Українська мова
5 клас
Урок 7
Тема. Правопис префіксів ПРЕ-, ПРИ-, ПРІ-.
Узагальнення вивченого з розділу «Будова слова»
Мета. Повторити правила правопису префіксів ПРЕ-, ПРИ-, ПРІ-, узагальнити вивчений матеріал з розділу «Будова слова»;
розвивати навички морфемного аналізу слів, виконувати тестові завдання, збагачувати словниковий запас учнів;
виховувати уважність і охайність під час роботи, інтерес до української мови.
Тип уроку: узагальнення вивченого
Обладнання:
Підручник: Українська мова. 5 кл.: підруч. для закладів загальної середньої освіти / О.П.Глазова. – Вид. 2-ге, доопр. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2018. – 240 с.: іл.
І. Організація класу
ІІ. Оголошення теми, мети. Мотивація
ІІІ. Повторення вивченого раніше
ПРЕ-, ПРИ-, ПРІ-
1 учень: шукають, примовчувати;
2 учень: славні, казки;
3 учень: преславні, річка.
Презентація, привілей, причарувати, предківський, прекрасно, пріоритет, престиж, премʼєра, презлющий, прибережжя, президент, престрашенний, прірвистий. |
ІV. Узагальнення знань, вироблення вмінь і навичок
Фронтально (у зошитах з коментуванням) |
Індивідуально (сильні) (у зошитах самостійно) |
|
(потім дати відповіді до тестів для самоперевірки. ) |
Перо, листок, хижак, темніти, зимувати, одиниця, веселий, великий, читання, запитання (опитування), оселитися, зерно, близький.
V. Підсумок уроку
VІ. Домашнє завдання
1) Довідник: повторити все з розділу «Будова слова» \ ⸹ 11 – 14 (повторити);
2) впр. 169 (І).
ДОДАТОК ДО УРОКУ
Роздатковий матеріал
ТЕСТИ
а) весна, прохолода, віхола; в) ідуть, ідеш, ідемо;
б) вітер, кінь, плач; г) повільно, далеко, пальто.
а) день, днями, днем; в) рука, ручище, рученька;
б) ніч, нічний, нічник; г) днювати, денний, удень.
а) читати, читання, чистити; в) читав, читали, читала;
б) переходити, ходулі, вихід; г) будувати, будильник, збудити.
а) хоробрість; в) переробка;
б) голуб; г) таксі.
а) горбок; в) гайок;
б) загорожа; г) школяр.
а) мороз; в) дощик;
б) розмова; г) порада.
а) камінчик; в) увага;
б) опрацьований; г) кіно.
а) пр..їхати, пр..бігти, пр..нести; в) пр..красний, пр..хороший, пр..тихий;
б) пр..чудовий, пр..великий, пр..міський; г) пр..гасити, пр..милий, пр..чистий.
а) пр..вокзальний, пр..блудитися, пр..солити; в) пр..цікаво, пр..булець, пр..лягти;
б) пр..бити, пр..лягти, пр..смачні; г) пр..чаїтися, пр..погано, пр..шити.
а) (Під) березу їжачок наносив сінця стіжок.
б) Безпощадній зброї сміху я боюся (під) даватись.
в) (Під) час перебування в Італії Коцюбинський гостював у Максима Горького.
г) Любив я скрип коліс (під) важкими возами в жнива.
а) (Без) перервним потоком ішло військо через Чорний яр.
б) Вулиці були (без) людними.
в) Хати (без) дахів скупчені, приліплені одна до другої, одна над другою.
г) Над (без) межним небом струмилось марево.
Індивідуальні завдання
ТЕСТИ
Завдання з однією правильною відповіддю
1. Значущі частини слова – це:
А) підмет, присудок, означення, обставина;
Б) іменник, прикметник, числівник, займенник;
В) корінь, префікс, суфікс, закінчення.
2.Виділіть рядок, у якому вказані різні форми одного слова:
А) вовк, вовчик, вовчище;
Б) малий, маленький, малесенький, малим;
В) пісня, піснею, у пісні.
3.Укажіть рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення:
А) терен, ожеледь, перелісок, зайчик;
Б) швидко, кріт, мрійник, знання;
В) путь, мудрість, степ, праворуч.
4.Виділіть рядок, у якому всі слова не мають закінчення:
А) таксі, мудро, зрання, повагом;
Б) сік, попурі, миттєво, корінчик;
В) їжак, січ, льотчик, гравець.
5. Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться з префіксом пре- :
А) пр..лавок, пр..точений, пр..подобний ;
Б) пр..мудрий, пр..великий, пр..гарний;
В) пр..морський, пр..щеплювати, пр..чіп.
6. Виділіть рядок, у якому в усіх словах відбувається чергування приголосних під час формо- або словозміни:
А) лінь, поріг, берег, день;
Б) рука, рік, дорога, щічка;
В) пісня, Париж, друг, оберіг.
7. Виділіть рядок, у якому в усіх словах правильно виділено основу й закінчення.
А) суфл е, знайд у, подорожник