Тема. Вправи на визначення роду і числа прикметників. Прикметники – антоніми. 3 клас
Мета: вчити учнів змінювати прикметники за родами та числами, розпізнавати рід та число прикметників за значеннями іменників; розвивати вміння робити висновки та узагальнення; вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності; збагачувати активний словник учнів; розвивати творчі здібності молодших школярів, спостережливість; виховувати любов та повагу до родини,вміння відчувати красу рідного слова.
Обладнання: пам’ятка «Синкан», малюнки - антоніми, сигнальні картки,ребус, підручник « Українська мова» 3 клас Вашуленко. картки для роботи з текстом.
Хід уроку
1.Організація класу
Добрий день!
У добрий час, радо ми вітаєм вас.
Здоров'я, щастя, радості вам бажаємо.
Урок української мови розпочинаємо.
II. Актуалізація опорних знань
1. Вправа «Мозковий штурм».
– Прикметник-це?
– З якою частиною мови пов’язаний у реченні?
2. Перевірка домашнього завдання
– Назвіть виписані вами прикметники з іменниками із вправи 359, яку ви виконували вдома (Дніпр широкий, сердитий вітер, верби високі, блідий місяць, синім морі).
III .Повідомлення теми, мети і завдань уроку
- Сьогодні на уроці ви поглибите свої знання про прикметник,будемо виконувати вправи на змінювання прикметників за родами та числами, робити висновки та узагальнення.
Загалом на вас чекає багато цікавих вправ і завдань.
IV. Основна частина уроку
1.Робота з підручником Вправа 360
2..Розгадування ребусу « Черешня»
Слово черешня є словниковим. запам'ятали, як пишеться слово черешня і не помиляємось під час його написанні.(хв.. каліграфії)
3..Вправа «Гронування». Колективна робота.
Добирання різних ознак до слова черешня.(діти записують у зошит)
фізкультхвилинка для пальців
4. Вибірковий диктант
1 варіант – виписуєте слова у однині ,2 варіант - у множині.
Міцна родина, щасливі діти, багатодітна сім’я, турботливі діти, лагідна матуся, мужній батько, працьовитий син, розумна донька, турботлива бабуся, люблячі батьки.
(відповіді дітей)
Яка тема об’єднує всі словосполучення у диктанті?
(СІМ’Я)
Давайте складемо синкан зі словом СІМ’Я
н-д:
1.сім’я
2. щаслива, міцна
3.Любимо, радіємо, спілкуємось
4. Я люблю мою сім’ю.
5. Родина.
5.Вправа 362.
Прочитай текст. Знайдіть в ньому прикметники , протилежні за значенням. (усно)
Фізкультхвилинка
Рам зам зам
6.Робота в парах
Уважно роздивіться картинку і подумайте ,я ка пара слів антонімів
« заховалася» на ньому. Складіть з ними речення, використовуючи сполучник «а» для зв’язку.
Н-д: Ніч темна, а день світлий.
(діти зачитують відповіді дітей)
Додаткове завдання
Прочитай текст. Знайди прикметник, ужитий в усіх трьох родах. Випиши його разом з іменниками, з якими він зв'язаний, постав від них питання.
Люди завжди любили різні красиві речі з дерева. Тому й столяр здавна був у пошані. Поважають його й тепер. А на допомогу столяреві прийшли машини, які полегшили його працю,— верстат, електрична пилка, електричний рубанок, електричне долото.
І парти в школі, і шафа у вашій кімнаті, і стіл, і стільці, й етажерка, на якій лежать ваші улюблені книжки,— все це зробили чарівні руки столяра.
V.Підсумок уроку
Робота з сигнальними картками.
Зачитую словосполучення іменників з прикметниками. 1варіант – ч.р;
2 варіант – ж.р, 3 варіант - с.р, 4 варіант – множина .(рід не визначається)
VІ. Д\з
ст..149. впр 363
доберіть слова антоніми до слів.