Урок української мови

Про матеріал
Тема. Речення. Поділ тексту на речення. Навчальна мета: Повторити і закріпити знання учнів про речення; вдосконалювати навички грамотного, логічного і послідовного формулювання думок та поєднувати їх у зв’язному викладі; вдосконалювати вміння ділити текст на речення; Розвиваюча мета: розвивати зв’язне мовлення школярів; розвивати вміння аналізувати, співставляти; розвивати вміння точно добирати слова в реченні; розширити уявлення дітей про давні традиції та звичаї вшанування хліба. Виховна мета: виховувати любов та повагу до хліба і людської праці.
Перегляд файлу

Липченко Тамара Ананіївна,

учитель початкових класів

навчально-виховного комплексу

 «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів –

 дошкільний навчальний заклад»

Тростянецької районної ради

Сумської області

 

 

Українська мова, 3 клас

 

Тема. Речення. Поділ тексту на речення.

 

Навчальна мета: Повторити і закріпити знання учнів про речення; вдосконалювати навички грамотного, логічного і послідовного формулювання думок та поєднувати їх у зв’язному викладі; вдосконалювати вміння ділити текст на речення; 

Розвиваюча мета: розвивати зв’язне мовлення школярів; розвивати вміння аналізувати, співставляти;  розвивати вміння точно добирати слова в реченні; розширити уявлення дітей про давні традиції та звичаї вшанування хліба.

Виховна мета: виховувати любов та повагу до хліба і людської праці.

 

  Обладнання: сигнальні картки, мультимедійний комплект, повний мультимедійний супровід уроку.

 

                     Форми і методи навчання: інтерактивні (робота в парах), словесні (бесіда, розповідь, робота з підручником), практичні (складання речень за схемою), частково-пошукові.

 

                     Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

 

Структура  уроку:

 

  1. Організаційний момент……………………………… ..  2 хв.
  2. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів ……… …     8 хв.
  3.  Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення

теми і завдання уроку …………. ……………………    10 хв.

  1. Закріплення  та систематизація знань ………………    15 хв.
  2. Підсумок уроку. Рефлексія …………………………..     5  хв.

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

( слайд 2 )

I. Організаційний момент 

Стали дітки всі рівненько

Усміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

Привітання учнів

Ми Вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро Вас

І запрошуєм ласкаво

 На урок у третій клас.

II. Актуалізація опорних знань учнів

На дворі похмуро і сумно. Але ми не сумуватимемо. Ми засвітимо у нашому класі сонечка. Це ваші посмішки. Поверніться один до одного, доторкніться долоньками один до одного, подаруйте посмішку сусідові, нашим гостям і мені. І всім навколо одразу стане тепліше і веселіше. Клас  засяяв. Ось тепер ми готові до роботи.

  • Чи знаєте ви як ми будемо працювати на уроці?
  • Ні

( слайд 3 )

  • Допоможе гра «Роз’єднай слова»

 

 

( слайд 4 )

 

III. Мотивація навчальної діяльності.

  • Подивіться, який гарний віночок у нас утворився. Із яких квітів ми сплели цей віночок? Як можна назвати ці квіти по іншому? (лікарські)
  • Давайте назвемо ці квіти.
  • А тепер пограємо в гру. Із назви квітів виписуєте букви і дізнаємося слово із яким ми будемо працювати цілий урок.

( 1 -  перший звук, який позначається буквою - …(ер)

2 - другий звук, який позначається буквою - …(е)

3 - перший звук, який позначається буквою - …(ча)

4 - другий звук, який позначається буквою - …(е)

5 - перший звук, який позначається буквою - …(ен)

6 - четвертий звук, який позначається буквою - …(ен)

7 - вісьмий звук, який позначається буквою - …(я)

( слово – речення)

 

 

 

 

 

( слайд 5)

IV.   Повідомлення теми і мети уроку  

Урок у нас сьогодні незвичайний. Ми вирушимо в захопливу мандрівку до країни Речення та давніх традицій нашого народу. А поведуть нас туди матінка – рідна мова й батечко – хліб.

( слайд 6)

  • Давайте ще раз повернемося до краси нашої рідної землі і складемо речення із назвами цих квітів.

 

( слайд 7)

  • Свою роботу розпочнемо із роботи в зошиті.

Довідкове бюро.(Сьогодні Федори. Осіннє рівнодення. Початок затяжних дощів. Всякому літові приходить кінець.)

А зараз  нап’ємося водиці із чистого джерела народної мудрості – відгадаємо загадку.

Він і чорний, він і білий

І завжди він загорілий.

Як до столу ми йдемо,

То без нього не їмо.

                                     ( хліб )

(слайд 8)

( слайд 9 )

 

  1. Хвилинка каліграфії

 Х х Хх хх хл лі іб хліб

  • З чого складається наше мовлення? (з речень)
  • Правило повторити
  • Гра «Згодні, не згодні» (додаток1)

( слайд 10 )

 

  1. Скласти  речення за схемою зі словом хліб.

 .

 

  1. Записати речення,підкреслити підмет , присудок. (біля дошки та в зошиті)

              (робота з картками) (додаток 2)

( слайд 11 )

 

  1. Робота в парах (скласти речення)

І лежить хліб – золотий, руками роботящими подарований.

(пояснення – золотий хліб, роботящі руки) 

( слайд 12 )

 

  1. Фізкультхвилинка

 

( слайд 13 )

 

Діти, перед вами на столі лежить батечко – хліб, який супроводжує нас у дорозі. Ось він – гарний, запашний. З ним зустрічають новонароджених і проводжають в останню путь померлих. Із хлібом ідуть і на родини й поминальний обід. Жодне весілля не обходиться без короваю.

  • На чому лежить наш батечко – хліб?
  • А чому саме на рушнику, як ви гадаєте? ( Рушник -  це родинний оберіг)
  • Справді, хлібом – сіллю на вишитому рушнику завжди зустрічають гостей у нас в Україні. Такий давній звичай нашого народу.

 

( слайд 14 )

 

  1. Читання вірша

Жито дозріває на горі за гаєм.

Зерна обважніли на міцнім стеблі.

Колоски схилились,- це вони вклонились

за тепло, за щедрість матері – землі.

Пам’ятайте:

У кінці речення голос понижується. Між реченнями та перед комою робіть паузу.

  • Скільки речень у цьому вірші.

( слайд 15)

 

  1. Поділ тексту на речення. (додаток 3)

 

 

(слайд 16,17)

 

        Колись гордістю в оселі була піч. Ставив її найкращий майстер у селі. Якщо вогонь у печі яскраво горить щастя в новій хаті, а як дим іде на хату – жди біди. Піч була як друга мати. Її любили, дбали про неї, білили, розмальовували, прикрашали. Хліб пекли у спеціально відведені дні – середу чи п’ятницю. Тоді він особливо вдавався. У хаті в цей час має бути тихо, мирно інакше хліб не вдасться.

 

  1. Згадати прислів’я про хліб.
  2. Не кидай хліба – він святий.

Ще діти, хочу аби ви запам’ятали, гріх казати на хліб що він поганий. Поганого хліба не має, є лише невмілі руки, які випекли його. У таких випадках  говорять: невипечений, глевкий, сирий, перепечений.

 

(слайд 18)

 IY. Підсумок уроку. Рефлексія

  1. Домашнє завдання с.28,вправа50(1 група)
  2. Завдання на картках (2група) (додаток 4)

 

« Мікрофон»

Наша мандрівка завершилась.

Про що ви дізналися, мандруючи?

(Родинний оберіг)

 Кому сподобався наш урок він наклеює на наш рушник – класний оберіг червону квіточку, в кого виникали труднощі – жовта, не сподобався – синього кольору квіточка.

(слайд 19)

  • Всі сьогодні молодці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

  1. Діти збирають золоте листя. (згодні)
  2. Над ставом похилилася … (не згодні)
  3. Матуся спекла смчний пиріг. (згодні)
  4. Маринка збирає лікарські рослини. (згодні)
  5. Бабуся вишиває рушник. (згодні)
  6. Птахи … (не згодні)
  7. Дмитрик приніс…. (не згодні)

 

 

 

 

Додаток 2

 

Картка №1

  1. Записати речення. Підкреслити підмет, присудок

На Україні дівчата любили плести віночки.

 

Картка №2

  1. Записати речення. Встановити зв'язок слів у реченні

Наші предки ліпили посуд руками.

 

Картка №3

  1. Описати український вишитий рушник, використовуючи різні прикметники.

Слова для тексту-опису:  лляний, білий, український, красивий, кольоровий,червоний, чорний, дорогий.

 

Картка №4

  1. Удоскональте текст, замінивши слова, що повторюються.

Перебування на свіжому повітрі має велике значення для мого здоров’я. Повітря сприяє зміцненню мого організму. Повітря підвищує опір інфекціям та застудам.

 

Картка №5

  1. Відредагуйте речення і там де потрібно, утворіть з двох речень одне.

Я люблю свій дім. Мені тут добре і затишно. Удома я почуваюся безпечно. Я пам’ятаю, що треба бути обережним з вогнем, гарячою водою та гострими предметами.

Додаток 3

  1. Поділити текст на речення.

     Хліб ось він – святий, м’який, запашний лежить на столі на вишитому рушнику

     Із дитинства дорослі привчають дитину дбайливо відноситися до хліба його не можна викидати, не можна про нього погано казати

 

 

 

Додаток 4

 

 

Картка№1

 

  1. Поділити текст на речення.

             Широка простяглася земля України величезні багатства нашої країни від краю до краю на її просторах буйно колоситься золотиста пшениця, зеленіють безмежні поля цукрових буряків любо вітають нас золотими шапками стрункі соняшники, висока зелень пишної кукурудзи на степових просторах випасаються великі стада худоби запашні сади і зелені городи оточують наші міста і села.

 

 

Картка№2

 

  1. Поділити текст на речення.

Здавна в українців мак був оберегом його насінням обсипають садибу, людей, худобу мак вважається добрим лікарським засобом від безсоння його вплітали у віночки дівчата маки рясніють на вишитих сорочках та рушниках як обереги використовували й інші рослини: полин, часник, терен.

 

 

Картка№3

 

  1. Поділити текст на речення.

Вишитий рушник - символ українського народу він був неодмінним атрибутом багатьох обрядів з рушником зустрічали дорогих гостей, виходили в поле чи справляли обжинки дівчина подавала рушник на знак згоди при сватанні, молоді ставали на рушник під час шлюбного обряду з рушником проводжали в останню дорогу вишивали їх різними способами і кольорами найчастіше червоним і чорним кольором.

docx
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку