Урок української мови. 3 клас. Тема "Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках"

Про матеріал
На уроці вчитель працює з дітьми над іменниками власними і загальними: вчить правила, пропонує різноманітні завдання, вивчаючи новий м атеріал і закріплюючи його.
Перегляд файлу

Українська мова

3 клас

Тема: Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках.

Мета:

  • ознайомити учнів з поняттями «власні іменники», «загальні іменники»;
  • спонукати учнів  вживати у мовленні нові мовознавчі терміни;
  • закріпити навички написання власних іменників;
  • виховувати патріотичні почуття.

Обладнання: портрет Т.Г Шевченка, малюнок Тарасової гори у Каневі, таблиця «Власні і загальні іменники».

Зміст уроку

І. Організація класу

ІІ. Перевірка домашнього завдання (впр. 26).

  1. Конкурс на найцікавішу казку.
  2. Хвилинка поезії: вибірковий диктант. Завдання: виписати іменники у дві колонки – істоти і неістоти.

(Читається уривок з вірша «Хатка, яку збудував собі Джек»)

  1.  Перевірка

ІІІ. Робота над новим матеріалом

  1. Вступна бесіда про велич поета-генія Т.Г Шевченка.
  2. Коментоване списування (за впр. 27).
  3. Вивчення правила про власні іменники.
  4. Робота з таблицею «Власні і загальні іменники»
  5. Колективне виконання впр. 28 на закріплення знань про власні і загальні іменники.
  6. Висновок: Власні іменники пишуться з великої букви, а загальні іменники – з маленької.

ІУ. Фізкультхвилинка

У. 1. Гра «хто більше знає»

Завдання: до поданих загальних назв дібрати іменники - власні назви:

Місто –

Річка –

Письменник –

Країна –

Журнал –

2. Хвилинка каліграфії

а) запис слова театр (ненаголошений звук е),

б) складання і запис речень зі словом театр,

в) розбір речення за його членами.

3. Робота над правилом про загальні іменники (с. 15).

4. Пізнавальна хвилинка (впр. 29).

УІ. Домашнє завдання

  1. Впр. 30.
  2. Вивчити правила.

УІІ. Підсумок уроку

  1. Усне опитування:
  • Яка спільна орфограма у всіх власних іменниках? (Велика буква на початку слова)
  • Наведіть приклади власного іменника і доберіть до нього загальний іменник. (Івась – ім*я, Говерла – гора, Азовське – море.)
  1. Гра «Цікавий ланцюжок»: продовжіть ланцюжок іменників – власних назв так, щоб кожний кінцевий звук попереднього слова був першим звуком наступного слова. (Київ – Василь – Львів – Варшава – Амазонка – Антон – Ніл – Лідія – Ялта …)

 

 

 

 

doc
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
2058
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку