Українська мова
3 клас
Тема: Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках.
Мета:
-
ознайомити учнів з поняттями «власні іменники», «загальні іменники»;
-
спонукати учнів вживати у мовленні нові мовознавчі терміни;
-
закріпити навички написання власних іменників;
-
виховувати патріотичні почуття.
Обладнання: портрет Т.Г Шевченка, малюнок Тарасової гори у Каневі, таблиця «Власні і загальні іменники».
Зміст уроку
І. Організація класу
ІІ. Перевірка домашнього завдання (впр. 26).
-
Конкурс на найцікавішу казку.
-
Хвилинка поезії: вибірковий диктант. Завдання: виписати іменники у дві колонки – істоти і неістоти.
(Читається уривок з вірша «Хатка, яку збудував собі Джек»)
-
Перевірка
ІІІ. Робота над новим матеріалом
-
Вступна бесіда про велич поета-генія Т.Г Шевченка.
-
Коментоване списування (за впр. 27).
-
Вивчення правила про власні іменники.
-
Робота з таблицею «Власні і загальні іменники»
-
Колективне виконання впр. 28 на закріплення знань про власні і загальні іменники.
-
Висновок: Власні іменники пишуться з великої букви, а загальні іменники – з маленької.
ІУ. Фізкультхвилинка
У. 1. Гра «хто більше знає»
Завдання: до поданих загальних назв дібрати іменники - власні назви:
Місто –
Річка –
Письменник –
Країна –
Журнал –
2. Хвилинка каліграфії
а) запис слова театр (ненаголошений звук е),
б) складання і запис речень зі словом театр,
в) розбір речення за його членами.
3. Робота над правилом про загальні іменники (с. 15).
4. Пізнавальна хвилинка (впр. 29).
УІ. Домашнє завдання
-
Впр. 30.
-
Вивчити правила.
УІІ. Підсумок уроку
-
Усне опитування:
-
Яка спільна орфограма у всіх власних іменниках? (Велика буква на початку слова)
-
Наведіть приклади власного іменника і доберіть до нього загальний іменник. (Івась – ім*я, Говерла – гора, Азовське – море.)
-
Гра «Цікавий ланцюжок»: продовжіть ланцюжок іменників – власних назв так, щоб кожний кінцевий звук попереднього слова був першим звуком наступного слова. (Київ – Василь – Львів – Варшава – Амазонка – Антон – Ніл – Лідія – Ялта …)