25 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити вивчення математики цікавим і веселим

Урок української мови 4 клас "Повторення вивченного про прикметник як частину мови.Спостереження за роллю прикметників у мовленні."

Про матеріал
Розробка уроку української мови 4 клас "Повторення вивченного про прикметник як частину мови.Спостереження за роллю прикметників у мовленні" з використанням різних форм роботи.
Перегляд файлу

  Урок української мови

4  клас

Тема. Повторення вивченого про прикметники як частину мови. Спостереження за роллю прикметників у мовленні.

Мета. Поглибити знання учнів про прикметник як частину мови, про значення його у мовленні; розвивати звязне мовлення учнів,образне мислення;виховувати любов до природи.

Обладнання. Ялинка, ялинкові прикраси, конверти із завданням, чарівна торбина, Дід Мороз, Снігуронька,підручник,зошити.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

І знову кличе дзвоник в клас,

Знання нові чекають нас.

Ми дуже любим рідну мову,

Її мелодію чудову.

Тож починаємо урок,

За парти кличе нас дзвінок.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Постановка проблемних запитань.


  • Усе, що я вам розповім, трапилось напередодні Нового року. На Північному полюсі Дід Мороз і Снігуронька готувалися в дорогу: збиралися привітати всіх людей зі святом. І саме в цей час морозний вітерець приніс їм телеграму. Ось вона. А зміст цієї телеграми такий: «Дуже чекаємо на Вас. Прикметники».

  • А хто такі Прикметники? Яка роль їх у мовленні? Чи можна жити без Прикметників? – спитав Дід Мороз у Снігуроньки. Снігуронька відповіла: «Прикметники – це…», а далі забула. І на сьогоднішньому уроці нам необхідно буде дати відповідь на ці запитання. Ми вже вчили з вами в попередніх класах тему «Прикметник» і можемо допомогти Снігурочці дати відповідь. А тепер пригадайте: що називає прикметник? На які питання відповідає?



Правильно. Так само і Снігуронька хотіла відповісти Діду Морозу.
Отже, ви на сьогоднішньому уроці повинні навчитися визначати прикметники і дізнатися про те, яку важливу роль відіграють прикметники у мовленні.


III Тренувальні вправи

«Це дуже важлива частина мови! Нам необхідно треба поздоровити всіх Прикметників зі святом»,-сказав Дід Мороз.

Своєю чарівною палицею стукнув тричі, і вони із Снігуронькою в ту саму мить опинилися у Місті Прикметників. Чудова ялинка стояла на головній площі міста, але на ній не було жодної іграшки. »Давайте її прикрасимо!»-запропонувала Снігуронька. Тільки-но учні назвуть прикметники, якими можна охарактеризувати ялинку, як на ній зявляться іграшки. І чим більше прикметників буде названо, тим більше буде іграшок  на ялинці.
Вправа 1


Діти, давайте ми з вами допоможемо прикрасити ялинку в Місті Прикметників. Подумайте, якими словами можна охарактеризувати ялинку? Яка вона, лісова красуня?


(Діти називають прикметники, записують їх у зошит і на дошці: ялинка – молоденька, струнка, вічнозелена, красива, пухнаста, приваблива, казкова, загадкова, сяюча, довгождана, новорічна).

Вправа 2

- Ой, яка вона буде гарна та красива! Скільки на ній з’явиться іграшок! Тож запишіть назви ялинкових прикрас разом з ознаками.

(Діти самі виконують завдання. Той, хто за відведений час запише більшу кількість словосполучень - виграє).

Наприклад. Золота бурулька, різнокольорова хлопавка, сяюча зірочка, срібляста кулька, лісові грибочки, чудова снігуронька, золота рибка…

Вправа 3

- Поки ми з вами займалися, до Діда Мороза прийшов хлопчик і прочитав йому свій твір. Ось він.

Ліс. … вечір. У … … кожухах сплять ялинки. … замети вкрили … пеньки та … … листя. Скоро … вовчі очі виглянуть із … хащі.нів

(зимовий, білий, пухнастий, снігові, старі, яскраве, осіннє, голодні, лісової)

- Чи сподобався він вам?

- Що потрібно доповнити, щоб твір став кращий?

- До якої частини мови належать ці слова?

- Запишіть утворений текст, додаючи слова із довідки.

Фізкультхвилинка.

Слухати ми перестали,

І тепер всі дружно встали,

Будем ми відпочивати,

Нумо вправу починати.

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз присіли, другий встали.

Всі за парти посідали.

Вправа 4

- Діти, у мене в конверті є лист на ваше ім’я. Від кого він? (На конверті: «Від ялинки учням 4-В класу»). Давайте прочитаємо його.

«Дорогі друзі! Допоможіть відгадати загадки. Відгадку записуйте на початку рядочка, а ті прикметники, які характеризують слово-відгадку, через рисочку. Ялинка».

Робота за варіантами.

І варіант. Взимку чорний, навесні і влітку зелений, а восени – жовтий. (Ліс).

ІІ варіант. Влітку – лагідний, взимку – холодний, восени – пронизливий, весною – теплий. (Вітер).

Хто за 1хвилину більше добере прикметників, той і переміг.

Вправа 5

- А зараз, діти, допоможіть розв’язати Діду Морозу суперечку про те, який буває сніг.

Ранок відповідає – золотий, небо говорить – блакитний, старій  ялині здається, що синій, куріпка думає, що теплий, вечірній зірці він бачиться червоним.
- А вам діти?
Переконайте всіх, який же насправді буває сніг.

- Отже, ви бачите, що без прикметників нам ніяк не обійтися. В нашій мові вони відіграють надзвичайно важливу роль, текст більш зрозумілий, краще сприймати.

Вправа 6

- А тепер  попрацюємо з підручником. Вправа 153.Прочитайте два описи й порівняйте їх. Який із описів є виразнішим? Завдяки чому?

1.Неначе в повені затонув світ. І скрізь розіллялось біливо туману-завмерло і не ворухнеться в полях.

А потім, коли в небо викотиться місяць, то сніг знову грає сяйвом, знову молоком розливається довкруг. І тоді іній знову оживає.

2.Неначе в молочній повені затонув ранковий світ.І скрізь розіллялося густе біливо туману- завмерло і не ворухнеться в зимових полях. А потім, коли в небо викотиться повний місяць, то сніг знову грає білим сяйвом, знову холодним молоком розливається довкруг. І тоді іній знову оживає.

(Другий,завдяки прикметникам.)

Вправа 7

Трішки відпочинемо й пограємо у гру, яка називається «Про що мова?»

Холодний, сильний, теплий, осінній, пронизливий … (вітер).

Довгі, круглі, загострені, різнокольорові … (олівці).

Жовтий, овальний, корисний, кислий … (лимон).

Голчаста, вічнозелена, гарна … (ялинка).

- Діти, запишіть ці слова каліграфічно. Згадайте, як правильно з’єднуються букви.

Вправа 8

- Молодці, діти! Діду Морозу і Снігурочці дуже сподобались ваші відповіді. І вони хочуть дати вам різні завдання.


Групова робота


1 група. Доповнити речення.

Промчала на конях (яка?) … зима.

Подарувала (які?) … діаманти (яким?) … берізкам і (яким?) … соснам. Ліс взимку – це (яка?) … країна. (Яка?) … краса перехоплює подих.

Довідка: білокрила, крижані, білокорим, зеленим, незвичайна, дивна.

2 група. Скласти невеличке оповідання за опорними словами.

Чарівна зима, пухнасті сніжинки, зачарований велетень, тепла ковдра, снігові шапки.

3 група. Скласти вірш за римами.

а) зима – чарівна;

сніжок – дружок;

б) навкруги – сніги;

холоди – в льоди

4 група

Допиши потрібний іменник. З одним із словосполучень склади і запиши речення.

Розлогий, як… .

Червоний, як… .

Красивий, ніби … .

Надокучливий, як … .


Вправа 8


Групова робота


- Дід Мороз приніс нам чарівну скриньку. А в ній завдання, щоб працювати групами. Із слів, що знаходяться в конверті, потрібно скласти прислів’я.

Запишіть його, підкресліть прикметники.

1гр. Мала праця краща за велике безділля.

2 гр. Праця має гіркий корінь, та солодкий плід.

3гр. Правда солона, а брехня солодка.

4 гр. Краще добра стежка, ніж поганий шлях.

IV. Підсумок уроку.

- Наші гості принесли нам торбину запитань. Давайте дамо на них відповідь. (Діти з торбинки дістають запитання, відповідають на них).

1. Яку частину мови ми повторювали?

2. Що називає прикметник?

3. На які питання відповідає прикметник?

4. Яка роль прикметників у мовленні?

5. Чи можна жити без прикметників?

V. Домашнє завдання .

Вправа 154.Списати опис синички, прикметники підкреслити.

 

docx
Додано
9 лютого 2019
Переглядів
474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку