Урок української мови для 3 класу. Складання казки за уявою на тему «Як подорожує краплинка води»

Про матеріал

Інтегрований урок з розвитку зв'язного мовлення та природознавства для 3 класу з використанням нетбуків. Мета уроку. Закріпити вміння самостійно складати розповіді ( казки ), передаючи діалог дійових осіб; поповнити словниковий запас; ознайомити з кругообігом води в природі; розвивати уяву, фантазію; виховувати любов до природи.

Перегляд файлу

                                                       Колкова С. А., методист

                                               Кобеляцького РМК

 

Інтегрований урок розвитку звязного мовлення та природознавства з використанням нетбуків

Тема. Складання казки за уявою на тему « Як подорожує краплинка води»

Мета. Закріпити вміння самостійно складати розповіді ( казки ), передаючи діалог дійових осіб; поповнити словниковий запас; ознайомити з кругообігом води в природі; розвивати уяву, фантазію; виховувати любов до природи.

Обладнання. Нетбуки, ілюстрації з зображенням різних хмар, дощу, річки, калини, Капітошки, вода в стакані, друковані зошити з розвитку мовлення.

Хід уроку.

І. Організаційний момент

Що я хочу від уроку...

До кожної літери слова урок добираємо слова про те, які ми будемо сьогодні на уроці.(слайд 1.)

У – уважними,

Р – розумними,

О – організованими,

К – кмітливими.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Послухайте загадку і скажіть, що допомагатиме нам сьогодні на уроці.(слайд 2)

 

 

 

                                    

Загадка.

Відома здавна рідина,

усяк її вживає.

Буває хмаркою вона,

сніжинкою буває.

Бува, як скло,

крихка, тверда,

звичайна... Підкажіть...( Вода )

  1. Бесіда вчителя

         Наберу з криниці                                - Водичко, водичко,

         Свіжої водиці,                                        умий  діткам личка.

         Буду умивати,                                         рожеві та білі,

         Буду промовляти:                                   як яблучка спілі.

             -Що у мене в відеречку?  ( вода )

             - Так, вода. А чи замислювались ви, діти, над тим, що було б на землі без води?

              ( Не росли б дерева, квіти, не зеленіла б травичка, не було б птахів, звірів, і навіть

              нас – людей. )

ІІІ. Оголошення теми й  мети уроку

      На сьогоднішньому уроці ми познайомимося з властивостями води, з кругообігом води в природі, будемо спостерігати за дощовою краплинкою

 ( ілюстрація на дошці ), відправимося з нею в цікаву подорож, послухаємо її захоплюючі оповідки, а потім і самі створимо казку «Як подорожує краплинка води».

 

ІV. Робота  з  мовним  матеріалом

  1. Гронування. ( слайд 3)
  • Діти, що ви уявляєте, почувши слово «Вода»

 

                                            

 

 

 

2.Відгадування загадки в зошиті. (завдання 1)

              Він скрізь: у полі, і в саду,

               а в дім не попаде.

                І я тоді лиш з дому йду,

                коли він вже не йде.    (дощ)    (слайд 4)

                       

 

Розповідь вчителя.

  • В давнину, коли довго не було дощу, вода не поливала нашу землю, люди виходили на подвіря  і закликали дощик.

1-й учень. Дощику, дощику, припусти,

                  на бабині капусти,

                  на дідові дині,

                  щоб поїли свині.

2 –й учень. Іди, іди, дощику,

                   зварим тобі борщику

                   у зеленім горщику.

                   Мені – каша,

                  Тобі – борщ,

                   Щоб рясніший ішов дощ.

3.Дослідження властивостей води

    Дослід 1. Вода в склянці.

  • Яка кольору вода? (прозора)
  • Який у неї смак? (без смаку)
  • Який запах? (без запаху)

Дослід 2. Якщо вкинути цукор? ( Вода стане солодка. )

              А якщо додати варення, різні трави ? ( Вода стане духмяна, солодка.)

Дослід 3. Якщо додати солі? ( Солона)

Дослід 4. А оцет? (Кисла)

 

Висновок. Вода – розчинник. Цукор, сіль, оцет розчинилися у воді. Наша вода справжня чарівниця.

   А ще вода – справжня трудівниця. (слайд 5). По воді плавають пароплави, на воді будують електростанції, взимку воду наливають у труби, батареї і опалюють будинки.

 

 

           

 

                                                                     

 

 

4. Бесіда про дощові крапельки.

      А ) ( Ілюстрації на дошці. ) Завдання 2 у друкованому зошиті, ст. 22.

Вчитель ловить краплинку води.

  • Що у мене в руці? (Краплинка води)
  • Звідки впала дощова краплинка? (З неба)
  • Де вона народилася? (У хмарці)
  • Чому ви так думаєте? (Бо хмарка дощ приносить)
  • Чи всі хмарки дощ приносять? (Ні, тільки темні)
  • А які ще є хмари? (Сірі, білі)
  • А білі хмарки приносять дощ? (Білі хмарки плавають у небі , як лебеді. Вони молоді, набираються сили.)
  • На що схожі хмарки? (На коників, на пух, солодку вату, тварин, замки)
  • А які хмарки в різні пори року? (Восени небо затягнуте густими сірими хмарами. Взимку сірі хмари темніють і ніби важкі брили нависають над землею. Весною небо блакитне, світле.)

 

Слайд 6. Малюнки хмарок

 

                                

 

 

  • Чи можна полічити всі краплинки, які падають з неба, з хмарок.  ( Ні. )
  • Проте існує спеціальна метеорологічна служба, яка рахує кількість опадів, що випадають на землю.

 Б ) Ознайомлення з кругообігом води в природі.         

 

  • Як багато краплинок падає на землю ?
  • Скажіть, чи всі вони загинуть ?   (Гра «Мікрофон»)
  1. Ні, не загинуть. Пригріє сонечко і вони перетворяться в пару, і піднімуться високо в небо, стануть хмарою. Потім десь упадуть рясним дощем.
  2. А я думаю, що деякі краплини увійдуть в землю, напоять рослини.
  3. А я думаю, що водичка після дощу збіжить струмочками в річку. Вигляне сонечко, пригріє і вона віддасть краплинки. Парою вони піднімуться в небо, утворять нову хмарку і десь випадуть дощем.

Узагальнення.

    Правильно, діти, ви говорите.Своїми розповідями ви підтверджуєте один із законів природи. Така подорож краплинки називається кругообігом води в природі.

В ) Спостереження за краплинками.

      - Як падають на землю краплинки ? ( Вони ніби танцюють на асфальті, підстрибують, неначе змагаються, хто вище; то кружляють у повітрі, то ніби тупають ніжками: кап – кап.)

 

                Слайд 7. Кругообіг води в природі

 

                   

 

 

V. Фізкультхвилинка

    - А ви хочете побути краплинкою, дощиком ?

                Хмарка сонечко закрила.

                 Слізки срібнії згубила.

                 Ми ті слізки пошукаєм,

                 У травичці позбираєм.

                 Пострибаєм, як зайчата.

                 Політаєм, як пташата.

                 Потанцюємо ще трішки,

                 Щоб спочили ручки, ніжки.

                 Всі веселі ? От чудово!

                 А тепер до праці знову.

 

VI. Робота над складанням казки «Як подорожує краплинка води»

  1. Зачитуємо варіанти казок про краплинки з друкованого зошита ст. 23.
  2. Складання своєї казки.

Читаємо даний початок Марійчиної казки. ( завдання 4, друкований зошит ст.23.

або на 8- ому слайді.)

   Йшов рясний дощ. Краплинки радісно кружляли у таночку. Раділи, співали дощову пісню. Сіла одна крапелька на листок калини. Заіскрилась, запишалась. Та раптом побачила маленьку тендітну липку з привялим листям.

     3. Бесіда за прочитаним початком казки.

        - Хто кружляв у таночку ?

        - Яку пісню співали краплинки ?

        - Куди сіла одна крапелька ?

        - Кого вона побачила ?

        - Чому у липки було привяле листя ?

        - Що могло відбутися далі ? У свою розповідь введіть діалог.

    4. Усне складання  продовження казки  ( 4 – 5 речень ).

    5. Запис казки, перевірка написаного, зачитування кращих казок.

 

Висновок.

       Бачите, діти, як багато цікавого нам розповіла краплинка. Змусила нас задуматися й розібратися в законах природи.

 

VII. Підсумок уроку.

       Гра «Так чи ні» ( Рефлексія )

  1. Вода – це рідина синього кольору. ( - )
  2. Вода може бути в твердому, рідкому, газоподібному стані. ( + )
  3. Вода – прозора, безбарвна, без запаху. ( + )
  4. Вода зовсім не розчиняє речовин. ( - )
  5. У природі весь час відбувається перетворення води з одного стану в інший. ( + )
  6. Вода – це життя. ( + )

 

Самоперевірка.

Відповіді до тестів :  - + + - + +.

Ось і закінчилася наша мандрівка із краплинкою дощу. Гра « Сенкан »( Робота в парах. )

 

Складання вірша з 5 – ти рядочків.

           Сенкан

  1. Тема.  ( Вода. )
  2. Опис. ( Два прикметники )
  3. Дія.  ( Три дієслова )
  4. Ставлення до теми.
  5. Синонім до слова вода.

 

Зачитування віршів учнями, вибір найкращого.

Закінчити речення. 

 Цей урок навчив мене...

doc
Додано
20 квітня 2018
Переглядів
2811
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку