Урок української мови 4 клас "Іменники-синоніми, іменники-антоніми "

Про матеріал
Тема: Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Мета: закріпити вміння спостерігати за роллю синонімів, антонімів та багатозначних слів, вводити словосполучення у речення; розвивати мовне чуття, інтерес до мови, увагу до лексичних значень слів, уміння користуватися ними, прищеплювати любов до багатозначності і співучості української мови.
Перегляд файлу

 

Іменники-синоніми, іменники-антоніми

 

 

Урок української мови 4 клас

 

 

 

 

 


Тема: Іменники-синоніми, іменники-антоніми.

Мета: закріпити вміння спостерігати за роллю синонімів, антонімів та багатозначних слів, вводити словосполучення у речення; розвивати мовне чуття, інтерес до мови, увагу до лексичних значень слів, уміння користуватися ними, прищеплювати любов до багатозначності і співучості української мови.

Обладнання: мультимедійні засоби, таблиці, індивідуальні картки.

Хід  уроку:

І організаційний момент:

Діти:

Дзвоник всім нам дав наказ,

До роботи швидше в клас.

Біля парти станьте чемно,

Хай мине час недаремно.

Будьте уважні і слухняні всі,

Встаньте рівненько на місця свої.

Вчитель:

-А для того, щоб день і урок пройшов гарно, я пропоную всім посміхнутися і привітатися один з одним і нашими гостями, і як писав Анатолій Костецький:

«Ти прокинься вранці - рано,

Як над містом сонце встане,

Привітайся з ластівками,

З кожним променем ласкавим.

Сам гарнесенько умийся,

Сам тихесенько вдягнися,

Підійди до тата й мами

І скажи їм: «Добрий ранок!»

Посміхайся всім навколо -

Небу, сонцю, квітам, людям,

І тоді обов`язково

День тобі веселим буде!»

-Ну що, привітаємось з усіма?

Учень:

-Я вітаюсь з сонечком.

Всі

-Здрастуй золоте!

Учень:

-Я вітаюсь з квіткою.

Всі

-Хай вона росте!

Учень:

-Я вітаюсь з дощиком.

Всі

-Лийся, мов з відра!

Учень:

-Друзям усміхаюся.

Всі

-Зичу їм добра!

Вчитель:

-Посміхніться, поверніться до наших гостей і привітайтеся.

ІІ Актуалізація, систематизація знань:

Речення під диктовку, всі на місцях, один біля дошки.

«Для позитивного життя в школі діти мають виконувати обов`язки учнів, дотримуватись вимог вчителя, систематично робити домашнє завдання».

Вчитель:

-Чому в реченні стоять коми?

-Чому у слові «обов`язки» ми пишемо апостроф?

-Чому у словах «життя», «завдання» подвоєння літер?

(Перевірка чи правильно написане речення.

Робота зі словниками- тлумачення і записування слів:

  • позитивний- добрий, гарний;
  • вимоги- правила, норми, які треба виконувати;
  • систематично- завжди, постійно, регулярно).

ІІІ Основна частина:

Тема нашого уроку «Іменники-синоніми, іменники-антоніми».

Діти розповідають правило.

1. Робота за підручником

2. Робота з комп`ютером:

 

 

Придумати речення за парами синонімів:

дощ-сонце ; зима-літо; здоров`я- хвороба

3. Робота в парах

Вчитель:

-У вас на партах конверти, в яких слова записані в рядок. Працюючи в парі, доведеться відокремити одне слово від іншого і з ряду слів знайти пару антонімів:

  • радістьредькасум  (радість, редька, сум)
  • розлукаремеслозустрічрак (розлука, ремесло, зустріч)
  • розділгорарибалканизина (розділ, гора, рибалка, низина)

Музична фізкульт хвилинка

4. Вчитель:

-Ви на дошці бачите малюнки та іменники-синоніми до них, які перемішалися.

Розставте синонімічні ряди:

Зображення чоловіка похилого віку: мудрість, розум, досвід, роздумливість, поважність.

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Scan\маме1.jpgC:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Scan\маме.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

Зображення радісного хлопчика: радість, усмішка, веселість, добродушність, позитивність.

5. Робота з текстом (картки)

Вчитель:  -На партах кожного картки із текстом.

 

ІV Підведення підсумків:

1. Коментоване оцінювання роботи класу, окремих учнів на уроці

2. Рефлексія

Учні складають висловлювання за елементами допоміжного блоку:

На уроці я...

- дізнався (лась)...

- зрозумів (ла)...

- навчився (лась)…

- найбільший мій успіх - це...

- найбільші труднощі я відчув (ла)...

- я не вмів (ла), а тепер умію...

- я змінив (ла) своє ставлення до...

- на наступному уроці я хочу...

 

 

 

docx
Додано
4 листопада 2021
Переглядів
7748
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку