Урок "Письмо великої букви Т (те). Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами."

Про матеріал
Написання великої букви «Т» (те) . Письмо складів, слів та речень з вивченими буквами.
Перегляд файлу

Тема. Написання великої букви «Т» (те) . Письмо складів, слів та речень з вивченими буквами.

Очікувані результати: з увагою сприймати усні репліки вчителя і однокласників й доречно реагувати на усну інформацію; вчити учнів правильно аналізувати структуру великої букви Т («те»), писати її в рядках зошита та у словах із нею записувати літери, їх елементи, склади, слова з вивченою літерою Т; уживати відповідну до ситуації спілкування лексику; читати слова (читаночку) з вивченими літерами; розповідати про те, що вразило; відповідати на запитання до усного повідомлення; позначати звук [т] буквою Т на письмі; об’єднуватися у групи для навчання;; розвивати фонематичний слух, увагу та мислення учнів; виховувати самостійність, доброзичливість

Хід уроку

І Організація класу.

  • До нас завітали гості. Давайте привітаємося з ними.
  • Добрий день. Сідайте. Погляньте, хто завітав до нас в гості.

ІІ Актуалізація опорних знань. Звукові аналітичні і синтетичні вправи.

  • Як  ви думаєте, чому саме Капітошка? (Тема тижня. Вода. Подорож краплинки.)
  • Які слова з теми ви запам’ятали в яких є літера «те»? (туман) Який перший звук чуємо? Який це стан води? Робимо звуковий аналіз слова «туман».
  • Де живе вода? (фонтан) Де в слові фонтан чуємо звук т? Робимо  звуковий аналіз слова «фонтан»
  1. Утвори слова з краплинок. (на краплинках написані частини слів, з’єднуємо і читаємо слово)

Туман, тісто, літо, тепло, танок, літак.

  1.  Розпізнавання звуків у заданих учителем словах з визначенням локального місця звука (на початку, в середині, у кінці)

Міст, телевізор, птах, Тамара, дуб, тісто, лист, оленя, тінь, Антон, бегемот, Тарасик, кіт, стіл.

  1. Рольова гра «Магазин».
  • Діти, ви любите ходити до магазину? Ми зараз з вами підемо в магазин і будемо купувати товари, в назвах яких чуємо звук [т].
  • 1 ряд купує товари, в яких звук  [т] на початку слова і товар коштує 5 грн. (тарілка, томатний сік)
  • 2 ряд купує товари, в яких звук  [т] стоїть в середині слова і товар коштує 6 грн. (картопля, капуста, сметана). Ціна 6 грн. Які купюри використаємо для розрахунку? (5 і 1, 2 і 2 і 2, 2 і 2 і 1 і 1.)
  • Останній ряд купує товар в якому звук  [т] стоїть в кінці слова (торт). Ціна 7 грн. Які купюри використаєте?

ІІІ. Визначення теми і завдань уроку.

  • У нас урок письма. Як ви думаєте, чого ми навчаємося під час письма ? Яку літеру ми навчилися писати на попередньому уроці? (маленьку букву т)
  • А яку літеру треба ще навчитися писати? (велику)
  • Тож яке завдання перед нами? Що будемо робити на уроці?
  • Для чого нам потрібно вміти писати велику літеру Т?
  • А чи є у нас в класі діти, ім’я яких починається на цю літеру? А прізвища? Давайте поділимо ці прізвища на склади. Який перший склад? Який перший звук? Якою літерою на письмі будемо позначати звук [т]?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Аналіз графічної будови з переліком елементів. Засвоєння конфігурації літери.
  • Погляньте на малюнок і скажіть, чи схожа велика друкована і прописна літера Т між собою? З скількох елементів складається ця літера? (з 4) Які це елементи? (Велика буква Т («те») складається з чотирьох елементів: трьох довгих прямих, дві з яких заокруглені внизу, і прямої горизонтальної лінії, яка починається із заокруглення.)
  •  На що схожа друкована літера Т? (молоток, гриб)
  1.  Показ написання літери на дошці з поясненням послідовності зображення елементів
  • Погляньте, як пишеться велика літера Т.

Алгоритм написання великої букви Т(«те»)

1. Ведемо від верхньої міжрядкової лінії пряму довгу лінію вниз на себе до нижньої рядкової лінії.

2. Торкаючись нижньої робочої лінії, заокруглюємо ліворуч.                               3. Закінчуємо близько середини робочого рядка.                                                     4. Від початку першого елемента залишаємо відстань, що дорівнює половині висоти від верхньої міжрядкової до верхньої рядкової лінії.

5. Ведемо довгу пряму лінію вниз на себе до нижньої лінії робочого рядка.                                                                                                                                 6. Від початку другого елемента відступаємо відстань, що дорівнює половині висоти від верхньої міжрядкової до верхньої рядкової лінії.

7. Ведемо довгу пряму лінію вниз на себе до нижньої лінії робочого рядка.

8. Торкнувшись нижньої рядкової лінії, заокруглюємо праворуч.

9. Відступаємо від початку першого елемента вліво відстань, що дорівнює половині висоти від верхньої міжрядкової до верхньої рядкової лінії, трішки нижче верхньої міжрядкової лінії.

10. Ведемо, заокруглюючи, праворуч угору до верхньої міжрядкової лінії.

11. Ведемо далі по верхній міжрядковій лінії, торкаючись початку першого, другого і третього елементів.

12. Закінчуємо писати від початку третього елемента на відстані, що дорівнює ширині робочого рядка

3. Письмо учнями в повітрі з орієнтацією на показ учителя.

- Взяли ручки в руку. Пишемо в повітрі під рахунок. (пишемо в повітрі 2 рази)

  1. Фізкультхилинка (пальчикова гімнастика). Масаж олівцями. «Прасочка», «Вертоліт».
  2. Повторення правильної постави під час письма і розміщення зошита на парті.
  • Як ми сидимо під час письма? Як на парті лежить зошит? Покажіть, як ви тримаєте ручку.
  1. Письмо трьох літер (самостійно). Зіставлення написаних літер за зразком. Аналіз помилок.
  2.  Дописування рядка літери.
  3. Письмо складів.
  • Погляньте на перше поєднання букв. Прочитайте його. Назвіть слова в яких є з’єднання тр. (трактор, тролейбус, трамвай, тротуар).
  • Читаємо наступний склад. Ті. Які слова знаєте, в яких є з’єднання ті? (тісто, тісно, тікати).
  • Наступний склад та. Назвіть слова зі складом та. (танок, танцювати, тарілка).
  1. Письмо слів з великою буквою Т.
  • Яке наступне завдання? Для чого потрібно вміти писати велику літеру Т? Чи є у вас друзі, в яких імена починаються на букву Те?
  • Напишіть на наступному рядку ці імена.
  1. Фізкультхвилинка.
  2. Самостійна робота. Списування речень з друкованого тексту.
  • Прочитайте речення. Яке ваше завдання? Для чого ще треба вміти писати великі літери? (початок речення)

V. Рефлексія.

1. Підсумкова бесіда.

- Чи був для вас урок корисним? Чого навчитися? Для чого треба вміти писати велику літеру Т? що було цікавого? Що для життя дав вам цей урок? А яке місто ви знаєте, назва якого починається на Т? (Тернопіль, Трускавець) А річки? (Тиса)

2. Гра «Комплімент»

- перший і третій ряд потисніть руку один одному, а другий ряд стає в коло і передаючи іграшку говоримо комплімент один одному. Я перша. Мені сьогодні дуже сподобалося, як відповідав (працювала на уроці, писав)….. Ви молодці, гарно працювали. Урок закінчено.

docx
Додано
28 червня 2022
Переглядів
856
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку