Українська мова
5 клас
Урок 5
Тема. Змінювані і незмінювані слова. Розбір слів за будовою
Мета. Сформувати в учнів уявлення про незмінювані слова, навчити розбирати слова за будовою;
розвивати вміння морфемного аналізу слів, добору спільнокореневих слів, розвивати орфографічні навички, збагачувати словниковий запас учнів;
виховувати уважність, охайність, інтерес до української мови.
Тип уроку: комбінований
Обладнання:
Підручник: Українська мова. 5 кл.: підруч. для закладів загальної середньої освіти / О.П.Глазова. – Вид. 2-ге, доопр. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2018. – 240 с.: іл.
І. Організація класу
ІІ. Повторення вивченого раніше
Тв..рдий зд..вований гр..би зам..рзати сл..вовий в..чоріти р..бро
|
впл..вати ч..рговий в..соченний сп..котний хв..лина вип..ляний.
|
Ледар усе життя ледарює. Тільки нероба нічого не робить. Школярі прийшли до школи. Учні навчилися швидко читати. Батьки вчать нас любити Батьківщину.
ІІІ. Оголошення теми, мети. Мотивація
ІV. Вивчення нового матеріалу. Закріплення знань, вироблення вмінь і навичок
Змінювані і незмінювані слова
Змінювані |
Незмінювані |
|
АЛЕ: пальто пальта пальта пальт пальту пальтом у пальті |
Закінчення |
Нульове закінчення |
Незмінюване |
… |
… |
… |
Високий, високо, гора, угорі, літо, влітку, вихід, виходити, горобець, обгородити, вибігаю, метро, пальто, Токіо, ЗОШ.
V. Підсумок уроку
VІ. Домашнє завдання
1) Довідники «Невідмінювані слова» \ ⸹12;
2) впр. 143 (І, ІІ) – інструктаж!
3) індив.: записати лексичне значення слів: жалюзі, лібрето, фойє, трюмо.
ДОДАТОК ДО УРОКУ
Сторінка з довідника «Будова слова»
НЕЗМІНЮВАНІ СЛОВА
(ЩО НЕ МАЮТЬ ЗАКІНЧЕНЬ)
АЛЕ:
пальто пальта пальту пальтом у пальті |
пальта пальт пальтам пальтами у пальтах |
1