Урок української мови для 3 класу на тему "Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Іменник»"

Про матеріал

Конспект уроку з української мови для 3 класу на тему: "Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Іменник» "

Перегляд файлу

Тема уроку: Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Іменник»

Мета уроку: формувати компетентності: ключові – уміння вчитися –

виконувати в певній послідовності розумові дії, здійснювати само- і взаємооцінювання;

соціальна – продуктивно співпрацювати з усіма членами колективу; загальнокультурна – ефективно застосовувати навички мовлення та норми мовної культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту опрацьованого матеріалу; здоровˈязбережувальна – дотримуватися правильної постави за партою, життєві навички, що сприяють соціальному здоров’ю – адекватно оцінювати свої здібності та свій внесок у спільну роботу групи;

предметні  - перевірити знання, вміння, навички учнів знаходити іменники серед інших частин мови; розрізняти власні й загальні іменники; визначати рід, число іменників; активізувати словниковий запас учнів; розвивати мислення; орфографічну пильність, чуття мови; виховувати самостійність, цілеспрямованість, любов до природи.

Обладнання: презентація, конверти з завданням для групової роботи, квіточки-проліска.

Хід уроку

І. Організація класу   (слайд 2 )

Ось і дзвоник пролунав –

До уроку дав сигнал.

 

На цьому уроці я бажаю вам показати свій розум, проявити активність, не втратити гарний настрій. Допоможе нам впоратися зі всіма завданнями наш девіз:                                                                                                                                       (слайд 3)                                  

Думати – швидко.

Виконувати – чітко.

Творчо працювати,

Каліграфічно писати.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів і мотивація навчальної діяльності.

 Сьогодні до нас на урок знову завітав гість. Хто ж він, здогадаєтесь, відгадавши загадку.                            (слайд 4)

Цю частину люблять дуже,

Бо усе вона назве, дасть імення золоте.

Хто? Сестричка, ненько, батько,

Мама, білочка, зайчатко.

Що? Земля, річка, діброва,

Книжка, зошит, ручка, школа.

  • Що ж це за частина мови?  
  • Іменник    (слайд 5)                         

У  країні, де живуть іменники, трапилася біда: зима наслала вітри, снігопади, які  замели всі відомості про нього.  Допоможемо  їх  поновити?

(Слайд 6)  Назвіть слова або словосполучення, які пов’язані з темою «Іменник».

                      

 

  • Добре, отже першу допомогу ви вже надали, а тепер відкриємо зошити й запишемо           число

  класна робота

ІІІ. Робота за темою уроку

Каліграфічна хвилинка                                                   (слайд 7)

 Пропишіть ці поєднання, та подумайте – на яку інформацію про іменник вони нам вказують

іст   неіст   заг  вл

(Іменники називають істоти, неістоти. Бувають власними та загальними)

Отже, розподіліть дані іменники за назвами істот і неістот. (слайд 8, 9)

 Ведмідь, зима, їжак, сплячка, сніг, діти.

                     

Перевіримо. Складіть за малюнками речення. Розберіть  за членами речення. Якими членами речення можуть бути іменники?

За допомогу ось вам нагороди – квіточки від іменника.

На цьому наші випробування не завершуються (Слайд 10)

Прочитайте вірш. Назвіть іменники.

Галю, Петрику, Кіндрате,

Годі, ледарі, вам спати!

І побігли до санчат –

Галя, Петрик і Кіндрат.

- Чому вони пишуться з великої букви? Які  це іменники? Які ще іменники належать до власних іменників?

Фізкультхвилинка   (слайд 11)

Трішки ми попрацювали,

 сили наші підупали.

Треба нам би відпочити –

Свої сили відновити.

- Відпочили, а зима наслала свого помічника з новим випробуванням

(слайд 12)                                                            

- Пригадайте, яка у іменника є постійна граматична ознака?

Робота у групах – гра «Проціди крізь сито» - розписати слова у 3 колонки.

1 група – іменники чоловічого роду

2 група – іменники жіночого роду

3 група – іменники середнього роду

(слайд 13)   Перевіримо . Як ви визначали рід іменників?

(слайд 14)  І знову нове випробування. « Що змінилося?»

Сніговик – сніговики

Заєць – зайці

Ведмідь – ведмеді

Як змінюються іменники?                                                      

(слайд 15)  А що можна сказати про ці іменники?

Молоко, цукор, сонце

Ножиці, санчата, штани

Це іменники, які вживаються тільки в однині або множині.

(слайд 16)                     

Прочитайте текст.

 Нарешті випав сніг. Земля вкрилась (сніг) і спочиває. Мисливці бачать на (сніг) мережки звіриних і пташиних слідів. Вистачає (сніг) осичкам, до яких проклав стежку зайчик. Великими копитами  лосі протоптали сніг.

  • Чи правильно вживається іменник сніг?
  • Що потрібно зробити з цим словом у реченнях?
  • Як ще змінюються іменники?
  • Скільки відмінків в українській мові?
  • Випишемо словосполучення з іменником сніг. Визначимо їх відмінок.
  • Вкрилась снігом (О.в); бачать на снігу (М.в.); вистачає снігу (Р.в)
  • Про кого говорилося в тексті? Чи завмирає життя взимку у лісі?під снігом?
  • Під снігом є життя. І дуже скоро пригріє сонечко й на галявинах з’являться перші весняні гості

(слайд 17)   Я – перша квіточка весни.

    Я – пролісковий цвіт.

    Я пережив зимові дні

    І знов родивсь на світ.

  • Що ж це за гість? Що ви знаєте про нього?
  • Складіть і запишіть про нього речення. Визначте рід, число, відмінок іменника пролісок.

ІV. Підсумок уроку  (слайд 18)

  Ось і виконали ми всі завдання й допомогли іменнику навести порядок у його замку – все поновили й запросили весну у гості.

(слайд 19)     Що ж слід пам’ятати про іменник?

 

А вам він подарував квіточки весняні, якими ви можете  прикрасити ці кошики для мам.

V. Домашнє завдання

 Ви добре попрацювали на уроці, тому дома – відпочивайте.

 

 

     

docx
Додано
2 січня 2018
Переглядів
3404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку