20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок " Зв’язок слів у реченні."

Про матеріал
Урок з української мови. Тип уроку: урок засвоєння нових знань з використанням інтерактивних вправ.
Перегляд файлу

Тема. Зв’язок слів у реченні.

Мета: навчити учнів встановлювати звязок між членами речення за  

            допомогою питань; закріплювати знання про речення та головні слова  

            в ньому; розвивати мовлення, збагачувати словник дітей;

            вчити правильно формулювати речення та давати відповіді на запи-

            тання; виховувати старанність, любов до природи.

 

Обладнання : підручник ,картки із завданнями, таблиця «Зв’язок  слів у реченні», ілюстрації білочки, зайчика, лисички, вовка, малюнок зимового лісу, смайлики настрою, фонограма.                                        

Тип уроку: урок засвоєння нових знань з використанням інтерактивних

             вправ.

Методи і прийоми: робота в парах, робота в групах, «мозковий штурм»,

                                                     «мікрофон», «асоціативний кущ».

 Форми: індивідуальна, групова.

                                             ХІД  УРОКУ

 

  1. Організація учнів до уроку. Музичний супровід.

Ось почався наш урок,

Щойно продзвенів дзвінок.

За парти всі сідаємо

Й працювати починаємо!

     ІІ.     Створення емоційного настрою.

        - Дітки, сьогодні до нас на урок завітали поважні гості – наші вчителі. То ж давайте привітаємо їх своїми сонячними посмішками.

                Ми даруємо вам посмішки привітні:

                Щирі, лагідні, тендітні.

                І у цей зимовий день

                Хай вони вас зігрівають,

                Як пташки, в душі співають!

      -Дітки, у кожного з вас на парті смайлик настрою . Покажіть свій настрій на початку уроку.  Дуже добре! То ж до роботи!

 III.  Перевірка домашнього завдання.

      - Чи виникли у вас труднощі у виконанні впр.265? Чудово! Скільки речень ви записали? (Перевірка утворених речень)

     -Молодці!

  ІV. Актуалізація опорних знань.

     1. Усне опитування.

       Метод «Гронування».

          - Що таке речення?                              

          - Які ознаки речень ви знаєте?

        

 

  • речення виражає закінчену думку;
  • перше слово в реченні пишеться з великої букви;
  • в кінці речення ставиться крапка, знак питання або знак оклику;
  • всі слова в реченні пишуться окремо

 

    -А чи можна з розповідного речення утворити питальне? Наведіть приклад.

     2. Робота в парах.

   -Діти, на кожній парті лежить картка із завданням: підкрелити головні слова в реченні, поставити до них питання.То ж працюємо!

     Перевірка виконання.

  Дуже добре! А зараз ми покажемо, як ми гарно навчилися писати.

     2. Каліграфічна хвилинка.

  - Нагадайте мені правила каліграфічного письма.

  -Дітки, яка у нас зараз пора року? (Зима). Промовте вголос це слово. З яких букв воно складається? Давайте запишемо це слово.

   -А яка зима? Доберіть слова із довідки( на дошці) і запишіть.

 Довідка: сувора, сніжна, весела, тепла, квітуча, дзвінкоголоса.

     3. Технологія «Асоціативний кущ»

   -Які асоціації викликає у вас слово зима (відповіді дітей)

                                           заметіль                                                              

                         гра у сніжки

                                    хуртовина

 снігова баба 

 

  Молодці! Ви дуже добре впоралися із завданнями, тому настав час для повідомлення теми і мети уроку.

 IV. Повідомлення теми та завдань уроку.

     То ж як ви думаєте, що ми будемо сьогодні робити? ( кожен із учнів висловлює свою думку щодо теми уроку. Учні, які мають однакові погляди, обєднуються в групи).

  Урок у нас сьогодні незвичний: ми з вами відвідаємо зимовий ліс. Ось він який : могутній, величний, засніжений( розгляд ілюстрації).

  А нагадайте мені, будь ласка, як треба поводити себе у лісі? (відповіді дітей)

       -Дітки, а яких лісових мешканців ми можемо тут зустріти?( на дошці ілюстрації  тварин).

       - А що ви про них знаєте?

   Метод «Мікрофон» - «Я знаю, що зайчик…»(відповіді дітей)

- Молодці!

-Сьогодні ми з’ясуємо, як зв’язуються слова в реченні. Будемо вчитися встановлюва-

ти ці зв’язки. Тому пропоную вам пограти у цікаву гру.

   Гра «Встанови зв’язок»

З’їсти ( що?) цукерку, …….

Зробити ( що?) поробку, …..

Зліпити ( що?) снігову бабу, ….

Йти ( куди?) додому, …..

-Дуже добре! Ви, мабуть, стомилися? Настав час для відпочинку.

V. Фізкультхвилинка.(музичний супровід)

    1, 2, 3, 4, 5, - треба пальці розімять.

    Гляньте : он яка ялинка!

    Треба шишки позбирать.

    Шишечки збираємо,

    В кошик наш складаємо.

    Почепим нашій білочці

    Даруночки на гілочці!

VI. Первинне сприймання та усвідомлення матеріалу.

   1. Робота з підручником:

   а) впр. 266 – встановити зв’язок між словами у реченні, записати;

   б) Творча робота.

 -Як ви вже здогадалися, це завдання ви будете виконувати в своїх групах.

        І група: копати - …….;                      ІІ група: будувати - …….;

                      косити - …….;                                      поливати - ……;

 -Яке слово у вірші зайве? А що можна вирубувати? (дерева. кущі)

   в) Робота в групах.

   Завдання : на дошці – ілюстрації тварин білочки та зайчика. Обрати 1 тварину, до якої ви підете в гості. Скласти речення про неї речення. Встановити зв’язок слів у реченні.

Якщо ви правильно виконаєте своє завдання, то зможете порадувати її гостинцями.( на зворотньому боці ілюстрації - малюнок з гостинцями).

 -Молодці! Білочка та зайчик дуже вдячні вам за гостинці.

     VII. Закріплення та осмислення нових знань.

(На дошці прикріплені аркуші, на яких написані слова для кожної групи. Діти поєднують ці слова і утворюють речення).

       І група – хороше, зимовому, Як, лісі, же, в, !

       ІІ група – чарівний, ліс, Прощавай, зимовий, !

 -Дуже добре!

VIII. Підсумок уроку.

     -Чи сподобалася вам наша подорож?

     -Що нового ви дізналися?

     -Покажіть смайлик настрою в кінці уроку. Поділіться своїми враженнями.

   IX. Домашнє завдання. Впр.269 ( 1-3 завд.) – визначити межі речень, списати,  у третьому реченні встановити звязок між словами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
10 березня
Переглядів
92
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку