Урок – вечорниці з математики в 2 класі
Тема: Українські вечорниці. Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Задачі на дві дії.
Мета: повторити і закріпити додавання й віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; формувати уміння розв’язувати задачі на дві дії; вдосконалювати уміння знаходити периметр чотирикутника; розвивати уважність, кмітливість, самостійність, інтерес до математики; виховувати любов і повагу до рідного краю, його звичаїв і традицій; коригувати процеси мовлення, мислення, увагу та пам'ять.
Обладнання: стіл, накритий скатертиною, палаюча свіча, старовинний посуд, вареники, пироги, солодощі , фрукти, горіхи, узвар; таблиця з числами першої сотні, математичні абаки, ялинкові прикраси з прикладами, таблиця із скороченим записом задачі, таблиця з нерівностями для порівняння чисел та виразів, картки з числами, картки для знаходження периметра чотирикутників; ноутбук із записами відео й пісень, скринька із завданнями; український національний одяг, образ із вишитим рушником.
Хід уроку:
І. Нервово – психологічна підготовка до уроку.
ІІ. Вступна частина.
Господиня. Добрий вечір, добрі люди!
Господар. Хай здоров’ячко вам буде!
Господиня. Будьмо знайомі. Я – Одарка,
Господиня вечорниць.
Господар. А я їх господар – Гриць.
Обоє. Щиро просимо до нашої хати
На вечорниці завітати.
Господар. Одарко, ти ще вечері не зварила?
А вже скоро молодь зійдеться.
Господиня. А в мене вже все готове.
Хай всі заходять до хати.
Звучить пісня «Ой, не ходи , Грицю» із відеозаписом.
Учень 1. Добрий вечір, господарю!
І ти, молодице!
Чули ми, що у цій хаті
Будуть вечорниці!
Учень 2. Гей, на наших вечорницях
Хто сумний – розвеселися!
Співи, танці, небилиці –
Гарні будуть вечорниці!
Учень 3. Чи до пісні, чи до танцю
В нас охота здавна.
Наша рідна Україна
Пирогами славна.
Учень 4. Хай квітне наш рідний край!
Гей, кінчай журитися!
Грай, музико, дужче грай –
Будем веселитися.
Звучить пісня «Кину кужіль на полицю».
ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку.
Учитель.
Учні виконують логопедичну гімнастику, вправи для рук, очей.
IV. Актуалізація опорних знань учнів.
1)Назвати числа четвертого десятка, шостого, дев’ятого.
2)Назвати «сусідів» чисел.
3)Викласти числа на математичному абаці.
4)Розкласти число на суму розрядних доданків.
V. Робота над темою уроку.
- Отож, до роботи.
1 завдання – усні обчислення.
Гра «Прикрась ялинку».
Два учні біля дошки змагаються , хто швидше розв’яже приклади на ялинкових кульках і прикріпить їх на ялинку.
2 завдання – порівняння виразів і чисел.
На дошці прикріплена таблиця з нерівностями. Учениця порівнює числа та вирази.
3 завдання – розв’язування прикладів.
Робота з підручником. Сильніші учні виконують завдання самостійно, а з слабшими працює учитель, використовуючи рахівниці та лінійки для обчислень.
VІ. Хвилинка відпочинку.
Гра – ворожба. Звучить пісня «Грицю, Грицю, до роботи».
Дівчатка витягують з мішка різні предмети (гребінець, автомобіль, піаніно, молоток, шприц і т.д.) і ворожать, ким буде майбутній чоловік. Хлопчики ворожать на калиті й загадують майбутню наречену. Збудеться мрія того хлопця, який відкусить шматок калити.
4 завдання – робота над задачею.
Учні складають задачу за скороченим записом і її розв’язують на дошці і в зошитах.
5 завдання – знаходження периметра чотирикутника.
Учні на індивідуальних картках знаходять периметр чотирикутника.
VІІ. Підсумок уроку.
Учитель.
Учитель оцінює роботу кожного учня на уроці з допомогою карток.
Учень 1. Та, мабуть, давайте, люди,
За гостину дякувать будем.
І за те, що нас приймали,
І за те, що частували.
Учень 2. А тепер хочемо вам побажати,
Щоб була багата ваша хата
І ділами, й пирогами,
І друзями, і гостями.
Учитель. Ще бажаю всім вам сили,
Щоб ніколи не хворіли.
Хай всі ваші стежки встеляються квітом – рястом,
Зичу вам здоров’я, миру, щастя!
Звучить пісня «Хай у вас і у нас буде все гаразд.