Урок української мови поєднує матеріал з читання і письма, а також включає роботу дітей за мультимедійним посібником. Проводиться в ігровій формі. Робота на уроці спрямована на засвоєння букви "я" та розрізнення звуків, які вона позначає, розвиток мовлення.
Урок української мови (читання й письмо) у 1 класі
на тему: « Закріплення знань про букву «Я»
Тема. Закріплення знань про букву «Я». Позначення буквою «Я» звуків [йа], [а]. Роль букваи «Я « в українському письмі.
Мета: закріплювати знання про звукове значення букви «Я», формувати вміння робити звуко-буквений аналіз слів з літерою»я», розвивати логічне мислення, пам’ять, навички роботи з комп’ютерною програмою, збагачувати словниковий запас учнів.
Обладнання: каса букв, фішки для побудови звукових моделей, комп’ютер, педагогічний програмний засіб «Мультимедійний підручник. Українська мова. 1 клас. Розробник ТОВ «Контур плюс ТМ «Нова школа»», проектор, малюнки яхти, Міккі Мауса, зображення моря, портів, маяка на дошці. Захарійчук М.Д., Науменко В.О. Буквар :підруч. для 1 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Грамота, 2012, Захарійчук М.Д. Зошит з навчання грамоти та розвитку зв’язного мовлення: У двох частинах: 1 кл: Частина друга.
Зміст уроку
І. Організаційний момент
Самопрезентація «Я - …(розумний, кмітливий, позитивний, активний, швидкий, гарно читаю, співучий. симпатичний тощо. Назвати 1 свою позитивну якість характеру).
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Евристична бесіда
ІІІ. Повторення та закріплення вивченого.
1. Порт Віршований.
Виразне читання вірша Л.Куліша-Зіньківа на с. 145 «Букваря».
2. Причал Суржико-Мовний.
Повторення понять «звук», «буква», «слово», «речення»
3. Виконання завдань героїв мультимедійного підручника Суржика й Мови.
Затока Рухлива. Фізкультхвилинка- руханка (з використанням ролику з мультимедійного уроку).
4. Маяк Звуковий.
Робота в зошиті. Виконання звуко-буквеного аналізу слова «маяк». (Робота біля дошки. 2 учнів виконують аналіз біля дошки, останні - у зошиті. )
5. Робота з деформованим реченням.
Біля світить маяк міста Ялта. (Повторити поняття речення. Проаналізувати і утворити речення з поданих слів)
-Чи можемо прямо зараз записати це речення? Чого ми ще не навчилися? (Писати велику букву»я»).
6. Півострів Письмовий.
Робота в друкованому зошиті, с. 29.
- Яку букву ви бачите?
-З яких елементів вона складається?
Чи схожа в написанні на рядкову букву «я»?
-Хто спробує написати на дошці?
-Я покажу, як її правильно писати, а ви повторюйте за мною в повітрі уявною ручкою.
(Робота в зошиті над написанням з’єднань, речень. Індивідуальна робота вчителя з учнями).
Затока Відпочинкова. Масаж вух. Зорова гімнастика. Сміховправа (звучить музика із записом сміху. Діти рухаються, сміються).
7. Робота з деформованим реченням.
(Запис на дошці 1 учнем та всіма у зошит деформованого речення).
Біля міста Ялта світить маяк.
8. Бухта Я.
Робота за «Букварем», с.147
Читання вчителем.
Відповіді на питання за текстом.
-Ким побував Міккі у мультфільмах?
- Хто він такий?
- Хто автор мультфільму?
- Чи подобався людям цей мультик?
- В яких мультфільмах ви бачили Міккі?
Напівголосне читання тексту.
Читання ланцюжком по 1 реченню.
Знаходження в тексті слів з буквою «я».
ІV. Підсумки уроку. Рефлексія.