Урок української мови (читання) Клас 1-Б Дата проведення: 26.01.2022
Тема. Закріплення звукового значення букви «ша». Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту.
Мета:
формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з великою друкованою буквою Ш, навчити друкувати її; закріплювати вміння друкувати вивчені літери, писати слухові диктанти; розвивати навичку читання, уміння добирати заголовок до прочитаного тексту; розвивати вміння розповідати за малюнком про події з власного життя; виховувати інтерес до навчання в школі;
формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні та громадянські компетентності.
Обладнання: ноутбук, інтерактивна дошка, презентація «Закріплення звукового значення букви «ша». Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту», відео фізхвилинок, карта-пазл України, ілюстративний матеріал, ребус, сигнали, картки «Детектив»; ромашка запитань Блума, картки для рефлексії, Українаська мова. Буквар:Підручник для учнів першого класу: Ч.2// К.І. Пономарьова. – К. : УОВЦ «Оріон», 2018, зошит для друкування.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Форма уроку: традиційний урок
Освітні галузі: мовно-літературна, фізкультурна і здоров'язбережувальна.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Організація класу.
- Ви сьогодні вже проснулись?
- Мамі зранку посміхнулись?
- Давайте скажемо: «Добрий ранок» тим, хто прийшов до нас на урок.
- Перевірте чи все необхідне ви приготували до уроку?
Голова – щоб думати, вуха – щоб чути, очі – щоб усе бачити, руки – працювати, серце – все відчувати. Молодці!
2. Вправа « Абетка гарних слів».
- Яку літеру вивчали на попередньому уроці? Вона є головною героїнею нашої гри. (Учні по колу передають незвичайний подарунок один одному: слова із буквою «ша» ( шишка, шапка, шубка, шарф, шашки, шахи, шайба, душ, ромашка, волошка, шипшина, рушник, вишиванка, школа, шпак, кішка, мишка, каша, мішок, шорти, машина, шоколад, шавлія,шпак, шпаківня, шимпанзе, шолом, шкарпетки, шишкар….)
3. Мотивація навчальної діяльності
- Діти, сьогодні вранці я заглянула до поштової скриньки і знайшла там листа, який надійшов саме нам, учням 1 – Б класу. (Відкриваю конверт і зачитую листа).
Доброго ранку, любі діти!
Я Дора - мандрівниця. Вирішила здійснити мандрівку Вашою чудовою країною разом з шимпанзе Черевичком. Але частини карти викрав шахрай. Допоможіть зібрати частини карти України, виконуючи завдання.
ІІ. Основна частина.
1. Розгадування ребуса. (Школа)
Ш ,, ‘
2. Стратегія « Кола по воді».
Учні добирають по 2 слова, до теми «Зимові мандри».
Ш – шапка, шубка.
К - ковзани, ковзанка.
О - озеро, обережно.
Л - ліс, лижі.
А - Андрійко, Аріша.
- Ви отримуєте першу частинку карти України з містом Шепетівка, що на Хмельниччині.
3. Робота за сторінкою букваря (с.20)
1) Бесіда за малюнком.
- Кого ви бачите на малюнку?
- Чим займається дівчинка?
- Якої пори року це відбувається?
- Який настрій у дівчинки? Чому?
- Придумайте ім’я дівчинці. (Шура).
- Коли використовують велику букву?
4. Ознайомлення з великою друкованою буквою «Ш»
• графічний аналіз великої букви Ш;
• порівняння великої та малої літер Шш;
• письмо літери у повітрі;
• друкування літери у клітинках;
• друкування складів з літерою Ш;
• друкування слів Шура.
— Чому ці слова надруковано з великої букви?
5. Читання слів з буквою «ш» хором. ( ст. 20)
Рухлива хвилина «Кошенята»
6. Щоденні 5. Читання для друга. Інтерактивна вправа « Мнемотехніка».
Учні читають текст, замінивши малюнки словами.
Потім читають текст з букваря «ланцюжком»(с. 20, буквар).
- Що є теплого у Шури?
- Що не страшне для Шури?
- З чим дівчинка іде на гірку?
- Скільки там дітей?
7. Слуховий диктант.
- Чому слово Шура було надруковане з великої літери? Пригадайте правило. Надрукуйте перші літери слів, які я продиктую.
шарф, Шура, шафа, Борис, ковзани, Женя, Даринка, зимовий, розумний, возити, шанувати, Назар.
-Молодці. Ще отримуєте частинку карти України, на якій позначено місто Шаргород, що у Вінницькій області.
8. Щоденні 5. Робота зі словом. Робота в парі. Завдання від Читалочки «Детективи»
- Сьогодні Читалочка приготувала Вам завдання «Детектив». Увага, розшукуються слова – назви транспорту, на якому ми можемо мандрувати.
(Діти відшукують слова: автобус, потяг, літак, сани, машина)
- Отримайте частинку карти з містом Шумськ , який знаходиться на Тернопільщині.
Фізхвилинка «Друзі мандрівники»
9. Продовження роботи за букварем.
1) Щоденні 5. Читання для себе. Читання скоромовки зі Щебетунчиком (с.21). (Учні читають її кілька разів – спочатку повільно, а потім – прискорюючи темп. Використовують різні прийоми читання: хором, ланцюжком, вибіркове читання – прочитай най коротше слово, найдовше)
2) Щоденні 5. Слухання. Робота над текстом.
а) Первинне сприймання тексту. (Учитель читає текст перший раз.)
б)Стратегія « Ромашка запитань Блума».
Учні відповідають на запитання, записані на пелюстках ромашки.
- Як Мишко потрапив до школи вперше?
- Коли Мишко піде в перший клас?
- Чому хлопчик був задоволений?
- Де широкі коридори, просторі світлі класи?
- Що Сашко показав Мишкові?
в) Читання «Ланцюжком»,
г) Гра «Розвідники»(резервне)
- Скільки слів з літерою «Ш» в першому реченні?
д) Крісло автора « А тобі подобається у школі? Чим?»
- Молодці. Отримуєте ще одну частинку карти України. На ній місто Шпола, що в Черкаській області.
ІІІ. Заключна частина.
1. Вправа «Мікрофон»
- Яку букву вивчили на уроці?
- Навіщо потрібна велика літера «Ша»?
2. Вправа « Правда – неправда».( резервне)
(Вчитель називає фрази, учні демонструють відповіді за допомогою сигналів.)
- Слово шишка складається з двох складів;
- У слові душ - два голосні звуки;
- Слово шапка і шубка – починаються однаковим звуком;
- Слово шарф – починається і закінчується однаковим звуком;
- Слово Шура – пишеться з маленької літери;
- У слові школа – 5 букв і 5 звуків;
- У слові школа – перший склад наголошений.
- Ось і остання частинка карти з містом Шахтарськ в Донецькій області.
3. Рефлексія.
- Ми допомогли Дорі та шимпанзе Черевичку зібрати карту, здійснили заочну подорож по Україні і дізналися, що є міста на літеру «Ш». Скільки їх?(6). Чи сподобалося вам навчатися подорожуючи, чи задоволені ви своєю роботою на уроці? Оцініть себе. Розташуйте позначки.
- Дякую за роботу.
Методичний кабінет КЗШ №55 КМР ДО
Урок української мови (читання) з мультимедійною підтримкою
«Закріплення звукового значення букви «ша». Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту. »
Підготувала вчитель початкових класів вищої категорії , «вчитель-методист»
Старікова Н.А.
м. Кривий Ріг
2022р.