Тема. Узагальнення вивченого за темою «Речення»
Мета. Закріплення знань учнів про речення. Вдосконалення вміння визначати в реченнях головні і другорядні члени речення, відновлювати деформований текст, встановлювати зв’язок слів у реченні за допомогою питань. Розвивати зв’язне мовлення, вміння працювати самостійно, в парах і групах. Виховувати уважне ставлення до слова.
Обладнання: таблиці для каліграфічного письма, картки із завданнями.
Хід уроку
Пролунав шкільний дзвінок — всі зібрались на урок.
Не просто слухати, а й чути.
Не просто дивитися, а й бачити, запам’ятовувати і розповідати.
Тож час учням поспішати знання свої закріпляти.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Дружбі — , наша, В нашій, сила.
ІІІ. Словниковий диктант.
Реп’ях, верхів’я, м’яч, дзвенить, кам’яний, навчання, п’ятниця.
ІV. Повідомлення теми та завдань уроку.
V. Повторення вивченого.
1. Гра «Блискавка».
2. Перевірка домашнього завдання.
(Розставити розділові знаки в кінці речення і назвати тип речень за метою висловлювання)
Помирились півники і пішли в садок. Я обом сипнула їм жменьку крихіток.
М. Познанська
(На картках розділові знаки відсутні).
І група
Чи любиш ти гуляти у старому парку під ногами шелестить сухе листя
у траві лежать коричневі каштани осінь заграла золотистими кольорами яка чудова пора
ІІ група
Мені дуже подобається рання осінь дерева стоять у золотистому вбранні червоніють кетяги калини красуються пишні жоржини птахи збираються у вирій куди ж вони летять
ІІІ група
Як хороше в лісі а скільки тут грибів он майнула білка куди вона зникла де її дупло а ось летить павучок цікаво, куди він летить
Діти стають в дві шеренги, слухають речення, визначають його тип і торкаються розділового знака, який обрали.
У лісі з дерев опадає листя.
Бережіть рідні ліси!
На яких деревах ростуть шишки?
Іванкові подарували цікаву книжку.
Яку книжку ти зараз читаєш?
Добре вчіться, діти!
Ти, вітрику, полети, колосочки золотом обмети.
Яке смачне морозиво!
(Хто?) … (що зробили?) …;
… (куди?) … :
… (яку?) … .
Діти допомагають взимку лісовим мешканцям. Люди люблять рідну землю.
Школярі дотримуються правил дорожнього руху. Треба берегти кожну хвилину.
1) Речення: «Любіть Україну, як сонце любіть, як вітер, як трави, як води!» за метою висловлювання та інтонацією:
а) розповідне, неокличне;
б) спонукальне, неокличне;
в) спонукальне, окличне.
2) У реченні: «Дерева скидають на землю позолочене сонцем листя» граматичною основою є слова:
а) листя скидають;
б) скидають на землю;
в) дерева скидають.
3) У реченні « Хіба є на світі щось дорожче за Вітчизну» потрібно поставити на кінці:
а) знак питання;
б) знак оклику;
в) крапку.
4) У якому реченні є однорідні члени?
а) У дворі нашої школи є чудова клумба з квітами.
б) Ми самі сіємо, садимо і доглядаємо квіти.
в) Наша школа схожа на квітучий сад.
5) Яке слово в реченні Повертайтеся, журавлики, додому навесні є звертанням?
а) журавлики
б) навесні
в) повертайтеся
VІ. Підсумок уроку. Гра «Тік-так» (Якщо твердження правильне - діти говорять «Тік-так, це так», якщо ні – «Тік-так, це не так».)