Вправи на визначення роду та числа прикметників . Слова - антоніми.

Про матеріал
Конспект уроку з української мови до підручника Вашуленко 3 клас. Тема: " Вправи на визначення роду та числа у прикметників. Слова - антоніми".
Перегляд файлу

Тема. Вправи на визначення роду і числа прикметників. Прикметники – антоніми. 3 клас

Мета: вчити учнів змінювати прикметники за родами та числами, роз­пізнавати рід та число прикметників за значеннями іменників; розвивати вміння робити висновки та узагальнення; вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності; збагачувати активний словник учнів; розвивати творчі здібності молодших школярів, спостережливість; виховувати любов та повагу до родини,вміння відчувати красу рідного слова.

Обладнання: пам’ятка «Синкан», малюнки - антоніми, сигнальні картки,ребус, підручник « Українська мова» 3 клас Вашуленко. картки для роботи з текстом.

Хід уроку

1.Організація класу

Добрий день!

У добрий час, радо ми вітаєм вас.

Здоров'я, щастя, радості вам бажаємо.

Урок української мови розпочинаємо.

II. Актуалізація опорних знань

1. Вправа «Мозковий штурм».

        Прикметник-це?

       З якою частиною мови пов’язаний у реченні?

  •  Питання необхідно ставити від іменника до прикметника, чи від прикметника до іменника?
  • За чим змінюються прикметники?( родами і числами)
  • Прикметники ж.р мають закінчення ? ч.р? с.р?
  • А у множині ?

2. Перевірка домашнього завдання

         Назвіть виписані вами прикметники з іменниками із вправи 359, яку ви виконували вдома (Дніпр широкий, сердитий вітер, верби високі, блідий місяць, синім морі).

 

III .Повідомлення теми, мети і завдань уроку

- Сьогодні на уроці ви поглибите свої знання про прикметник,будемо виконувати вправи на змінювання прикметників  за родами та числами, робити висновки та узагальнення.

Загалом на вас чекає багато цікавих вправ і завдань.

IV. Основна частина уроку

1.Робота з підручником  Вправа 360

    2..Розгадування ребусу « Черешня»

Слово черешня  є словниковим. запам'ятали, як пишеться слово черешня і не помиляємось під час його написанні.(хв.. каліграфії)

 

  3..Вправа «Гронування». Колективна робота.

Добирання різних ознак до слова черешня.(діти записують у зошит)

фізкультхвилинка для пальців

4. Вибірковий диктант

1 варіант – виписуєте слова у однині ,2  варіант -  у множині.

Міцна родина, щасливі діти, багатодітна сім’я, турботливі діти, лагідна матуся, мужній батько, працьовитий син, розумна донька, турботлива бабуся, люблячі батьки.

(відповіді дітей)

 Яка тема  об’єднує всі словосполучення у диктанті?

(СІМ’Я)

Давайте складемо синкан зі словом СІМ’Я

н-д:

1.сім’я

2. щаслива, міцна

3.Любимо, радіємо, спілкуємось

4. Я люблю мою сім’ю.

5. Родина.

5.Вправа 362.

Прочитай текст. Знайдіть в ньому прикметники , протилежні за значенням. (усно)

Фізкультхвилинка

 Рам зам зам

6.Робота в парах

 Уважно роздивіться картинку і подумайте ,я ка пара слів антонімів 

« заховалася» на ньому. Складіть з ними речення, використовуючи сполучник «а» для зв’язку.

Н-д: Ніч темна, а день світлий.

(діти зачитують відповіді дітей)

Додаткове завдання

Прочитай текст. Знайди прикметник, ужитий в усіх трьох родах. Випиши його разом з іменниками, з якими він зв'язаний, постав від них питання.
      Люди завжди любили різні красиві речі з дерева. Тому й столяр здавна був у пошані. Поважають його й тепер. А на допомогу столяреві прийшли машини, які полегшили його працю,— верстат, електрична пилка, електричний рубанок, електричне долото.
     І парти в школі, і шафа у вашій кімнаті, і стіл, і стільці, й етажерка, на якій лежать ваші улюблені книжки,— все це зробили чарівні руки столяра.

 

 

V.Підсумок уроку

Робота з сигнальними картками.

 Зачитую словосполучення іменників з прикметниками. 1варіант – ч.р;

2 варіант – ж.р, 3 варіант - с.р, 4 варіант – множина .(рід не визначається)

VІ. Д\з

ст..149. впр 363

доберіть слова антоніми до слів.

 

docx
Додано
12 березня 2019
Переглядів
1171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку