Урок української мови "Будова тексту. Робота зі словниковим словом айстра"

Про матеріал
Матеріал до уроку запропоновано з метою додати до методичної "скарбнички" вчителів один з багатьох можливих алгоритмів роботи зі словниковим словом на уроках в початковій школі. Апробовано на багаторічній практиці таку систему роботи та можна зазначити, що саме завдяки такому підходу до вивчення словникових слів досягнуто високий рівень грамотності учнів . Крім цього, розвивається критичне мислення, пізнавальний інтерес та розвивається зв'язне мовлення.
Перегляд файлу

(Фрагмент уроку. Тема уроку «Будова слова. Робота зі словниковим словом». 3 клас)

 

Удосконалення каліграфічних навичок. Словникова робота.

- Сьогодні у нас є можливість збагатити свій словниковий запас ще одним словниковим словом, написання якого ніяк не можна перевірити, тільки запамятати. І в цьому нам допоможе алгоритм роботи над словом, яким ми користуємося завжди.

а) Гра «Словникова квітка»

- До вашої уваги пелюстки, які потрібно скласти і утворити слова, які ми раніше вивчали.

 

 

 

 

 

  • Що спільного для всіх слів цієї «Словникової квітки»?

(назви рослин;

словникові слова;

іменники, які відповідають на питання що?)

  • Серед цих слів ми прочитали назву рослини: айстра. Це і є наше нове словникове слово, яке ми маємо вивчити на уроці. Зверніть увагу на приголосну букву –й-, яку інколи пропускають або замінюють іншою.

Також зверніть увагу на збіг приголосних букв –йстр- .

   б) Хвилинка каліграфії

 - Запишемо в зошитах букви та зєднання.

а    й   ай    айстр   стра   айстра

 

 

 

 в) Алгоритм роботи зі словниковим словом

1. Зоровий образ слова

- Відкрийте орфографічний словник на сторінці 6. Знайдіть слово айстра, мовчки прочитайте його. Зверніть увагу на літери, які слід запамятати.

2.Звуковий образ слова

- Прочитайте це слово складами разом вголос тричі.

                                      ай-стра

                                     (скандуємо)

3. Графічний образ слова

- Запишіть це слово в етимологічний словничок, підкресліть букви, які потрібно в цьому слові запамятати.

                                      айстра

3. Етимологічний аналіз слова

- Як ви думаєте, чому цю квітку назвали саме так: айстра?

(версії учнів про походження цього слова)

  • Цікаві думки! Як ви думаєте, це слово словянське чи іншомовного походження?
  • Подивіться на букет цих квітів. Що нагадує ця квіточка?
  • Дійсно, в перекладі з німецької мови «астер» - зірка. Невже не нагадують вони розкидані по нічному небі зірочки?

4. Закріплення написання словникового слова

-  Придумайте спільнокореневі слова до слова айстра.

-  Придумайте речення про айстру і найкраще речення ми запишемо в зошити та на дошці, розберемо це речення.

 

 

docx
Додано
8 березня 2019
Переглядів
1928
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку