Урок української мови "Дослідження особових займенників". 4 клас

Про матеріал

Цей конспект уроку допоможе дослідити особові займенники за допомогою інтерактивних вправ,досліджень та групових робіт.

Перегляд файлу

Урок  української   мови

у 4 класі

«Досліджуємо

особові        займенники».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2024р.

Тема:Досліджуємо особові займенники.

Мета: вчити учнів упізнавати на слух і в текстах особові займенники; вчити влучно використовувати особові займенники пояснювати їх лексичне значення, роль у реченні; формувати правильні правописні вміння і навички;збагачувати словниковий запас;

розвивати пізнавальну самостійність, мовлення учнів.

виховувати працелюбність, бажання допомогти один одному; прагнення співпраці з іншими учнями, вміння висловлювати власну думку, поважати думки інших.

Формувати в учнів ключові компетентності:

  •          вміння вчитися – навчати організовувати свою працю для досягнення мети;
  •          загальнокультурну – використовувати набуті знання у спілкуванні, зв’язно висловлюватися, толерантно поводитись, дотримуватися культури міжособистісних стосунків;
  •          соціальну – продуктивно працювати з партнерами в парі, виявляти ініціативу;
  •          громадянську – уміння керувати своєю поведінкою й оцінювати свої і чужі вчинки;
  •          здоров’язбережувальну – бережливе ставлення до свого здоров’я предметні компетентності:

-мовленнєва - здатність розуміти зміст і головну думку усних і письмових висловлювань;

-  мовна -  застосовувати мовні засоби у власному мовленні відповідно до орфоепічних, лексичних, граматичних, орфографічних, синтаксичних, стилістичних норм літературної мови;

-соціокультурна - уміння успішно користуватися мовою під час виконання різноманітних соціальних ролей;

       - діяльнісна – самостійно працювати з різними джерелами інформації,    вміння ставити запитання.

Очікувані результати:

  •          обговорює письмове повідомлення в парі для пошуку додаткових аргументів;
  •          перефразовує текст творчо;
  •          систематизує й узагальнює необхідну інформацію;
  •          знаходить і виправляє орфографічні і синтаксичні помилки;
  •          правильно вживає граматичні форми займенника;
  •          аналізує значення слів.

 

Обладнання: підручники, зошит , папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори «Шість цеглинок», презентація «Особові займенники», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Хід уроку:

І.Організація класу

1. Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас!

Біля парти станем чемно

Плине час хай недаремно.

Будемо уважні і старанні всі.

Сядемо рівненько на місця свої.

2. Вправа-очікування.

- Діти, я прийшла на урок з хорошим настроєм. Підніміть смайлик у кого теж хороший настрій, а тепер у кого поганий, а кому байдуже. Гадаю, що до кінця уроку у вас настрій покращиться. Адже, урок української мови не може вас залишити байдужими, вас чекає багато несподіванок.

І І. Актуалізація пізнавальної активності.

1.Епіграф

2. Інтерактивна вправа « Мозкова атака»

- Які ви знаєте частини мови?

- Що таке іменник?

- Що таке прикметник?

- Що таке займенник?

2. Вправа « Шість цеглинок»

Діти обирають питання, на які можуть відповідати числівники.

( відповіді сигналізують цеглинками і перевіряють за допомогою слайдів з правильними відповідями)

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку.

1.Перегляд відео ( Мовонька і Суржик повідомлять тему уроку)

2.Вправа «Мікрофон»

  •          Які займенники ви помітили?
  •          Зараз перевіримо (продовження перегляду відео)
  •          На кого вказують ці займенники? (на особу)
  •          Так ось тому вони і називаються особовими.

Наша мова була б нудна і довга, коли б у ній не було займенників. Адже займенники з успіхом  заміняють іменники, прикметники, числівники.

-Прочитайте виділені займенники ще раз. Як вони називаються ви ще раз пригадаєте, виконавши каліграфічну хвилинку.

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

  1. Каліграфічна хвилинка
  •          Прочитайте склади і подумайте , які слова можна з них утворити

Оо со зай ме бо нни ві ки  (Особові займенники)

  1.         .Пояснення нового матеріалу – робота з таблицями.

 

  1. Робота з підручником.

Виконання вправи 1 на сторінці 88 підручника.

( учні самостійно записують вправу у зошит і підкреслюють займенники).

-А ви любите спорт?

  1. Мовна гра-розминка «Впіймай м’яч»

Вчитель кидає м’ячик учениці, називаючи займенник у однині, а діти називають у множині. ( я – ми, ти – ви, він – вони, вона – вони, воно – вони )

  1. Робора в парах

Завдання для пар :

 1.Доповнити словосполучення відповідними особовими займенниками. Визначити особу та число.

  • _______малюю
  • _______читаєш
  •  _______слухають
  • _______відповіла
  • ______засвітило
  • _______граємо 3.

Учні в парах на листах виконують завдання . Потім презентують виконану роботу , вивішуючи листи на дошку. Аналізуємо помилки і виправляємо їх колективно.

  1.  Фізкультхвилинка

7.Самостійна робота

Виконання вправи 5

-Перевірте виконання вправи , керуючись інформацією на слайді.

  •          Оцініть свою роботу смайликом на полі зошита.

8.Колективна робота над текстом.

9.Вправа 6 ( сторінка 89 підручника)

  •          А як змінюються особові займенники за відмінками ми вивчатимемо на наступних уроках.

ІV. Систематизація і узагальнення знань.

  КУБИК БЛУМА

Поясни, що таке особові займенники?

Назви особові займенники ІІІ особи однини і множини?

Поділись, яку роль відіграють особові займенники у мовленні?

Запропонуй однокласникам своє запитання про особові займенники.

Чому особові займенники так називаються?

Придумай речення з займенником 1 особи однини.

V. Домашнє завдання

VІ. Рефлексія.

Оберіть відповідну цеглинку ЛЕГО.

 

 

 

 

 

 

 

- Чи справдились ваші очікування на уроці?

-Дякую вам за роботу.

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 січня
Переглядів
18
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку