традицій; коригувати процеси мовлення, мислення, увагу та пам'ять.

Обладнання: стіл, накритий скатертиною, палаюча свіча, старовинний посуд, вареники, пироги, солодощі , фрукти, горіхи, узвар; таблиця з числами першої сотні, математичні абаки, ялинкові прикраси з прикладами, таблиця із скороченим записом задачі, таблиця з нерівностями для порівняння чисел та виразів, картки з числами, картки для знаходження периметра чотирикутників; ноутбук із записами відео й пісень, скринька із завданнями; український національний одяг, образ із вишитим рушником.

 

                                                Хід  уроку:

І. Нервово – психологічна підготовка до уроку.

ІІ. Вступна частина.

       Господиня.     Добрий вечір, добрі люди!

       Господар.        Хай здоров’ячко вам буде!

       Господиня.      Будьмо знайомі. Я – Одарка,

                                 Господиня вечорниць.

       Господар.         А я їх господар – Гриць.

       Обоє.                 Щиро просимо до нашої хати

                                  На вечорниці завітати.

        Господар.         Одарко, ти ще вечері не зварила?

                                  А вже скоро молодь зійдеться.

        Господиня.       А в мене вже все готове.

                                   Хай всі заходять до хати.

  Звучить пісня «Ой, не ходи , Грицю» із відеозаписом.

Учень 1.                  Добрий вечір, господарю!

                                 І ти, молодице!

                                 Чули ми, що у цій хаті

                                 Будуть вечорниці!

Учень 2.                   Гей, на наших вечорницях

                                 Хто сумний – розвеселися!

                                 Співи, танці, небилиці –

                                  Гарні будуть вечорниці!

Учень 3.                    Чи до пісні, чи до танцю

                                   В нас охота здавна.

                                   Наша рідна Україна

                                   Пирогами славна.

Учень 4.                    Хай квітне наш рідний край!

                                   Гей, кінчай журитися!

                                   Грай, музико, дужче грай –

                                   Будем веселитися.

Звучить пісня «Кину кужіль на полицю».

 

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку.

Учитель.

  • Діти, сьогодні в нас вечорниці незвичайні , а математичні, оскільки зараз урок з математики. Ми будемо не вишивати й прясти, а виконувати різні математичні завдання. Якщо ви швидко й правильно впораєтесь з ними, то господарі хати Одарка та Гриць пригостять вас варениками, пирогами й іншими смачними стравами. Щоб гарно говорити, ми зробимо кілька логопедичних вправ.

        Учні виконують логопедичну гімнастику, вправи для рук, очей.

  • Щоб гарно писати, зробимо вправу для рук, а щоб правильно виконувати математичні завдання, давайте пригадаємо числа першої сотні.

 

IV. Актуалізація опорних знань учнів.

         1)Назвати числа четвертого десятка, шостого, дев’ятого.

         2)Назвати «сусідів» чисел.

         3)Викласти числа на математичному абаці.

         4)Розкласти число на суму розрядних доданків.

 

V. Робота над темою уроку.

         - Отож, до роботи.

        1 завдання – усні обчислення.

Гра «Прикрась ялинку».

Два учні біля дошки змагаються , хто швидше розв’яже приклади на ялинкових кульках і прикріпить їх на ялинку.

         2 завдання – порівняння виразів і чисел.

На дошці прикріплена таблиця з нерівностями. Учениця порівнює числа та вирази.

          3 завдання – розв’язування прикладів.

Робота з підручником. Сильніші учні виконують завдання самостійно, а з слабшими працює учитель, використовуючи рахівниці та лінійки для обчислень.

 

 VІ. Хвилинка відпочинку.

Гра – ворожба. Звучить пісня «Грицю, Грицю, до роботи».

Дівчатка витягують з мішка різні предмети (гребінець, автомобіль, піаніно, молоток, шприц і т.д.) і ворожать, ким буде майбутній чоловік. Хлопчики ворожать на калиті й загадують майбутню наречену. Збудеться мрія того хлопця, який відкусить шматок калити.

           4 завдання – робота над задачею.

Учні складають задачу за скороченим записом і її розв’язують на дошці і в зошитах.

            5 завдання – знаходження периметра чотирикутника.

Учні на індивідуальних картках знаходять периметр чотирикутника.

 

VІІ. Підсумок уроку.

Учитель.

  • Молодці! Ви виконали всі завдання з математики. Гарно й старанно працювали, були чемні й уважні, і за це я всім щиро дякую.
  • Які завдання виконували?
  • Чи було вам цікаво?
  • Які завдання вам було легко виконати, а які важко?

Учитель оцінює роботу кожного учня на уроці з допомогою карток.

  • Одарко, Грицю! Вгощайте своїх гостей своїми стравами.

Учень 1.                    Та, мабуть, давайте, люди,

                                   За гостину дякувать будем.

                                    І за те, що нас приймали,

                                    І за те, що частували.

Учень 2.                      А тепер хочемо вам побажати,

                                     Щоб була багата ваша хата

                                     І ділами, й пирогами,

                                     І друзями, і гостями.

Учитель.                      Ще бажаю всім вам сили,

                                     Щоб ніколи не хворіли.

                                     Хай всі ваші стежки встеляються квітом – рястом,

                                     Зичу вам здоров’я, миру, щастя!

Звучить пісня «Хай у вас і у нас буде все гаразд.

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
24 грудня 2021
Переглядів
229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку