Урок української мови " Числівник"

Про матеріал

Узагальнення та систематизація здобутих знань про числівник як частину мови, розвиток пам'яті, уваги, мислення, удосконалювання вміння правильно вимовляти і записувати числівники на письмі, виховання бажання краще знати рідну мову.

Перегляд файлу

Українська мова 4 клас

Тема:Узагальнення і систематизація знань з теми « Числівник»

Мета: систематизувати та узагальнити знання про числівник як частину мови, вправляти учнів в доцільному та  правильному вживанні числівників у мовленні; розвивати  вміння  аналізувати,  узагальнювати, робити висновки; розвивати зв’язне мовлення, кмітливість; виховувати бережливе ставлення до природи,  виховувати бажання краще знати рідну мову.

 

Обладнання: таблиця « Числівник», зображення ластівки, ведмедя, картки із завданням

Тип уроку : урок узагальнення і закріплення знань та вмінь.

 

Хід  уроку

І. Організаційний момент .

   1. Девіз

                        Гарно,  дружно працювати,

                        Мову рідну добре знати.

    2. Аутотренінг

                         Сидимо – рівно!

                          Міркуємо – швидко!

                          Відповідаємо – правильно!

                          Пишемо – гарно!

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Очікування: відкриття нового, цікавого уроку ,  працювати в групах і парах,  змагання,  гарних оцінок,  ігор,  розваг.

 

ІІІ.  Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

 

  • Діти,  сьогодні у нас не звичайний урок,  а урок презентація. А кого ми « презентуватимемо» ,  ви дізнаєтесь,  прочитавши слово з розсипаних літер.

                     Ч   с   в   к   и

                               н  і   и   л ( Числівник )

Я – числівник- мандрівник.

Рахувати все я звик:

Скільки двійок у студента,

Скільки справ у Президента.

Все потрібно рахувати

І у всьому вартість знати.

 

 

IV. Узагальнення та систематизація знань,  відпрацювання вмінь

1. Хвилинка каліграфії.

Т т                   Тл те тр отв

Словникова робота 

Температура —  що?,ім., загальна назва, назва неістоти, одн., ж.р., Н.в.

Орфограма – ненаголошений звук [е].

Має декілька значень

 1) На побутовому рівні температура пов'язана із суб'єктивним сприйняттям «тепла» і «холоду»Ступінь нагрівання чого-небудь, тепловій стан тіла, речовини. 

 Ступінь теплоти тіла людини, що характеризує стан її здоров’я. 

 Підвищений ступінь теплоти тіла при захворюванні. 

2) Це фізична величина

 

Складіть речення з цим словом, використовуючи числівники.

 

2.Колективна робота за підручником.

С. 116, впр.227

Прочитайте текст. Яка його тема?

Яка тварина найвитриваліша?

Хто на другому місці? А на третьому? Яке місце посів білий ведмідь?

 

Запишемо послідовно за зразком, яке місце за здатністю витримувати холод посіли різні тварини.

 

Полярний ведмідь важить близько півтонни (450 кг).

Хоча полярні ведмеді виглядають білими, їхнє хутро є прозорим.

Полярні ведмеді мають шар жиру з товщиною 10 см, який їх добре ізолює від низької температури та холодної води. Їх щільна і жирна шерсть тримає їх сухим навіть після довгого перебування у воді.

Полярні ведмеді можуть розігнатися зі швидкістю 40 км/год.

  Отже, які числівники ми використали?

Назвіть кількісні числівники.

Назвіть порядкові числівники.

 

Фізкультхвилинка

 

3.Фронтальне опитування методом « Кубування»

  • Відповідаємо на завдання « чарівного кубика»
    1. Частина мови.
    2. На що вказує?
    3. Що означає?
    4. На які питання відповідає?
    5. Які числівники називають кількісними?
    6. Які числівники називають порядковими?
    7. Яким є членом речення?
    8. Де використовують числівники найчастіше?
    9. Навіщо потрібно вивчати числівники?

 

4.Самостійна робота в групах

І гр. – вставити числівники у фразеологізми і записати вислови, числівники підкреслити, зверху позначити, який це числівник кількісний чи порядковий)

 

ІІ гр. – впр. 228 (списати текст, числівники записати словами, дібрати заголовок).

 

ІІІ гр. -  списати прислів’я та приказки,  замінити числа словами.

 

На виконання цієї роботи вам надається 4 хвилини.

 

І група

Семеро одного не ждуть.

Сім раз відмір, один раз відріж.

Потрібний як возу п’яте колесо.

          Йди на всі чотири сторони.

 

ІІ група

Ластівки

Протягом дня ластівка з’їдає  п’ятсот-шістсот різних комах. Її одноразове меню становить від сорока до п’ятдесяти комашок.

Ластівка – надзвичайно корисна пташка. Тому ластівок, як і інших птахів потрібно оберігати і всіляко допомагати їм.

 

Який заголовок дібрали?

Назвіть числівники, які зустрічалися у цьому тексті.

Чи живуть ластівки у наших краях? Чим вигодовують свої малят? Коли повертаються додому з теплих країв? Як ми повинні ставитись до цих пташок?

 

ІІІ група

 Краще з розумним ( 2) рази загубити,  ніж з дурним ( 1) раз знайти.

 ( 2 ) господині в хаті не дадуть ради кошеняті.

 (7 ) п’ятниць на тиждень.

 За ( 2 ) зайцями поженешся,  жодного не спіймаєш.

 

5.Робота в парах

- Від поданих кількісних числівників,  що записані в першому стовпчику утворіть порядкові числівники.

Скільки?

Котрий?

шість

 

чотирнадцять

 

двадцять

 

шістдесят

 

сто

 

 

 

 

 

V. Підсумок уроку.

  -  Чи виправдалися ваші очікування?

  -  Навіщо потрібно вивчати числівники?

  - Що я для себе отримав з уроку?

  - Чого я навчився на цьому уроці?

 

VІ. Завдання додому.

С. 118, впр.230, за бажанням скласти ребуси з використанням числівників.

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
1574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку