Урок української мови (читання і письмо) "Закріплення знань про букву "я"

Про матеріал

Урок української мови поєднує матеріал з читання і письма, а також включає роботу дітей за мультимедійним посібником. Проводиться в ігровій формі. Робота на уроці спрямована на засвоєння букви "я" та розрізнення звуків, які вона позначає, розвиток мовлення.

Перегляд файлу

Урок української мови (читання й письмо) у 1 класі

на тему: « Закріплення знань про букву «Я»

 

Тема. Закріплення знань про букву «Я». Позначення буквою «Я» звуків [йа], [а]. Роль букваи «Я « в українському письмі.

Мета: закріплювати знання про звукове значення букви «Я», формувати вміння робити звуко-буквений аналіз слів з літерою»я», розвивати логічне мислення, память, навички роботи з комп’ютерною програмою, збагачувати словниковий запас  учнів.

Обладнання: каса букв, фішки для побудови звукових моделей, компютер, педагогічний  програмний засіб «Мультимедійний підручник. Українська мова. 1 клас. Розробник ТОВ «Контур плюс ТМ «Нова школа»», проектор, малюнки  яхти, Міккі Мауса, зображення моря, портів, маяка на дошці. Захарійчук М.Д., Науменко В.О. Буквар :підруч. для 1 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Грамота, 2012, Захарійчук М.Д.  Зошит з навчання грамоти та розвитку зв’язного мовлення:  У двох частинах: 1 кл: Частина друга.

 

Зміст уроку

І. Організаційний момент

Самопрезентація «Я - …(розумний, кмітливий, позитивний, активний, швидкий, гарно читаю, співучий. симпатичний тощо. Назвати 1 свою позитивну якість характеру).

  • Ось така кмітлива команда сьогодні вирушає на яхті по хвилях Українського моря до бухти «Я» для дослідження особливостей цієї букви (на дошці – малюнок яхти).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Евристична бесіда

  • Що ви запамятали про букву «я» з минулого уроку ( допоміжні питання:
  • На позначення яких звуків використовується буква»я»?
  • На що схожа?
  • Які слова з буквою «я» запам’ятали? Наведіть свої приклади.
  • Чи всі завдання виконали на минулому уроці? (Не читали вірш виразно)
  • Що було важко, над чим ще треба працювати?
  • Як ви думаєте, що необхідно ще зробити? (навчитись писати велику літеру»Я», слова з нею читати слова з буквою, виконувати звуко-буквений розбір слів).

ІІІ. Повторення та закріплення вивченого.

1. Порт Віршований.

Виразне читання вірша Л.Куліша-Зіньківа на с. 145 «Букваря».

2. Причал Суржико-Мовний.

Повторення понять «звук», «буква», «слово», «речення»

3. Виконання завдань героїв мультимедійного підручника Суржика й Мови.

Затока Рухлива. Фізкультхвилинка- руханка (з використанням ролику з мультимедійного уроку).

4. Маяк Звуковий.

Робота в зошиті. Виконання звуко-буквеного аналізу слова «маяк». (Робота біля дошки. 2 учнів виконують аналіз біля дошки, останні  - у зошиті. )

5. Робота з деформованим реченням.

Біля світить маяк міста Ялта. (Повторити поняття речення. Проаналізувати і утворити речення з поданих слів)

-Чи можемо прямо зараз записати це речення? Чого ми ще не навчилися? (Писати велику букву»я»).

6. Півострів Письмовий.

Робота в друкованому зошиті, с. 29.

- Яку букву ви бачите?

-З яких елементів вона складається?

Чи схожа в написанні на  рядкову букву «я»?

-Хто спробує написати на дошці?

-Я покажу, як її правильно писати, а ви повторюйте за мною в повітрі уявною ручкою.

(Робота в зошиті над написанням зєднань, речень. Індивідуальна робота вчителя з учнями).

Затока Відпочинкова. Масаж вух. Зорова гімнастика. Сміховправа (звучить музика із записом сміху. Діти рухаються, сміються).

7. Робота з деформованим реченням.

(Запис на дошці 1 учнем та всіма у зошит деформованого речення).

Біля міста Ялта світить маяк.

8. Бухта Я.

Робота  за «Букварем»,  с.147

Читання вчителем.

  • Наша подорож наближається до кінця. Вдалині показалася бухта Я. А нам залишилося прочитати твір про одного усім відомого мультгероя. (Показ малюнка Міккі Мауса). Прослухайте текст. Після прослуховування скажіть, ким побував Міккі у мультфільмах.

Відповіді на питання за текстом.

-Ким  побував Міккі у мультфільмах?

- Хто він такий?

- Хто автор мультфільму?

- Чи подобався людям цей мультик?

- В яких мультфільмах ви бачили Міккі?

Напівголосне читання тексту.

Читання ланцюжком по 1 реченню.

Знаходження в тексті слів з буквою «я».

ІV. Підсумки уроку. Рефлексія.

  • Що вдалося на уроці?
  • Що було важко?
  • Яке завдання зацікавило?
  • -Яке завлання найбільше допомогло вивчити букву «я»?
  • Над чим ще треба працювати?
  • Хто виявився на уроці розумним, кмітливим, швидким, гарно писав, уважним, спокійним тощо?

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 травня 2018
Переглядів
1092
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку