" Урок української мови .Час інтерактивних ігор"

Про матеріал
На сьогоднішній день інтерактивні методи навчання на уроках українсько мови – це вже не просто цікаво. Сьогодні для вчителя оволодіння інтерактивними методами навчання та застосування їх у щоденній практичній діяльності на уроках української мови літератури – це професійна необхідність
Перегляд файлу

 

Час інтерактивних ігор і вправ

На сьогоднішній день інтерактивні методи навчання на уроках українсько мови – це вже не просто цікаво. Сьогодні для вчителя оволодіння інтерактивними методами навчання та застосування їх у щоденній практичній діяльності  на уроках української мови  літератури – це професійна необхідність

 Інтерактивна вправа – це центральна частина заняття , яка має займати близько 50-60% часу, її мета – засвоєння навчального матеріалу , досягнення результатів уроку . Обов’язковою є така послідовність і регламент проведення  інтерактивної вправи:

  1. Інструктування ( 2-3хвилини)
  2. Об’єднання в групи або розподіл  ролей ( 1-2хвилини)
  3. Виконання завдання , де вчитель виступає як організатор , помічник,  ведучий  дискусії( 5-15 хвилин)
  4. Презентація результатів виконання вправи ( 3-15 хвилин). Рефлексія результатів учнями , що є природним і найважливішим компонентом інтерактивного навчання .
  5. Рефлексія здійснюється в різних формах: як індивідуальна робота , робота в парах, групах

Інтерактивні вправи :

 

  • Словбуд ( вправа використовується під час вивчення тем( написання складних іменників, прикметників,  способи творення слів)
  • «Ліквідуй шпигуна» ,  «Влучний стрілець» ( за принципом « третій зайвий») , коли  подається ланцюжок слів, і одне зі слів не відповідає темі, правопису і т. інше
  • Зашифроване слово( подається схема до слова ( наприклад до теми « Будова слова») за якою слід дібрати  приклади, що відповідають схемі
  • Словниковий феєрверк ( записується словниковий диктант, а потім учні розподіляють на певні групи, наприклад» Написання слів разом , окремо і через дефіс)
  • «Слова, шикуйсь !» , « Перстень, перстеньочок , вийди на ганочок» ( учні працюють в групах , або самостійно з картками, учитель  оголошує умову : наприклад,  вийти тим учням , у яких слова в картках  пишуться з апострофом , а потім тим учням ,  у яких слова пишуться без апострофа, проголошуючи назву гри
  • Гучні аплодисменти ( наприклад, під час вивчення теми « Дієприкметник» учитель називає ряд слів, коли названо дієприкметник, учні плескають один раз у долоні. У кінці вправи учні гучно аплодують самі собі
  • «Морфологічні симптоми»( під час  вивчення самостійних частин мови , учні знаходять відповіді – на запитання  морфологічні  ознаки )
  • Мандрівка країною « Морфологією», «Нанизуй  намисто» , « Драбина» ( учні ,  шукаючи відповіді на запитання вчителя ,  мандрують вулицями, стежками, провулками) , цим самим самі роблять висновки до понять , чому саме так названо частину мови,  на які питання відповідає, її морфологічні ознаки, синтаксична роль в реченні 
  • Передай естафету іншому ( вправа використовується під час того, коли учні самі усно добирають приклади до правил)
  • «Мовна скринька» , « Соняшник», « Мовний вінегрет», « Мовний коктейль» 

( використовується під час написання переказу, твору, твору- опису), коли учні самі добирають опорні слова, які потім використовують під час написання роботи

  • «Знайди друга» ( вправа , коли учні працюють над вправою з довідкою, що подається нижче вправи)
  • Фольклорна вправа( вправа, якій використовуються    прислів’я, приказки, загадки , коли учні працюють над вправою з довідкою, що подається нижче вправи)
  • «Розвідка – словом» ( учні пояснюють написання слів, наводячи правила написання)
  • Словесний портрет ( використовується під час складання характеристики героя) З набору рис характеру слід добрати ті, які відповідають поданому герою
  • Сильний аргумент( учитель наводить учням хибне твердження за вивченим твором, учні зачитують за текстом правильне твердження )
  • Портфоліо письменника ( учні складають за творчістю письменника )
  • Міні- інтерв’ю ( учні виступають у ролі письменника, які повідомляють про важливі віхи життя)
  • Мої думки ( використовується під час складання плану, твору, опису, роздуму)

Такі вправи  та ігри  дають і учневі, і вчителеві можливість самовираження. Орієнтація сучасної методики на діалог двох суб’єктів навчального процесу, учня і вчителя, робить інтерактивну технологію особливо цікавою й ефективною.

 

 

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Авраменко О.М.)
Додано
5 вересня
Переглядів
44
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку