Дана розробка уроку формуєформування вміння складати текст-вітання, розповідати за малюнком, поповнювати словниковий запас учнів; виховувати шанобливе ставлення до однокласників, батьків, родичів.
Українська мова 2 клас
Тема. З Новим роком! Складання листівки-вітання.
Мета: формування вміння складати текст-вітання, розповідати за малюнком, поповнювати словниковий запас учнів; виховувати шанобливе ставлення до однокласників, батьків, родичів.
Обладнання: новорічні листівки, відеоролик вірша М. Рильського «Новорічна нескінченна» , зошит «Зошит для письма і розвитку мовлення», картки з прикладами вітань.
Слова для засвоєння: новорічне свято, шишки ,ялинка, зірка, ліхтарики, прикрашати, кульки ,навкруги, Дід Мороз, сніжинки, Снігурка.
Хід уроку.
І. Оргпочаток.
1. Робота над чистомовкою-ритмівкою.
Всі народи мову мають ,
Всі пісень своїх … ( співають),
Бо хто має мову…( рідну) ,
Той багатий, а не … ( бідний).
ІІ. Робота над розвитком артикуляційного апарату і навичок читання.
Сів шпак на шпаківню,
заспівав шпак півню:
- Ти не вмієш так, як я,
так, як ти, не вмію я !
Летів горобчик, сів на стовпчик ,
А біг хлопчик – утік горобчик.
Учні читають слова , записані на дошці .
але дупло
якась скажу
той трохи
роби голки
було сумно
всіх колись
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
Робота в парах. Учні складають діалог білочки і лісових мешканців.
І۷. Робота над новим матеріалом.
а ) Розгадування загадок.
Вітер хай не шаленіє,
Хай хурделиця не віє.
Не злякались їх погроз!
З нами разом - …
(Дід Мороз)
Зелену сукню маю,
Ніколи не міняю,
Один - єдиний раз на рік
ЇЇ я прикрашаю.
(Ялинка)
б) Підготовка до сприйняття нового матеріалу. Читання вчителем вірша.
В грудневу ніч мороз тріскучий Освітлюють далекі зорі
Гуляє в селах і містах Йому дорогу всюдибіч.
І залишає слід блискучий Повітря чисте і прозоре.
На всіх озерах і річках. Надходить Новорічна ніч.
-Коли відбувається подія, зображена на малюнку?
-Де встановлена ялинка?
-Хто прикрашає ялинку?
-Які ялинкові прикраси вам відомі?
-Які іграшки ви бачити на ялинці?
5. Складання розповіді « Новорічна ялинка».
Учні повинні використати опорні слова на дошці.
Струнка, лісова принцеса ,прикраси, вогники, Дід Мороз, Снігуронька, дощик.
6.Читання учнями вірша « Добрий Дід Мороз».
7. Повідомлення учителя.
- Перед Новим роком люди надсилають один одному новорічні листівки з вітаннями. У них висловленні побажання щастя, здоров’я своїм рідним, друзям, знайомим. Ви всі теж одержали новорічні вітання від Діда Мороза. ( Учитель показує листівки, зачитує текст вітання , поданий у зошиті на с. 57.
8.Робота над складанням тексту новорічного вітання своїм друзям чи рідним. Спочатку необхідно подумати ,кому його адресувати: татові, мамі, бабусі чи, може, товаришеві або подрузі. На початку листівки пишуть звертання. Далі- саме привітання, а потім – побажання, а внизу – підпис ,від кого ця листівка.
9. Читання прикладів листівок на картках.
Любий тату !
Вітаю тебе з Новим роком. Бажаю міцного здоров'я і
успіхів у роботі.
Мишко.
Учні визначають, із скількох частин складається текст вітання.
10. Складання тексту-вітання усно.
۷. Підсумок уроку.
Мікрофон. – Коли відзначається Новорічне свято?
۷І. Домашнє завдання. Скласти новорічне вітання своїм друзям ,записати його на листівці.