Іменники-синоніми, іменники-антоніми |
|
|
Урок української мови 4 клас
|
|
|
|
|
Тема: Іменники-синоніми, іменники-антоніми.
Мета: закріпити вміння спостерігати за роллю синонімів, антонімів та багатозначних слів, вводити словосполучення у речення; розвивати мовне чуття, інтерес до мови, увагу до лексичних значень слів, уміння користуватися ними, прищеплювати любов до багатозначності і співучості української мови.
Обладнання: мультимедійні засоби, таблиці, індивідуальні картки.
Хід уроку:
І організаційний момент:
Діти:
Дзвоник всім нам дав наказ,
До роботи швидше в клас.
Біля парти станьте чемно,
Хай мине час недаремно.
Будьте уважні і слухняні всі,
Встаньте рівненько на місця свої.
Вчитель:
-А для того, щоб день і урок пройшов гарно, я пропоную всім посміхнутися і привітатися один з одним і нашими гостями, і як писав Анатолій Костецький:
«Ти прокинься вранці - рано,
Як над містом сонце встане,
Привітайся з ластівками,
З кожним променем ласкавим.
Сам гарнесенько умийся,
Сам тихесенько вдягнися,
Підійди до тата й мами
І скажи їм: «Добрий ранок!»
Посміхайся всім навколо -
Небу, сонцю, квітам, людям,
І тоді обов`язково
День тобі веселим буде!»
-Ну що, привітаємось з усіма?
Учень:
-Я вітаюсь з сонечком.
Всі
-Здрастуй золоте!
Учень:
-Я вітаюсь з квіткою.
Всі
-Хай вона росте!
Учень:
-Я вітаюсь з дощиком.
Всі
-Лийся, мов з відра!
Учень:
-Друзям усміхаюся.
Всі
-Зичу їм добра!
Вчитель:
-Посміхніться, поверніться до наших гостей і привітайтеся.
ІІ Актуалізація, систематизація знань:
Речення під диктовку, всі на місцях, один біля дошки.
«Для позитивного життя в школі діти мають виконувати обов`язки учнів, дотримуватись вимог вчителя, систематично робити домашнє завдання».
Вчитель:
-Чому в реченні стоять коми?
-Чому у слові «обов`язки» ми пишемо апостроф?
-Чому у словах «життя», «завдання» подвоєння літер?
(Перевірка чи правильно написане речення.
Робота зі словниками- тлумачення і записування слів:
ІІІ Основна частина:
Тема нашого уроку «Іменники-синоніми, іменники-антоніми».
Діти розповідають правило.
1. Робота за підручником
2. Робота з комп`ютером:
Придумати речення за парами синонімів:
дощ-сонце ; зима-літо; здоров`я- хвороба
3. Робота в парах
Вчитель:
-У вас на партах конверти, в яких слова записані в рядок. Працюючи в парі, доведеться відокремити одне слово від іншого і з ряду слів знайти пару антонімів:
Музична фізкульт хвилинка
4. Вчитель:
-Ви на дошці бачите малюнки та іменники-синоніми до них, які перемішалися.
Розставте синонімічні ряди:
Зображення чоловіка похилого віку: мудрість, розум, досвід, роздумливість, поважність.
Зображення радісного хлопчика: радість, усмішка, веселість, добродушність, позитивність.
5. Робота з текстом (картки)
Вчитель: -На партах кожного картки із текстом.
ІV Підведення підсумків:
1. Коментоване оцінювання роботи класу, окремих учнів на уроці
2. Рефлексія
Учні складають висловлювання за елементами допоміжного блоку:
На уроці я...
- дізнався (лась)...
- зрозумів (ла)...
- навчився (лась)…
- найбільший мій успіх - це...
- найбільші труднощі я відчув (ла)...
- я не вмів (ла), а тепер умію...
- я змінив (ла) своє ставлення до...
- на наступному уроці я хочу...