Урок української мови для 3 класу з теми "Узагальнення вивченого за темою "Прикметник"

Про матеріал
Мета уроку: закріплення знань учнів про речення; вдосконалення вміння визначати в реченнях головні і другорядні члени речення, відновлювати деформований текст; встановлювати зв’язок слів у реченні за допомогою питань; розвивати зв’язне мовлення, вміння працювати самостійно, в парах і групах; виховувати уважне ставлення до слова.
Перегляд файлу

Тема. Узагальнення вивченого за темою «Речення»

Мета. Закріплення знань учнів про речення. Вдосконалення вміння визначати в реченнях головні і другорядні члени речення,  відновлювати деформований текст, встановлювати зв’язок слів у реченні за допомогою питань. Розвивати зв’язне мовлення, вміння працювати самостійно, в парах і групах.  Виховувати уважне ставлення до слова.

Обладнання: таблиці для каліграфічного письма, картки із завданнями.

Хід уроку

  1.   Організація класу.

Картинки по запросу конференції человечки картинкиПролунав шкільний дзвінок — всі зібрались на урок.

Не просто слухати, а й чути.

Не просто дивитися, а й бачити, запам’ятовувати і розповідати.

Тож час учням поспішати знання свої закріпляти.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Хвилинка каліграфії. Д д Др ру уж жба.
  • Яке слово можна утворити з буквосполучень?
  1.  Відновіть деформоване  речення.

Дружбі — , наша, В нашій, сила.

  • Як розумієте прислів’я?

ІІІ. Словниковий диктант.

     Реп’ях, верхів’я, м’яч, дзвенить, кам’яний, навчання, п’ятниця.

  • Візьміть першу букву з першого слова, другу – з другого і т.д. Яке слово отримали? (Речення). Допишіть його. Складіть речення з одним із поданих слів. Доведіть, що це речення. Яке воно за метою висловлювання?

ІV. Повідомлення теми та завдань уроку.

  • Сьогодні ми будемо узагальнювати знання з теми «Речення». Ви зможете показати, чого навчились на попередніх уроках.

V. Повторення вивченого.

    1. Гра «Блискавка».

  • Що таке речення?
  • Що виражає речення?
  • Які бувають речення за метою висловлення?
  • За інтонацією?
  • Яке речення називається розповідним?
  • Що ставимо в кінці речення?
  • Яке …
  • Що таке звертання?
  • Який член речення називають підметом?
  • Присудком?
  • Другорядним членом?

https://sch1370sv.mskobr.ru/files/1370/Ingenerniy%20klass/8pxvead.jpg2. Перевірка домашнього завдання.

  • Прочитайте речення, які склали. Назвіть граматичну основу 2 речення. Як називаються присудки? (Однорідні).
  1.               Гра «Назвіть речення». Робота в парах на картках.

 (Розставити розділові знаки в кінці речення і назвати тип речень за метою висловлювання)

  •                   Півнику, мій півнику, що ти наробив?
  •                   Півнику меншому голову розбив.
  •                   Як тобі не соромно маленького бить? Я не буду більш тебе любить. І пшона не дам тобі, не наллю води. Помирись з маленьким, зараз підійди!

Помирились півники і пішли в садок. Я обом сипнула їм жменьку крихіток.

М. Познанська

           (На картках розділові знаки відсутні).

  •                   До чого закликає автор вірша?
  •                   Спишіть речення зі звертанням в зошит. Підкресліть звертання.
  •                   Отже, що таке звертання? Як воно виділяється на письмі?
  1.                   Поділ тексту на речення. Визначення окличних речень (робота в групах)
  •     /Files/images/2017-2018/человечки-стол.jpg          Наступне завдання пропоную виконати в групах. Давайте повторимо правила роботи в групах. (Діти називають правила, які написані на олівцях).
  •     Прочитайте  текст. Поділіть його на речення. У кінці кожного речення   поставте розділовий знак.

І група

                  Чи любиш ти гуляти у старому парку під ногами шелестить сухе листя

у траві лежать коричневі каштани осінь заграла золотистими кольорами яка чудова  пора

 ІІ група

          Мені дуже подобається рання осінь дерева стоять у золотистому вбранні червоніють кетяги калини красуються пишні жоржини птахи збираються у вирій куди ж вони летять

 ІІІ група

          Як хороше в лісі а скільки тут грибів он майнула білка куди вона зникла де її дупло а ось летить павучок цікаво, куди він летить

  • Для перевірки роботи груп використайте кольорову картку. (Перевірка)
  • Спишіть текст, над яким працювала ваша група. Самостійно підкресліть окличні речення.
  •     Які речення підкреслили? Чому це речення окличне?

 

  1.                   Рухлива гра-розминка «Обери знак»

Діти стають в дві шеренги, слухають речення, визначають його тип і торкаються розділового знака, який обрали.

D:\ШКОЛА\Картинки\img086.jpgD:\ШКОЛА\Картинки\img087.jpg

У лісі з дерев опадає листя.
Бережіть рідні ліси!
На яких деревах ростуть шишки?
Іванкові подарували цікаву книжку.
Яку книжку ти зараз читаєш?
Добре вчіться, діти!

Ти, вітрику, полети, колосочки золотом обмети.

Яке смачне морозиво!

  1.                   Складання речень за схемою та встановлення зв’язку слів в реченні (за мультимедійним підручником Нова школа)
  •                 Запишіть утворене речення та самостійно встановіть зв’язок слів за допомогою питань. (Один учень на дошці)
    Школярі поїхали на цікаву екскурсію.

(Хто?) … (що зробили?) …;

  (куди?) … :

… (яку?) … .

  • Кому потрібна допомога? (Картки)
  1.                   Гра «Спіймай підмет і присудок»
  • Назвіть граматичну основу речення.
  • Ой у лузі калина стояла.
  • Білі тумани пливуть над землею.
  • Насунули дощові хмари.
  • Сашко читає вірш напам’ять.
  • У чудовому озері жила маленька рибка.
  • По тому самому озеру плавав білий лебідь.
  • Мій брат охороняє кордон рідної землі.
  1.                   Творчий  диктант. Перетворення розповідних речень у спонукальні.

Діти допомагають взимку лісовим мешканцям. Люди  люблять  рідну землю.

        Школярі дотримуються правил дорожнього руху.  Треба берегти кожну хвилину.

  1.                   Пояснення домашнього завдання (Впр. 74).
  2.               Самостійна робота.

1) Речення: «Любіть Україну, як сонце любіть, як вітер, як трави, як води!» за метою висловлювання та інтонацією:
а) розповідне, неокличне;
б) спонукальне, неокличне;
в) спонукальне, окличне.

2) У реченні: «Дерева скидають на землю позолочене сонцем листя» граматичною основою є слова:
а) листя скидають;
б) скидають на землю;
в) дерева скидають.

3) У реченні « Хіба є на світі щось дорожче за Вітчизну» потрібно поставити на кінці:
а) знак питання;
б) знак оклику;
в) крапку.

4) У якому реченні є однорідні члени?
а) У дворі нашої школи є чудова клумба з квітами.
б) Ми самі сіємо, садимо і доглядаємо квіти.
в) Наша школа схожа на квітучий сад.

5) Яке слово в  реченні  Повертайтеся, журавлики, додому навесні є звертанням?
а) журавлики
б) навесні
в) повертайтеся
 

VІ. Підсумок уроку. Гра «Тік-так» (Якщо твердження правильне - діти говорять «Тік-так, це так», якщо ні – «Тік-так, це не так».)

  • Речення виражає закінчену думку.
  • За метою висловлювання речення бувають розповід­ними, питальними та  окличними.
  • За інтонацією речення бувають окличними й неокличними.
  • Окличними можуть бути тільки  спонукальні речення.
  • У кінці окличних речень ставлять знак питання.
  • Головні члени речення — підмет і присудок.
  • Підмет розповідає, що робить присудок.
  • Присудок пояснює, що говориться про підмет.
  • Інші слова в реченні є однорідними  членами речення.
  • Молодці. Ви сьогодні всі були активні. Після перевірки самостійної роботи всі отримують оцінки.

 

docx
Додано
31 жовтня 2020
Переглядів
1759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку