Урок української мови (читання) "Закріплення звукового значення букви «ша». Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту."

Про матеріал
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Форма уроку: традиційний урок Освітні галузі: мовно-літературна, фізкультурна і здоров'язбережувальна формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з великою друкованою буквою Ш, навчити друкувати її; закріплювати вміння друкувати вивчені літери, писати слухові диктанти; розвивати навичку читання, уміння добирати заголовок до прочитаного тексту; розвивати вміння розповідати за малюнком про події з власного життя; виховувати інтерес до навчання в школі; формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні та громадянські компетентності.
Перегляд файлу

Урок  української мови (читання)   Клас 1-Б Дата проведення: 26.01.2022

 Тема. Закріплення  звукового значення букви «ша». Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту. 

Мета:

формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з великою друкованою буквою Ш, навчити друкувати її; закріплювати вміння друкувати вивчені літери, писати слухові диктанти; розвивати навичку читання, уміння добирати заголовок до прочитаного тексту; розвивати вміння розповідати за малюнком  про події з власного життя; виховувати інтерес до навчання в школі;

формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні та громадянські компетентності.

 

Обладнання: ноутбук, інтерактивна дошка, презентація «Закріплення  звукового значення букви «ша». Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту», відео фізхвилинок, карта-пазл України, ілюстративний матеріал, ребус, сигнали, картки «Детектив»; ромашка запитань Блума,  картки  для рефлексії,  Українаська мова. Буквар:Підручник для учнів першого класу: Ч.2// К.І. Пономарьова. – К. : УОВЦ  «Оріон», 2018, зошит для друкування.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Форма уроку: традиційний урок  

Освітні галузі: мовно-літературна, фізкультурна і здоров'язбережувальна.

 
                                            Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Організація класу. 

- Ви сьогодні вже проснулись?
- Мамі зранку посміхнулись?
- Давайте скажемо: «Добрий ранок» тим, хто прийшов до нас на урок.

 - Перевірте чи все необхідне ви приготували до уроку?
Голова – щоб думати, вуха – щоб чути, очі – щоб усе бачити, руки – працювати, серце – все відчувати. Молодці!

2. Вправа « Абетка гарних слів».
- Яку літеру вивчали  на попередньому уроці? Вона є головною героїнею нашої гри. (Учні по колу передають незвичайний подарунок один одному: слова із буквою «ша» ( шишка, шапка, шубка, шарф, шашки, шахи, шайба, душ, ромашка, волошка, шипшина, рушник, вишиванка, школа, шпак, кішка, мишка, каша,  мішок, шорти, машина, шоколад, шавлія,шпак, шпаківня, шимпанзе, шолом, шкарпетки, шишкар….)

3. Мотивація навчальної діяльності

-     Діти, сьогодні вранці я заглянула до поштової скриньки і знайшла там листа, який надійшов саме нам, учням 1 – Б класу. (Відкриваю конверт і зачитую листа).

Доброго ранку, любі діти!

Я  Дора - мандрівниця. Вирішила здійснити мандрівку  Вашою чудовою країною разом з шимпанзе Черевичком. Але частини карти викрав шахрай. Допоможіть   зібрати частини карти України,  виконуючи завдання.  

ІІ. Основна частина.
1. Розгадування ребуса. (Школа)
             Ш ,,                       

 

 

2. Стратегія « Кола по воді».
Учні добирають  по 2 слова,   до теми «Зимові мандри».
Ш – шапка, шубка.
К -   ковзани, ковзанка.
О -   озеро, обережно.
Л -   ліс, лижі.
А -   Андрійко, Аріша.
- Ви отримуєте першу частинку  карти України з містом Шепетівка, що на Хмельниччині.

3. Робота за сторінкою букваря (с.20)
1)  Бесіда за малюнком.
- Кого ви бачите на малюнку?
- Чим займається дівчинка?
- Якої пори року це відбувається?
- Який настрій у дівчинки? Чому?
- Придумайте ім’я дівчинці. (Шура).
- Коли використовують велику букву?

4. Ознайомлення з великою друкованою буквою «Ш»

• графічний аналіз великої букви Ш;

• порівняння великої та малої літер Шш;

• письмо літери у повітрі;

• друкування літери у клітинках;

• друкування складів з літерою Ш;

• друкування слів Шура.

— Чому ці слова надруковано з великої букви?

  •                   Ось і друга  частинка карти. На  ній є місто Шостка, що знаходиться у Сумській області. А з якої літери ми напишемо це слово?

5. Читання слів з буквою «ш» хором. ( ст. 20)

 

Рухлива хвилина «Кошенята»

 

6. Щоденні 5. Читання для друга. Інтерактивна вправа « Мнемотехніка».
Учні читають текст, замінивши малюнки словами.  

 

Потім читають текст з букваря «ланцюжком»(с. 20, буквар).
- Що є теплого у Шури?
- Що не страшне для Шури?
- З чим дівчинка іде на гірку?
- Скільки там дітей?


7. Слуховий диктант.
- Чому слово Шура було надруковане з великої літери? Пригадайте правило. Надрукуйте перші літери слів, які  я продиктую.
шарф, Шура, шафа, Борис, ковзани, Женя, Даринка, зимовий, розумний, возити, шанувати, Назар.

-Молодці. Ще отримуєте частинку карти України, на якій позначено місто Шаргород, що у Вінницькій області.


8. Щоденні 5. Робота зі словом. Робота в парі. Завдання від Читалочки «Детективи»

  - Сьогодні Читалочка приготувала Вам завдання «Детектив». Увага, розшукуються слова – назви транспорту, на якому ми можемо мандрувати.

(Діти відшукують слова: автобус, потяг, літак, сани, машина)

  • Яке слово зайве? Чому?

- Отримайте частинку карти з містом  Шумськ , який знаходиться на Тернопільщині.

 

Фізхвилинка «Друзі мандрівники»

9. Продовження роботи за букварем.
1) Щоденні 5. Читання для себе. Читання скоромовки зі Щебетунчиком (с.21).  (Учні читають її кілька разів – спочатку повільно, а потім – прискорюючи темп. Використовують різні прийоми читання: хором, ланцюжком, вибіркове читання – прочитай най коротше слово, найдовше)
2) Щоденні 5. Слухання. Робота над текстом.
а) Первинне сприймання тексту. (Учитель читає текст перший раз.)

б)Стратегія « Ромашка запитань Блума».
Учні відповідають на запитання, записані на пелюстках ромашки.


 

- Як Мишко потрапив до школи вперше?
- Коли Мишко піде в перший клас?
- Чому хлопчик був задоволений?
- Де широкі коридори, просторі світлі класи?
- Що Сашко показав Мишкові?
в) Читання «Ланцюжком»,

г) Гра «Розвідники»(резервне)

- Скільки слів з літерою «Ш» в першому реченні?
д) Крісло автора « А тобі подобається у школі? Чим?»

- Молодці. Отримуєте ще одну частинку карти України. На ній місто Шпола, що в Черкаській області.


ІІІ. Заключна частина.
1. Вправа «Мікрофон»
- Яку букву вивчили на уроці?
- Навіщо потрібна велика літера «Ша»?


2. Вправа « Правда – неправда».( резервне)
  (Вчитель називає фрази, учні демонструють відповіді  за допомогою  сигналів.)
- Слово шишка складається з двох складів;
- У слові душ  - два голосні звуки;
- Слово шапка і шубка – починаються однаковим звуком;
- Слово шарф – починається і закінчується однаковим звуком;
- Слово Шура – пишеться з маленької літери;
- У слові школа – 5 букв і 5 звуків;
- У слові школа – перший склад наголошений.

- Ось і остання частинка карти з містом Шахтарськ в Донецькій області.

 

3. Рефлексія.

- Ми допомогли Дорі та шимпанзе Черевичку зібрати карту, здійснили заочну подорож по Україні і дізналися, що є міста на літеру «Ш». Скільки їх?(6). Чи сподобалося вам навчатися подорожуючи, чи задоволені ви  своєю  роботою  на уроці? Оцініть себе.  Розташуйте позначки.
- Дякую за роботу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичний кабінет КЗШ №55 КМР ДО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Урок  української мови (читання)  з мультимедійною підтримкою

«Закріплення  звукового значення букви «ша». Читання складів,  слів, речень. Опрацювання тексту.  »

 

                                                 

                Підготувала вчитель      початкових класів вищої категорії , «вчитель-методист»

                                             Старікова Н.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг

                                                                  2022р.   

docx
Додано
2 червня 2022
Переглядів
501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку