Урок української мови

Про матеріал
- Формування предметних компетентностей: удосконалювати вміння учнів визначати рід і число іменників, змінювати іменники за числами; - Формування ключових компетентностей: Уміння вчитися: формувати вміння учнів раціонально розподіляти час, організовувати навчальну діяльність у взаємодії з іншими учасниками в парі, в групі: Комунікативної: формувати вміння толерантно вести діалог, аналізувати мовні явища, групувати за певними ознаками, використовувати різні способи перевірки: Соціальної: розвивати вміння працювати в команді, виховувати почуття дружби, правила здорового харчування.
Перегляд файлу

 

Мета:

  •          Формування предметних компетентностей:  удосконалювати вміння учнів визначати рід і число іменників, змінювати іменники за числами;
  •          Формування ключових компетентностей:

Уміння вчитися: формувати вміння учнів раціонально розподіляти час, організовувати навчальну діяльність у взаємодії з іншими учасниками в парі, в групі:

Комунікативної: формувати вміння толерантно вести діалог, аналізувати мовні явища, групувати за певними ознаками, використовувати різні способи перевірки:

Соціальної: розвивати  вміння працювати в команді, виховувати почуття дружби, правила здорового харчування.

Тип уроку: урок практичного застосування умінь та навичок

Обладнання: загадки, карточки із завданнями для роботи в групі, картка для 

          самооцінювання

 

Хід уроку

І. Організація класу. Створення позитивного настрою.

    Чути дзвоник голосистий,

    Ллється голос його чистий.

    Всіх скликає на урок

    Цей чудовий наш дзвінок.

  •          Діти, візьміться за руки, подаруйте друзям частину своєї любові й тепла, побажайте один одному успіхів. Посміхніться.

    Ви спокійно всі сідайте,

    Працювати починайте.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання.
  •          Чи виникали труднощі при виконанні домашнього завдання?
  •          Що потрібно було зробити, щоб успішно виконати завдання?
  1. Прийом «Незакінчене речення»
  •          Слова, що є назвами предметів, це …
  •          Іменники можуть бути назвами істот і …
  •          Іменники належать до роду …
  •          До іменників чоловічого роду ставимо слова …
  •          Слова воно (моє) ставимо до іменників …
  •          До іменників жіночого  роду ставимо слова …
  1. Гра «Ланцюжок». (запис відгадок у зошит)
  •          Відгадайте загадки. Визначте рід і число іменників – відгадок. Поясніть їх правопис. Грають дві команди. Кожна відгадує по одній загадці. Виграє та команда, яка відгадала більше загадок.

· Весь світ годую, а сама не їм.(земля)

· Зубів не має, а кусає. (кропива)

· Довгі вуха має, швидко в лісі стрибає .(заєць)

· У світі одна – всім потрібна вона (Батьківщина)

· Не золоте, а найдорожче (життя)

· Як подивишся на нього,

  Бачиш в нім себе самого

  Отаким, яким буваєш.

   Що це, друже, відгадаєш? (дзеркало)

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

  •          Сьогодні на уроці ми пригадаємо, як визначити число іменників, змінювати число іменників за змістом.

ІV. Сприймання і усвідомлення матеріалу

  1. Робота за вправою 109.
  •          Виразне читання вірша
  •          Добір заголовка
  •          Визначення числа іменників ( запис слів у дві колонки)
  •          Звуко – буквений аналіз слова м’ята
  1. Коментоване виконання вправи 110.
  •          Ознайомлення учнів з текстом
  •          До якого стилю належить поданий текст (науково- популярний)
  •          Які українські страви любите ви?
  •          Списування тексту з коментуванням.
  •          Визначення роду виділених іменників.
  1. Усне виконання вправи 111.
  •          Мовчазне читання учнями тексту
  •          Знайти іменники, вжиті у множині
  •          Поставте їх у однині..

ІV. Узагальнення і систематизація знань.

Робота в групах.

1 група.

  •          Прочитайте , розкриваючи дужки. Змініть число іменників за змістом. Укажіть їх рід.

Зацвіли усі (діброва) __________

І (долина)________, і (луг) _________,

І (річка)__________ синіють знову

І не входять в (берег)___________.

2 група.

  •          Прочитайте , розкриваючи дужки. Змініть число іменників за змістом. Укажіть їх рід.

Україна – це тихі (вода)_________ і ясні (зоря)________, зелені (сад) ________і білі (хата)__________, лани золотої (пшениця)__________. Україна – розкішний вінок з рути і (барвінок)__________________.

 

V. Підсумок уроку.

- Про що ми говорили на уроці?

- Які цінні думки запам’ятали?

- У яких числах вживаються іменники?

VІ. Домашнє завдання.

       Вправа 112

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
21 березня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку